Overstap naar telenet basic shake?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb telenet ANALOGE tv (14,09/maand) en dommel onbeperkt internet&onbeperkte telefonie (50€/maand), dit komt op 64,09€/maand, ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Telenet basic shake voor 44,95 + 4,25 ken je beller, dit maakt 49,20€ +14,09€= 63,29€/maand. Aangezien ik helemaal niet thuis ben in de digitale televisie heb ik nog een paar vragen:

- De hoofdkabel komt boven toe bij ons, daar wordt hij verdeeld naar 4 plaatsen, de televisie waar we digitaal willen kijken staat beneden, hoe gaat dit precies in zijn werk, moeten er kabels bijgetrokken worden en welke bakken staan waar?
- Is er een verlies van snelheid/beeld bij het gelijktijdig internetten, telefoneren en televisiekijken (al dan niet digitaal)?
- We zijn gewone normale internetmensen, youtube draait dagelijks wel een paar uur, komen we toe met 50gb/maand?.
- Zou draadloos internet in deze prijs inbegrepen zijn (router)?

Alle andere bemerkingen hoor ik ook graag, eerst was ik van plan om bij scarlet one te gaan, maar dit is hier niet beschikbaar.
Ik heb al gehoord dat telenet probeert de mensen er in te luizen, maar probeert iedere verdeler dit niet?
Moest ik echt niet tevreden zijn, zou ik veel problemen hebben om over te schakelen na bv een jaar?

alvast bedankt!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ArcsS schreef:4,25 ken je beller
Het idee alléén al daar in 2011 nog voor te moeten betalen maakt me misselijk... maar da's jou keuze.
ArcsS schreef:- De hoofdkabel komt boven toe bij ons, daar wordt hij verdeeld naar 4 plaatsen
Waar de hoofdkabel toekomt plaatst men een NIU... dit is een soort filter/versterker/verdeler met 4 uitgangen (prima voor jou dus).
ArcsS schreef:de televisie waar we digitaal willen kijken staat beneden, hoe gaat dit precies in zijn werk, moeten er kabels bijgetrokken worden en welke bakken staan waar?
Voor inrteractiviteit (films bestellen) heb je een netwerkverbinding nodig tussen je modem (welke men normaal naast de NIU plaatst) en je decoder (welke natuurlijk bij je TV staat). Dit kan gebeuren via ofwel een UTP kabel, zoniet via powerlines... of helemaal niet als je de interactiviteit niet wil (al dringt men er meestal wel op aan).
ArcsS schreef:Is er een verlies van snelheid/beeld bij het gelijktijdig internetten, telefoneren en televisiekijken (al dan niet digitaal)?
Nee, er is totaal geen verband tussen internet en de overige diensten.
ArcsS schreef:We zijn gewone normale internetmensen, youtube draait dagelijks wel een paar uur, komen we toe met 50gb/maand?.
Tja... geen idee... meet eens wat je ongeveer per dag verbruikt vandaag... dan weet je het meteen zelf.
ArcsS schreef:Zou draadloos internet in deze prijs inbegrepen zijn (router)?
Ja, alle formules bij TN bevatten gratis wireless... lees je de product pagina niet ?
ArcsS schreef:Moest ik echt niet tevreden zijn, zou ik veel problemen hebben om over te schakelen na bv een jaar?
Na één jaar doe je wat je wil.
ROL
Starter
Starter

1) Basic Shake kost inderdaad 44,95 €, daarin is de huurprijs van een HD-digicorder inbegrepen. Let wel op, vraag het laatste nieuwe model aan, nl de DC-AD 2100 (zie voor info hierover bij Google), anders heb je kans dat je nog het oude model krijgt. Het nieuwe model heeft 3 tuners, waardoor je tegelijkertijd 3 programma's kunt opnemen (2 in het oude model) en een harde schijf van 500 Gb (350 oud model); is veel zuiniger in gebruik en is sneller in het zappen. Je blijft ook je analoge kanalen behouden en indien je een recente tv hebt kun je ook gratis DVB-C kanalen (met Eén en Canvas in Hd-kwaliteit) bekijken. Is interessant als je pech zou hebben met je digicorder. Het saldo van uw kabelabonnement wordt terugbetaald en u betaalt nu maandelijks 1/12 van het abonnement = 13.50€, dat is goedkoper (slechts 12% Btw i.p.v. 21%) omdat je digitaal kijkt.

2) Wat telefonie betreft, krijg je Freephone Europe, met gratis bellen in de daluren en de week-ends. Bekijk eens hoeveel gesprekken met een vast telefoontoestel je nu overdag voert. Voor 5 euro extra per maand kan je onbeperkt gans de dag naar (gewone) vaste nrs in België bellen = FreePhone 24 Belgium. Ken-je-beller kost inderdaad 4,25€.

3) Installatie door een technieker van Telenet :
Waar de kabel in huis binnenkomt(ENKEL DAAR) wordt er een modem en een kabelswitch met 4 uitgangen geplaatst. Vandaaruit vertrekt er een coax-kabel naar de digibox en kun je nog 3 coax-kabels naar de andere tv's aansluiten voor analoge ontvangst. Aangezien de digibox interactief wordt, moet deze via een UTP-kabel aan de modem aangesloten worden. Is dit niet mogelijk, dan wordt het electriciteitsnet als kabel gebruikt via 2 Powerline's (één in een stopkontakt aan de tv en een tweede in een stopkontakt ter hoogte van de modem.De kostprijs van die 2 powerline's =+/- 90€ denk ik.
Er is helemaal geen verlies van snelheid bij gelijktijdig telefoneren, tv-kijken en internetten.
50gb is m.i. ruim voldoende. Indien zou blijken dat dit niet het geval is kan je nog altijd up-graden.
Draadloos internetten via router (D-link) is inderdaad gratis.
Als je correcte afspraken maakt zal je geen problemen hebben, daarom raad ik je aan naar een officiële telenet-verdeler te gaan en niet naar een electro-zaak, omdat deze eersten meestal exactere informatie kunnen geven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ROL schreef:Draadloos internetten via router (D-link) is inderdaad gratis.
TN plaatst enkel nog de All-In-One modem/router/wireless toestellen... leuk maar niet altijd ideaal (voor wireless kan de plaats waar je kabel binnen komt een slechte plaats zijn).
ROL schreef:daarom raad ik je aan naar een officiële telenet-verdeler te gaan en niet naar een electro-zaak, omdat deze eersten meestal exactere informatie kunnen geven.
Bestel gewoon online... bespaar je nog 20 euro ook.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”