Vandaag zijn ze scarlet One komen installeren (Tel+internet+BGC TV) en er staat een Sagem F@st 3646.
Volgens de technieker van Janssens ben ik op een 20/2 profiel gezet,
maar ik geraak niet boven de 12,5 Mbps op speedtest.
Wass isst loss ?
In dit huis, waar mijn ouders vroeger woonden, hadden ze met Scarlet VDSL 2 jaar geleden nog +20 Mbps, wat kan ik doen.
Dit zijn mijn Modem statistics:
VDSL statistics
VDSL Version
Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status
SHOWTIME
Downstream Training Margin
: 25.5 dB
Downstream line rate
: 16536 kbps
Upstream line rate
: 2056 kbps
TX total power
: -21.9 dbm
Downstream delay
: 14.4 ms
Upstream delay
: 4.4 ms
Scarlet One (VDSL) heel traag
-
- Elite Poster
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 155 keer
Dan sta je op repair profiel, best je bekabeling eens nalopen
[
Post made via mobile device ]
[

MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
9Mbps is een repairprofiel, kijk je binnenbekabeling eens na.
Heb gebeld naar de technische dienst:
Het 16,5/2 profiel zou normaal zijn omdat dit het stabielste is.
Waarom had ik dan tot 2 jaar geleden 20/2 profiel bij VDSL2 ?
Wat kan ik hier nog aan doen, zodat ik toch een hogere snelheid krijg, want hoger is zeker mogelijk (ervaring uit het verleden) ???
Er komt wel een technieker langs volgende maandag omdat mijn Belgacom TV blokkerig beeld heeft zo om de 10 seconden.
Een herinstallatie van de V4 box heeft niet geholpen.
Het 16,5/2 profiel zou normaal zijn omdat dit het stabielste is.
Waarom had ik dan tot 2 jaar geleden 20/2 profiel bij VDSL2 ?
Wat kan ik hier nog aan doen, zodat ik toch een hogere snelheid krijg, want hoger is zeker mogelijk (ervaring uit het verleden) ???
Er komt wel een technieker langs volgende maandag omdat mijn Belgacom TV blokkerig beeld heeft zo om de 10 seconden.
Een herinstallatie van de V4 box heeft niet geholpen.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Zoals reeds gezegd : 9mbit is een repairprofiel, er zal dus waarschijnlijk een stub zitten in je netwerk.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 155 keer
Zorg ervoor dat waar de telefoon lijn binnenkomt alleen de splitter+vdsl2 modem zijn aangesloten. alle kabels naar andere ruimtes moeten via de splitter en niet rechtstreeks zoals met adsl kon (en meerdere splitters)
MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be