JPL loting verdeelt voetbalrechten, dillema voor consument
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Marlboro, Dat gratis niet bestaat daar heb je absoluut gelijk in.
Zoals ze de zaken nu staan tracht Telenet de JPL-voetbalrechten te recupereren via nieuwe
klanten bij nevendiensten want voor "volwaardige" klanten is het "gratis".
Bij Belgacom was het voor iedere TV-klant betalend, behalve een
gratis match op zondag. (meestal geen topper)
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar ik vind dat een optie bij TV dan gratis krijgen
logischer is dan dat je dat gratis (of 5 euro goedkoper indien geen internet bij Telenet)
krijgt bij je Telefoonabo.
Bij Belgacom konden ze met die play-offs enz. heel goed inschatten wat de kosten/baten
zijn van die JPL-rechten, vandaar hun commentaar: "Niet tegen elke prijs."
Wel, ik ben niet van plan Telenet's inschattingsfout te helpen betalen en ik hoop
dat velen mijn voorbeeld volgen.
Zoals ze de zaken nu staan tracht Telenet de JPL-voetbalrechten te recupereren via nieuwe
klanten bij nevendiensten want voor "volwaardige" klanten is het "gratis".
Bij Belgacom was het voor iedere TV-klant betalend, behalve een
gratis match op zondag. (meestal geen topper)
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar ik vind dat een optie bij TV dan gratis krijgen
logischer is dan dat je dat gratis (of 5 euro goedkoper indien geen internet bij Telenet)
krijgt bij je Telefoonabo.
Bij Belgacom konden ze met die play-offs enz. heel goed inschatten wat de kosten/baten
zijn van die JPL-rechten, vandaar hun commentaar: "Niet tegen elke prijs."
Wel, ik ben niet van plan Telenet's inschattingsfout te helpen betalen en ik hoop
dat velen mijn voorbeeld volgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Lucky999; wij betalen ieder maand 200-210 euro voor telenet.
Dat is idd veel geld en ik ga eerlijk zijn dat mocht ik morgen alleen ga gaan wonen ik een goedkoper internet van telenet zou nemen en andere zaken laten primeren maar nu betaal ik dat samen met mijn ouders en binnenkort mss ook mijn broer .
Dan moet je ervan profiteren he en als ik kan zeggen we nog meer gaan krijgen voor iets minder geld is dat voor ons ook mooi meegenomen.
Dus ik begrijp heel goed dat mensen die alleen wonen het niet makkelijk hebben en keuzes moeten maken maar ieder moet naar z'n eigen kijken, ik neem geen abo meer, als ik dat uitreken hoeveel ik uitspaar dan, ik doe der liever andere dingen mee zoals oa dat ik vanaf volgend seizoen alle voetbal op telenet zie (belgisch) en dat ik op reis kan gaan, dat doe ik veel liever.
Ik heb zo'n beetje toch wel een afkeer gekregen om altijd naar de voetbal te gaan, heb er zo mijn redenen voor.
Ik begrijp dus weldegelijk de mensen die dan uiteindelijk toch bij belgacom blijven maarja........
Dat is idd veel geld en ik ga eerlijk zijn dat mocht ik morgen alleen ga gaan wonen ik een goedkoper internet van telenet zou nemen en andere zaken laten primeren maar nu betaal ik dat samen met mijn ouders en binnenkort mss ook mijn broer .
Dan moet je ervan profiteren he en als ik kan zeggen we nog meer gaan krijgen voor iets minder geld is dat voor ons ook mooi meegenomen.
Dus ik begrijp heel goed dat mensen die alleen wonen het niet makkelijk hebben en keuzes moeten maken maar ieder moet naar z'n eigen kijken, ik neem geen abo meer, als ik dat uitreken hoeveel ik uitspaar dan, ik doe der liever andere dingen mee zoals oa dat ik vanaf volgend seizoen alle voetbal op telenet zie (belgisch) en dat ik op reis kan gaan, dat doe ik veel liever.
Ik heb zo'n beetje toch wel een afkeer gekregen om altijd naar de voetbal te gaan, heb er zo mijn redenen voor.
Ik begrijp dus weldegelijk de mensen die dan uiteindelijk toch bij belgacom blijven maarja........
Ge kunt ze kussen
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 156 keer
opnieuw appelen met peren aan het vergelijken?
Telenet heeft SAMEN met VOO geboden.Belgacom was alleen.
Dus hoe weet je in godsnaam als Telenet inschattings fouten of dergelijke maakt?
Zowieso maken de meeste van jullie al inschattingsfouten als jullie zeggen dat Telenet 55miljoen euro betaalt, want dit is VOLLEDIG maar ook VOLLEDIG fout.
Telenet alleen al heeft zowieso veel meer klanten als Belgacom, en mss betalen ze maar de helft voor de JPL rechten dan wat Belgacom betaald heeft.
Telenet heeft SAMEN met VOO geboden.Belgacom was alleen.
Dus hoe weet je in godsnaam als Telenet inschattings fouten of dergelijke maakt?
Zowieso maken de meeste van jullie al inschattingsfouten als jullie zeggen dat Telenet 55miljoen euro betaalt, want dit is VOLLEDIG maar ook VOLLEDIG fout.
Telenet alleen al heeft zowieso veel meer klanten als Belgacom, en mss betalen ze maar de helft voor de JPL rechten dan wat Belgacom betaald heeft.
-
- Elite Poster
Die van telenet zullen alles wel al goed uitgerekend hebben hoor en wees er maar zeker van vele mensen sporting prime gaan aanschaffen, is het dit seizoen nog niet het zal zeker volgend seizoen zijn om de simpele reden alle belgische voetbal op 1decoder telenet dus te zien zal zijn en voor weinig geld.
Ge kunt ze kussen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
...... 't zal dan toch zonder mij zijn...... ik blijf lekker waar ik ben
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/ Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
-
- Plus Member
@ tommos:
1) Er worden helemaal geen appels met peren vergeleken. Mocht je het nog
niet weten: Belgacom is ook actief in Wallonië dus wordt een appel (BC) vergeleken
met 2 halve appels (TN+ VOO) Of dacht je dat Telenet voetbalklanten in Luik gaat hebben?
2) Als je eerst communiceert (ik werd zelf door Telenet opgebeld) dat de JPL bij PRIME
komt aan dezelfde prijs maar na 14 dagen op je stappen terugkomt: Heel de zwik
moet verhuist worden of anders +10 euro, dan verraadt men een inschattingsfout
of het zou moeten zijn dat men een poging tot klantenoplichting deed.
3) Het is het aantal potentiële voetbalklanten dat telt en nu moet het toch wel lukken
dat Telenet mij als potentiële voetbalklant verkeerd ingeschat heeft want ik ben niet
zo gek om een woekerprijs te betalen of om heel de zwik te verhuizen terwijl je niet
eens zeker bent of Telenet na 3 jaar de JPL-rechten nog zal hebben.
1) Er worden helemaal geen appels met peren vergeleken. Mocht je het nog
niet weten: Belgacom is ook actief in Wallonië dus wordt een appel (BC) vergeleken
met 2 halve appels (TN+ VOO) Of dacht je dat Telenet voetbalklanten in Luik gaat hebben?
2) Als je eerst communiceert (ik werd zelf door Telenet opgebeld) dat de JPL bij PRIME
komt aan dezelfde prijs maar na 14 dagen op je stappen terugkomt: Heel de zwik
moet verhuist worden of anders +10 euro, dan verraadt men een inschattingsfout
of het zou moeten zijn dat men een poging tot klantenoplichting deed.
3) Het is het aantal potentiële voetbalklanten dat telt en nu moet het toch wel lukken
dat Telenet mij als potentiële voetbalklant verkeerd ingeschat heeft want ik ben niet
zo gek om een woekerprijs te betalen of om heel de zwik te verhuizen terwijl je niet
eens zeker bent of Telenet na 3 jaar de JPL-rechten nog zal hebben.
-
- Plus Member
En nog anderen laten zich niet (zoals steve stevaert) in de val lopen omMarlboro schreef:Tja, dat is uw goed recht en uw keuze, sommigen willen vooruit, anderen blijven hangen en nog anderen gaan achteruit
te kunnen gechanteerd te worden
Van Malderen Hilde
Telenet wil alle matchen uitzenden
Op de voorstelling van AA Gent maakte voorzitter Ivan De Witte gisteren een vreemde opmerking: dat al het live voetbal dit seizoen misschien al op Telenet zal te zien zijn. Nochtans kocht Telenet alleen de rechten voor de drie belangrijkste matchen. De rest zit bij Belgacom. Maar wat blijkt nu? Telenet is toch aan het onderzoeken of het ook komend seizoen niet alles kan uitzenden. Volgens de regels die werden uitgeschreven voor het bieden is dat niet mogelijk, maar misschien vindt het telecombedrijf dus toch nog een achterpoortje.(HVM)
© 2011 De Persgroep Publishing
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Ik had perfecte HD streams gevonden met NL commentator. Alle play offs wedstrijden bekekenMarlboro schreef:Jaja, die streams, ik wilde het einde van de play-off macthen bekijke en de meeste macthen hebben ze niet eens uitgezonden + het boeltje valt regelmatig ook uit, een russische commentator die je dikwijls hebt en vele fases kan je nauwelijks zien doordat de kwaliteit niet goed genoeg is, ik heb ook al genoeg via de livestream gekeken, als ik daar een heel jaar moet op kijken dan word ik er gek van, schijtkwaliteit.shahab schreef:Daarom zijn er streams.
Geen haar aan mijn hoofd die er aan denkt om die bedrijven nog rijker te maken.
Ik heb een HD tv een 46inch, die dient niet om naar flutkwaliteit te kijken.
-
- Elite Poster
Ik hoop ze een achterpoortje vinden, zou super zijn.Drossie schreef:Van Malderen Hilde
Telenet wil alle matchen uitzenden
Op de voorstelling van AA Gent maakte voorzitter Ivan De Witte gisteren een vreemde opmerking: dat al het live voetbal dit seizoen misschien al op Telenet zal te zien zijn. Nochtans kocht Telenet alleen de rechten voor de drie belangrijkste matchen. De rest zit bij Belgacom. Maar wat blijkt nu? Telenet is toch aan het onderzoeken of het ook komend seizoen niet alles kan uitzenden. Volgens de regels die werden uitgeschreven voor het bieden is dat niet mogelijk, maar misschien vindt het telecombedrijf dus toch nog een achterpoortje.(HVM)
© 2011 De Persgroep Publishing
Ge kunt ze kussen
-
- Starter
Blijkbaar toch een prijsverhoging vanaf oktober voor prime sport
Als enkel digitale tv klant verhoogt de prijs van prime sport en film als boeket,van € 26.95 naar € 32.95
http://telenet.be/3243/0/1/nl/thuis/tel ... rime-klant
Als enkel digitale tv klant verhoogt de prijs van prime sport en film als boeket,van € 26.95 naar € 32.95
http://telenet.be/3243/0/1/nl/thuis/tel ... rime-klant
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
- Contacteer:
ik zie niet direct een samenwerking tussen telenet en belgacom voor dit seizoen voor matchen te wissellen zodat ze op beide providers zitten
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
-
- Plus Member
Helaas moet ik andermaal vaststellen dat ik gelijk had. Het staat zelfs letterlijkMarlboro schreef:Die van telenet zullen alles wel al goed uitgerekend hebben hoor en wees er maar zeker van vele mensen sporting prime gaan aanschaffen, is het dit seizoen nog niet het zal zeker volgend seizoen zijn om de simpele reden alle belgische voetbal op 1decoder telenet dus te zien zal zijn en voor weinig geld.
in de brief die we vandaag kregen: "Dit door een toename van onze kosten", bla bla bla
Gezien het internet daar ook al opslaat, nog een reden te minder om als BC-klant
op die chantage in te gaan.
-
- Elite Poster
Jaja, we weten het belgacom slaat nooit op, ik zou nochthans eens moest ik van u zijn eens goed nagaan wanneer ze hun telefonie rekening fors laten opslaan hebben, je wil ook maar zien wat je wil zien, ik weet wel het hier een belgacom forum is.
Nu, het is denk ik max 0.70 cent ofzo per maand dat er bijkomt en mijn internet is bij mij lvast niet gestegen, ik ga voor 0.70 cent geen drama maken, ik kom nog steeds 4.30 euro goedkoper per maand uit.
Nu, het is denk ik max 0.70 cent ofzo per maand dat er bijkomt en mijn internet is bij mij lvast niet gestegen, ik ga voor 0.70 cent geen drama maken, ik kom nog steeds 4.30 euro goedkoper per maand uit.
Ge kunt ze kussen
-
- Pro Member
- Contacteer:
je kan niet echt belgacom en telenet vergelijken,
de uitzendnorm is al anders,
ene via vdsl en de ander via kabel,
de snelheden van internet liggen niet helemaal gelijk en het tv aanbod is ook niet gelijk.
dus niet echt een vergelijk tussen beide.
de uitzendnorm is al anders,
ene via vdsl en de ander via kabel,
de snelheden van internet liggen niet helemaal gelijk en het tv aanbod is ook niet gelijk.
dus niet echt een vergelijk tussen beide.
greets
master-magic
master-magic
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Code: Selecteer alles
Filip Joos combineert VRT met toppers Sporting Telenet
Met veel toeters en bellen is in Mechelen de nieuwe sportzender Sporting Telenet voorgesteld. Paradepaardje van de zender die het gros van de voetbalrechten binnenhaalde wordt zoals verwacht Filip Joos.
De sportjournalist blijft op maandag een voetbalprogramma voor de VRT verzorgen, maar zal vooral uitblinken als commentator op Sporting Telenet bij de Belgische topmatchen op vrijdag en zondag. Cocommentatoren worden Marc Degryse, Geert De Vlieger en Eddy Snelders. Gunther Van Handenhoven is nieuw en zal de lijninterviews verzorgen. Voor het buitenlandse voetbal blijft zowat alles bij het oude. Goed nieuws voor de fans van het Spaanse voetbal, want de Primera Division blijft dan toch bij Telenet zodat onder meer de clasicos Real-Barça (wellicht voor het laatste seizoen) op die zender zullen uitgezonden worden.
Filip Joos wilde absoluut ook voor de VRT blijven werken en het ziet ernaar uit dat hij op maandag het voetbalprogramma houdt. De onderhandelingen over de voetbalrechten zijn nog bezig, maar het staat vast dat er een voetbalprogramma op de openbare zender blijft.
Drietal
Toch wordt de hoofdbezigheid van Filip Joos nu Sporting Telenet. Joos is de uitverkoren man om de Belgische topwedstrijden op vrijdag en zondag van commentaar te voorzien. Bram Lambert wordt de andere vaste commentator. Telenet mag telkens die topmatchen kiezen. Op de eerste speeldag wordt dat dus OHL-Anderlecht op vrijdag en Club-Westerlo op zondag. Als cocommentatoren krijgt Joos iemand van het drietal Marc Degryse, Geert De Vlieger of Eddy Snelders aan zijn zijde.
Nieuwkomer
De andere commentatoren van Prime Sport blijven behouden bij Sporting Telenet. Voor de lijninterviews is er wel een nieuwkomer. Ex-voetbalprof Gunther Van Handenhoven, de man van Ann Van Elsen, wordt de nieuwe lijnreporter. Voor het buitenlandse luik blijft alles zo goed als bij het oude. De succesformule van Prime Sport blijft grotendeels behouden en de zender heeft dan toch de rechten van de Primera Division opnieuw kunnen binnenhalen. Concurrent Belgacom TV heeft wel de rechten voor het Portugese voetbal (onder meer Witsel bij Benfica dus) en verwerft vanaf het seizoen 2012-2013 de rechten op de Primera Division.
bron: de morgen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Contacteer:
en sinds deze morgen zijn de nieuwe zenders toegevoegd en veranderd van naam en logo (sporting).
ook is er VOO Foot bijgekomen voor het BE waals pakket.
en de HD versies werken hier ook al bij mij (had geen HD pack genomen erop).
alleen word sporting3 gepropt op de prime zenders mux en dus dit ten nadele van de filmzenders.
ook is er VOO Foot bijgekomen voor het BE waals pakket.
en de HD versies werken hier ook al bij mij (had geen HD pack genomen erop).
alleen word sporting3 gepropt op de prime zenders mux en dus dit ten nadele van de filmzenders.
greets
master-magic
master-magic
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Heb bij men ouders de nieuwe zenders ook zien staan. Vind het wel goed dat het HD gedeelte niet meer apart moet betaald worden. Voor een niet shake klant is het geen goedkoop aanbod.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- xenne
- Elite Poster
Code: Selecteer alles
[b]Nederlandse sportzender zendt Belgisch voetbal uit[/b]
Opvallend nieuws uit Nederland: betaalzender Sport1 kocht er de rechten van de Belgische Jupiler Pro League. Volgend weekend zendt het de topper tussen Club Brugge en Anderlecht live uit.
Sport1 is de Nederlandse tegenhanger van Sporting Telenet. Het brengt elke week rechtstreeks wedstrijden uit de belangrijkste Europese voetbalcompetities op het scherm, waaronder de Engelse, de Spaanse, de Italiaanse en de Duitse. Nu behoort ook de Belgische competitie tot dat rijtje. Sport1 kocht immers vorige week de rechten van de Jupiler Pro League op en is van plan regelmatig wedstrijden uit onze competitie uit te zenden. Afgelopen weekend kon de Nederlandse kijker al genieten van Zulte Waregem - Club Brugge, zondag is het de beurt aan de topper tussen blauw-zwart en Anderlecht.
Bovendien zal Sport1 elke maandag de highlights van de voorbije speeldag uitzenden
bron: voetbalkrant.com
blijkbaar is er ook een livestream via de sport1 site en kan je zo een match kopen aan €3,99/ stuk of €10/maand, maar dit zou enkel mogen werken voor Nederlanders
vraag me eigenlijk ook af, koopt Sport1 die rechten over van Telenet, of gaat dat geld naar de Pro League?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Via een smartcard is Sport1 te zien via satelliet. Livestream zal enkel in Nederland te zien zijn.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- xenne
- Elite Poster
ah zo Abusimbal, ik ken niets van satelliet, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je deze zender op legale manier kan bekijken in vlaanderen? Sport1 heeft namelijk enkel de rechten voor uitzending in nederland, trouwens niet alleen zo voor de belgische competitie, maar ook voor al die andere die ze bezitten. toch zijn er mensen die blijkbaar deze zender binnen halen in vlaanderen, begrijp niet echt hoe het mogelijk is, maar blijkbaar zitten er nog mazen in het satelliet-net
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Het is vrij simpel.. de meeste zenders betalen enkel rechten voor hun land(bewoners). Een zender mag dus niet uitzenden in het buitenland zolang daar geen rechten voor betaald zijn. Daarom dat de meeste providers op de satelliet hun zenders coderen omdat het simpelweg onmogelijk is om een satelliet gericht op 1 land te laten uitzenden. Tot zover de theorie.
In de praktijk komt er op neer dat je enkel in je eigen land een abbonement kan afsluiten bij een satelliet provider, voor Belgie is dat tvvlaanderen en telesat, voor Nedrland is dat canaldigitaal, voor duitsland Premiere enz....
Feit blijft natuurlijk dat zeer veel mensen illegaal naar de buitenlandse zenders kijken bv. naar de Engelse zenders omdat die ongecodeerd zijn of omdat ze een kaart van kennissen gebruiken die in het buitenland wonen of omdat ze een dreambox gekocht hebben en aan cardsharing doen.
duidelijk genoeg ?
In de praktijk komt er op neer dat je enkel in je eigen land een abbonement kan afsluiten bij een satelliet provider, voor Belgie is dat tvvlaanderen en telesat, voor Nedrland is dat canaldigitaal, voor duitsland Premiere enz....
Feit blijft natuurlijk dat zeer veel mensen illegaal naar de buitenlandse zenders kijken bv. naar de Engelse zenders omdat die ongecodeerd zijn of omdat ze een kaart van kennissen gebruiken die in het buitenland wonen of omdat ze een dreambox gekocht hebben en aan cardsharing doen.
duidelijk genoeg ?
- xenne
- Elite Poster
bedankt voor de uitleg iceke, interessante materie waarin ik me nog eens zal moeten in verdiepen
-
- Pro Member
- Contacteer:
probleem is dat er soms voetbal uitgezonden word van belgie op sport extra1 of 2 of 3 of 4,en deze zitten NIET op satelliet,
dus ben je dan met een abbo erop ook niks.
en een belg is dus beter dit te nemen via telenet.
dan zie je tot volgend seizoen bijna alles van de belgische voetbal.
dus ben je dan met een abbo erop ook niks.
en een belg is dus beter dit te nemen via telenet.
dan zie je tot volgend seizoen bijna alles van de belgische voetbal.
greets
master-magic
master-magic
- xenne
- Elite Poster
Sport1 mag dan wel alles uitzenden wat Sporting Telenet uitzend, in praktijk zal dat beperkt blijven tot 1 à 2 matchen per weekend, ze zullen kiezen voor de duels die voor het Nederlandse publiek het meest interessant zijn.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Tja, diegene die zijn ploeg wil zien zal er wel het geld voor over hebben om of naar het stadion te gaan of een Telenet/Belgacom abbo af te sluiten zeker ?
Diegene die graag voetbal zien krijgen met een satelliet de Duitse/Engelse/Italiaanse/Franse/Spaanse/Nederlandse (schrappen wat niet past) competitie erbij.
Diegene die graag voetbal zien krijgen met een satelliet de Duitse/Engelse/Italiaanse/Franse/Spaanse/Nederlandse (schrappen wat niet past) competitie erbij.
- xenne
- Elite Poster
Meer kijkers bij Belgacom
De rechtstreekse uitzendingen van het Belgische voetbal zijn sinds dit seizoen verdeeld tussen Telenet en Belgacom TV. Telenet mag elke speeldag de drie belangrijkste wedstrijden uitzenden. Belgacom krijgt de 'overschotjes', maar is daar niet ontevreden mee. "Het aantal abonnees gaat in stijgende lijn", zegt Jan Margot van Belgacom. "De vijf voetbalwedstrijden die wij elke speeldag uitzenden kunnen nu zonder meerkost worden bekeken, waardoor we zelfs meer kijkers hebben dan toen het voetbalcontract nog exclusief bij ons zat."
Ook Telenet maakt gewag van aanzienlijke aantallen extra klanten. Beide bedrijven wachten evenwel tot de kwartaalresultaten worden bekendgemaakt, op 28 oktober, om precieze cijfers te geven. (belga/dea)
bron : HLN
De rechtstreekse uitzendingen van het Belgische voetbal zijn sinds dit seizoen verdeeld tussen Telenet en Belgacom TV. Telenet mag elke speeldag de drie belangrijkste wedstrijden uitzenden. Belgacom krijgt de 'overschotjes', maar is daar niet ontevreden mee. "Het aantal abonnees gaat in stijgende lijn", zegt Jan Margot van Belgacom. "De vijf voetbalwedstrijden die wij elke speeldag uitzenden kunnen nu zonder meerkost worden bekeken, waardoor we zelfs meer kijkers hebben dan toen het voetbalcontract nog exclusief bij ons zat."
Ook Telenet maakt gewag van aanzienlijke aantallen extra klanten. Beide bedrijven wachten evenwel tot de kwartaalresultaten worden bekendgemaakt, op 28 oktober, om precieze cijfers te geven. (belga/dea)
-
- Elite Poster
xenne; denk eens na aub; iedereen kan gratis voetbal bekijken bij belgacom nu.
Je moet wachten tot volgend seizoen, dan mag telenet alle wedstrijden uitzenden, ik hoop belgacom dan zo eerlijk zal zijn om het correcte aantal mensen aan te geven die hun decoder terug hebben binnen gegeven want dat zal zeker gebeuren volgend seizoen als telenet alle matchen mag gaan uitzenden. Nu zit je nog een beetje goed maar volgend seizoen zie ik velen het niet zien zitten om voor hetzelfde te blijven betalen en belgacom heeft niet alle matchen meer ook, dan zit je als voetbal fan sowieso veel beter af bij telenet en je hebt er nog andere kanalen extra bovenop en nog andere voetbal ook zoals het engels enz....
Je moet wachten tot volgend seizoen, dan mag telenet alle wedstrijden uitzenden, ik hoop belgacom dan zo eerlijk zal zijn om het correcte aantal mensen aan te geven die hun decoder terug hebben binnen gegeven want dat zal zeker gebeuren volgend seizoen als telenet alle matchen mag gaan uitzenden. Nu zit je nog een beetje goed maar volgend seizoen zie ik velen het niet zien zitten om voor hetzelfde te blijven betalen en belgacom heeft niet alle matchen meer ook, dan zit je als voetbal fan sowieso veel beter af bij telenet en je hebt er nog andere kanalen extra bovenop en nog andere voetbal ook zoals het engels enz....
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Dus wachten tot 28 oktober om te zien wat het vernieuwde voetbal contract heeft teweeggebracht bij de twee grote isp's. Het geheel zal pas de volgende kwartalen en zeker half en einde 2012 duidelijk worden wat het echte resultaat is.xenne schreef:Meer kijkers bij Belgacom
Dus afspraak volgend jaar dezen tijd
- xenne
- Elite Poster
ik poste een artikel uit hln, daar moet ik niet bij nadenken, me dunktMarlboro schreef:xenne; denk eens na aub; iedereen kan gratis voetbal bekijken bij belgacom nu.
- xenne
- Elite Poster
Wedstrijden van Antwerp en Waasland-Beveren straks live op tv?
Belgacom onderhandelt met enkele voorname tweedeklassers over de verkoop van hun tv-rechten. Het zou betekenen dat de wedstrijden van onder meer Antwerp en Waasland-Beveren straks rechtstreeks worden uitgezonden op tv. Mogelijk nog deze week volgt een doorbraak.
Dat Belgacom zich net nu naar tweede klasse richt, is geen toeval. Sinds dit seizoen verloor het telecombedrijf de uitzendrechten van de toppers in de Jupiler Pro League aan concurrent Telenet.
Belgacom mag sindsdien van elke speeldag alleen nog vijf minder interessante affiches uitzenden. Als het er straks in slaagt de tv-rechten van enkele tweedeklassers te verwerven, kan het zijn voetbalaanbod opnieuw uitbreiden. Wel frappant: Belgacom aast niet op de hele tweede klasse. Het onderhandelt momenteel alleen met de voornaamste clubs. Bij die clubs zijn onder meer Antwerp, Waasland-Beveren en Charleroi. Het telecombedrijf mikt duidelijk op clubs met een relatief grote aanhang, in de hoop het kijkerspotentieel zo groot mogelijk te houden. Belgacom onderscheidt zich hiermee van EXQI.
Die zender verwierf in 2008 ook de tv-rechten van tweede klasse en zond elke week één wedstrijd rechtstreeks uit. Wegens gebrek aan belangstelling en te veel kosten was dat project evenwel geen lang leven beschoren.
Extra inkomsten
Als Belgacom slaagt in zijn opzet, ziet het ernaar uit de abonnees van de digitale zender straks de wedstrijden van onder meer Antwerp en Waasland-Beveren rechtstreeks kunnen bekijken. Alvast de clubs zelf zijn het idee genegen. De tweedeklassers zijn al langer op zoek naar extra inkomsten. Wellicht nog deze week volgt er een doorbraak in de onderhandelingen tussen Belgacom en de betrokken clubs.
bron : GVA
Belgacom onderhandelt met enkele voorname tweedeklassers over de verkoop van hun tv-rechten. Het zou betekenen dat de wedstrijden van onder meer Antwerp en Waasland-Beveren straks rechtstreeks worden uitgezonden op tv. Mogelijk nog deze week volgt een doorbraak.
Dat Belgacom zich net nu naar tweede klasse richt, is geen toeval. Sinds dit seizoen verloor het telecombedrijf de uitzendrechten van de toppers in de Jupiler Pro League aan concurrent Telenet.
Belgacom mag sindsdien van elke speeldag alleen nog vijf minder interessante affiches uitzenden. Als het er straks in slaagt de tv-rechten van enkele tweedeklassers te verwerven, kan het zijn voetbalaanbod opnieuw uitbreiden. Wel frappant: Belgacom aast niet op de hele tweede klasse. Het onderhandelt momenteel alleen met de voornaamste clubs. Bij die clubs zijn onder meer Antwerp, Waasland-Beveren en Charleroi. Het telecombedrijf mikt duidelijk op clubs met een relatief grote aanhang, in de hoop het kijkerspotentieel zo groot mogelijk te houden. Belgacom onderscheidt zich hiermee van EXQI.
Die zender verwierf in 2008 ook de tv-rechten van tweede klasse en zond elke week één wedstrijd rechtstreeks uit. Wegens gebrek aan belangstelling en te veel kosten was dat project evenwel geen lang leven beschoren.
Extra inkomsten
Als Belgacom slaagt in zijn opzet, ziet het ernaar uit de abonnees van de digitale zender straks de wedstrijden van onder meer Antwerp en Waasland-Beveren rechtstreeks kunnen bekijken. Alvast de clubs zelf zijn het idee genegen. De tweedeklassers zijn al langer op zoek naar extra inkomsten. Wellicht nog deze week volgt er een doorbraak in de onderhandelingen tussen Belgacom en de betrokken clubs.
bron : GVA
- xenne
- Elite Poster
Verlies voetbalcontract kost Belgacom 6,6 miljoen euro
Het verlies van de exclusieve uitzendrechten voor het Belgische eersteklassevoetbal heeft een impact gehad van 6,6 miljoen euro op de omzet en de ebitda van Belgacom.
Belgacom verloor de uitzendrechten voor de drie belangrijkste wedstrijden per speeldag aan concurrent Telenet. Sindsdien stapten 8.100 van de 70.000 voetbalkijkende Belgacomklanten op. Zij zegden vaak hun telefoon en internet bij Belgacom mee op. Ook de beslissing om de overige wedstrijden gratis aan te bieden, had financiële gevolgen voor Belgacom. Dat alles "verlaagde de opbrengsten tot hiertoe met 6,6 miljoen euro, met een vergelijkbare impact op de ebitda (winst voor interesten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) van de Groep", luidt het.
Maar Belgacom benadrukt dat het voetbalgerelateerde klantenverlies "onder controle is". Het kreeg er tijdens het derde kwartaal bijvoorbeeld 52.000 Belgacom TV-klanten bij. Bovendien werd de kaap gerond van 1 miljoen packs. Het gaat om klanten die zich abonneren op minstens twee producten van Belgacom tegelijkertijd.
Belgacom zag de omzet tijdens het derde kwartaal met bijna 3 procent dalen tot 1,6 miljard euro. De ebitda daalde met 3,6 procent tot 471 miljoen euro, terwijl de nettowinst stabiel bleef op 195 miljoen euro.
De groep stelt ook haar jaarprognoses bij. Ze verwacht dat de omzet zal dalen met circa 3 procent, dat is meer dan tot nu voorspeld. De ebitda zou wel hoger dan tot nu gedacht uitkomen, op een daling "tussen 3 en 4 procent". (belga/vsv)
Bron: hln
[ Post made via mobile device ]
Het verlies van de exclusieve uitzendrechten voor het Belgische eersteklassevoetbal heeft een impact gehad van 6,6 miljoen euro op de omzet en de ebitda van Belgacom.
Belgacom verloor de uitzendrechten voor de drie belangrijkste wedstrijden per speeldag aan concurrent Telenet. Sindsdien stapten 8.100 van de 70.000 voetbalkijkende Belgacomklanten op. Zij zegden vaak hun telefoon en internet bij Belgacom mee op. Ook de beslissing om de overige wedstrijden gratis aan te bieden, had financiële gevolgen voor Belgacom. Dat alles "verlaagde de opbrengsten tot hiertoe met 6,6 miljoen euro, met een vergelijkbare impact op de ebitda (winst voor interesten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) van de Groep", luidt het.
Maar Belgacom benadrukt dat het voetbalgerelateerde klantenverlies "onder controle is". Het kreeg er tijdens het derde kwartaal bijvoorbeeld 52.000 Belgacom TV-klanten bij. Bovendien werd de kaap gerond van 1 miljoen packs. Het gaat om klanten die zich abonneren op minstens twee producten van Belgacom tegelijkertijd.
Belgacom zag de omzet tijdens het derde kwartaal met bijna 3 procent dalen tot 1,6 miljard euro. De ebitda daalde met 3,6 procent tot 471 miljoen euro, terwijl de nettowinst stabiel bleef op 195 miljoen euro.
De groep stelt ook haar jaarprognoses bij. Ze verwacht dat de omzet zal dalen met circa 3 procent, dat is meer dan tot nu voorspeld. De ebitda zou wel hoger dan tot nu gedacht uitkomen, op een daling "tussen 3 en 4 procent". (belga/vsv)
Bron: hln
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Belgacom heeft veel minder televisiekijkers dan verwacht kwijtgespeeld door het verlies van het voetbalcontract. Hoe groot de winst van Telenet dan wel is, wil de maatschappij niet bekend maken...
Telenet zegt er niets over ...
http://standaard.be/artikel/detail.aspx ... =G943HO39V
Bron: www.standaard.be
Telenet zegt er niets over ...
http://standaard.be/artikel/detail.aspx ... =G943HO39V
Bron: www.standaard.be
-
- Elite Poster
Goztow; vergeet niet; volgend seizoen alle matchen op telenet, dan zullen er wel nog naar telenet gaan en weggaan bij belgacom.
Laten we maar op de cijfers wachten volgend jaar.
Sporting telenet hun abonnees zijn al verdubbelt wat enorm is, zo hebben er er geen probleem mee om dat geld terug te verdienen.
Laten we maar op de cijfers wachten volgend jaar.
Sporting telenet hun abonnees zijn al verdubbelt wat enorm is, zo hebben er er geen probleem mee om dat geld terug te verdienen.
Ge kunt ze kussen