VSDL beschikbaarheid Ramsel (Provincie Antwerpen)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
lemonix
Starter
Starter

Hallo,

Ik woon in een woonwijk in Ramsel (300-400 huizen).
Ik volg al meer dan een halfjaar bijna dagelijks de beschikbaarheidschecker van BelgacomTV.
Nu stond daar origineel beschikbaar vanaf 1 juli 2011, dit had een technieker van bgc ook al reeds gezegd toen hij een jaar of iets meer geleden een technisch probleem kwam oplossen.
Dit is nu helaas elke maand al opgeschoven naar de volgende maand (1 augustus, 1 september, 1 oktober).
Nu ok ik vandaag nog eens gaan kijken met goede hoop, blijkt daar plots vanaf 1 december te staan.
Toch maar eens naar de klantendienst gebeld om eens verhaal te halen maar helaas kon men daar ook niet meer vertellen dan wat ik zelf kan lezen bij de beschikbaarheidschecker en dat dit afhankelijk is van het weer, de aannemers, de drukte, ...
Ik word er een beetje moedeloos van, men heeft zelfs voor zover ik heb kunnen zien xx aantal maanden geleden reeds met kabels en kastjes van bgc bezig geweest aan het einde van onze wijk.
Onze wijk is opgebouwd in generaties, ik heb een tante wonen in een van de nieuwere generaties van huizen en bij het checken op die haar nummer stond er zelfs 1 januari 2014.
Ok ik verwacht niet dat iemand dat hier gaat kunnen veranderen :) maar ik wou gewoon even deze mededeling doen want zit toch met een "what is happening?" gevoel :)
Immers als er 1 december staat, het vriesweer komt dichterbij, dan zie ik daar weer gemakkelijk 3 maanden uitstel komen...
Voor de rest ben ik zeker een tevreden bgc gebruiker, al van den beginne met inbellijn op internet, telefonie altijd en nu wilden we een pack gaan nemen met ook nog digitale TV erbij, zeker omdat op het eerste zicht tot 5 november daar een promotie op zat via online bestellen dacht ik te hebben gelezen.
Maarja life goes on he :)

Groeten
EasyDone
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 2 keer

Hier in Hechtel-Eksel is de datum voor VDSL introductie ook met 2 maanden verschoven naar 1-12-2011.
Ging er vanuit dat BGC correcte informatie vermeldt. Begrijp nu dat dit niet zo is en dat de introductie van VDSL op een aantal plekken al meerdere keren is verschoven. Heb zelf al beslissingen genomen n.a.v. de BGC-info zoals het opzeggen van een ander ADSL-abonnement.

Zit nu te dubben of ik dan maar toch naar Telenet ga, een provider die op deze wijze met zijn (potentiële) klanten communiceert kan ik weinig vertrouwen schenken.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

In Hechtel-Eksel op de Rest is VDSL2 wel beschikbaar en dit ongeveer sinds 01/08.
Bij navraag zou ik op een 16 Mbit-profiel gezet kunnen worden wegens een afstand van 900m tot de ROP (dacht ik).
Ga nu toch bij TN blijven, maar tel-lijn heb ik laten voorzien in onze nieuwbouw.
Suntall
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Uitstellen van VDSL mogelijkheid heeft zeer veel te maken met de gemeente. Hiervoor moeten vaak aanpassingswerken worden gedaan. BGC op zich heeft hier zeker niet altijd de volle 'schuld' aan. Wanneer mensen klagen over VDSL2 al dan niet aanwezigheid zie je ze zeer vaak de schuld enkel en alleen bij BGC leggen, dat is jammer.
lemonix
Starter
Starter

Neen, begrijp me niet verkeerd, het is absoluut niet de bedoeling om op bgc te "bashen" :)
Ik vind het gewoon jammer dat de communicatie zo moet verlopen.
Ik weet goed genoeg wat het is om afhankelijk te zijn van externe aannemers, ik werk zelf voor een KMO in de elektronica sector die regelmatig fieldmontages moet doen waarbij kabels en dergelijke gelegd worden door externe aannemers.
Maar als er staat op datum xxxx beschikbaar dan beschouw ik dat als een deadline.
Zulke data kan ik inkomen dat dit 1 of 2 maal max word aangepast maar niet zoals hier al 4 keer...
Je gaat immers uitkijken naar die datum, VDSL zou een enorme stap vooruit zijn hopelijk voor mij (ik zit op 4/0.5 met ADSL momenteel).
En die ontgoocheling keer op keer begint een beetje te irriteren :)
Zet dan gewoon direct juli 2012 ofzo als je een ruime deadline wil nemen. (zou wel triest zijn om daar nu nog mee af te komen :p)
Maar desondanks moet je ook wel uit professioneel oogpunt bekijken dat het niet uitmaakt wie er kabels of whatever legt of doet voor bgc, zij hebben een "eindverantwoordelijkheid"...
Al besef ik wel goed genoeg dat er voor zover ik weet nergens een garantie of verplichting is ofzo dat ze mij VDSL gaan leveren op datum xx ofzo maar toch...
No hard feelings bgc ;)
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

men zou idd beter gewoon geen datum geven of juist info geven wat er nog moet gebeuren( gemeente moet nog goed keuren, aanleg glas vezel, aanleg eandis). dan kunnen mensen opzich zien waarom het soms wel voor uitgaat of juist zo traag
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

hmm hier ook 4 keer.

nov 2010
jan 2011
maart 2011
Juni 2011
Nu dacht ik foert nog altijd niet op naar telenet
15/07 vdsl beschikbaar :bang: