Laptop scherm + stroom is OK, maar nu 256mb ram ipv 512

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:nog maar eens benadrukken, zie dat je al je gegevens geback upped hebt, want er is geen garantie dat die er nog op zullen staan!

Idd, bedankt Zeon :wink: Een vriend van mij heeft me gezegd dat zijn laptop ook binnen was en dat alles gewoon van de schijf gewist was. Ze zullen dat dus waarschijnlijk ook bij mij doen. Heb al mijn mp3's (toch een goeie 10cd's) gebrand en ook mijn belangrijkste documenten, foto's en favorieten

Zijn er nog zo dingen die belangrijk zijn en dat ik zou moeten backuppen??
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

emails?
logs van IM gesprekken?
contactpersonen van email?
veel mensen hebben (spijtige genoeg :s) een txt bestand met hun passswords op hun desktop staan, vergeet dit dan ook niet
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

lijstje maken van programmas die je absoluut niet kan missen?
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Debruineogenboy schreef:lijstje maken van programmas die je absoluut niet kan missen?

Maar programma's backuppen is natuurlijk niet aan de orde.
If you can't beat them, confuse them.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

verzamelde lettertypes is ook iets dat ik zou moeten backuppen :)
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ja, tis gemaakt. Ik moet Compaq echt wel feliciteren

Ze hebben mijn laptop vrijdag (21mei) komen ophalen en dinsdag (25 mei) was hij al teruggekomen van Duitsland. De reparatie is echt wel ok, enkel die rompeslomp int begin om hem getransporteerd te krijgen, nam veel tijd in beslag

Ze hebben mijn probleem opgelost en nog een probleem geconstateerd blijkbaar. Dit hebben ze gedaan

* Display gerepareerd
* Moederbord vervangen
* BIOS geupgrade

Gelukkig was ik onder garantie, twas anders wel kostelijk geweest denkik. Mijn HD is ongeschonden gebleven, alles staat er nog op :-D
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Support as it should be. :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Frigobox schreef:* Display gerepareerd
* Moederbord vervangen
* BIOS geupgrade

Alle, ge hebt nen nieuwe laptop gehad :lol:

Wees inderdaad maar blij dat het garantie was.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

bios upgraden kan je toch zelf doen, dacht ik toch, weet ik niet van laptop maar ik kan dat toch van mijn desktop gewoon naar site van asus gaan en downloaden...? :???:
Kan je dat niet bij laptop ook?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BIOS upgraden kan je inderdaad zelf, maar is waarschijnlijk een standaard puntje bij reparaties. Staat trouwens mooi naar de klant toe dat je 'veel' hebt gedaan.

Echter buiten een moederbord en een display zit er niet echt veel meer in een laptop in.
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Miljaar, de pc is dinsdag terug geleverd. Dinsdag en woensdag werkte hij feilloos maar toen ik hem donderavond wou koppelen aan de electriciteit, toen brandde het lampke niet om te zeggen dat hij onder stroom stond :-(

Ik kan het niet testen of hij nog werkt met de batterij want die is plat. Straks als ik iemand vind kan ik eens de kabels van een andere Compaq nemen, maar ik denk eerder da het aan de pc ligt. Toen ik hem terugkreeg en ik mijn kabels wou koppelen aan de laptop, dan hoorde ik niet meer dezelfde "KLIK" toen ik die fiche in de laptop stak. Kan da daardoor zijn???
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Frigobox schreef:Ja, tis gemaakt. Ik moet Compaq echt wel feliciteren

Ze hebben mijn probleem opgelost en nog een probleem geconstateerd blijkbaar. :-D

Hebben ze intern in je PC een miniatuur stekker terug vergeten plaatsen? of ligt het probleem op dat nieuw moederbord, dan hebben ze de controle op het laden van de batterij uit het oog verloren.
Ja, vermoedelijk zal je Laptop nog eens op reis moeten :?
Jammer, nu weer met het verlengt weekend (Pinksteren).

De moed niet verliezen, dat wordt wel opgelost

Grtz, :wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 28 mei 2004, 10:19, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Hij werkte 2 dagen he, dus vergeten terug te plaatsen zal het niet zijn. Mss slecht vastgemaakt of zo? Of kan het aan mijn kabels liggen :?

Zouden die mannen van de informaticadienst van mijn school dat niet kunnen??? En zou ik dat durven vragen??
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Frigobox, ik heb ook een HP/Compaq-laptop, en ik heb dat ook al eens gehad, dat de laptop niet wilde 'herkennen' dat hij op stroom instak. Het probleem is echter van zelf verdwenen na een paar keer ...
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ja, dat zou ik toch wel eens vragen, misschien ligt het aan een kleinigheid, maar zou de fout op het moederbord liggen dan is dat geen kleinigheid.
Opletten als de Laptop open moet dat je de garantie niet verliest, nu zijn zij verplicht dat opnieuw onder garantie te herstellen.
Niet het geval als je de PC zelf opent, in sommige gevallen kan een verzegelde schroef door middel van een speciale lak gebruikt zijn, als die zegel verbroken is dan heb je een probleem.
(garantie weg?)

Grtz, :wink:
Afbeelding
Slekken
Pro Member
Pro Member

Frigobox schreef:Hij werkte 2 dagen he, dus vergeten terug te plaatsen zal het niet zijn. Mss slecht vastgemaakt of zo? Of kan het aan mijn kabels liggen :?

Zouden die mannen van de informaticadienst van mijn school dat niet kunnen??? En zou ik dat durven vragen??

Eens vragen kan natuurlijk geen kwaad. Die gasten zullen je wel willen helpen als ze kunnen.
Zoals Blue-sky zegt opletten met het openschroeven (lees: zelf prutsen) van je laptop. Garantie is dan mogelijk weg, en laptops zijn nogal delicaat. (zit allemaal opeengepakt en zo... :s)

Greetz
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Mja, mss wel, kheb net de schroeven nagezien, en om volledig opengeweest te zijn, zien de schroeven er redelijk nieuw uit. Dus tzal idd wel zoiets zijn.

@ Meon: heb net nog eens geprobeerd, maar het ging ni

Nu maar wachten op de reactie van Compaq, ze zullen mij weer zeggen van eerst te testen of het ni aan mijn kabels ligt zeker :roll:
Seal
Pro Member
Pro Member

Haal uw batterij er eens uit, steek de stroom in en laat hem eens opstarten (dus zonder batterij he). Eens dit gedaan, terug afzetten, batterij der terug in en terug opstarten.

Is wel meer dat dat hier voorvalt.
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Mijn batterij is leeg. Ik had die er nemeer ingedaan na de reparatie :?

Ondertussen wat heen en weer zitten mailen met Compaq. Khad hen gemaild om te zeggen da er geen stroom meer was naar de pc toe. Ze hebben dan maar onmiddellijk een nieuwe adapter gestuurd naar mijn adres. Ondertussen heb ik met andere studenten, die ook een Compaq hadden, van kabels verwisseld. Mijn adapter werkte op die andere zijn pc en zijn adapter werkte niet op de mijne -> Tligt dus aan de pc.

Ikke dat teruggemaild en nu krijg ik dit

Merci à vous pour cela.

Nous sommes entièrement d?accord avec vous.

Nous sommes désolés pour cet incident.

Vous recevrez un transformateur neuf, ce n?est pas grave gardez-le
lorsque vous le recevrez et respectez ce que nous vous avons dit si vous
devez renvoyer celui d?origine.

Vous bénéficierez d?un transformateur neuf.

En attendant nous vous créeons un dossier avec tous les soucis que vous
rencontrez.

Vous allez être contacté prochainement.

Merci de votre compréhension et de votre patience.

Ikke kwaad teruggemaild da ze beter onmiddellijk mijn pc komen ophalen. Tis toch duidelijk dat een nieuwe adapter ni gaat helpen. Je mag niet vergeten dat als zij nu de service starten, dat ze pas dinsdag hem kunnen ophalen. Kheb gezegd da als ik die adapter dinsdag krijg en dat die ni werkt (die zal ook ni werken) dan moet ik woensdag vragen of ze hem donderdag kunnen komen ophalen en ondertussen ben ik mijn pc voor het 3de weekend op rij kwijt :roll:

Maar blijkbaar heeft da ni geholpen. Dit is hun reactie

Nous comprenons votre désagrément et c?est justement pour cela que
nous avons crée un dossier vous concernant pour le service commercial.

Nous sommes d?accord avec vous que ce n?est pas le transformateur neuf
qui va faire repartir votre portable. Seulement nous vous avions envoyé
le transformateur neuf avant de recevoir votre deuxième mail. Cela
n?est pas grave comme nous vous avons dit dans le mail précédent.

Suite à votre première réparation vous ne pouvez pas utiliser le
portable c?est pourquoi nous avons transmis votre dossier au service
commercial.

Da laatste is zever in pakskes. Konden ze hem ni gewoon oppikken dinsdag :roll:

Het rare is dat hij 2 dagen wel heeft gewerkt en nu ineens nemeer. Waarschijnlijk iets ni goed vast :???: Theeft nu wel lang genoeg geduurd :evil:
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Mja, ge kunt er weinig aan doen he :). Ik heb hier zelf nen toshiba met 3 jaar garantie op (gekocht via het school). Ik denk dat het bij nen laptop toch nooit slecht is van die te pakken, bij een desktop los ik zelf de problemen wel op, maar van laptop assemblage heb ik geen kaas gegeten.

Ik vind dat er over het algemeen toch ongeloofelijke dingen gebeuren. Zo ben ik al eens iemand tegen gekomen waarvan simpelweg de bovenkant van zijn scherm gesmolten was! Dat was nen Dell van 6 maanden oud. Wat zeiden ze bij de support: smeltende schermen vallen niet onder de garantie!!! Dat zijn dan zogezegd de "merken".
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Prince
Plus Member
Plus Member

Sasuke schreef:Bij een laptop is de grafische kaart ALTIJD geïntegreerd op het moederbord...

Dit is VAAK geïntegreerd op het moederbord. Ik kan mijn schermkaart uit mijn Acer Aspire 1700 halen. Is natuurlijk niet de standaard AGP poort, maar een of ander ding, waarschijnlijk door acer ontworpen.

Nvidia komt trouwens met iets nieuws op de markt dat het mogelijk zou maken om gemakkelijk van grafische kaart of zo te veranderen bij een laptop.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Prince schreef:
Sasuke schreef:Bij een laptop is de grafische kaart ALTIJD geïntegreerd op het moederbord...

Dit is VAAK geïntegreerd op het moederbord. Ik kan mijn schermkaart uit mijn Acer Aspire 1700 halen. Is natuurlijk niet de standaard AGP poort, maar een of ander ding, waarschijnlijk door acer ontworpen.

Nvidia komt trouwens met iets nieuws op de markt dat het mogelijk zou maken om gemakkelijk van grafische kaart of zo te veranderen bij een laptop.

Ik heb ook lang getwijfeld om die aspire 1700 te kopen...
Maar dit kan je geen laptop meer noemen he? Dit is eerder een portable desktop... Hoeveel woog ie? 7,8 KG dacht ik... Dan toch liever mijn travelmate van 2,8 KG :lol:

maar no offence he :wink: qua specificaties is de aspire 1700 een super pc! daarom dat ik twijfelde, maar de prestaties primeerden niet voor mij...

ciao
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Prince
Plus Member
Plus Member

stephan schreef:Ik heb ook lang getwijfeld om die aspire 1700 te kopen...
Maar dit kan je geen laptop meer noemen he? Dit is eerder een portable desktop... Hoeveel woog ie? 7,8 KG dacht ik... Dan toch liever mijn travelmate van 2,8 KG :lol:

maar no offence he :wink: qua specificaties is de aspire 1700 een super pc! daarom dat ik twijfelde, maar de prestaties primeerden niet voor mij...
ciao

Ja, mijn spiermassa is inderdaad verdubbeld, maar voor mij primeerden de prestaties juist wel. Een laptop is niet zo goedkoop, dus ik heb liever direct een goede. Ik ben dan ook een van de weinigen op school met een P4 2.6GHz, 512MB RAM, 80GB HD, GeForce FX 5600Go, 17' TFT laptop. En de batterij houd het toch 2u30 uit tijdens gewoon gebruik. Fully stressed maar 1u30, ma kom...
Hij heeft ook een numeriek klavier, en dat is verdorie handig! Hij verdient echt zijn naam desktop-replacement.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Hm, liever een desktop voor dat soort werk. Een laptop is nog altijd een "lap"-top; maw: iet dat je op je schoot moet kunnen gebruiken, draagbaar is en je een tijdje autonoom kan gebruiken.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb momenteel genoeg met een centrino 1,4 - 512RAM - 40GB HDD - 32MB Video - DVD-RW - 1400x1050 15' screen - ...

Enige probleem dat ik nu heb is de baterij, en die valt niet onder de garantie...

De laptop is nu iets meer dan 6 maanden oud en de batterij begon na 3 maanden minder te presteren (half uur goed gebruik)...
Iemand enig idee hoe dit komt?
Ik gebruik de laptop ofwel op batterij ofwel op stroom (steekt steeds in als ik niet op batterij werk) komt het hierdoor?

En iemand idee hoeveel een batterij hiervoor (acer travelmate 661 LMi) ongeveer kost?

Ciao
wem
Premium Member
Premium Member

normaal gezien zou het zo goed als geen effect meer mogen hebben als je laptop in de pries blijft steke, maarja ...

ik heb ook centrino 1.4 ghz en al de zever erbij
en ik kan er ongeveer 5 uur continue mee werke (iets minder als 't het contrast van 't scherm op 't hoogste zet, maar da is enkel buite nodig)
en als ge hem enkel gebruikt voor solitaire ofzo op te spele, ga em 8-9 uur mee, en da voor iets rond de 3 kilo
da noem kik nu is ne laptop se :-D
Prince
Plus Member
Plus Member

stephan schreef:De laptop is nu iets meer dan 6 maanden oud en de batterij begon na 3 maanden minder te presteren (half uur goed gebruik)...
Iemand enig idee hoe dit komt?
Ik gebruik de laptop ofwel op batterij ofwel op stroom (steekt steeds in als ik niet op batterij werk) komt het hierdoor?
Ciao

Zelfs de nieuwe batterijen zonder het zogenaamde geheugeneffect, hebben nog een klein geheugeneffect. Eenmaal je de laptop op batterij gebruikt, is het beter te wachten tot deze practisch leeg is voordat je hem terug oplaad.

Het goede aan deze nieuwe batterijen is dat je de batterij zijn leven terug kan verlengen. Gewoon enkele keren helemaal leeg laten lopen (1% dus) en dan terug laten opladen tot 100%.
Dit staat onrechtstreeks ook in de handleiding. Ook zal je merken dat je laptop niet zal laden als de batterij boven de 95% geladen is.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

@ Wem : 5 uur??? Ik deed in het begin toen ie nieuw was maximaal 3uur!!!!
en nu een half uurtje intensief gebruik...

@ Prince : Wat bedoel je "na 95% laad ie niet meer op?

Ciao
Prince
Plus Member
Plus Member

stephan schreef:@ Prince : Wat bedoel je "na 95% laad ie niet meer op?

Als je batterij geladen is voor 95% of meer, en je steekt hem op dat moment in, dan zal hij niet beginnen te laden. Tenminste, als ik de handleiding mag geloven... Als hij onder de 95% zit, laadt hij natuurlijk op tot 100%.
wem
Premium Member
Premium Member

stephan schreef:@ Wem : 5 uur??? Ik deed in het begin toen ie nieuw was maximaal 3uur!!!!
en nu een half uurtje intensief gebruik...

mjah, ik heb paar dage gelede toch nog serieus lang zitte programmere in den tuin, denk da laptop er van 11 uur 's morges tot 6 uur 's avonds heeft opgestaan ofzo, me af en toe is een kleine pauze (da em dus zo goe als niks verbruikt), dus pakt een 5-tal uur effectief gewerkt (en da da bakske ook z'n best heeft gedaan, wel ni full stressed, maja)
stephan
Elite Poster
Elite Poster

wat voor laptop heb je wem?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Welke laptop hebt gij dan wel niet? En gebruikt ge een extra batterij? Want een laptop die het zelfs in z'n laagste verbruik 8 uur zou kunnen uithalen, daar heb ik nog niet van gehoord.
Mijn centrino-beestje houdt het in minimaal energieverbruik een 5 uur uit, maar da's dan ook wel echt niet stressed. Een film (van harde schijf- uitkijken kost meestal de helft van m'n batterijreserve.
wem
Premium Member
Premium Member

da's nen Dell me Centrino 1.4 Ghz, en idd extra batterij in (in plaats van cd-rw). En er hangt ook wel wa af van de instellingen in u OS zelf ze ...
Slekken
Pro Member
Pro Member

Mja, die extra batterij verklaart al heel wat. Die instellingen in je OS hebben er idd ook mee te maken, maar extra bat. zal hier wel doorslaggevend zijn :wink:
Mijn toshiba houdt het gemiddeld ook een uur of 3 vol.

Greetz
wem
Premium Member
Premium Member

mjah, maar ik snap niet waarom meer mense dan een extra batterij gebruiken precies, of hebben jullie allemaal jullie cd-speler zo nodig????
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Omdat die niet verwisselbaar is, tjiens.
wem
Premium Member
Premium Member

meon schreef:Omdat die niet verwisselbaar is, tjiens.

mjah, in da geval is het wel wa lastiger ;-)
maar is er dan geen andere optie voor extra batterij ofzo?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Niet in mijn laptop nee. Maar da's natuurlijk allemaal afhankelijk van de vooropgestelde looptijd van een laptop. Ook al heb ik een business-laptop (het een HP compaq nx7000), toch heeft die maar een looptijd van een half jaar. De HP compaq Evo n620c heeft bijvoorbeeld een véél langere looptijd, en daar zijn dan ook meer compatibele elementen in. De media-bay is daar een voorbeeld van, maar ook het toetsenbord is bijvoorbeeld vrijwel ongewijzigd tov vorige versies.
Slekken
Pro Member
Pro Member

Extra batterij heb ik (voorlopig) echt niet nodig. Ik heb die laptop vooral gekocht om een computer te hebben die ik overal naartoe kan nemen.
Zoals bv. labo's in school of stage, en daar kan ik hem (of haar?) gemakkelijk aan het stroomnet hangen. Voor die keren dat ik de batterij gebruik is 3u voldoende.

Greetz
stephan
Elite Poster
Elite Poster

iemand idee wat zo'n extra battrij +- kan kosten?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”