Hallo,
Ik heb eigenlijk geen verstand van de werking van Telenet maar heb toch volgende vraag waarop ik graag een antwoord zou ontvangen.
Op het kot van mijn dochter hebben ze onlangs internet geplaatst via Telenet, er is een NIU-65/88-GA-01A-BE05 en een modem geplaatst en aan de modem een wifi box, het internet werkt.
Nu hadden we graag analoge tv gehad, moet er nog ander materiaal aangekocht worden en moet er terug een installateur komen of wordt de tv aansluiting gedaan via de centrale?
Alle studenten zijn namelijk tijdens de dag niet thuis dus het zou moeilijk zijn om de installateur binnen te laten.
Graag wat raad.
Ik dank u van harte.
Osty
vraag over tv aansluiting
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Analoge tv of digitale tv?
Ik denk dat ze toch gaan moeten langskomen. (een lesje skippen is nu ook weer niet de van het bij een student?) Je weet meestal wel welk uur ze komen (ze bellen 30min op voorhand)
Ik denk dat ze toch gaan moeten langskomen. (een lesje skippen is nu ook weer niet de van het bij een student?) Je weet meestal wel welk uur ze komen (ze bellen 30min op voorhand)
Ik heb gekeken naar dat bakske NIU het is niet zoals op de foto, is wel van het type NIU-65/88-GA-01A-BE05 waar al de kabels komen, links is het een zwarte, een grijze naar de modem en een andere grijze naar de tv.
we hebben heel veel sneeuw, het beeld is bijna onzichtbaar en de klank is ook niet goed, daarom mijn vraag, moet de analoge tv misschien in de centrale geactiveerd worden
we hebben heel veel sneeuw, het beeld is bijna onzichtbaar en de klank is ook niet goed, daarom mijn vraag, moet de analoge tv misschien in de centrale geactiveerd worden
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Neen.
Gezien je alleen internet besteld hebt (en dus niet betaalt voor analoge TV) is r heel warschijnlijk een filter geplaatst op jullie aftakking, die het TV signaal (gedeeltelijk) filtert.
Een technieker zal dus voorbij moeten komen om deze filter te verwijderen.
In sommige gevallen zit er zo geen filter, waardoor je toch nog analoge TV hebt, maar dan ben je een zwartkijker, gezien je hiervoor neit betaalt.
Gezien je alleen internet besteld hebt (en dus niet betaalt voor analoge TV) is r heel warschijnlijk een filter geplaatst op jullie aftakking, die het TV signaal (gedeeltelijk) filtert.
Een technieker zal dus voorbij moeten komen om deze filter te verwijderen.
In sommige gevallen zit er zo geen filter, waardoor je toch nog analoge TV hebt, maar dan ben je een zwartkijker, gezien je hiervoor neit betaalt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ok, volgens ons kotmadam zou er wel tv moeten zijn, zal best telenet eens bellen zeker .. maar eerst de gegevens van de kotmadam moeten vragen .. in ieder geval bedankt voor de info en hopelijk komt er vlug een oplossing
Osty
Osty
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Analoge tv kost ongeveer 14 euro per maand. Als je dit abonnement niet betaalt, dan wordt het analoog signaal weggehaald met een filtertje aan straatzijde.
Je moet dus een abonnement nemen, daarna zal het filtertje verwijderd worden en zal hopelijk ook alle sneeuw op je tv-toestel verdwijnen.
Je moet dus een abonnement nemen, daarna zal het filtertje verwijderd worden en zal hopelijk ook alle sneeuw op je tv-toestel verdwijnen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Niet voor het een of het ander maar analoge tv kan je toch voor alle koten nemen als er één aansluiting betaald is (met 3 koten in één studentenhuis 1 analoge tv aansluiting betalen en ze hebben alle 3 tv) Internet kan dan weer gezamenlijk of ook elk apart.
Dat lijkt me jouw situatie atm. Don't shoot me if im wrong
Dat lijkt me jouw situatie atm. Don't shoot me if im wrong
Dat is het juist, volgens de kotmadam zou er tv zijn en internet, dit laatste werkt, ze hebben blijkbaar een nieuwe kabel en modem geplaatst ?
Dus het probleem zou kunnen liggen aan ons kotmadam qua betaling?
Bedankt en groetjes
Dus het probleem zou kunnen liggen aan ons kotmadam qua betaling?
Bedankt en groetjes
Als de aansluitingen buiten zitten op gevel of in een paddestoel moet er niemand aanwezig zijn.
Indien ze echter achter gesloten deur (in het kotgebouw zelf bv) dan moet er iemand aanwezig zijn.
Als je nu geen analoge tv hebt staat er een filter tussen die het signaal blokkeerd.
Indien ze echter achter gesloten deur (in het kotgebouw zelf bv) dan moet er iemand aanwezig zijn.
Als je nu geen analoge tv hebt staat er een filter tussen die het signaal blokkeerd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Zoals al eerder gezegd, als je geen tv-abonnement hebt lopen, dan zit er een splitter tussen, maar voor de zekerheid kan je dat eens testen met een tv (of pc met tv-kaart). Ik ken namelijk twee mensen waarbij het analoge signaal nog krachtig genoeg toekomt om tv te kijken (of ze zijn de splitter vergeten). Anders moet er sowieso een technieker langskomen, zoals oa ExoduS aanhaalde.
Ik ga ervanuit dat je hier niet over Leuven (Kotnet-aansluiting) spreekt!
Ik ga ervanuit dat je hier niet over Leuven (Kotnet-aansluiting) spreekt!