Hallo
Ben vandaag overgezet geweest van netconnect naar speedconnect plus.
Als ik kijk op speedtest naar mijn downloadsnelheid kom ik aan 28.17 Mbps.Omdat ik download met grabit(nieuwsgroepen)zie ik een download van ongeveer 1300 KB/s
Is deze snelheid normaal of kan dit hoger?
Sorry maar ik ben maar een leek.
Mvg Jurgen
download snelheid speedconnect plus
Puur theoretisch gezien: 'Geadverteerde downloadsnelheid"/8= downloadsnelheid. Doe er een beetje vanaf (overhead, afstand centrale etc) en je hebt je echte downloadsnelheid.blaerekop schreef:Is deze snelheid normaal of kan dit hoger?
Je zou grof geschat op iets van 3.5mbps moeten kunnen downloaden, als de downloadserver goed genoeg is.
Ik heb helemaal geen ervaring met niewsgroepen dus kan ik moeilijk zeggen hoe je sneller zou kunnen gaan.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
sorry, verduidelijking, ik had tot voor kort cityconnect plus in het centrum van leuven en daar haalde ik niet meer dan 2MB (Klibido als newsgrabber in Ubuntu). Blij te zien dat het nog sneller kan.
Inmiddels Scarlet besteld na een verhuis naar Kessel-Lo maar ga dat hoogstwaarschijnlijk annuleren en toch maar dommel nemen alhoewel het duurder is. Hun usenet van giganews is z'n geld waard met +800 dagen retention. Alleen het aansluitingsproces is moeilijk.
Is het nu eerst een Belgacom lijn aanvragen en dan je bestelling plaatsen voor VDSL of kan dat tergelijkertijd? Mijn ervaring is dat Belgacom wel heel snel is.
Inmiddels Scarlet besteld na een verhuis naar Kessel-Lo maar ga dat hoogstwaarschijnlijk annuleren en toch maar dommel nemen alhoewel het duurder is. Hun usenet van giganews is z'n geld waard met +800 dagen retention. Alleen het aansluitingsproces is moeilijk.
Is het nu eerst een Belgacom lijn aanvragen en dan je bestelling plaatsen voor VDSL of kan dat tergelijkertijd? Mijn ervaring is dat Belgacom wel heel snel is.
-
- Pro Member
- Contacteer:
ik haal met mijn payserver en dommel news, 3.1MB/s, op speedconnect +blaerekop schreef:Hallo
Ben vandaag overgezet geweest van netconnect naar speedconnect plus.
Als ik kijk op speedtest naar mijn downloadsnelheid kom ik aan 28.17 Mbps.Omdat ik download met grabit(nieuwsgroepen)zie ik een download van ongeveer 1300 KB/s
Is deze snelheid normaal of kan dit hoger?
Sorry maar ik ben maar een leek.
Mvg Jurgen
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!