Nieuwe Laptop...

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

wa denkte gelle van:

http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=6763

ik ging er 256MB laten bijsteken en nen DVD/CDRW ipv de DVD.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ziet er heel goed uit!
Al de nieuwste nufjes (USB 2.0, goeie grafische kaart enzo, wel geen firewire) aan een zeer goede prijs.
Ook een goed scherm qua resolutie (kwaliteit daar kan nu nog niets van gezegd worden)

Enige nadeel is dat hij een gewone P4 gebruikt en geen P4-mobile.
Die gewone vreten gewoon massa's stroom en indien je enkel op batterij werkt worden ze wat onderdrukt om het wat te verminderen waardoor de laptop minder snel wordt.
Die dingen worden ook heel warm + hebben luidruchtige koelers.
Indien je er echt mobiel mee wil gaan is het misschien niet het beste model, maar qua desktop replacement is hij perfect.

Ik zou ook de HD wat opschroeven misschien... (dat hangt van je eigen noden af natuurlijk)

Als je geld hebt is de PCG-GRV616S hier http://www.de-laptopper.nl/productlist.php?catID=290 misschien wel iets voor jou ;) (DVD schrijver enzo, zalig dinkje)
Deze is ook supergeil :) http://www.de-laptopper.nl/productlist.php?catID=270
Maar misschien wat te duur...
Deze Asus laptops liggen meer in jouw vooropgestelde prijssegment: http://www.de-laptopper.nl/productlist.php?catID=213

Spijtig dat ze geen IBMs hebben...
Ik hou nogal van trackpoint en veel minder van die pads die ze nu overal opzetten, daar moet ik eigenlijk echt niets van hebben...

Promedion zal ook wel niet slecht zijn...

Eigenlijk moet je die dingen eens gaan bekijken in real life, al was het maar voor de kwaliteit van het scherm!
Ook vragen naar een dode/slechte pixel garantie! (zorg dat als er teveel opstaan je hem mag terugdoen)
Hou er ook rekening mee dat een notebook heel gevoelig is en dat een stuk onderdeel niet zo makkelijk, maar vooral niet zo goedkoop te vervangen is als bij een gewone pc!

Misschien dat je door hier te zoeken wat meer info vindt: http://gathering.tweakers.net/forum/find/advanced
NuKeM
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ziet er goed uit, alleen zoals nukem zei: de gewon p4 cpu, en de (voor mij toch) kleine harde schijf

ook rekening met houden dat een mobile graphics kaart niet zo goed is als zijn 'gewone' niet mobile broer
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Een beautytje é... :)
Alleen de harde schijf zoals de anderen zeggen. Mijne laptop heeft 30 GB, heb hem nu al bijna 1 jaar en hij staat bijna vol :oops: , maja ik gebruik hem eigenlijk ook om op feestjes te draaien dus ja... :roll:
Gebruikersavatar
Simplicity
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2003, 00:44
Locatie: wsmnstr

heel goe notebookske, veel beter zult ge nie krijgen voor die prijs


ma voor mij is het ultieme toch nog altijd nen apple powerbook G4 :)

http://www.apple.com/powerbook/index15.html
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Niet slecht. Als ik kon zou ik ook voor een grotere HD gaan, maar ja. Je kunt niet alles hebben. En ook spijtig van de P4 dat het geen mobile is (zoals de anderen al zeiden). Voor de rest kan ik maar 1 ding zeggen : chic!

Cheers
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

ja was wel van plan hd ook up te graden (40GB 5400RPM), vergeten te zeggen... :)

allee, ik die dacht dat alle laptops nen pentium mobile hadden. goe da ge het zegt :) vandaar allicht dat de FSB aan 533Mhz werkt... veel ga ik niet op de batterij werken denkik, 't is ter vervanging van mijne desktop, dus da zal dan allicht nog meevallen.

Firewire zit er ook op zie ik nu. Zijn ze vergeten te vermelden.

hetzelfde type laptop wordt ook door alienware gebruikt (http://www.alienware.com), en wat ik daarvan al gehoord heb is dat hun computers goei prestaties hebben.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Mzz idd mooi laptopje!

Maar kijk is hier:

http://shop.notebooksbilliger.de/

en dan de: Fujitsu Siemens Amilo A 7600

voor maar Unser Preis: 1.679,00 EUR
3.283,84 DM
inkl. 16% Mwst.

Da's niet veel he, in vgl met jouw laptop die incl BTW toch wel 1865 EUR kost.
(en deze heeft een mobile proc, wel iets minder zwaar als die pentium,maja)

even nog wat gegevens over het hebbedingetje:

Basis
# Leistungsstarker mobiler AMD Athlon XP Prozessor 2000+ mit AMD PowerNow! Technologie für extra lange Akkudauer
# 512 MB DDR Hauptspeicher (erweiterbar bis 1024MB)
# 60 GB Festplatte (da's dus de HD :) )
# Genießen Sie die Bildqualität von TFT Displays mit 15" und 1024x768 Pixel

#

Komponenten
# DVD+CD-Brenner Combo: 8x / 16x / 10x / 24x
# Integrierte RADEON™ IGP 320M High-Performance Grafikkarte (64bit) einschließlich HYPER Z™ Technologie, um die Leistung bei anspruchsvollen 3D Anwendungen zu verbessern
# Realtek ALC202, AC97 2.1 kompatibel Mikro-in, Kopfhörer out, 2 interne Lautsprecher

#

Kommunikation/Schnittstellen
# eingebautes 56K, V.90 internationales Modem
# Realtek 8100B 10/100 Mbps LAN Modul
# Verbinden Sie Ihr Notebook mit einem externen Speichergerät und Videozubehör über den IEEE 1394 Anschluss, der Übertragungsraten von bis zu 400Mbits/Sec bietet (firewire)
# 3 USB Anschlüsse,S-Video Out,parallel,seriell,PS/2,Modem,LAN,CRT,S-Video(einschließlich TV Out Adapterkabel),2 x TYP II oder 1 x TYP III Kartenslots,IEEE1394,Mikrofon,Line in,Kopfhörer Line out

En het is er eentje van een toch wel bekend merk ;) (bij die andere zie ik nergens een merknaam bijstaan)

gevonden via www.guenstiger.de

greetz,

Nob

ps. succes met je keuze! en laat iets weten!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Je kan dit raar vinden, maar ook Aldi laptops zijn de moeite hoor :)
Goede onderdelen, ook goede service + goedkoop !
NuKeM
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

jaja, niet dat ik vind dat die slecht zijn, mijn broer heeft een aldi pc en dat ding draait behoorlijk goed, maar het prijsverschil zit hem toch altijd ergens in (ook al kan aldi heel goedkoop aankopen)

Zo had hij bv een Asus moederbord (waarmee ze bij aldi dan graag stoeffen), maar als ik die pc dan is openvijs, dan kom je het goedkoopste asus mobo'tje tegen waar je met moeite een paar extra dingen kan op aansluiten... en zo van die trukken.

Nu ja, als je geen nood hebt aan upgrading, dan is dat allemaal goed. En idd een laptop ga je niet echt uitbreiden (meestal toch niet)

Daarom nog iets van een minder bekend merk: Baycom notebooks (ook uit Duitsland) (zoek maar is op google) die zijn ook heel goedkoop en heel goed (2 vrienden van mij hebben zo een baycom) Het nadeel is wel dat je dan een Duits toestenbord hebt (qwertz -> me de Duitse B enzo), maar echt veel problemen levert dat niet op.

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ja, we hebben hier ook 2 aldi pckes gehad + onlangs laptop ginder gekocht :)
Dat van dat asus moederbordje klopt :D ik heb al de goede onderdelen uit die kast gehaald en die in een nieuwe super pc gestoken (toen) :)

Die aldi dingen werken heel goed ze, nog nooit problemen mee gehad ! :)
Ik weet dat een computer freak eigenlijk niet zou mogen denken aan aldi pctjes, maar soms is het echt wel verleidelijk :) (vooral voor mijn mede familieleden hier thuis ;) )
NuKeM
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Heb net in de streekkrant gezien, dat de Lidle ook weer uitpakt mee ne laptop...
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

BTW moet ik nie betalen, dus heb nie zoveel voordeel van de lagere btw in duitsland.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

het is niet enkel BTW die de prijs zo laag maakt in Duitsland, ze zijn daar gewoonweg goedkoper (zelfs excl BTW)

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

Nu begin ik nog te twijfelen tussen die promedion en den asus (http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=6456)
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

'k vraag mij af waarom ge dan ook niet twijfelt tussen al uw vorige en de Siemens, die is namelijk nog een stuk goedkoper dan die asus, heeft een grotere HD en de cdrw is sneller en heeft S-video out.

Maja, het is jouw keuze natuurlijk ;)

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

Vooral omdat ik geen woord Duits spreek :?
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Hier heb ik eens een laptop gekocht voor onze vereniging,
gratis aan huis geleverd en een No nonsense service.
http://www.vdv.be/

succes

Weetgraag :wink:
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

'k wil het wel altijd proberen te vertalen ;) (zo goed is mijn Duits nu ook weer niet, maar meestal goed genoeg om te verstaan wat ze bedoelen)

BTW, de meeste van die Duitse winkels kan je ook gewoon in het Engels mailen. (Duitsers zijn niet zo chauvinistisch als Fransen ;) )

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

ma chance dat er 60GB achter festplaten staat of ik zou al nie geweten hebben over wat het ging :)

maar ik zie wel dat bepaalde laptops toch duurder zijn bij den deze dan bij die hollandse site (de toshiba 5200-802 bvb)
4ng3l
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 dec 2002, 00:12

Ik zou als ik de keus had kiezen voor een 7200 rpm harde schijf. Als je dan toch zo'n snelle pc hebt mag de harde schijf niet achter blijven vind ik... 7200 is gegarandeerd stressverlagend als ge veel op uwe pc vloekt :).
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

7200rpm op een laptop? Ik dacht dat ze nog maar aan 5400rpm waren daar :) (voor de gewone 2.5" laptop HDs is het nu 4200rpm)
NuKeM
4ng3l
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 dec 2002, 00:12

mmm, zou kunnen...ik kijk eigenlijk altijd alleen naar de desktops omdak nog gene laptop nodig heb :)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”