Ik wil dus een computer plaatsen op een plaats in mijn huis waar mijn draadloos netwerk niet zo goed meer is.
Even ter vergelijking:
In de kamer waar de router staat haal ik met mijn MB pro via het draadloze netwerk
14,72 Mbps DOWN
1,83 Mbps UP
33 ms PING
In de kamer waar ik de computer wil plaatsen haal ik met mijn MB pro via het draadloze netwerk
4,47 Mbps DOWN
1,53 Mbps UP
35 ms PING
Dit zou in principe wel voldoende zijn maar ik betwijfel of de computer (een verouderde dell inspiron) dat zou halen als hij het netwerk zelf kan vinden.
Nu is mijn vraag wat in mijn geval de beste oplossing is om daar toch een redelijke verbinding te hebben.
De router is een SAGEM VDSL2 F3464 WS van Scarlet (ik heb Scarlet internet & telefonie) de router kan dus niet verplaatst worden en ik denk niet dat ik een andere kan zetten want de router doet ook de VOIP telefonie.
Ik heb nog een oude Linksys WAG200G en een Apple Airport Express, ik heb al met beiden geprobeerd om ze te gebruiken als repeater maar de linksys kan dit niet en de airport express kan (wil) dat enkel met andere airport toestellen. Ook behaal je met een repeater maar maximum de helft van de snelheid omdat hij constant moet switchen tussen zenden en ontvangen.
Belangerijk voor mij is natuurlijk de prijs en ik verkies een 'sterkere' draadloze verbinding boven sterker ontvangst op de computer omdat andere toestellen hier dan ook van profiteren.
Alvast bedankt,
Bram
EDIT:
Ik weet dat de beste, gemakkelijkste en goedkoopste oplossing zou zijn om een UTP kabeltje door te trekken en zo de pc te verbinden maar ik zou het liever draadloos oplossen.
Beste manier om wifi te boosten in mijn situatie
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Je kan toch een utp-kabeltje trekken naar een plaats dichter bij die pc en daar je linksys neerzetten, dus gekoppeld via de utp.
Op je linksys dhcp uitzetten en als het nodig is het ip-adres ervan aanpassen.
Je pc dan draadloos verbinden met de linksys.
Op je linksys dhcp uitzetten en als het nodig is het ip-adres ervan aanpassen.
Je pc dan draadloos verbinden met de linksys.
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Bedankt, die powerline adapters zijn perfect.
Op het eerste zicht is er nogal een groot prijsverschil tussen sommige, is er iets waar ik op moet letten?
Op het eerste zicht is er nogal een groot prijsverschil tussen sommige, is er iets waar ik op moet letten?
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Persoonlijk zou ik naar het stand-by stroomverbruik kijken (hoe lager hoe beter natuurlijk).
De rest hangt af van je behoeften (is 85Mbit genoeg? Wil je geen stopcontact verliezen?).
Lees er enkele reviews op na, daar haal je het meeste uit.
De rest hangt af van je behoeften (is 85Mbit genoeg? Wil je geen stopcontact verliezen?).
Lees er enkele reviews op na, daar haal je het meeste uit.