Ik heb volgend probleem: mijn e-mails zijn door een computerbedrijfe van mijn oude desktop overgezet naar mijn portable, alsook allerlei bestanden. Bij de installatie van de Bbox 2 en digitale tv wou ik geen draadloos internet maar internet via de (gele) bijgeleverde kabel. Belgacom technieker kreeg volgend foutmelding : LAN-verbinding krijgt geen IP-adres van de modem. Hierdoor heb ik nu draadloos internet.
Heeft er iemand een oplossing voorhanden die mij toch nog internet geeft via kabel ZONDER dat ik mijn portable binnen doe bij het computerbedrijf. Technieker zei me dat zij de enige waren die dit euvel kunnen oplossen.
Lan Verbinding - IP adres
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarschijnlijk heeft het computerbedrijfe dat uw bestanden heeft overgezet je netwerkkaart een vast IP gegeven?
- Ga naar de eigenschappen van je netwerkkaart.
- Scrol naar beneden tot je "Internet-protocol TCP/IP ziet (ipv4) en druk op eigenschappen.
- Kies hier voor "automatisch een IP-adres laten toewijzen), en bevestig met "OK"
- Ga naar de eigenschappen van je netwerkkaart.
- Scrol naar beneden tot je "Internet-protocol TCP/IP ziet (ipv4) en druk op eigenschappen.
- Kies hier voor "automatisch een IP-adres laten toewijzen), en bevestig met "OK"
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De oplossing van Philippe is hoogstwaarschijnlijk de juiste oplossing. Echter vind ik het bizar dat de BGC technieker zo iets doms over het hoofd ziet...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Beste Philippe_d:
bedankt voor wu snelle reactie. Doe ik al deze handelingen voor ik mijn pc verbindt met de Bbox2 via de (gele) kabel of daarna? Ik herstart mijn pc en als ik daarna op het internet wil klik ik gewoonweg op het icoontje van internet explorer?
Is het misschien aangeraden dat ik met de Belgacom helpdesk bel als ik dit wil uitvoeren?
bedankt voor wu snelle reactie. Doe ik al deze handelingen voor ik mijn pc verbindt met de Bbox2 via de (gele) kabel of daarna? Ik herstart mijn pc en als ik daarna op het internet wil klik ik gewoonweg op het icoontje van internet explorer?
Is het misschien aangeraden dat ik met de Belgacom helpdesk bel als ik dit wil uitvoeren?
-
- Moderator
Misschien eerst verbinden, dan zie je normaal in de rechterhoek het icoontje van je LAN kaart (2 TV'tjes).
Daarop drukken en naar Eigeschappen gaan ...
Of als je Vista / W7 hebt > via Netwerkcentrum.
Het icoontje van internet explorer heeft er niets mee te maken
De Helpdesk bellen heeft ok geen zin: zij houden zich niet bezig met problemen met uw laptop.
Als het icoontje van jouw LAN kaart er niet staat, moet je misschien naar Apparaatbeheer om de LAN kaart terug in te schakelen.
Daarop drukken en naar Eigeschappen gaan ...
Of als je Vista / W7 hebt > via Netwerkcentrum.
Het icoontje van internet explorer heeft er niets mee te maken
De Helpdesk bellen heeft ok geen zin: zij houden zich niet bezig met problemen met uw laptop.
Als het icoontje van jouw LAN kaart er niet staat, moet je misschien naar Apparaatbeheer om de LAN kaart terug in te schakelen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Kan je eens checken of je dhcp client aanstaat.
Ga naar start -> uitvoeren
tik daar services.msc in, bevestig met enter.
Zoek in het geopende venster naar dhcp client, is deze service gestart?
Ga naar start -> uitvoeren
tik daar services.msc in, bevestig met enter.
Zoek in het geopende venster naar dhcp client, is deze service gestart?
-
- Moderator
Als je er niets van begrijpt, dan ben je beter om je laptop binnen te dragen bij de Firma die de bestanden heeft overgezet. Zij zijn het tenslotte die de ooorzaak zin van jouw probleem, en het probleem kunnen (en moeten) oplossen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Het lijkt me toch een probleem met je lan-kaart of pc.
Als dhcp op de modem uit staat krijg je draadloos ook geen ip-adres en als de lan-kaart op een vast ip-adres staat krijg je normaal geen melding dat je geen ip-adres krijgt.
Tenzij er in de modem iets defect is waardoor hij via kabel geen ip-adres geeft.
Als dhcp op de modem uit staat krijg je draadloos ook geen ip-adres en als de lan-kaart op een vast ip-adres staat krijg je normaal geen melding dat je geen ip-adres krijgt.
Tenzij er in de modem iets defect is waardoor hij via kabel geen ip-adres geeft.
ik heb nog geen enkele poging ondernomen om van draadloss naar kabelverbinding te gaan. ik wou gewoon weten welke stappen ik allemaal moet uitvoeren om dit voor mekaar te brengen that's all. dus vanaf het moment dat ik mijn pc in de huidige configuratie opstart totdat ik internet heb via de kabel. als er iemand is die dit kan bezorgen heel goed, anders zal ik t z t de pc wel binnenbrengen.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Normaal is het een kwestie van draadloos internet uitzetten (met een knopje langs de voor- of zijkant of met een Fn-combinatie) en dan de kabel inpluggen. Een paar seconden later heb je dan internet.
Als dat niet werkt gaat er iets mis bij de autonegotiation, heb je brakke drivers of een brakke netwerkkaart. Als de DHCP client service uit staat heb je ook geen draadloos internet (tenzij daar wel een vast IP-adres op geconfigureerd staat).
Als dat niet werkt gaat er iets mis bij de autonegotiation, heb je brakke drivers of een brakke netwerkkaart. Als de DHCP client service uit staat heb je ook geen draadloos internet (tenzij daar wel een vast IP-adres op geconfigureerd staat).
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Je moet eens kijken bij je netwerkinstellingen op je laptop.
Ik zit hier nu op het werk met windows xp, als je vista of windows7 hebt en je gaat naar de instellingen van je netwerk,
dan zie je iets dat er op lijkt.
Zie bijlage => op eigenschappen klikken (eigenschappen voor lan-verbinding) en dan zie je iets van ip adres, dns, etc.
Als je dat op automatisch zet dan krijgt je laptop automatisch een ip adres van je bbox2.
Ik zit hier nu op het werk met windows xp, als je vista of windows7 hebt en je gaat naar de instellingen van je netwerk,
dan zie je iets dat er op lijkt.
Zie bijlage => op eigenschappen klikken (eigenschappen voor lan-verbinding) en dan zie je iets van ip adres, dns, etc.
Als je dat op automatisch zet dan krijgt je laptop automatisch een ip adres van je bbox2.
- Bijlagen
-
- netwerk.PNG
- (71.3 KiB) Nog niet gedownload
Dus ik zet modem en of draadloos internet via pc uit. Daarna doe ik alle volgende bewerkingen
Ga naar de eigenschappen van je netwerkkaart.
Als dit allemaal gedaan is, sluit ik de kabel aan tussen computer en Bbox?
Ik herstart mijn pc en klik op het internet explorer icoontje om internet te starten?
Ga naar de eigenschappen van je netwerkkaart.
Als dit allemaal gedaan is, sluit ik de kabel aan tussen computer en Bbox?
Ik herstart mijn pc en klik op het internet explorer icoontje om internet te starten?