Net overgeschakeld van Telenet naar Scarlet en ben (tot nu toe) erg tevreden. Een ding vind ik wel minder, maar wist ik op voorhand: ik heb geen autonomie als de stroom uitvalt, waar ik een batterypack had van Telenet.
Ik heb me suf gegoogeld voor een DSL modem (ja, ik heb nu een router, de Sagem 3464, maar die genereert zo'n zwak wifi signaal dat ik er mijn oude D-link router er weer achter gehangen heb, dus een modem volstaat) die batterijtjes heeft, zodat ik een aantal uren autonomie heb.
Of kan ik me de moeite besparen en zou ik er beter een UPS achter plaatsen? Maar ik heb een beetje schrik dat dit maar voor een zeer korte tijd autonomie biedt.
Ideetjes?
Batterijtjes voor Sagem router?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ik kan je nu al zeggen dat dit niet bestaat. Maar in hoeverre heb je dit echt nodig? Lees : hoeveel keer heb je op batterijen gewerkt bij Telenet? Telenet heeft dit destijds gedaan om in orde te zijn met de BIPT regels van toen (zelfs bij stroompanne moet de telefoon gebruikt kunnen worden voor bvb noodoproepen te kunnen plegen). Nu iedereen een GSM heeft is deze regel (dacht ik) geschrapt.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 49 keer
UPS kan altijd. Een modem verbruikt niet zoveel dus kwa autonomie zal het wel meevallen. Dit is natuurlijk afhankelijk van hoe zwaar de ups is...
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Een UPS kan je daar ook aan hangen in geval van nood. Maar is dat niet wat teveel geld om eraan te verspillen? Of val je dikwijls zonder elektriciteit?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Tgoh dat lijkt me nu toch niet zo heel moeilijk.
Ik vermoed dat die sagems wel 12 volt gelijkspanning gebruiken.
Dan kan je net zo goed een gepaste accu gaan kopen een een lader voor die accu (druppellaadspanning), die ook nog eens jouw modem erbij kan nemen.
Maar niks belemmert je om dit anders/beter te doen als je wat handig bent.
Ik vermoed dat die sagems wel 12 volt gelijkspanning gebruiken.
Dan kan je net zo goed een gepaste accu gaan kopen een een lader voor die accu (druppellaadspanning), die ook nog eens jouw modem erbij kan nemen.
Maar niks belemmert je om dit anders/beter te doen als je wat handig bent.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb een UPS waaraan 4 toestellen hangen: router, NAS, externe harddisk en simbox.
Autonomie is 1 uur voor de 4 toestellen, waarbij de NAS wel het merendeel van de geleverde energie voor zijn rekening neemt.
Autonomie is 1 uur voor de 4 toestellen, waarbij de NAS wel het merendeel van de geleverde energie voor zijn rekening neemt.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Om nog maar te zwijgen over het standby-verbruik waarschijnlijk als het over een ouder model gaat
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –