Singaalkwaliteit 0%

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
hiems
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2011, 07:32

Is het normaal dat de signaalkwaliteit op bepaalde zenders 0% bedraagt en op andere 97%?
Bij de zenders met 0% bemerk ik ook regelmatig blokjes in het beeld en een stotterend geluid.
Ik heb reeds alle bekabelingen nagekeken (die zijn trouwens nooit veranderd) en ik heb de digicorder ook reeds op een andere plaats geïnstalleerd, maar het probleem blijft.
Ik heb een digicorder van de eerste generatie in huur (2000-model).
De problemen zijn begonnen nadat Fibernet geïnstalleerd werd. Kan dit er iets mee te maken hebben?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wat is er juist veranderd met de installatie van Fibernet ? Nieuwe NUI ?
- Probeer eens je digicorder met een coax rechtsreeks te verbinden met de NUI.
- probeer de +4dB TV uitgang.
- kijk toch nog maar eens de coax verbinding na tussen de NUI en je digicorder (connectoren).

Een mogelijke oorzaak van zo'n storing is soms ook de doorlus naar de TV.
Als je alléén digitaal kijkt, dan heb je de coax verbinding tussen "RF OUT" van de digibox en de antenne ingang van de TV niet nodig.
Soms kan die verbinding het antenne signaal naar beneden trekken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
hiems
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2011, 07:32

Er werd enkel een nieuwe modem geïnstalleerd.
De NUI werd niet vervangen. Aan de bekabeling werd niets veranderd behalve het stukje tussen de NUI en de modem.
Ik heb de bestaande bekabeling naar de digicorder eens aangesloten op de +4dB TV uitgang, maar geen verschil.
Aan de bekabeling werd nooit iets veranderd en ze is trouwens maar 2,5 jaar oud.

Ik heb ook al eens de digicorder alleen aangesloten op de TV, maar ook hierbij geen verschil.

Ik heb wel een electrische schok gekregen van de coax-kabel toen ik hem op de +4dB uitgang probeerde aan te sluiten.

Wat ook bizar is, is het feit dat een bepaalde zender een hele tijd geen problemen geeft en als ik verander van zender en dan terugkeer naar de eerste, dat er dan weer problemen zijn met die zender.
Addiction
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011, 16:16

Kun je een update geven? Want ik sukkel inmiddels met hetzelfde probleem.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Dat heb ik ook gehad, alleen bij mij was dan zelfs beeld zwart, enkel nog wat geluidsstukjes. Wel liep dan ook de foutteller heel snel op, en zappen naar kanaal op andere transponder en weg was probleem. Bleek bij mij dat een van de twee tuners kapot was.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
hiems
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2011, 07:32

Ben met de oude digicorder naar het Telenet Center in Leuven gegaan en heb daar een nieuwe gekregen. De problemen zijn nu opgelost.
Het lag dus niet aan de bekabeling, maar wel aan de digicorder.

Ik moet er wel bij zeggen dat in het half uur dat ik gewacht heb er toch wel 5 andere digicorders omgeruild werden door andere klanten.

Ze testen zelfs niet of er effectief een probleem is, ze ruilen onmiddellijk om.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Lees nu pas dit topic. Had het vorige week ook. Was één van de tuners die kapot was. Jij zal hetzelfde probleem gehad hebben
Nysos
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 nov 2006, 10:38

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook sinds een week of 2 comfortnet geupgrade naar fibernet. Ik heb ook een oude digicorder. Het is niet op alle zenders, heb het voor op oa Discovery en ATV.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”