Beschikbaarheid VDSL2 5 jaar oude wijk Sint-Niklaas

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kristofpoppe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2011, 16:46

Tot op heden hebben we in Sint-Niklaas in een verkaveling die 4 jaar geleden plaats vond nog steeds geen beschikbaarheid van VDSL.
Een gewone ADSL 4 Mbps profiel is het hoogst haalbaren.
Deze wijk is een wijk met allemaal nieuwbouw en telt 170 gezinnen.
Alle omliggende straten hebben de volledige beschikking over VDSL2 signaal.
Een brief naar de ombudsdienst telecom om dit aan te kaarten geeft niets anders terug dan een standaard antwoord van Belgacom dat VDSL geen basis-service is.

Erg spijtig voor een potentieel van 170 woningen die nu geen beschikking hebben over een deftige internetsnelheid, HD TV of meedere toestellen te kunnen aansluiten.

Heeft er iemand enig idee wanneer deze zwarte plek op de kaart van Sint-Niklaas wordt ingevuld ?

De wijk in kwestie: Destelwijk SInt-Niklaas

Alvast bedankt !
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

De overweging om naar Telenet over te stappen al gemaakt? Die bieden meer zekerheid qua snelheid...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

er zullen wel redenen zijn dat vdsl2 daar niet beschikbaar is, helaas hebben wij daar geen zicht op.... je kan eventueel navragen aan Belgacom of er iets in de planning staat, zoniet moet je misschien durven uw geluk elders zoeken om te beginnen voor één jaar
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Heeft er eigenlijk iemand al VDSL2 in Sint-Niklaas? Voor zover ik zie is er daar heel veel ADSL.

Ik denk dat je best eens bij het stadsbestuur aanklopt. En je eens heel heel boos maakt met een grote groep mensen.
Gra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:04

ja ik, buurt vd Antwerpesteenweg
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

In sommige gemeenten mogen pas na 5 jaar de straten worden opgebroken om nieuwe nutsvoorzieningen te leggen
kristofpoppe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2011, 16:46

Ik heb verschillende straten in de omgeving gecontroleerd met de tools van EDPNET en Belgacom op beschikbaarheid.
Overal is VDSL2 aanwezig. Het enige alternatief is zoals hierboven reeds aangehaald Telenet.

Probleem is dat er verschillende met een TV-Vlaanderen schotel zitten en enkel een raw copper voor het internet en dus niet met coax te maken (willen) hebben.

Communicatie van Belgacom laat hier serieus te wensen over. Ik denk dat iedereen zich kan vinden in een deftige uitleg. (beperkingen voor openbare werken), een planning met een opleverperiode, maar hier tasten we volledig in het duister.
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Zelf ben ik ook van Sint-Niklaas, en kan ik wel vermelden dat er op zeer veel plaatsen in sint-niklaas de nieuwe soort kassen staan.
KVD + ROP in elkaar. En zijn deze dus ook uitgerust.

Nu heb ik even nagekeken hoe de situatie daar juist zit in de destelwijk.
Rondom ligt inderdaad VDSL2. Echter de KVD (kast in straat) is niet uitgerust voor VDSL2.
Ook zie ik niet direct iets staan van planning etc.

Wat ik ook zie is dat TV wel mogelijk is maar slechts op een 4.6 ADSL2 profiel.
Ook eens snel gekeken wat er in dienst is op deze KVD, en er zijn wel wat mensen die BGC TV hebben op die 4.6, waar het al bij al voor een ADSL2 goed draaid.

Ik raad u hier niks aan, en raad u hier ook niets af.
Maar dit is nu eenmaal de situatie daar bij jou. Er ligt geen glasvesel tot op de KVD.
En wanneer dit er ooit gaat komen kan ik niet zeggen want zie daar niks van staan.
Men is ook nog steeds in de uitrol voor VDSL2, en ik kan niet zien of zeggen wat de toekomst misschien zal brengen.


Ik hoop dat je iets meer bent met deze uitleg, ook al weet ik dat dit niet echt goed nieuws is.
Maar dit is nu eenmaal de huidige situatie daar
kristofpoppe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2011, 16:46

Hartelijk bedankt voor uw reactie, nu weten we toch ongeveer waar we staan.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Heb je al eens contact opgenomen met EDPNet, zij hebben hun eigen installatie in Sint-Niklaas.
Zij zijn wat royaler wat betreft lijnprofielen en ADSL2+ in vergelijking met belgacom.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”