Dommel opzeggen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
samyboyseke
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 feb 2007, 23:22

Dag allemaal,

Ik weet dat er reeds vele topics hierover zijn gepasseerd maar ik zit toch nog met enkele vragen in verband met het opzeggen van mijn Dommel-abonnement. Na hier wat rond te lezen ben ik te weten gekomen dat dit best gebeurd aan de hand van een aangetekende brief.

Ook zag ik dat er contractueel een opzegtermijn van 1 maand vooraf is. Ik ben even gaan zien en zag dat mijn vernieuwdatum 16/11/2011 is: vind dit nogal vreemd dat het om 2 maand gaat. Maar goed, wat moet ik nu verstaan onder die 1 maand opzegtermijn? Is dit: ik zeg voor 16/10/2011 mijn contract op en alles is gedesactiveerd tegen 16/11? Of bedoeld men daarmee dat ik voor 16/11 aangetekend moet zenden en dat alle diensten zijn gedesactiveerd tegen 16/12?

Kan ik eventueel al in tussentijd een abonnement bij Belgacom aangaan of moet ik wachten tot alle diensten zijn gedesactiveerd bij Dommel?

Dank bij voorbaat!
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

gewoon niks meer betalen en een abo aanvragen bij belgacom
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

eigenlijk staat alles reeds duidelijk beschreven in topic "ook ik heb eergisteren Dommel opgezegd "
zorg dat je opzegbrief voor de renew date toekomt, dan is dit de laatste factuur die je betaalt, anders heb je een maand extra aan de broek
op moment dat belgacom je activeert zal dommel internet waarschijnlijk automatisch gedeactiveerd worden, sommige betalen graag een tijdje dubbel, ik heb mijn belgacom maar een paar dagen voor deactivatie dommel laten activeren, alles is goed verlopen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

wat _rEuTeL_ schrijft, dat kan je misschien proberen, maar is niet zonder risico... want uiteindelijk geef je geen opzeg en heb je geen been om op de staan als ze toch facturen blijven sturen

't is wel zo dat dommel facturen blijft sturen ook na het geven van de opzeg, en dat deze facturen verdwijnen op moment dat jouw product inactief wordt, en dit gebeurd dan weer op het moment dat belgacom geactiveerd wordt.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
samyboyseke
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 feb 2007, 23:22

Dus om samen te vatten:

Ik bestel een abonnement bij Belgacom en zorg ervoor dat deze geactiveerd wordt voor: 16/11/2011. Wanneer ik dan de exacte datum van activatie van Belgacom krijg (dewelke dus voor 16/11 valt) stuur ik een aangetekende brief naar Dommel (zeker voor 16/10 verzonden) om mijn abonnement op te zeggen tegen die datum? Indien dit zo gebeurt mag ik dus al gelijk de domiciliëring stopzetten van mijn dommel-abo?
Zeer wel bedankt iedereen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de laatste maand die je betaalt is je opzegperiode, dus daarvoor moet de opzeg bekend gemaakt zijn.... is jouw renew date nu 16/10, en niet 16/11?

wanneer je belgacom laat activeren moet jij weten, een paar dagen overlap is misschien wel aan te raden. na betaling laatste dommelfactuur domiciliëring stopzetten anders halen ze je rekening leeg, ze gaan namelijk facturen blijven sturen, ook na de opzeg
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

en wat gaan ze doen als je die facturen niet betaalt? je afsluiten? :)
ze reageren zelfs niet op brieven van de ombudsman, ze gaan je heus niet dagvaarden omdat je geen aangetekende brief gestuurd hebt hoor :)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik zou gewoon aangetekend opzeggen. Dan ben je toch zelf safe.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Ikzelf heb via [email protected] opzeg verzonden met melding deze opzeg ook per aangetekend schrijven werd verzonden.


Heb antwoord trg gekregen standardmail met dat ze het jammer vinden blablabal.


En in crm panel staat geen renew datum dus bij mij is het 08/10 is de renew dus dan wordt dommel gesloten en komt belgacomtechnieker komt op 06/10 vdsl2 aansluiten.


Dus normaal zou ik dan geen probs moeten hebben.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”