B-Box 2 via ethernet werkt niet, WiFi wel

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Yo allemaal

een paar weken geleden heb ik naar Belgacom gebeld met de vraag of ze mij op een VDSL2 profiel konden zetten, aangezien ik nog op het oude ADSL profiel stond en ik had ontdekt dat ik kan genieten van VDSL2. Met wat geluk had ik zelfs een promo beet, ik moest namelijk geen 50 euro betalen voor de activatiekosten van VDSL2. De router verzendingskosten (via Taxipost) moest ik betalen, maar dat is nu het einde van de wereld ook weer niet.

Anyway, ik had mijn B-Box 2 aangevraagd via de telefoon en de medewerker zei mij dat de B-Box 2 naar mij thuis werd opgestuurt. Aangezien het vrijdag was zat daar nog een weekend tussen, maar donderdag was de B-Box 2 thuis aangekomen. Eenmaal dat ik de doos open had, ben ik direct aan de slag gegaan en heb ik de B-Box 2 ingenesteld op de plek waar mijn oude router stond. In de handleiding staat iets van dat ik de ethernet kabel van de router naar mijn laptop moet aansluiten, en als ik dan naar een random URL ga in mijn browser (of ik ping google.com ofzo in DOS prompt) dan zou het internet moeten werken. Helaas werkte het niet, althans via LAN. Dus toen maar geprobeerd om via WiFi met mijn laptop te verbinden, en dit ging perfect. Hoe kan het dat ik via wireless perfect kan verbinden naar de router, maar via LAN niet? Ligt het probleem bij de B-Box 2 of bij mijn laptop?

Tijdens dat ik wou verbinden met een UTP kabel gaf netwerkcentrum in Windows de melding dat er een onbekend netwerk gevonden is (mijn B-Box 2) maar dat hij er niet naar kan verbinden. En nog geen 2 seconden later gaf netwerkcentrum een ander icoontje weer rechts onderaan in de taskbar tray met de melding dat er verbinding werd gemaakt, maar met beperkte verbindingsmogelijkheden. Het rare is dat hij nog een aantal seconden later weer terug viel op onbekend netwerk, om dan een paar seconden later WEER verbinding te maken met beperkte verbindingsmogelijkheden en zo bleef dat doorgaan totdat ik de kabel eruit trok.

Is dit nu een conflict met de B-Box 2 en mijn laptop, of ligt het probleem elders? Ik denk van niet, ik heb 3 verschillende UTP-kabels uitgetest en geen enkele bracht soelaas. Kan iemand mij helpen hiermee? NIet dat ik ooit op het internet surf hier thuis via LAN, maar het moet toch in orde zijn ofniet soms?

dank bij voorbaat

EDIT: kan ik trouwens een externe harde schijf koppelen aan mijn B-Box 2, aangezien er een USB-poort opzit? Ik heb ergens horen zeggen dat Belgacom die functie heeft uitgeschakeld in hun firmware versie en dat daarom de USB-poort op de B-Box 2 nutteloos is klopt dit?
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Je netwerkadapter staat waarschijnlijk niet op automatisch IP en automatisch DNS en je wifi netwerkadapter wel veronderstel ik.
Usb poort van bbox heeft geen functie.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Als je de bbox2 voor de eerste keer aansluit (of wanneer je een reset uitvoert), wordt die automatisch geconfigureerd. Hierbij herstart de modem wel een paar keer, waardoor telkens de verbinding even wordt verbroken. Probeer ondertussen (nu het internet draadloos werkt) nog eens met de kabel te verbinden, grote kans dat er geen probleem meer is :)
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Waarschijnlijk steekt uw utp-kabel in de tvpoort ipv lanpoort ?
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

jackho schreef:Je netwerkadapter staat waarschijnlijk niet op automatisch IP en automatisch DNS en je wifi netwerkadapter wel veronderstel ik.
Usb poort van bbox heeft geen functie.
Mijn netwerkadapter staat wel op automatisch IP & DNS toekennen ingestelt, dat heb ik nog gecheckt toen. Ik moet wel zeggen dat mijn vorige router hetzelfde probleem had (dus ligt het niet bij de router maar bij mijn laptop denk ik). Ik heb hier ook 2 Belkin powerlines liggen (= internet via stroomnetwerk dmv 2 adapters, 1 aan de router 1 aan de PC/console), deze werkten ook niet optimaal (veel trager dan via draadloos).
technieker schreef:Waarschijnlijk steekt uw utp-kabel in de tvpoort ipv lanpoort ?
Nee, dat heb ik allemaal gecheckt en ik zou lomp zijn om zo'n fout te maken :P, ik ga sebiet eens kijken of het nu wel werkt en ik zal hier later over schrijven.
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”