Agressieve televerkoop

Plaats reactie
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Vorige week kreeg ik een telefoontje van een bedrijf om mijn schoorsteen na te kijken aangezien ze toevallig in de buurt zijn. Ik heb vriendelijk geweigerd en erbij verteld dat ik op de Robinson-lijst sta.

Vandaag opnieuw (waarschijnlijk hetzelfde bedrijf) een telefoontje maar deze keer op een heel erg agressieve en arrogante toon met de vraag of ik mijn schoorsteen wil laten nakijken OMDAT dat wettelijk verplicht is en dat het mij goedkoper uitkomt omdat ze in de buurt zouden zijn morgen. Persoon aan de andere kant werd boos toen ik niet wou ingaan op het aanbod. Heb dan zelf maar de telefoon dicht gegooid.

Aangezien ze niet onbekend belden en ik redelijk verschoten ben van zo'n arrogantie heb ik ze terug gebeld en gezegd dat ik klacht ging indienen wegens zo'n wanpraktijken. Waarop ik 5minuten daarna terug werd opgebeld met de vraag wat er zo arrogant was aan hun vraag/aanbod.

Wel, ik vind een telefoon krijgen zoals als aanbellen bij iemand thuis. Je doet open/neemt de telefoon op en verwacht op zijn minst een beetje beleefdheid. Deze manier van handelen heeft me veel zin gegeven om klacht in te dienen tegen deze firma. Mijn vraag is alleen waar ik dat kan doen. En misschien zal ik maar overwegen om men nummer te veranderen en om te zetten naar privé.
Suntall
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2011, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Inschrijven op de Robinsonlijst, iets wat je al gedaan hebt werkt enkel voor telefooncenters die databases gebruiken door aankoop.
Aangezien dit bedrijf niet prive belde kun je ervan uitgaan dat het hier niet over een professioneel contact center gaat, maar een bedrijf(je) dat op die manier (wel heel slechte) reclame maakt :)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Kan je niet gewoon zeggen "Wij stoken op gas" :D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Gas is verplicht door vlaams decreet 2 jaarlijks sinds 2007 , zowel toestel als schoorsteen

Gedwongen afvoertoestellen uiteraard enkel toestel

Mazout en hout steeds jaarlijks , toestel als schoorsteen
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hittepomp? :D
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik zeg meestal dat die dat eigenlijk niet goed uitkomt, dan stellen ze een andere dag voor, waarop ik dan vraag of ze die dag ook toevallig in de buurt zijn ? en meestal stopt het dan wel van hun kant.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

*Papa en mama zitten 6maand in de usa en ik ben nog minderjarig.
*Sorry, geen interesse!
*Ik ben student dus ik kan dat niet betalen

Ze bellen meestal niet meer terug ze!
En vroeger jaar of 10/15 jaar geleden toen ze nog regelmatig langskwamen van deur tot deur moest ik of broer opendoen "mama en papa zijn niet thuis" :lol:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Spijtig genoeg niet alleen via telefoon. Aan de deur, via de post het stopt maar niet. Als ze op ze minst beleefd blijven raken ze volgens mij wel veel verder. En zeker niet met het excuus "we moeten bij u in de buurt zijn". Een goede schoorsteenveger heeft meestal een zeer drukke agenda.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Je kan ook zeggen dat het al door iemand anders gedaan was. :)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

je kan een vraag ook met een vraag beantwoorden, .. en vragen van waar ze uw nummer hebben, en dan meer vragen hoeveel het kost uiteindelijk zeggen dat je iemand weet die het goedkoper doet, ..
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”