Verlenging contract bij omschakeling, het vervolg...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik wou dus de abonnementen van mij en mijn vrouw omschakelen.

Nu dat van mij had ik afgelopen vrijdag al gedaan, en wou nu dat van mijn vrouw doen.
Log in bij de klantenzone, en kan haar abonnement (dat nog 5 maanden loopt) niet omzetten van een my25 naar een my30 iphone zonder het contract met 24maanden te verlengen.
Dan toch maar eens snel bij mijn abonnement gekeken, bleek dat dit met 24maanden verlengd was vanaf vrijdag. Dit terwijl mijn my25 liep vanaf januari 2011 en dus nog een 16 maanden te gaan.

Op de mobistarwebsite staat dus nergens vermeld dat dit om een verlengen gaat van je contract als je van tariefplan wijzigt, enige dat er staat is dat dit tot 12x per jaar gratis kan.

Dan maar gebeld naar de helpdesk, mijn geval is naar second line gebumpt en zou tot 2 weken duren eer ze dit kunnen behandelen. Toevallig de 2 weken dat het duurt om aangetekend te protesteren, of hebben ze daar werkelijke zoveel werk ;) Misschien toch maar eens preventief mailtje sturen naar de ombudsdienst?

Contract van mijn vrouwtje is aangepast zonder verlenging.



[edit]Het vervolg leest u een paar posts lager...
Laatst gewijzigd door Ramaht op 10 aug 2011, 21:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Contract binnen de minimumtermijn wijzigen = contractbreuk. ==> Nieuw contract.

Tekenen voor 24 maanden is dus 24 maanden stilzitten en niet beginnen omschakelen!
jempie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:56
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

beste,

Dit is bij de meeste providers zo.
Jempie
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Rechtstreeks van de mobistar site:
Hoe weet ik zeker dat ik het juiste product kies?

Ten eerste, met de abonnementen van Mobistar kan je zelf je ideale tariefplan samenstellen! Combineer de basisaanbieding met een extra voordeel naar keuze, om nog meer te sms’en, nog meer naar het buitenland te bellen en nog meer met je gsm te surfen …

Ten tweede, als je je abonnement wil wijzigen, geen probleem! Je kan tot twaalf keer per jaar gratis van tariefplan veranderen, ook al heb je een contract van 24 maanden. En uiteraard behoud je je huidige oproepnummer.


En uit de algemene voorwaarden:
2.5.7. Indien de Klant van tariefformule verandert, of indien hij een contract overneemt van een andere persoon, blijft hij toch
gebonden aan de oorspronkelijke contractperiode. Bij de verandering van de tariefformule aanvaardt de Klant de nieuwe
getrouwheidsmodaliteiten en ziet hij af van eventuele oorspronkelijke getrouwheids- en promovoordelen.
De Klant kan ten allen tijde zijn contractperiode veranderen op voorwaarde dat de nieuwe duur langer is dan de vorige. De datum
van de verandering geldt als begindatum van de nieuwe periode. Bij de verandering van de contractperiode aanvaardt de Klant de
nieuwe getrouwheidsmodaliteiten en ziet hij af van eventuele oorspronkelijke getrouwheids- en promovoordelen.


Voor alle duidelijkheid, hier ging het dus telkens over een verandering van tariefplan (een verhoging ervan) ZONDER dat er verdere promotionele of getrouwheids voordelen aan te pas kwamen.

Mijn vrouw kon gebruikmaken van getrouwheidsbonus van 40u naar mobistar in de daluren+weekend, maar dit wouden wij niet. En dit was dus ook geen probleem maar je kan dit niet online regelen.


Ik begrijp volledig dat als je extra voordelen bovenop de overschakeling zou krijgen dat dan je contract verlengd wordt. Maar hier was dat duidelijk het geval niet. Ik zit hier ook niet te klagen en te zagen, gaat er mij om dat mensen dit weten en goed moeten controleren wat er juist allemaal veranderd is.
Het was mij overigens een paar dagen ervoor bevestigd door de telefonische helpdesk dat wij zonder problemen konden veranderen, zonder dat het contract verlengd werd of wij ons huidig voordeelpack van gratis sms'n verloren.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

En het verhaal gaat verder.

Vandaag log ik in op mijn vrouw haar account om te kijken of dat al omgeschakeld was en zie plots dat het abonnement voor 24maanden aangegaan is op 08/08/11. WTF???

Hup, bellen naar de helpdesk, na uitleg en weer even te wachten zegt men nu plots dat als je naar een iphone-abonnement overstapt dat je automatisch vastzit aan een abonnement van 24 maanden. Terwijl er mij tot 2x toe gezegd was dat dit niet het geval was.
Ik vraag om de omschakeling te ontbinden, aangezien dit telefonisch geregeld was heb ik dit recht. Zegt ze het dossier op te zoeken en dan is het plots niet mogelijk om te annuleren omdat wij de omschakeling in een mobistarcenter aangevraagd hebben en ondertekend hebben.
Mij nog ingehouden en toch duidelijk gezegd dat dit niet het geval was. En blijven volhouden dat we dit ondertekend hebben, terwijl ik zelfs denk dat ik haar aan de lijn had toen ik de omwisseling gedaan had.
Op de eis (was toen al iets minder rustig) om mij het ondertekende contract binnen de 15minuten door te mailen kreeg ik een negatief antwoord, op de vraag om haar supervisor of 2nd line te spreken ook negatief antwoord.

Eerst gekalmeerd, en uiteindelijk op aanraden van de politie naar mobistar center getrokken hier in Kortrijk. Zijn er perfect geholpen, enkel lof voor die gasten en nu zijn er 2 casefiles bij mobistar. Ik ben benieuwd wat dat gaat geven, is gevraagd om ofwel de beide abonnementen terug naar oorspronkelijk te zetten of de omschakeling te doen zonder verlenging van contract...

Eerlijkgezegd hebben we er niet veel goede hoop in. Mail met heel het relaas is al naar ombudsman/vrouw vertrokken, want wat als mobistar niks doet met onze casefiles...
Laatst gewijzigd door Ramaht op 16 sep 2011, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Even het verhaal afmaken.

Mobistar heeft positief gereageerd op onze klacht bij de ombudsman. Onze beide contracten zijn teruggezet naar hetgeen we voor de overschakeling hadden, en elk compensatie van een maand.


Toch best jammer dat je anderen moet gaan lastigvallen omdat de helpdesk van de aanbieder je compleet verkeerde informatie verschaft...

Ma bon, is opgelost, geen stress meer ;)
Sanaki
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2011, 14:05

Ik heb EXACT hetzelfde voor met mijn omschakeling naar een MY45 Iphone abbo.

Ik krijg geen gehoor bij de klantendienst. Niemand kan me daar zeggen waar staat dat een iphone abbo met contractverlening is, enkel dat het zo is. Ik krijg geen 2nd line contact aan de telefoon.

ZIjn julie met de casefiles naar de ombudsman getrokken?

Ik ga morgen naar een mobistar center met mijn contrtact om dat aan te kaarten en ik trek ook naa de ombudsdienst dan.
Sanaki
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2011, 14:05

Beter nog, klacht is al onderweg naar de ombudsdienst.

punt 2.5.7 zegt dat tariefplanwijzigingen zonder verlening zijn.

over and out
Shenron
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

bij de My for iphone staat op de website

http://www.mobistar.be/nl/aanbod/mobiel ... y45-iphone

Als nieuwe klant teken je in voor minstens 24 maanden met bankdomiciliëring.

Als bestaande klant teken je in voor minstens 24 maanden. Heb je al een contract van bepaalde duur, dan start je getrouwheidsperiode opnieuw. Je huidige voordelen worden volledig vervangen.
Sanaki
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2011, 14:05

Yep, Heb ik ondertussen ook gelezen. Maar daar moeten ze mij op wijzen in de klantenzone bij aanpassing vh tarief vind ik.

In de klantenzone staat my iphone bij het onderdeel tariefplan wijzigen, en is er geen melding van deze extra clausule. Ik beroep me op punt 2.5.7 van hun algemene voorwaarden, waarin geen melding wordt gemaakt van uitzonderingen bij tariefplanwijzigingen aangaande het behouden van de huidige contractduur.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Dan is dat heel kortelings aangepast die vermelding op hun website...
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”