Vanaf heden betaal ik geen enkele factuur meer van Dommel.
Nadat ze me 7 maanden aan het lijntje gehouden voor een abonnementswijziging, krijg ik nu droog de melding dat al de teveel betaalde bedragen definitief verloren zijn. Ondanks ik andere info kreeg via telefoon.
Die firma is echt passé. Geen enkele moeite doen om hun klanten te houden. Compensaties kennen ze niet.
Reageren op klachten van de ombudsdienst kennen ze niet.
Jammer dat een juridische veldslag me meer zal kosten dan wat ik reeds verloren ben, anders had ik ze al lang voor de rechtbank getrokken.
Voor mij is het over en uit.
1 tip : ga weg bij deze firma voor ook jij voor een voldongen feit wordt gesteld.
Mobistar (KPN) here I come
Vaarwel Dommel TROP is TEVEEL
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
KPN = Base in Belgie.
En men moeder maakte iets soortgelijks mee op Mobsitar.
Haar factuur corrigeren duurde 8 maanden, met heleboel aangetekende brieven.
Bereid je dus maar voor op je Mobistar avontuur
En men moeder maakte iets soortgelijks mee op Mobsitar.
Haar factuur corrigeren duurde 8 maanden, met heleboel aangetekende brieven.
Bereid je dus maar voor op je Mobistar avontuur
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Elite Poster
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Dat kunnen ze toch niet maken?maxxxke schreef:Nadat ze me 7 maanden aan het lijntje gehouden voor een abonnementswijziging, krijg ik nu droog de melding dat al de teveel betaalde bedragen definitief verloren zijn. Ondanks ik andere info kreeg via telefoon.
Ze rekenen iets aan wat ze niet geleverd hebben.
Hoe rekent dommel eigenlijk, moet je betalen vanaf dat je een upgrade vraagt of vanaf dat de upgrade in orde is?
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 25 keer
- Contacteer:
Wat je bij Dommel meemaakt is ongelofelijk. Andere providers zijn ook niet perfect, maar zij zijn toch de enige die zich zo'n slechte dienstverlening durven permitteren.
Ik ken veel mensen met soortgelijke ervaringen. Geen "ontevreden gebruikers" maar bestolen ex-kanten.
Ik ken veel mensen met soortgelijke ervaringen. Geen "ontevreden gebruikers" maar bestolen ex-kanten.
-
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Dommel rekent vanaf de dag van je aanvraag.nonkie schreef:Dat kunnen ze toch niet maken?maxxxke schreef:Nadat ze me 7 maanden aan het lijntje gehouden voor een abonnementswijziging, krijg ik nu droog de melding dat al de teveel betaalde bedragen definitief verloren zijn. Ondanks ik andere info kreeg via telefoon.
Ze rekenen iets aan wat ze niet geleverd hebben.
Hoe rekent dommel eigenlijk, moet je betalen vanaf dat je een upgrade vraagt of vanaf dat de upgrade in orde is?
Maw vraag je vandaag vdsl aan terwijl je nog adsl hebt, en je moet 3 maand wachten, dan betaal je 3 maanden vdsl .
Dat is nu eenmaal de dommel logica.
Tom
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ze verrekenen dat toch van zodra alles actief is? Nu dan nog is het inderdaad valsheid in geschrifte als je er na betaling van de proforma factuur een factuur voor krijgt.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Eerste maand dient reeds bij inschrijving te worden voldaan. Is niet echt gebruikelijk vandaar 'dommel logica'. 2de maand volgt dan normaal een maand na de activatie.
In praktijk is die datum niet altijd de effectieve datum. Mijn ervaring is het nogal vaak door derden (dienst aansluitingen belgacom, een van de vele onderaannemers van belgacom, lasploeg belgacom). Aangezien dit voor dommel niet altijd even duidelijk is zit spreekwoordelijk het spel op de wagen... Bij dommel lijkt er nogal veel van die procedure automatisch te verlopen..en als die niet correct verloopt, loopt het nogal mis. Zij hangen dan ook af van belgacom voor de activtie
Ik heb deze maand nog van een collega gehoord... telenet had bij hem indertijd de belgacomkabels doorgeknipt. De installateur die de lijn moest actief maken beslist dat er een belgacom lasploeg moet komen omdat er gegraven moet worden (was niet voor hem) , aangezien dit weer wat weken wachten is beslist mijn collega dus om de lijn zelf te herstellen (telenet had immers op 1 sptember hun internet al afgesloten).
Resultaat: dommel internet werkt nu. Maar 'eigenlijk' wacht hij nog tot volgende week maandag op de lasploeg van belgacom.
Dommel rekent vanaf activatiedatum (in dit geval was bij dommel en de plaatselijke centrale wel degelijk alles in orde, anders zou het niet werken). Door belgacom wordt de effectieve datum bijna een maand later = Klant is niet tevreden en vind dommel bedriegers. Terwijl dommel wel klaar is en volgens mij al zelf kosten heeft van die datum omdat ofwel: poort op dslam al gehuurd is van belgacom (netconnect) ofwel hun eigen dslam in orde is gebracht (cityconnect), of aansluiting ROP (VDSL) en indien men een cityline of netline abbo betreft zal belgacom de local loop (raw copper) ook vanaf die datum doorrekenen aan dommel.
Ik spreek uit mijn ervaring (ouderlijk huis) en uit ervaring van een collega. 2 maal ligt de fout bij belgacom.
Het is gelijk een lotje uit de loterij: mijn eigen woning (cityconnect) is alles correct verlopen. Men heeft zelfs zonder meerkost een nieuwe aansluiting voorzien en kabel door de wachtbuis getrokken...belgacom heeft ervoor nooit binnengelegen (nieuwbouw2004). Ik verdenk dat bgc in deze zijn macht misbruikt ... hoe dat het zit bij andere isp's die afhangen van bgc voor aansluitingen weet ik niet maar ik zou er niet van verschieten dat zij uit klantvriendelijkheid (waar edpnet voor gekend staat) het verschil in activatiedatum en werkelijke aansluiting uit eigen zak betalen aan belgacom.
In praktijk is die datum niet altijd de effectieve datum. Mijn ervaring is het nogal vaak door derden (dienst aansluitingen belgacom, een van de vele onderaannemers van belgacom, lasploeg belgacom). Aangezien dit voor dommel niet altijd even duidelijk is zit spreekwoordelijk het spel op de wagen... Bij dommel lijkt er nogal veel van die procedure automatisch te verlopen..en als die niet correct verloopt, loopt het nogal mis. Zij hangen dan ook af van belgacom voor de activtie
Ik heb deze maand nog van een collega gehoord... telenet had bij hem indertijd de belgacomkabels doorgeknipt. De installateur die de lijn moest actief maken beslist dat er een belgacom lasploeg moet komen omdat er gegraven moet worden (was niet voor hem) , aangezien dit weer wat weken wachten is beslist mijn collega dus om de lijn zelf te herstellen (telenet had immers op 1 sptember hun internet al afgesloten).
Resultaat: dommel internet werkt nu. Maar 'eigenlijk' wacht hij nog tot volgende week maandag op de lasploeg van belgacom.
Dommel rekent vanaf activatiedatum (in dit geval was bij dommel en de plaatselijke centrale wel degelijk alles in orde, anders zou het niet werken). Door belgacom wordt de effectieve datum bijna een maand later = Klant is niet tevreden en vind dommel bedriegers. Terwijl dommel wel klaar is en volgens mij al zelf kosten heeft van die datum omdat ofwel: poort op dslam al gehuurd is van belgacom (netconnect) ofwel hun eigen dslam in orde is gebracht (cityconnect), of aansluiting ROP (VDSL) en indien men een cityline of netline abbo betreft zal belgacom de local loop (raw copper) ook vanaf die datum doorrekenen aan dommel.
Ik spreek uit mijn ervaring (ouderlijk huis) en uit ervaring van een collega. 2 maal ligt de fout bij belgacom.
Het is gelijk een lotje uit de loterij: mijn eigen woning (cityconnect) is alles correct verlopen. Men heeft zelfs zonder meerkost een nieuwe aansluiting voorzien en kabel door de wachtbuis getrokken...belgacom heeft ervoor nooit binnengelegen (nieuwbouw2004). Ik verdenk dat bgc in deze zijn macht misbruikt ... hoe dat het zit bij andere isp's die afhangen van bgc voor aansluitingen weet ik niet maar ik zou er niet van verschieten dat zij uit klantvriendelijkheid (waar edpnet voor gekend staat) het verschil in activatiedatum en werkelijke aansluiting uit eigen zak betalen aan belgacom.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Dat ze dan transparanter omgaan met hun klanten en duidelijk zijn waar het probleem ligt. Want dat weten ze zeer goed, maar misschien hebben ze een NDA (non disclosure agreement) met Belgacom en mogen ze geen precieze informatie omtrend de installatie doorgeven...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
1 Als er een lasploeg moet langskomen weet dommel dat heel goed, ze krijgen trouwens doorgegeven met welke code de technieker afsluit, bv " te vervolgen lassers."
2 De manier waarop belgacom zich gedraagt t.o.v. wholesale, broba of bruo is door het bipt opgelegd en er worden controles gehouden, de boetes zijn enorm.
Als er is niet goed werkt tussen de communicatie dan is dat aan het BIPT om dit op te lossen.
2 De manier waarop belgacom zich gedraagt t.o.v. wholesale, broba of bruo is door het bipt opgelegd en er worden controles gehouden, de boetes zijn enorm.
Als er is niet goed werkt tussen de communicatie dan is dat aan het BIPT om dit op te lossen.