Yep maar vroeger was het eerste draadloos systeem Ruckus.
http://www.ruckuswireless.com/products/ ... aflex-2200
Deze ondersteunden nog geen HD. Dit werd later aangepast maar dan waren al Develos uit. En om praktische redenen en het feit dat ze iets goedkoper zijn worden Develos meer gebruikt bij draadloze installaties.
Blokjes op scherm bij BTV
Ik heb hetzelfde problem met devolo's. Heb hiervoor gebeld naar de helpdesk maaar die konden weinig doen gezien de lijn perfect was. Bij mij doet het probleem zich enkel voor op hd kanalen. Met devolo cockpit ben ik ook niet wijzer geworden, snelheid lijkt goed met 120mbit. Het probleem doet zich voor door de devolo's maar ik vrees dat er niet veel aan te doen is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Inderdaad devolo's hebben al bij veel mensen voor problemen gezorgd zelf bij mij ook en inderdaad het probleem wordt groter bij HD kanalen en het heeft niets te maken met snelheid want zoveel bandbreedte heb je niet nodig als je bedenkt dat een HD stream maar ongeveer 9 Mbps nodig heeft.
Wat Ruckus betreft daar zijn doorgaans minder klachten over. Maar met beide systemen ben je nooit zeker, uitproberen is de enige goede oplossing en als je kan vermijd ze, al moet je desnoods een kabel trekken langs buiten.
Wat Ruckus betreft daar zijn doorgaans minder klachten over. Maar met beide systemen ben je nooit zeker, uitproberen is de enige goede oplossing en als je kan vermijd ze, al moet je desnoods een kabel trekken langs buiten.
Aangezien het probleem nog altijd niet opgelost was, heeft Belgacom een technieker gestuurd. Die merkte al meteen een verlies van 'snelheid' op bij de PLC adapters en heeft ze gereset. Hij heeft ze ook een unieke naam gegeven, want hun signaal kan verstoord worden als er buren zijn die ook zo'n adapters gebruiken. Zo'n unieke naam zou het probleem met de blokjes in 80% van de gevallen oplossen...
Voorlopig lijkt het dus opgelost (slechts 2x blokjes van korte duur op een avond), maar als het binnen dit en een week weer terug begint, gaan we het een keer proberen via wifi.
Ik ben benieuwd...
Voorlopig lijkt het dus opgelost (slechts 2x blokjes van korte duur op een avond), maar als het binnen dit en een week weer terug begint, gaan we het een keer proberen via wifi.
Ik ben benieuwd...
Ik ben blij dat ik jouw probleem heb kunnen oplossen, alleen heeft het bij mij niet veel uitgehaald precies . Blokjes blijven verschijnen op het TV scherm en op de één of andere manier wordt het rechterlampje van de ruckus (voedingslampje) soms rood tijdens het tv kijken.nixos schreef:Mooie tip Kielse! Devolo's en unieke naam gegeven en al week geen blokjes!!
Misschien toch maar eens vragen voor zo'n wifi installatie en als dat niet lukt zal het de vaste kabel worden...
ik wil me even mengen in de discussie. Is het normaal of het voedinglampje (en beide andere lampjes ook knipperen) bij één van de 2 devolos knippert terwijl bij de andere devolo deze constant brand? Dit is gekomen doordat ik 10 dagen de BBox heb uitgeschakeld (wegens vakantie). Verder wil ik even zeggen dat er bij mijn devolos geen knop zit om te restten (devolos zijn geplaatst half juni en er staat Belgacom op gedrukt).
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
er is een knopje naast de kabelingang.... herinitialisatie van de plc's doe je door het knopje naast de kabelingang gedurende een seconde of 20 in te drukken (tot voedingslampje dooft) en dit doe je voor alle in gebruik zijnde adapters, in willekeurige volgorde. daarna terug configureren volgens regels van de kunst
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect