Bellen op Betamax gebruikersnaam

Plaats reactie
visserronald
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 feb 2011, 14:44

Heb vorig jaar de Siemens Gigaset C470 IP gekocht, om met behulp hiervan te kunnen voipen.
Dit gaat allemaal prima, bel uit met diverse Betamax kloons (Poivy, Jumblo en sinds kort Easyvoip).

Nu is het me vorig jaar ook gelukt om via een aangemaakt account bij Voxalot op Betamax gebruikersnaam te bellen.
Dus in de Siemens heb ik de SIP instellingen van Voxalot staan, en bij Voxalot heb ik ingesteld dat er uitgebeld wordt via Poivy en heb ik via 'speeddials' wat instellingen gedaan zodat ik kan bellen op Betamax gebruikersnaam.
Hierna kon ik met de Siemens bellen, waarna bij degene die ik belde de Poivy softphone overging.
Ik belde dus met de telefoon en de andere partij zat achter de pc.

Geluidskwaliteit was altijd prima, maar de laatste paar weken zit er flink wat ruis op.
Omgekeerd als zij met de Poivy softphone naar ons bellen, klinkt het goed.

Nu vraag ik me af, of dit 'm misschien in Voxalot zit, en of ik dit ook op een andere manier voor elkaar kan krijgen?
Bedoeling is dus dat wij met de Siemens bellen, maar de andere partij zit achter de pc, en beide gebruiken Betamax.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als je in het Gigaset C470 IP telefoonboek een Betamax naam zou kunnen zetten in plaats van een nummer, dan zou je misschien rechtstreeks kunnen bellen vanaf de Siemens naar een Betamax gebruiker.
Dan moet je in plaats van zijn nummer, zijn Betamax SIP-uri ingeven: [email protected]

Maar ik vrees ervoor dat je in het nummerveld van de Siemens alleen cijfers kan intoetsen.
In een FritzBox kan je sip-uri's invoeren in het telefoonboek om een direct VOIP verbinding te kunnen maken.

Een andere mogelijkheid is ENUM.
- de andere partij moet zijn telefoonnummer registreren bij ENUM, met als SIP adres zijn betamax sip-uri.
- jij belt zijn telefoonnumer. Indien de Siemens ENUM ondersteunt, gaat hij eerst checken of er een sip-uri bestaat voor dat nummer, en een direct verbinding maken.
Ik heb geen idee of de Siemens ENUM ondersteunt, en hoe je deze feature kunt aan- of uitschakelen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
visserronald
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 feb 2011, 14:44

Met de Siemens kan ik inderdaad alleen maar nummers ingeven, i.p.v. namen.

Heb ook nog wat gegoogled op SIP-uri en vond nog wat interessants; Sipbroker.
Alleen lijkt dit ook niet te gaan werken met Betamax.

Ik ga toch nog eens proberen mijn instellingen bij Voxalot aan te passen, 't heeft immers maandenlang aardig gewerkt.
visserronald
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 feb 2011, 14:44

Nog wat settings aangepast bij Voxalot maar dit heeft ook niet geholpen.
Wel kwam ik nog iets tegen op het Voxalot forum:

You can set up a free US based PSTN number with FreeDigits.com and set the call forward option to the URI [email protected] and this will work. It is also possible to set the call forward option in the VoipDiscount web interface to a PSTN (or mobile) international number of your choice. So when someone calls you at the US number the call will be forwarded to VoipDiscount and then onwards to your designated PSTN number. In this case you will have to pay for the second leg of the call according to their tariff. This can be convenient for places where broadband does not exist, as a free US number can be linked to any other international number at very low cost.

Create a FreeDigits.com account and forward your calls to the VoipDiscount URI [email protected]. Then you can use the SipBroker.com PSTN access numbers with the SIP prefix *665 that corresponds to FreeDigits followed by your FreeDigits number.

This way your call will be forwarded from FreeDigits to VoipDiscount and effectively you will have a free DID number linked to the VoipDiscount account which will also be accessible from the SipBroker PSTN numbers.

It works with SipDiscount.com, NoNoh.net and presumably with all other Betamax sites (betamax price comparison).


Zoals ik het interpreteer is het mogelijk om een gratis US nummer aan te maken, en oproepen automatisch te laten doorsturen naar een Betamax account. Alleen het SipBroker gedeelte is me nog niet geheel duidelijk.

Iemand die me hier iets meer over kan vertellen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je hebt het hier over 2 verschillende dingen:

1) FreeDigits
    - Je kan bij FreeDigits.com een gratis VoiP account aanmaken, waarbij je een gratis geografisch nummer in de US kan aan koppelen
    - Dit nummer kan je laten forwarden naar een sip-uri (dit kan jouw eigen FritzBox zijn of andere ATA, jouw Betamax account of jouw Voxalot account)
    - Er zijn ook alternatieven waarbij je hetzelfde kan doen voorbeeld ipKalll : http://www.ipkall.com
2) SipBrooker
    - SipBrooker is een dienst die verschillende VoiP providers aan mekaar koppelt. De bedoeling was om op die manier werledwijd gratis te kunnen bellen naar VoIP gebruikers, zelfs als ze klant zijn van een andere VoiP provider.
    - Het enige wat je moet weten is de prefix van de ISP waarbij de tegenpartij klant is, voorbeeld:
    • Ik ben bij Weepee en wil gebruiker 12345678 bij 3* bellen. Ik bel *7944 + 12345678
      (*7944 is de sip code voor 3stars).
    • Jij bent bij 3stars en mijn nummer 3299012348 bij WeePee bellen. Je belt *7530 + 329901234
      (*7530 is de sip code voor WeePee).
    • Het enige probleem is dat heel veel VSP's (onder andere WeePee) inkomende SIP calls blokkeren vanuit andere netwerken (security), met andere woorden: dit goed bedoeld systeem werkt meestal niet :-( .
    - SipBrooker heeft ook lokale PSTN access nummers over de hele wereld. De bedoeling is dus dat iemand die géén VoIP heeft, zo'n lokaal nummer belt, en dan een VoIP nummer intoetst waarmee je wil verbonden worden. Voorbeeld:
    • Ik zit in Argentinië en wil gebruiker 12345678 bij 3* bellen. Ik bel het lokale access nummer van SipBoooker in Buenos Aires (+54-11-5258-2353) tegen lokaal tarief, en vorm daarna *7944 + 12345678 van mijn correspondent in België.
    • Vanuit België bel ik het lokale access nummer van SipBoooker in Gent (092/980106), en vorm dan het VoIP nummer van mijn correspondent in het buitenland.
Dus toegepast in het voorbeeld van de vorige post:
  1. Je vraagt een US nummer aan bij FreeDigits.com.
  2. Je laat dat nummer forwarden naar je Betamax account.
  3. Via een SIPBrooker local acess number (en de FreeDigits Voip code *665) kan je dit nummer opbellen.
PS. Ik denk dat FreeDigits.com intussen niet meer actief is :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
visserronald
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 feb 2011, 14:44

Dank voor de uitgebreide reactie.
Ik vind het steeds interessanter worden, maar heb toch nog wat vragen:

1. Ik zag ook dat FreeDigits.com niet meer actief is. Ik wil dus een account aanmaken bij IPKall. Vooropgesteld dat het doorverbinden naar Betamax lukt, zijn aan dit doorverbinden zelf dan nog kosten verbonden?

2. Over SipBrooker schreef je dit; "SipBrooker is een dienst die verschillende VoiP providers aan mekaar koppelt. De bedoeling was om op die manier werledwijd gratis te kunnen bellen naar VoIP gebruikers, zelfs als ze klant zijn van een andere VoiP provider".

Ik heb nu een vraag over het gratis zijn van op deze manier bellen. Als ik nu inderdaad zou bellen via die prefix of via het locale access nummer gaat dit dan bij mij nog steeds via Betamax (ik bel uit via hen) of gaat dit geheel via Betamax om? Als dit toch nog via Betamax loopt, heb ik natuurlijk nog wel te maken met kosten voor ofwel bellen naar het nummer in de VS ofwel het bellen naar het locale access nummer. Ook heb ik dan te maken met de freedays e.d.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

visserronald schreef:Ik wil dus een account aanmaken bij IPKall. Vooropgesteld dat het doorverbinden naar Betamax lukt, zijn aan dit doorverbinden zelf dan nog kosten verbonden?

Nee. IPKall verbindt het gesprek via VoiP door met jouw Betamax account. En gezien Betamax inbound SIP calls niet weigert, zal dit perfect werken.
Pas op: Je IPKall nummer vervalt na 3 maanden inactiviteit. Je moet dus minstens één keer om de 3 maanden een gesprek hebben op je US nummer (IPKall leeft dus van de terminatie kosten bij inkomende gesprekken).

visserronald schreef:Als ik nu inderdaad zou bellen via die prefix of via het locale access nummer gaat dit dan bij mij nog steeds via Betamax (ik bel uit via hen) of gaat dit geheel via Betamax om

- Via die SipBrooker prefixen kan je alleen bellen als zowel jouw VoIP provider, alsook ook de VoIP provider van de tegenpartij dit beide ondersteunen. Dus meestal niet :-( .
- Via Betamax kan je wel een SipBrooker local access nummer bellen (maar tegen de Betamax tarieven of gratis tijdens de freedays). Maar IPKall heeft geen SipBrooker prefix.
- Via Betamax kan je wel een IPKall VS nummer bellen (ook tegen de Betamax tarieven of gratis tijdens de freedays).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
visserronald
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 feb 2011, 14:44

Gisteren een en ander uitgeprobeerd met Sipbroker en het lijkt inderdaad niet zo gemakkelijk te gaan :-(
Geprobeerd te bellen met een Budgetphone (NL) gebruiker, immers Budgetphone zou het moeten doen via Sipbroker met code *326 maar ik kreeg totaal geen contact.

Bij IPKall is dan weer het addertje onder het gras, dat je eens in de 3 maanden effectief een gesprek moet hebben op het US nummer.

Ik zit nu te denken om hetgeen ik wil op een andere manier te gaan bereiken.

Degene die bereikt moet worden op de Poivy softphone is Pools.
Het gaat hier om mijn Poolse schoonfamilie, die in België zit.
Hebben geen vaste lijn, slechts gsm en de Poivy softphone.

Ik zit er nu aan te denken om een Pools nummer aan te maken (is dit een zogenaamde DID?)
Volgens mij kan dit gratis bij Actio.pl
Dit nummer zou dan geforward moeten kunnen worden naar Betamax, en de grote vraag is of dit kan.
Als dat kan, kan mijn vrouw goedkoop haar familie bellen (PL vast is bij Poivy, Jumblo gratis en kost via Easyvoip nagenoeg niets).
Ook zijn ze dan in een klap goedkoop bereikbaar voor familie die nog in PL zit, immers deze bellen tegen locaal vast tarief.
visserronald
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 feb 2011, 14:44

Met succes een gratis PL nummer geregeld bij Actio.pl
Ik heb dit zojuist getest door de instellingen in mijn C470 IP te zetten, en vervolgens vanaf mijn gsm het Poolse nummer te bellen, en inderdaad de C470 IP gaat vervolgens over.

Maar nu is het niet de bedoeling dat mijn C470 IP overgaat, maar de Poivy softphone bij mijn schoonouders.
Dus het Poolse nummer moet automatisch doorschakelen naar Poivy (Betamax).
Hoe moet ik deze laatste stap nu gaan doen?
newnomad
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2009, 18:12

Heb vorig jaar de Siemens Gigaset C470 IP gekocht, om met behulp hiervan te kunnen voipen.
Dit gaat allemaal prima, bel uit met diverse Betamax kloons (Poivy, Jumblo en sinds kort Easyvoip).

Visserronald, mag ik vragen welke instellingen je gebruikt voor easyvoip op je gigaset?
Ik heb ingelogd op de gigaset via zijn IP nummer, en de instellingen opgegeven die op de easyvoip site staan, maar raak niet geregistreerd.
Nu is het wel zo dat ik die easyvoip ook gebruik vanop de softphone op mn laptop, maar die heb ik even uit gezet.
Maar ik kan toch op laptop en met gigaset gebruikmaken van hetzelfde easyvoip account? Alleen niet tegelijkertijd waarschijnlijk?
visserronald
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 feb 2011, 14:44

Het klopt inderdaad dat je niet tegelijk aangemeld kunt zijn bij de softphone en via de Siemens.
Laat maar even weten als het nog steeds niet lukt met registreren, dan kijk ik vanavond even wat de instellingen in mijn Siemens zijn.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ik snap niet dat je het zo moeilijk maakt als er makkelijkere oplossingen zijn:

1) skype naar skype?
indien niet online te willen zijn:

2) uw schoonfamilie een Gigaset IP telefoon schenken van +/- 65 € (zo ene als de uwe)
Siemens Gigaset: Het Gigaset.net* is een VoIP-dienst van Gigaset Communications GmbH waarmee u gratis kunt telefoneren met andere gebruikers van Gigaset VoIP-apparaten.
https://gigaset.com/be/nl/product/GIGASETC610IP.html?tab=manuals

* Disclaimer
het Gigaset.net is een vrijwillige dienstverlening van Gigaset Communications GmbH. Gigaset Communications
GmbH verleent geen enkele garantie op de beschikbaarheid van het netwerk en de dienst.
** Omgang met persoonlijke gegevens
De nickname wordt opgeslagen op een centrale Gigaset-server en verschijnt in het Gigaset.net-telefoonboek. U kunt onder deze nickname worden opgebeld door andere gebruikers van de Gigaset.net-service. Door uw gegevens in te voeren, verklaart u dat u akkoord gaat met het opslaan van uw gegevens. Gaat u hiermee niet akkoord, dan kunt u de procedure afbreken door op de rechter displaytoets §Opslaan§ te drukken zonder
verdere gegevens in te voeren. Meer informatie over de opgeslagen gegevens in combinatie met de Gigaset.net-service vindt u onder de koppeling
http://www.gigaset.net/privacy-policy.

3) http://www.google.com/chat/video
4) MSN?
5) Obi 110 (http://obihai.com/features-and-set-up.html) dus schenk hen een Obi (en koop zelf 1) voor +/- 55 € (incl. shipping naar polen) en je belt 24/24 7/7 gratis. :-D
Ook 2 SIP (waarvan 1 google voice native mogelijk) accounts mogelijk.
The OBi can support a total of 10 SIP accounts for outgoing calls – 2 primary and 8 voice gateway services.
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

visserronald schreef:Ik heb dit zojuist getest door de instellingen in mijn C470 IP te zetten,

Kan zo'n gigaset A580 IP 'call diversion' doen zoals fritzbox? oproepen die vb. toekomen op uw weepee nr. doorschakelen via betamax SIP?
ik denk dat hij enkel doorschakelt via de sip dat hij binnenkomt.

Remote inloggen kan ook heb ik gelezen!

Hier de manual van 232 pagina's naar 2 pagina's :-D
oproepdoorschakeling_A580.pdf
(100.2 KiB) 21 keer gedownload

http://gigaset.com/medias/sys_master/A31008-M2013-M101-6-5419_01-03-2010_nl_NLD.pdf volledige versie
Een voorgeconfigureerde 580 IP van weepee, daar kan je zelf nog evt. extra sip's (normaal 6) instellen zoals een andere die je in gewone winkel koopt?

bedankt

satsurfer
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

satsurfer schreef:Een voorgeconfigureerde 580 IP van weepee, daar kan je zelf nog evt. extra sip's (normaal 6) instellen zoals een andere die je in gewone winkel koopt?
Natuurlijk kan je 6 sip's configureren. Er is geen sprake van enigerlei "lock" als je dat bedoelt.

Indien je een Siemens Gigaset 580 IP van WeePee koopt is deze gewoon standaard.
Wel kan je een configuratiebestand downloaden van WeePee om jouw WeePee account automatisch te configureren op jouw Siemens Gigaset 580 IP. De andere sip's blijven beschikbaar voor registratie. Bijvoorbeeld bij een betamax kloon of zo.

satsurfer schreef:Kan zo'n gigaset A580 IP 'call diversion' doen zoals fritzbox? oproepen die vb. toekomen op uw weepee nr. doorschakelen via betamax SIP?
ik denk dat hij enkel doorschakelt via de sip dat hij binnenkomt.
Volgens mij kan een Siemens Gigaset dit inderdaad niet. Enkel doorschakelen via de sip dat hij binnenkomt. Tenzij ik ergens iets over het hoofd gezien heb ...
visserronald
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 feb 2011, 14:44

satsurfer schreef:Ik snap niet dat je het zo moeilijk maakt als er makkelijkere oplossingen zijn:

Dank voor het vermelden van alle mogelijkheden.
Het is een oud topic, gestart door mij, dat door de vraag van newnomad nu weer omhoog komt.
Ik heb in de tussentijd ook zeker niet stilgezeten, voor wat betreft het zoeken naar oplossingen :-D

Ik heb inmiddels een Android smartphone (HTC Desire S) waar ik de Skype app op geïnstalleerd heb. D.m.v. deze app is het nu mogelijk gratis te bellen naar mijn schoonmoeder (pc daar staat vrijwel de gehele dag aan, en Skype start automatisch op). Gesprekskwaliteit is prima te noemen.
Mijn vrouw krijgt binnenkort van haar werkgever een nieuwe telefoon, en ik ben al begonnen haar te interesseren voor een HTC!

Andere door u genoemde oplossingen zijn ook prima, maar waar ik ook mee te maken heb is het feit dat de schoonfamilie ± 100 km verderop woont, en zij bovendien een andere provider (dus ook ander modem etc) dan ik hebben. Ik kan me nog herinneren dat toen ik de Siemens voor het eerst op mijn modem aansloot, dit toch ook aanvankelijk voor wat problemen zorgde (ben er wel even mee bezig geweest, om alles perfect te krijgen). Voel er niet veel voor, om nu van alles bij de schoonfamilie aan te sluiten, en vervolgens elk weekend daar te zijn i.v.m. problemen m.b.t. de telefonie :wink:
newnomad
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2009, 18:12

Het klopt inderdaad dat je niet tegelijk aangemeld kunt zijn bij de softphone en via de Siemens.


@visserronald of philippe_d

Is dat eigen aan easyvoip, of aan alle betamax?
Wil dat dan zeggen dat ik op al m'n computers + sipphone die tegelijk aanstaan apart belkrediet dien te kopen? das wel onpraktisch.

Laat maar even weten als het nog steeds niet lukt met registreren, dan kijk ik vanavond even wat de instellingen in mijn Siemens zijn.


Graag, want ik had mn laptop al afgemeld, en nog geen success; tzijn een heleboel instellingen bij remote inlog (gewoon op de toets van het basisstation drukken, en dan komt de IP op je toestel, inlogcode 0000) veel meer dan bij mn softphone, of op de easyvoip website...


Ik ben trouwens ook erg geinteresseerd ofdat de gigaset echt niet 'call diversion' kan doen. Je kan toch alvast 2 inkomende nummers gebruiken, of ook niet?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

newnomad schreef:@visserronald of philippe_d
Is dat eigen aan easyvoip, of aan alle betamax?
Wil dat dan zeggen dat ik op al m'n computers + sipphone die tegelijk aanstaan apart belkrediet dien te kopen? das wel onpraktisch.?

JA

newnomad schreef:Ik ben trouwens ook erg geinteresseerd ofdat de gigaset echt niet 'call diversion' kan doen. Je kan toch alvast 2 inkomende nummers gebruiken, of ook niet?

Je kan toch 6 sip accounts invoeren, dus vermoed 6 inkomende nummers? (niet simultaan uitgaand bellen natuurlijk)

Hij kan calls doorsturen, maar enkel via de sip dat hij binnenkomt....da's het mindere aan de zaak :-(

Tja, voor 65 € kan je niet alles hebben.....Je krijgt al zoveel waar voor je geld met die 580 IP :-D
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef:Hij kan calls doorsturen, maar enkel via de sip dat hij binnenkomt....da's het mindere aan de zaak :-(

Ik heb dit nergens zien staan in de handleiding.
Ik zou eerder denken dat hij doorschakelt, rekening houdende met de geldende kiesregels ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
visserronald
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 feb 2011, 14:44

@ Newnomad

Ik heb alle 6 sip accounts in gebruik, waarvan er twee inkomend zijn.

Voor wat betreft het configureren van de C 470 IP:
Heb je dit via de telefoon zelf getracht of via de webconfigurator (op je pc, via de internetbrowser)?
Dit laatste is namelijk het gemakkelijkst.

Hier een link naar een gebruiksaanwijzing.
http://www.gebruikershandleiding.com/Si ... 38941.html
Lees even vanaf pagina 123.

Edit:
Wellicht kom je zo nog sneller in de webconfigurator:
http://www.gigaset-config.com/myDevice/
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

philippe_d schreef:
satsurfer schreef:Hij kan calls doorsturen, maar enkel via de sip dat hij binnenkomt....da's het mindere aan de zaak :-(

Ik heb dit nergens zien staan in de handleiding.
Ik zou eerder denken dat hij doorschakelt, rekening houdende met de geldende kiesregels ?

en nu een postje volgens de Philippe_D formatting rules :wink:

http://gigaset.com/medias/sys_master/A31008-M2013-M101-6-5419_01-03-2010_nl_NLD.pdf
Wat jij wss. bedoelt Philippe:
pagina 157
1) Kiesregels definiëren – Kostencontrole
Om gesprekskosten te besparen, kunt u kiesregels definiëren:
U kunt voor bepaalde telefoonnummers het verbindingstype definiëren (één van uw VoIP-accounts, het vaste telefoonnet) waarmee u wilt bellen en waarvoor de gesprekken moeten worden afgerekend. Als u slechts enkele cijfers invoert (bijvoorbeeld netnummer, landcode of mobiel netwerk) worden alle telefoonnummers die met deze cijfers beginnen via de geselecteerde verbinding gekozen

Wat ik bedoel:
2) Call Diversion (fritzbox) of Doorschakelen
pagina 154
Doorschakelen voor VoIP-verbindingen inschakelen

U kunt oproepen voor uw VoIP-nummers en aan uw Gigaset.net-nummer doorverbinden.
Oproepen voor uw VoIP-nummers kunt u naar een willekeurig extern nummer doorverbinden (VoIP, vast telefoonnet of mobiel telefoonnet). Het doorverbinden vindt plaats via een VoIP-verbinding. Oproepen voor uw Gigaset.net-nummer kunt u binnen het Gigaset.net doorverbinden,
d.w.z. aan een ander Gigaset.net-nummer. U kunt voor uw Gigaset.net-nummer en voor elk van uw VoIP-nummers (VoIPaccount)
aangeven of en wanneer oproepen voor deze VoIP-nummers moeten worden doorverbonden.
Op de handset kunt u de doorschakeling instellen en in- en uitschakelen, Pagina 64. Webpagina Instellingen -> Telefonie
-> Doorschakelen openen
Er wordt een lijst weergegeven met alle VoIP-verbindingen die u heeft geconfigureerd en uw Gigaset.net-nummer.

Verbindingen
Naam die u aan het VoIP-nummer heeft toegewezen. resp. Gigaset.net selecteren.

Wanneer
Geef aan, wanneer een oproep voor dit VoIP-nummer moet worden doorgeschakeld.
Bij bezet / Geen gehoor / Direct. Selecteer Uit om de oproepdoorschakeling
uit te schakelen

Volgens mij staat het er niet zwart op wit in, maar is toch mogelijk door te schakelen via SIP die je zelf verkiest. Als dit zou mogelijk zijn, biedt dit toestel toch wonderbaarlijk veel mogelijkheden voor deze prijs. Waarom dan nog prullen met de Bbox2/Sagem Fast?
Hij kan concurreren met de Fritz :wink:
newnomad
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2009, 18:12

@ satsurfer:

En heb je het getest, en werkt het doorverbinden volgens de kiesregels, dus did bij weepee and forwarding met betamax?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik heb geen Gigaset 580 IP.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”