Problemen signaal belgacom tv.

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
wimvl
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo iedereen,

We hebben hier thuis sinds een jaar belgacom tv... Twee V3 decoders.

Probleem is echter wanneer de modem zich reset (na vastloper of stroompanne) dat de decoder in de woonkamer (verbonden met 25m cat5 kabel) vastloopt en zijn signaal verliest...Ik krijg melding dat ik netwerk moet controleren.. Moet verscheidene keren rebooten alvorens het terug werkt. Zeer irritant en tijdrovend.
Op de andere decoder die vlak bij de modem (2m cat5) staat gebeurt dit nooit..

Ik heb reeds met twee verschillende netwerkkabels getest, decoders omgewisseld,poorten gewisseld, nieuwe connectoren.. Probleem blijft bestaan..
Via de cat5 kabels haal ik op mijn laptop probleemloos volledige vdsl snelheid 23Mbit..

Hoe is dit in godsnaam mogelijk.. Kan het zijn dat de kabel last heeft van interferentie waar een pc geen last van heeft? Ligt dit aan de modem?..
Hopelijk is er iemand die hier raad mee weet...
schneider
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

tgoh, ni simpel he.

Heb je al een prefabkabel geprobeerd?
het kan zijn als je deze kabels zelf genepen hebt dat er elke keer mms 1 kabeltje slecht of geen contact maakt of een paar verdraaid is dit veroorzaakt.

Naargelang de kleurcode kan het zijn dat daardoor de decoder moeilijk een ip adres krijgt, maar eens decoder dit wel heeft geen problemen vertoond bij het streamen (heb dit zelf al meegemaakt)
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Ik weet niet of het soelaas zal brengen, maar misschien toch de moeite om eens te proberen.
Je kabel in 2 splitsen en daar een switch tussen plaatsen, normaal wordt dan het signaal terug versterkt.
wimvl
Member
Member

Heb de kabels idd zelf geknepen (met deftig materiaal), tot 2 maal toe en kleurcodes zijn zeker juist... Als ik er een laptop aanhang werkte het steeds direct en aan volle snelheid.. Heb de indruk dat de decoders een erg gevoelige netwerkinterface hebben.. Ik ga is proberen een v3 om te ruilen naar een v4.. Misschien dat daar recentere netwerkhardware of firmware inzit? Dat van die switch kan ik ook is testen maar dat is weer een hoop gedoe uiteraard :-).. Bedankt voor het meedenken in elk geval
wimvl
Member
Member

Ondertussen is het probleem opgelost.. Foute kleurcode gebruikt waardoor het effect van de twisted pair wegviel.. Slecht signaal.
Zeer lastig trouble shooten als je denkt dat je de juiste kleurcode aan het gebruiken bent :-). Eigen schuld dikke buld.

Signaalprobleem opgelost maar intussen wel wat problemen met opname's die niet gelukt zijn bvb: opname staat in lijst maar ik kan ze niet afspelen, geen "kijken" knop in menu.
Soms worden opnames gewoon niet opgenomen bij bvb serie planning. Geeft dat problemen als je op 2 decoders twee dezelfde series programmeerd?

Nog een ander probleem: ik wou internet lan poorten voor tv enablen zodat ik 3 tv's kan aansluiten. Ik heb tv port aangevinkt maar ik krijg steeds de melding " uitzending tijdelijk onbeschikbaar". Ik had ergens gelezen dat dit enkel met plc werkt? Of doe ik iets verkeerd?
Suggesties zijn altijd welkom.

Groeten
jollito
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb dat ook regelmatig, dat de opname wel in de lijst staat, maar dat je dit programma enkel kan "verwijderen", niet bekijken. Vrij ambetant ...
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

jollito, dat je een netwerkopname tijdelijk niet kan bekijken is een kinderziekte die men er blijkbaar niet uitkrijgt. deze zomer viel het mee, maar sinds deze maand er terug meer gekeken&opgenomen wordt heb je deze fout regelmatig tijdens de tv spitsuren. als je dan een uurtje later probeert kan je de netwerkopname wel bekijken. kunnen de servers het aantal weergaveverzoeken niet trekken, ik weet het niet...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Nog een ander probleem: ik wou internet lan poorten voor tv enablen zodat ik 3 tv's kan aansluiten. Ik heb tv port aangevinkt maar ik krijg steeds de melding " uitzending tijdelijk onbeschikbaar".
Bedoel je dan dat je een derde decoder aangesloten hebt ? in dit geval moet je decoder wel in het BGC systeem ingevoerd worden.
Laat je profiel toe om 3 tv te bekijken
jollito
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

xenne schreef:jollito, dat je een netwerkopname tijdelijk niet kan bekijken is een kinderziekte die men er blijkbaar niet uitkrijgt. deze zomer viel het mee, maar sinds deze maand er terug meer gekeken&opgenomen wordt heb je deze fout regelmatig tijdens de tv spitsuren. als je dan een uurtje later probeert kan je de netwerkopname wel bekijken. kunnen de servers het aantal weergaveverzoeken niet trekken, ik weet het niet...

merci voor de uitleg, maar bij mij gaat het om gewone opnames, geen netwerkopnames ... al meermaals voorgehad, vooral de laatste weken.
wimvl
Member
Member

jollito schreef:
xenne schreef:jollito, dat je een netwerkopname tijdelijk niet kan bekijken is een kinderziekte die men er blijkbaar niet uitkrijgt. deze zomer viel het mee, maar sinds deze maand er terug meer gekeken&opgenomen wordt heb je deze fout regelmatig tijdens de tv spitsuren. als je dan een uurtje later probeert kan je de netwerkopname wel bekijken. kunnen de servers het aantal weergaveverzoeken niet trekken, ik weet het niet...

merci voor de uitleg, maar bij mij gaat het om gewone opnames, geen netwerkopnames ... al meermaals voorgehad, vooral de laatste weken.
Het gaat inderdaad om gewone opnames. Denk eerder een firmware probleempje. Hopelijk leest belgacom mee en wordt dit snel opgelost.

jackho schreef:
Nog een ander probleem: ik wou internet lan poorten voor tv enablen zodat ik 3 tv's kan aansluiten. Ik heb tv port aangevinkt maar ik krijg steeds de melding " uitzending tijdelijk onbeschikbaar".
Bedoel je dan dat je een derde decoder aangesloten hebt ? in dit geval moet je decoder wel in het BGC systeem ingevoerd worden.
Laat je profiel toe om 3 tv te bekijken
De bedoeling is om in de toekomst een derde decoder aan te sluiten. Mijn lijn laat het toe (30Mbit). Bij het versteken van de netwerkkabel van de decoder naar de geenablede tv poort krijg ik geen beeld. Ook niet na reboot... Ik ga straks de full routed optie is proberen. Misschien dat het dan wel werkt.
wimvl
Member
Member

Ok goed en slecht nieuws: fully routed geactiveerd, derde decoder aangesloten en na een kwartier helpdesk in gang gekregen! (zat een derde mac adres in het systeem, waar dat vandaan kwam is mij een raadsel).

Kwartier later: npvr opnames op andere twee decoders geven enkel nog zwart beeld. ZUCHT, hoe is dat nu toch weer mogelijk.

Op de nieuwe decoder werkt npvr perfect, op andere twee decoders geen npvr meer. Opnames wel in lijst maar niet afspeelbaar.
Probleem bij helpdesk niet bekend en heeft volgens de technieker niet met omschakeling bridged fully routed te maken...
Meermaals gereboot, geen resultaat.

Ik denk dat ik stillaan alle bugs wel een keer zal gehad hebben. Kan een helpdesk op mezelf beginnen als ik dit opgelost krijg...

Verder niets dan positief over belgacom helpdesk, snel persoon aan de lijn en altijd zeer bereidwillig!!
Jammer dat ze zoveel van deze mensen nodig hebben...
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”