welke telefoonkabel? / nachtmerrie met de helpdesk

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
illie
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2009, 21:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hey, snel vraagje:

Welke kabel komt er tussen de telefoonaansluiting op de muur en de Siemens sx...?
IK heb er 1 gekocht maar deze past niet in de ADSL aansluiting van de Siemens...

Edit: 1/10/2011 zie post beneden voor relaas met helpdesk tot nu toe
Laatst gewijzigd door illie 01 okt 2011, 07:46, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

RJ11
of
RJ11 --> RJ45

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
illie
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2009, 21:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik had er een RJ11-RJ11 tussen steken, en deze connector past half en half in het RJ45 slot dat 'ADSL' gemarkeerd staat.
Spijtig genoeg geeft het configuratiescherm dan aan dat er geen kabel aangesloten is.
Nu ergens een RJ-11 <-> RJ-45 kabel zoeken zeker..
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ja zo een kabel zoeken of als je een krimptang en wat connectors hebt, het zelf maken.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Je hebt niet toevallig de ISDN/Annex B versie? (zoals vaak voorkomt in Duitsland)
illie
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2009, 21:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Blijkbaar heb ik gewoon geen signaal, heb het al geprobeerd met een andere modem die wel werkt op een andere Cityconnect verbinding hier in het Leuvense en het doet niets.
Waar zie je aan het toestel of deze de Annex B versie is?

Ondertussen heb ik dus een Dommel case openstaan, maar ik voel al dat dit lang gaat duren. Activatie was voltooid op 14/9/2011.
  1. Zondag 25/9/2011 mail gestuurd naar hun support om dit te onderzoeken, geen antwoord
  • Woensdag 28/9/2011 toch maar gebeld omdat er geen reactie kwam. Ik doe mijn verhaal en zou doorverbonden worden met een medewerker van de technische dienst, blijkbaar doet hun doorschakeling het niet want ik heb 5 mins beep-tonen gehad, gegroepeerd per 3, en dan 5 mins stilte. Ik bel terug, krijg de zelfde administratieve kerel aan de lijn, weer van hetzelfde. Ik bel nog eens terug en dan heeft "Roland" een ticket geopend en dit zou doorgestuurd worden.
  • Donderdag 29/9/2011, ik check het ticket online, niets in gebeurd. Ik antwoord erop met de vraag of hier al naar gekeken is en er mogelijk oorzaken gekend zijn.
  • Vrijdag 30/9/2011. Geen update in het ticket. Ik besluit nog eens te bellen. Pieter vertelt me dat de info in het ticket zeer onduidelijk is en dus mag ik mijn verhaal weer helemaal opnieuw doen. Hij probeert me door te schakelen naar de tech, weer hetzelfde, maar deze keer kan hij toch de call terug overnemen. Hij is verbaasd dat ik geen wachtmuziek krijg. Hij belooft dat er iemand vandaag of maandag (lol) zal bellen naar ander nummer waar ik op bereikbaar ben. Aangezien ze blijkbaar zelf geen info kunnen bijhouden update ik het ticket zelf online met alle info die ik ze net gegeven heb.
  • Vrijdag 30/9/2011 - Wat later hoor ik van mijn vriendin dat er twee keer naar haar is gebeld van een 011 nummer, maar aangezien ze aan het werken was kon ze niet opnemen. Terugbellen naar het nummer blijkt onmogelijk, de lijn wordt onmiddellijk verbroken. Ik bel dan maar terug.. Administratieve medewerker Redwan bekijkt het ticket, hij weet dat het ADSL lampje aan en uit knippert aan een vast tempo, maar meer niet. Alle info die ik 2 uur tevoren heb gegeven over het feit dat ik een andere modem heb getest, kan hij nergens terugvinden, zelfs al kan ik het WEL zien omdat ik het zelf in het ticket heb gezet. Hij zegt dat dit soms wat tijd kan in beslag nemen eer dat het er in komt (meer dan 2 uur??). In ieder geval is hij even vriendelijk als alle anderen, daar niets op aan te merken. Hij beslist een interventie te regelen door een technieker, maar zegt er snel bij dat als blijkt dat de fout niet bij hen ligt, wij dan zullen aangerekend worden. We komen overeen dat maandagvoormiddag OK is, tenslotte zegt hij dat de technieker binnen het uur nog zal terugbellen om de afspraak te bevestigen (Het is nu ongeveer 17:15). Natuurlijk heeft er niemand teruggebeld om dit te bevestigen....
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”