Onduidelijkheid Proximus - Data verbruik

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stijnz
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2011, 12:54

Beste,

Ik wil hier toch even mijn mening kwijt rond de (on)duidelijkheid van het dataverbruik bij Proximus.

Op dit moment heb ik het proximus abbonement GENERATION MTV 25 met Blackberry BIS abbonement.

In MTV generation zit er maar 50 mb dataverbruik ingebrepen maar door de Blackberry optie heb ik recht op 200MB.
Proximus houdt in eerste instantie enkel rekening met de 50mb van mijn Generation abbonement.

Op de e-service pagina van Proximus wordt er weergeven dat ik al 139,79 MB van 50 MB verbruikt heb.
Dit zou volgens de e-service al een meerkost van 60€ met zich meebrengen.
Mijn globale factuur bedraagt nu al meer dan 100€ (!)

Van Proximus kreeg ik dit weekend dus mooi een smsje met de melding dat mijn factuur voor dataverbruik meer dan 60€ bedroeg waardoor ik automatisch werd afgesloten van Internet verbruik.

Om terug Internet te hebben moest ik de optie om mijn internet verbruik bij overschrijding te laten belokkeren uitschakelen.
De medewerker van de klantendienst vertelde me er wel bij als ik deze optie desactiveer ik afzie van alle klachten naar proximus ivm een te hoge factuur door dataverbruik. Mooi is dat, Proximus slaagt er niet in om mijn dataverbruik correct te verwerken en weer te geven en ik moet afzien van mijn rechten...

Op het einde van de facturatieperiode wordt pas mijn dataverbruik verrekend op mijn factuur.
Zo'n verrekening duurt blijkbaar even want mijn factuur is pas drie dagen na facturatiedatum beschikbaar.

Ik heb dus tijdens de lopende facturatieperiode op geen enkel moment een correct overzicht van mijn huidige telefoniekosten!

Kan dit zomaar?
Iemand in dezelfde situatie?

Mvg,

Stijn
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik ben content ik ervan af ben van die klodden mee die data gedoe.

3-4maand lang heeft het bij mij geduurd eer het opgelost was.

Ik heb 1GB data per maand en telkens de nieuwe maand begon was mijn data foetsie, een flauwe plezante schrapte die 1GB data, eindelijk is dit opgelost nu, nu heb ik het niet meer voor en heb ik een leuke compensatie gehad.

Maar tis idd zeer frustrerend zo'n een dingen, ik zat met een rekening van 160 euro en ik moest ze wel eerst betalen en nadien heb ik maar de compensatie gekregen en moest ik iedere maand nauwelijks of niks betalen.
Ge kunt ze kussen
Dietero
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:27

Beste forum gebruikers ,

Ik zit met net het zelfde probleem. Sinds paar maand heb ik een blackberry bold 9700 met een mtv generation 25 / blackberry data abonnement, de 1ste 3maand niks problemen gehad altijd mooi mijn data kunnen controleren via e-service. Ik heb sinds vorige week een blackberry playbook aangeschaft, ik kan dus nu via bb brigde op het internet via mijn playbook en dan begint de miserie !! Ik kan mijn data niet meer controleren en bij het na zien van mijn factuur staat er bij extra data kost €30 !! totaal factuur nu al €65 euro en we zijn nog maar net begin van de maand :o !!
Gebeld met de 6000 daar wisten ze van niks of konden niet achterhalen van waar die plotse extra data kost komt ondanks mijn data abonnement. Normaal krijg je een melding als je data opgebruikt is tot heden nog geen melding gehad maar de extra data kost loopt wel steeds verder op.

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Mvg,
Dietero
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb dit vorige maand ook voorgehad met men abonnement. Hetgeen ik toen over het standaard gedeelte was gegaan hebben ze niet aangerekend. Ik heb hiervoor wel gebeld gehad toen en nu gaat hij perfect over naar de nieuwe meter zonder problemen. Misschien anders ook eens bellen. Heb hiervan een foto bijgevoegd. (is wel via belgacom)
verbruik.jpg
(129.63 KiB) Nog niet gedownload
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Dietero
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:27

@ titanium,

Ik kan zelfs mijn meter niet meer raadplegen wat ik tot over een kleine maand nog wel kon, het is sinds de bewuste server update van proximus vorige zondag dat ik mijn internet verbruik niet kan zien, er staat steeds dit:
Uw Mobiel Internet gebruik

Uw Mobiel Internet gebruik in detail

Mobiel Internetnummer:
......
Beste klant, u heeft nog geen mobiel internet verbruik

Dit vind ik dus zeer straf want bij data kost staat er wel € 30 bovenop mijn data abonnement van Bb.

Hoe hebt u dat juist opgelost naar waar heeft u gebeld ?

Mvg,
Dietero
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

In dat geval is Proximus niet in orde. En kan u dit achteraf aankaarten dat je u verbruik niet kon nakijken. Mijn broer aan zee had het zelfde probleem. Geen sms waarschuwing en geen mogelijkheid om na te kijken wat het verbruik is. Ik heb hierover contact opgenomen met Proximius dat ze dit moeten rechtzetten en als de factuur komt met een hoog bedrag dat ik ze officieel in gebreke stelt omdat ik als gebruiker niets kon raadplegen. Ineens waren ze een stuk vriendelijker en ze zouden dit crediteren tot de meter wel deftig werkt. Neem echter wel een printscreen van hetgeen u net zei. Dit kan altijd handig zijn voor achteraf :) Indien u de smswaarschuwingen niet hebt ontvangen wat reëel is kan u eveneens beroep doen op het onderstaande algemeen voorwaarde artikel 4.16.

Ik heb beroep gedaan op:
4.16. In toepassing van de Europese richtlijnen, voor een gebruik van de dienst voor mobiel internet in de Europese Unie, verbreekt BELGACOM de verbinding
voor mobiel internet zodra het bedrag van de maandelijkse factuur hoger is dan 60 EUR (btw inbegrepen). Voor de klanten met een tariefplan is deze onderbreking van toepassing, indien het verbruik 60 EUR (btw inbegrepen) hoger is dan dat tariefplan. De klant die geen surfbeperking wil, wordt verzocht om contact op te nemen met de klantendienst. De klant wordt verwittigd via sms vooraleer hij de surflimiet bereikt of wanneer hij die limiet overschreden zal hebben.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Dietero
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:27

Ok dan ga ik nu nog eens bellen naar de 6000 en het zelfde zeggen zoals u het mij net hebt geschreven , hopelijk reageren ze dan eindelijk eens professioneler en correcter ben al 12jaar proximus gebruiker en nog nooit zo'n miserie gehad als nu.
Hoe moet ik ze dan officeel in gebreken stellen als ze niet ingaan op mijn eisen tot in orde brengen van mijn data probleem ...
of moet ik naar een andere nummer bellen dan de 6000 ?

Mvg,
Dietero
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik doe dit altijd aangetekend :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Dietero
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:27

Ok dus nu eerst bellen en als ze daar geen gehoor aangeven aan mijn data probleem dan een aangetekende brief versturen ?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Je kan al wel bellen om het probleem aan te kaarten. Dan is er toch al een dossier aangemaakt. Het kan zijn dat de factuur achteraf dan juist is. Je moet eerst u factuur hebben vooraleer u dit kan betwisten. De huidige rekeningsaldo is niet altijd correct.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Dietero
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:27

Alvast bedankt voor je hulp, ik ga nu bellen met proximus , ik ben benieuwd wat ze nu weer gaan zeggen 8)

Net gebeld met proximus , ze vragen mij morgen voor 20u nog eens contact op te nemen want nu is er geen technische dienst aanwezig.
De agent was inderdaad pak vriendelijker van zodra ik zei dat ik proximus officieel in gebreken zou stellen als het niet opgelost geraakt.
Titanium nogmaals bedankt voor je info , hopelijk krijg ik morgen meer duidelijkheid omtrent het probleem waar de oorzaak ligt.

Mvg ,
Dietero

Gewijzigd door mod: dubbele post samengevoegd
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Het zal wel allemaal in orde komen :) Ze zullen u morgen verder helpen want dit is ook voor de adminstratiedienst. Uiteindelijk ga je moeten wachten op u factuur.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik ga proberen ook een bijdrage te doen wat betreft data verkeer.

Ik beschik over een BB 9780 + Blackberry Playbook

Mijn situatie bij vorige provider (BASE)
Met de 500MB die je kreeg in het Blackberry BIS abonnement kon je enkel gebruik maken van data dat effectief over het Blackberry APN verliep.
Youtube bekijken via deze Blackberry APN (of andere streaming media) is niet mogelijk en dus moet je hiervoor gebruik maken van het standaard internet APN dat de provider gebruikt.
Bij BASE werd deze trafiek afzonderlijk gefactureerd. Ook al gebruikte ik maar 50MB blackberry data dan moest ik nog de extra data betalen dat via het andere APN verliep.

Vertrokken dan bij BASE omdat ze duurder zijn i.c.m. een Blackberry, en ook omdat het netwerk nog steeds van mindere kwaliteit is.

Bij Proximus dan ook Generation25 + BIS abonnement.

Ervaringen tot dusver: met de 50MB kom ik toe om af en toe eens gebruik te maken van hun internet.proximus.be APN. Ik ben hier ook nog nooit over gegaan dus ik weet niet of zij wel overgaan op de 200MB die voorzien is voor Blackberry gebruik.

Ik heb echter nog nooit mijn verbruik terug gevonden van mijn BIS abonnement, hier staat zelfs niets van vermeld op mijn factuur.

Ik gebruik ook mijn Blackberry Playbook om i.c.m. Blackberry Bridge te surfen via mijn Blackberry data abonnement, tot op heden nog geen extra kost gehad, al zou ik het wel makkelijk vinden om mijn verbruik te raadplegen...

Ik hoop dat dit iets kan bijdragen aan de discussie.

Mvg
Everything that has a beginning has an end.
Dietero
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:27

Beste ,

Heb je nu ook abonnement van proximus mtv generation 25 met biss abonnement voor je bb ?
Fijn om te horen dat u ook over een playbook beschikt , dus u heeft nog geen extra data kosten gehad als u via uw playbook onder bb bridge met uw bb surft ..

Het wordt als maar duidelijker dat er een grote fout bij proximus gaande is .
Bedankt voor uw bijdrage nu weet ik dat het niet aan het playbook ligt

Mvg,
Dietero

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Inderdaad Genration 25 + BIS abo.

Tot op heden nog geen extra kost gehad door te surfen met mijn Playbook via mijn Blackberry GSM.
Ik ben meestal verbonden via BB bridge, maar als ik dan toch tethering gebruik dan zorg ik ervoor dat ik niet over de 50MB ga.

Ik heb echter nog nergens mijn verbruik kunnen terug vinden van mijn BIS abo.
Ik heb dus geen idee of ik door te surfen op mijn BB gsm als BB Playbook al meer dan 200MB heb verbruikt of niet.

Hou ons op de hoogte :-)
Everything that has a beginning has an end.
wim63
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 apr 2011, 22:16

Beste,

Bij proximus is het niet mogelijk om uw dataverbruik van een Blackberry te controleren tijdens de facturatieperiode. De gegevens in verband met dataverbruik bij e-services zijn niet correct. Ook het opgegeven factuurbedrag bij e-services is niet correct voor wat betreft data.
Ik heb me ook meermaals geërgerd aan deze foute info, doch er is blijkbaar geen mogelijkheid om correcte gegevens te verstrekken. Ook de verwittiging per SMS is niet van toepassing op uw dataverbruik bij een Blackberry.

Ook bij mobistar is het achterhalen van uw dataverbruik niet mogelijk tijdens de facturatieperiode. Bij Base is dit wel mogelijk.

Elke provider heeft zowat zijn voor en nadelen.
Proximus heeft het beste 3G-netwerk, Mobistar is goed. Base geeft u het meeste data voor uw geld doch factureert streaming apart en heeft het minst goede 3G netwerk. Het is een beetje waar je zelf het meeste belang aan hecht.

Groetjes
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

stijnz schreef:Beste,
Ik wil hier toch even mijn mening kwijt rond de (on)duidelijkheid van het dataverbruik bij Proximus.
Op dit moment heb ik het proximus abbonement GENERATION MTV 25 met Blackberry BIS abbonement.
In MTV generation zit er maar 50 mb dataverbruik ingebrepen maar door de Blackberry optie heb ik recht op 200MB.
Proximus houdt in eerste instantie enkel rekening met de 50mb van mijn Generation abbonement.


Hier zowat hetzelfde, Bizz Flex+ 50 en een BIS abo erbij genomen.
Ik kreeg na een goede week een sms aan dat ik mijn data limiet al had bereikt terwijl ze me 200 MB/maand beloofd hadden.
Ik heb toen naar de business dienst gebeld en daar hebben ze me verteld dat die 50 MB van het "Bizz Flex+ 50" abo was en dat ik nu nog 200 MB over had van het BIS abo.
Heel onduidelijk en misleidend.
Afbeelding
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Wat was dan de uiteindelijke oplossing van Proximus?
Werd je nog afzonderlijk gefactureerd of maakte men gebruik van de 200MB die inbegrepen zijn bij BIS?
Everything that has a beginning has an end.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Het laatste.
Van zodra de 50 MB opgebruikt zijn van de Bizz flex schakelt het over naar de 200 MB van het BIS abo.
Dus ik ga telkens een sms krijgen als ik 50 MB heb verbruikt, maar wordt niet aangerekend tenzij ik boven de 250 MB kom.
Afbeelding
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

En weet je of je nadien ook nog eens een sms krijgt als je 200MB van BIS zijn opgebruikt?
Everything that has a beginning has an end.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Neen, dat weet ik niet. Heb nog niet meegemaakt dat ik erover ging.
Afbeelding
wim63
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 apr 2011, 22:16

Neen, men krijgt geen SMS in verband met het Blackberry dataverbruik. Men merkt enkel bij de afrekening dat men meer heeft gebruikt dan de voorziene 200 MB.

Groetjes Wim
isteven
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2012, 09:07
Bedankt: 3 keer

Ik heb ook problemen met proximus!

Ik ben sinds 20 december 2011 klant bij proximus, overgeschakeld van Base omdat het 3G netwerk van proximus beter is (heb ik al heel veel spijt van). Nu heb ik in de eerste 16 dagen 48mb verbruikt aan data limiet. Gisteren kwam ik erachter dat proximus een app had om je data verbruik bij te houden! Hello Proximus! Ik heb deze app gedownload! Vervolgens ben ik 2 uur van huis weggegaan en mijn data aangezet. Ik heb in die 2 uur volgens proximus 408 mb verbruikt! Nu gaat het mij niet om die €5, maar om het principe! Als ik bel naar de klantendienst kunnen ze mij niet helpen. Ik leg ze uit dat dit absoluut onmogelijk is. Bij Base kwam ik in een maand tijd nooit boven de 180mb en nu zou ik op 2 uur 408mb verbruikt hebben.

Ik heb het gecontroleerd en blijkbaar is het allemaal uitgaande data geweest. Ik denk dus dat proximus via de applicatie telkens weer opnieuw gegevens doorstuurt waardoor je data verbruikt sterk oploopt. Het eerste wat ze dan bij de klantenservice proberen is je een zwaarder abbonnement aan te smeren! Oplichters!!!

Like deze pagina! Dan kunnen we er iets tegen beginnen!

http://www.facebook.com/pages/Proximus/160535540715460
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik zou toch eerst maar eens uitzoeken welke data je gsm zit te verzenden of te synchroniseren.
Everything that has a beginning has an end.
isteven
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2012, 09:07
Bedankt: 3 keer

Mijn gsm verzend helemaal geen data en ontvangt ook niks abnormaal! Het is waarschijnlijk die Hello app van proximus geweest! Ik heb altijd dezelfde gsm gehad. Bij Base nooit problemen gehad! Nu 3 weken bij proximus en het gezeik begint al. Zelfs als hij allemaal data verzend moet je wel heel veel verzenden om in een keer aan 408mb te komen!
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Doordat je sneller data verstuurd, kom je ook veel rapper aan een groter hoeveelheid data. Stel dat je telefoon bij base een opdrachtuitvoerd om bijvoorbeeld je telefoon te backuppen. Dan duurt dit via het netwerk van base lang zodat je hoogst waarschijnlijk al een wifi bent tegengekomen waar al je data van het backuppen naartoe gaat.

MEt proximus gaat het in principe veel rapper en doet hij al het werk op het netwerk, waardoor je plots veel meer verbruikt. Als je 3G af zet, geloof ik dat je veel minder zal verbruiken.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

De Hello app gaat het al niet zijn.

Probeer je sim kaart eens in een andere gsm. Je zal zien dat er niet veel meer bij je dataverbruik bijkomt.
Trouwens wat die FB groep betreft, ik zou persoonlijk niemand beschuldigen van 'oplichting' tenzij ik daar sluitend bewijs voor heb...
Everything that has a beginning has an end.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik betwijfel het ook dat de Hello-applicatie zoveel data zou verbruiken. Je kan die app altijd eens verwijderen en dan zien hoeveel je verbruikt, al geeft dat niet noodzakelijk uitsluitsel. Die 408 MB lijkt mij eerder een (eenmalige) update en geen synchronisatie-data, tenzij je (grote) bestanden permanent synchroniseert. Op Facebook zie ik dat je ook apps onderweg geïnstalleerd hebt. Sommige apps, meestal spelletjes vragen niet veel MB tijdens het installeren, maar downloaden achteraf alle (grafische) data. Dit kan soms ook tot een onverwacht hoog verbruik leiden.

Voor Android bestaat er voldoende applicaties die perfect kunnen opvolgen hoeveel een applicatie verbruikt. Bij een hoog verbruik kan dit soms duidelijkheid scheppen. Sommige applicaties verbruiken meer dan je denkt. Voor iPhone bestaat er misschien ook zo'n applicatie, maar daar ben ik niet thuis in.
isteven
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2012, 09:07
Bedankt: 3 keer

He Jongens,

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal ze niet beschuldigen van oplichting. Maar dit is toch wel zeer vreemd. Ik heb ondertussen verschillende keren met de klantendienst aan de telefoon gehangen. Nu blijkt dat er dus duidelijk een bug in het systeem zit. Ik heb gebeld en dit wordt verwerkt op mijn volgende factuur. Ik denk alleen wel dat er veel mensen niks zeggen van dit soort fouten en betalen netjes hun rekening. Zo verdienen ze volgens mij toch wat extra centjes!

EDIT:
Ze konden precies zien dat het in 1 minuut van 250 mb naar 408mb ging. Maar op dat tijdstip was ik thuis en had ik wifi bereik. Dus waarschijnlijk zijn er vaker verkeerde gegevens door hun aangegeven.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Isteven; ik heb dat bij mv voor gehad maar over iets anders, ik surfte en het ging van mijn geld af inplaats van mijn data. Kan dus overal gebeuren en proximus is beter dan da slecht netwerk van base, behalve edge is beter bij base.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”