Verbindingsprobleem (United ADSL) - lijnissue?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
mrwhite
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:45

Hallo,

Ik zit met een vreemd probleem. Kennissen van mij nemen internet af bij United Telecom (United ADSL) en sinds enkele dagen krijgen ze geen verbinding meer.
Het DSL lampje van de modem brandt wel maar om een of andere reden wilt hij geen connectie opzetten. De settings zijn allemaal in orde.
Als test heb ik een andere modem erbij gehaald; geen verbetering. Ik heb ook alle kabels en splitters gewisseld, ook de eerste telefoonaansluiting in het huis geprobeerd, nog steeds niets. En nu komt het... wanneer ik die modem hier bij me thuis aankoppel, geen enkel probleem!

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik verdenk persoonlijk de telefoonlijn. Maar op zich is het vreemd omdat bellen gewoon prima gaat en de DSL link ook up is. Voor de techneuten zal ik hieronder ook nog even de modemstatistieken posten. Alvast bedankt voor jullie input!

Werkende verbinding bij mij thuis:

Code: Selecteer alles

DSL Status:   Up     
      DSL Modulation Mode:   ADSL2+     
      DSL Path Mode:   INTERLEAVED     
      Downstream Rate:   9018 Kbps     
      Upstream Rate:   639 Kbps     
      Downstream Margin:   16 db     
      Upstream Margin:   24 db     
      Downstream Line Attenuation:   22     
      Upstream Line Attenuation:   8     
      Downstream Transmit Power:   0     
      Upstream Transmit Power:   0     
             
PVC Connection
                 
      Encapsulation:   RFC 2516 PPPoE     
      Multiplexing:   LLC     
      QoS:   UBR     
      PCR Rate:   0     
      SCR Rate:   0     
      Autodetect:   Disable     
      VPI:   8      
      VCI:  35      
      Enable:   Yes     
      PVC Status:   Applied -- OK
Niet werkende verbinding van kennis:

Code: Selecteer alles

DSL Status:   Up     
      DSL Modulation Mode:   ADSL2+     
      DSL Path Mode:   INTERLEAVED     
      Downstream Rate:   9018 Kbps     
      Upstream Rate:   511 Kbps     
      Downstream Margin:   11 db     
      Upstream Margin:   26 db     
      Downstream Line Attenuation:   27     
      Upstream Line Attenuation:   11     
      Downstream Transmit Power:   0     
      Upstream Transmit Power:   0     
             
PVC Connection
                 
      Encapsulation:   RFC 2516 PPPoE     
      Multiplexing:   LLC     
      QoS:   UBR     
      PCR Rate:   0     
      SCR Rate:   0     
      Autodetect:   Disable     
      VPI:   8      
      VCI:  35      
      Enable:   Yes     
      PVC Status:   Applied -- OK
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1585
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Met de modemwaarden is alvast niets mis. Lijnwaarden (downstream rate, upstream rate, noise margin, line attenuation) zien er allemaal netjes uit. Hier ligt het probleem niet. Als je al met een andere modem getest hebt, dan weet ik niet direct waar het probleem ligt. Toch even ten rade gaan bij de ISP. Leg hen uit wat je allemaal getest hebt ....
mrwhite
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:45

Update: probleem is nog steeds niet opgelost.

Na uitvoerig contact met de helpdesk te hebben gehad blijkt het probleem aan hun kant te liggen.
Er zou een ATM kaart vervangen moeten worden (?), en dit kon nog tot EIND SEPTEMBER duren. Onvoorstelbaar, niet?
Iemand dit al meegemaakt?
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”