Ik zit met een vreemd probleem. Kennissen van mij nemen internet af bij United Telecom (United ADSL) en sinds enkele dagen krijgen ze geen verbinding meer.
Het DSL lampje van de modem brandt wel maar om een of andere reden wilt hij geen connectie opzetten. De settings zijn allemaal in orde.
Als test heb ik een andere modem erbij gehaald; geen verbetering. Ik heb ook alle kabels en splitters gewisseld, ook de eerste telefoonaansluiting in het huis geprobeerd, nog steeds niets. En nu komt het... wanneer ik die modem hier bij me thuis aankoppel, geen enkel probleem!
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik verdenk persoonlijk de telefoonlijn. Maar op zich is het vreemd omdat bellen gewoon prima gaat en de DSL link ook up is. Voor de techneuten zal ik hieronder ook nog even de modemstatistieken posten. Alvast bedankt voor jullie input!
Werkende verbinding bij mij thuis:
Code: Selecteer alles
DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 9018 Kbps
Upstream Rate: 639 Kbps
Downstream Margin: 16 db
Upstream Margin: 24 db
Downstream Line Attenuation: 22
Upstream Line Attenuation: 8
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
PVC Connection
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
QoS: UBR
PCR Rate: 0
SCR Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Applied -- OK
Code: Selecteer alles
DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 9018 Kbps
Upstream Rate: 511 Kbps
Downstream Margin: 11 db
Upstream Margin: 26 db
Downstream Line Attenuation: 27
Upstream Line Attenuation: 11
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
PVC Connection
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
QoS: UBR
PCR Rate: 0
SCR Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Applied -- OK