Welk Anti-Virus heb jij op je Mac OsX?
- ikhlaske
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik ben op zoek naar een goed werkend programma voor men macbook pro...
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
- Intel NUC - 16GB Ram
- Intel NUC - 4GB Ram
- Mac Mini - M1
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
ik dacht ineens aan onderstaande clipje, ook al klopt het nu niet meer
http://www.youtube.com/watch?v=GQb_Q8WRL_g
maar om op je vraag te beantwoorden: njet
Njet® Antivirus, die ken ik niet?yuan_lee86 schreef:ik dacht ineens aan onderstaande clipje, ook al klopt het nu niet meer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Altijd ga je niet direct merken dat je besmet bent en zit je mee in een botnet of maken ze misbruik van uw informatie.Sub Zero schreef: Dus als er toch een beestje zou binnen sluipen, dan herinstalleren we de boel gewoon.
Vroeger was een besmetting steeds merkbaar, tegenwoordig is het de bedoeling om de malware onzichtbaar te houden voor het slachtoffer.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
IK gebruik ook geen antivirus op mijn mac's . Als je dan toch 1 wil uittesten zou ik voor eset NOD gaan . Gebruikte deze vroeger ook op mijn windows pc en op de laptop van mijn dochter en deze heeft mij nooit in de steek gelaten .
Maar eerlijk gezegd zou ik geen antivirus op je mac plaatsen . De kans dat je mac besmet geraakt is zo wie zo al klein . Een beetje uitkijken op welke sites je surft . Ben nu mijn derde jaar begonnen met mac en nog geen last van virussen gehad . ( twee macbook pro's en 1 imac ) .
Maar eerlijk gezegd zou ik geen antivirus op je mac plaatsen . De kans dat je mac besmet geraakt is zo wie zo al klein . Een beetje uitkijken op welke sites je surft . Ben nu mijn derde jaar begonnen met mac en nog geen last van virussen gehad . ( twee macbook pro's en 1 imac ) .
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Sophos biedt voor home use gratis AV op OS X: http://www.sophos.com/en-us/products/fr ... ition.aspx
Gebruik deze scanner ondertussen al een paar jaar en echt zeer goede resultaten zowel qua detectie als lage overhead. Probeer eens zou ik zeggen:)
Gebruik deze scanner ondertussen al een paar jaar en echt zeer goede resultaten zowel qua detectie als lage overhead. Probeer eens zou ik zeggen:)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Heeft dat ding dan effectief ook al virussen gevonden die schadelijk waren voor je systeem?fryelectro schreef:Sophos biedt voor home use gratis AV op OS X: http://www.sophos.com/en-us/products/fr ... ition.aspx
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Nope, niks op de macbook pro.
-
- Elite Poster
Als er een grote virusuitbraak komt zijn jullie een vogel voor de kat.
Het is me al opgevallen dat de meeste Mac gebruikers geen scanner gebruiken. Zelfs in bedrijven die met Mac werken.
Maar de reden is me niet duidelijk.
Het is me al opgevallen dat de meeste Mac gebruikers geen scanner gebruiken. Zelfs in bedrijven die met Mac werken.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 6 keer
Nooit zelf tegen gekomen ,niet op powerpc niet op intel-mac pro .Het grootste gevaar zit hem volgens mij in de randprogrammas zoals bvb "Office vers 2004" waar het macro virus al eens heeft toegeslagen.Verder niets bekends.Geen virus scaner in gebruik, in het geval iets verdachts ,simpel een online scan.
mvg
mvg
- fryelectro
- Elite Poster
Yep, virussen in bestanden van pc gebruikers... maar goed, als security consultant kan ik het gewoonweg niet maken om zaken door te sturen die besmet zouden kunnen zijn. En daarbij, er zijn effectief trojans, rootkits en andere malware die OS X target-en. Dus ja, ik draai echt wel AV op macSub Zero schreef:Heeft dat ding dan effectief ook al virussen gevonden die schadelijk waren voor je systeem?fryelectro schreef:Sophos biedt voor home use gratis AV op OS X: http://www.sophos.com/en-us/products/fr ... ition.aspx
Orange go plus
Orange go plus
- trobbelke
- Premium Member
Er is maar weinig malware voor Mac OS X, vooral omdat de markt te klein is voor de developers om er ook genoeg aan te verdienen.nonkie schreef:Als er een grote virusuitbraak komt zijn jullie een vogel voor de kat.
De nieuwe trend is malware voor Android, en niet voor iOS, en de reden daar is dat Apple een malware app heel gemakkelijk kan weren uit de app store, hetgeen bij Android, door z'n openheid, niet zo vanzelfsprekend is. Er was begin dit jaar een developer die malware voor Mac OS X 'op de markt' bracht, maar na enkele weken van nieuwe varianten, heeft die developer het al opgegeven Blijkbaar was het werk niet voldoende winstgevend (de user moest zelf de malware installeren, blijkbaar waren er niet genoeg mensen die erin trapten, en Apple bracht vrij snel updates uit die de malware alweer verwijderden).
-
- Elite Poster
Daar vergist u zich in. Ten eerste is Mac meer en meer marktaandeel aan het veroveren. Ten tweede is het een makkelijke doelgroep daar de meeste AV beveiliging niet nodig vinden.trobbelke schreef:Er is maar weinig malware voor Mac OS X, vooral omdat de markt te klein is voor de developers om er ook genoeg aan te verdienen.
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
We hadden een jaar lang VirusBarrier X6 op onze mac's, maar momenteel hebben we ervoor gekozen om zonder te werken (wegens het al dan niet correct ingeschatte lage risico).
- fryelectro
- Elite Poster
En ten derde heb je een vorm van verantwoordelijkheid over zaken die je doorstuurt die wel eens besmet zouden kunnen zijn voor en door Windows pc's. Jij hebt op die moment zonder het te beseffen malware doorgestuurd met alle nare gevolgen vandien...nonkie schreef:Daar vergist u zich in. Ten eerste is Mac meer en meer marktaandeel aan het veroveren. Ten tweede is het een makkelijke doelgroep daar de meeste AV beveiliging niet nodig vinden.trobbelke schreef:Er is maar weinig malware voor Mac OS X, vooral omdat de markt te klein is voor de developers om er ook genoeg aan te verdienen.
Orange go plus
Orange go plus
- trobbelke
- Premium Member
Als het zo een gemakkelijke doelgroep is, waarom is er dan zo weinig malware voor Mac OS X?nonkie schreef: Ten tweede is het een makkelijke doelgroep daar de meeste AV beveiliging niet nodig vinden.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Nonkie, datzelfde argument hoor ik al sinds 2005.
Het systeem is goed afgeschermd, en dat blijkt.
En het blijft de keuze van de gebruiker uiteindelijk.
Pas als er een (effectief en reëel) risico is, zal ik een AV installeren.
Voor het zover is, hou ik wat onnodig is van mijn systeem (dat vertraagt toch maar en neemt ruimte in).
Het systeem is goed afgeschermd, en dat blijkt.
En het blijft de keuze van de gebruiker uiteindelijk.
Pas als er een (effectief en reëel) risico is, zal ik een AV installeren.
Voor het zover is, hou ik wat onnodig is van mijn systeem (dat vertraagt toch maar en neemt ruimte in).
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
En toch mogen de mac gebruikers zich stilaan zorgen maken.
http://www.zdnet.be/news/127318/bouwpak ... e-ontdekt/
aan de andere kant is de mac al beschermd op een deel van deze malware
http://support.apple.com/kb/HT4651?viewlocale=nl_NL
grts
http://www.zdnet.be/news/127318/bouwpak ... e-ontdekt/
aan de andere kant is de mac al beschermd op een deel van deze malware
http://support.apple.com/kb/HT4651?viewlocale=nl_NL
grts
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Virussen komen er minder en minder, malware, adware, scareware etc beginnen meer op te komen. En dit spijtig genoeg op praktisch elk platform.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]