overstappen van telenet shake naar scarlet of belgacom

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
eric62
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:44

overweeg om over te stappen van telenet powershake + naar Scarlet
Internet & telefonie ofwel Belgacom Telephony + Internet Favorite.
Scarlet is duidelijk goedkoper met hun 40 euro en belgacom zit op dezelfde prijsklasse dan telenet
maar wel een pluspunt dat er geen beperking is met het download limiet.
Zijn er mensen die de overstap gewaagd hebben en wat zijn de ervaringen ervan , snelheid en op gebied van telefonie
scarlet zou blijkbaar via voip werken
dank en groeten
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Welkom,

Ik denk dat je in de eerste plaats moet afvragen:
"Wil ik een vaste klassieke lijn of wil ik VoIP een kans geven", je hebt dan toch wéér wat extra (overbodige?) hardware die dan ook weer steeds in het stopcontact moet zitten.
Ook raad ik je aan de tarieven te vergelijken. Wat betreft mobiele en internationale nummers doet BC wel beter, doe dus eens de berekening voor de laatste x-maanden volgens jouw belgedrag.

Bij Scarlet kan het soms wel lang duren tot je nummer geporteerd is.
Voor de rest doen ze het wel vrij goed.

Heb je ook al eens gekeken wat EDPNet je te bieden heeft?
Dit is gelijkwaardig aan Scarlet, maar hier heb je wel een uitstekende support.
Het enig nadeel is wel dat je sinds kort de modem moet kopen, je kan die natuurlijk tweedehands kopen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

@eric62 als je voor internet niet kan aangesloten worden op VDSL2 dan wordt je op adsl gezet, dat is heel traag internet afhankelijk vd afstand naar de centrale ... ik wil het maar meegeven.
Maar scarlet is dan wel een stuk goedkoper als men prijzen vergelijkt.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Kriekske
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2011, 19:58

Ik heb vorige maand de overstap gemaakt van Telenet naar Scarlet (internet + tv) en nog geen moment spijt van gehad.
Ik zit momenteel wel op een 20/2 verbinding. Meer dan snel genoeg, maar als ge naar 1 HD kanaal kijkt en ge neemt nog 1 HD kanaal op dan blijft er niet veel meer over om te surfen, maar tot hiertoe nog geen problemen gehad.
De helpdesk van Scarlet al eens moeten contacteren en deze waren vriendelijk en hulpvaardig.
eric62
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:44

Patje schreef:@eric62 als je voor internet niet kan aangesloten worden op VDSL2 dan wordt je op adsl gezet, dat is heel traag internet afhankelijk vd afstand naar de centrale ... ik wil het maar meegeven.
Maar scarlet is dan wel een stuk goedkoper als men prijzen vergelijkt.
volgens belgacom bevind ik me nog geen 250 meter van een centrale en voor zekerheid effe gaan horen bij scarlet ,
daar bevestigen ze het ook , VDSL 2 geen probleem , waarschijnlijk ook nog het hoogste profiel , en twijfel er ook niet over , paar huizen verder dan men deur staat
een blok van een centrale dat het hele industrie zone voed met telefoon en data
eric62
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:44

Kriekske schreef:Ik heb vorige maand de overstap gemaakt van Telenet naar Scarlet (internet + tv) en nog geen moment spijt van gehad.
Ik zit momenteel wel op een 20/2 verbinding. Meer dan snel genoeg, maar als ge naar 1 HD kanaal kijkt en ge neemt nog 1 HD kanaal op dan blijft er niet veel meer over om te surfen, maar tot hiertoe nog geen problemen gehad.
De helpdesk van Scarlet al eens moeten contacteren en deze waren vriendelijk en hulpvaardig.
klein vraagje , is de overgang vlot verlopen ? en hoeveel tijd nam het in beslag , volgens scarlet 2 a 3 weken , maar lees hier verhalen van veel langer
zou wel uitsluitend internet en telefonie zijn , voor digitale tv maak ik al jaren gebruik van tv vlaanderen en ben er heel tevreden van
Kriekske
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2011, 19:58

Alles ging vlot.
18 juli heb ik mijn aanvraag gedaan en sinds 4 augustus ben ik aangesloten bij Scarlet.
Ik heb wel gewacht om mijn contract bij Telenet op te zeggen totdat ik dus aangesloten was op 4 augustus en alles dus werkte, maar dat is iedereen zijn eigen keus.
De installatie ging vlot, installateur was vriendelijk en alles werkte zoals het hoorde.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik ben sinds vrijdag aangesloten bij belgacom. Ik heb ongeveer een kleine 2 weken moeten wachten vanaf ik gebeld heb voor de aanvraag en de aansluiting.
Ze hebben hier nog de kabel aan de straat moeten aansluiten en binnen leggen en dan de rest nog. Heb wel het probleem gehad dat de technieker op de eerste afspraak niet is komen opdagen wegens wat zei daar zeggen "problemen met de computer van de planning". Maar toen gebeld naar belgacom en de volgende ochtend stond er toch een techniecker aan de deur. Ik moet wel zeggen dat het allemaal super vriendelijke mensen zijn die langsgekomen zijn.
Het enige spijtige is dat ze steeds de beschikbaarheidsdatum van vdsl blijven uitstellen. Eerst was het juli, dan september en nu oktober. Dus als ik tv aan het kijken ben heb ik nog 1.6mbit over om te surfen :?

Ik wou ook eerst naar scarlet gaan omdat deze goedkoper was dan belgacom (in mijn geval een 9euro per maand). Mar hetgene dat mij tegenhoudt was als je problemen hebt. Als je decoder stuk is zal er snel iemand langskomen van belgacom om dit te maken of vervangen. Of als er met het internet iets mis is zal dit snel opgelost worden of je mag een 3g stick gaan halen. Deze voordelen heb je dus niet bij scarlet waar je waarschijnlijk lang zal moeten wachten tot het gemaakt is.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Eric62 het is niet omdat je 250 meter van de centrale woont dat e daar ook aangesloten bent.
De ropkast van mij staat naast mijn deur toch was ik aangesloten 421 meter verder.
Zoals aangehaald de service is beter voor tv.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

eric62 schreef: klein vraagje , is de overgang vlot verlopen ? en hoeveel tijd nam het in beslag , volgens scarlet 2 a 3 weken , maar lees hier verhalen van veel langer
zou wel uitsluitend internet en telefonie zijn , voor digitale tv maak ik al jaren gebruik van tv vlaanderen en ben er heel tevreden van
Hier na de zoveelste prijsverhoging van telenet de kans gezien en na 13 jaar die handel buiten gesmeten ( hadden telefonie al opgezegd , dus nieuw jaar conttract ) , tv en internet eruit dus . Scarlet aangevraagd en 14 dagen daarna geinstalleerd hier . Ging snel , vriendelijke installateur die alle info gaf , en nieuwe bekabeling van connectoren voorzag ( kabels zelf getrokken , modem router enz ).

Aangezien ik 6 a 700 m ( dus ook geen denderende lijnwaardes ) van de centrale zit , is 20/2 ook het hoogst haalbare , wat ik ook zo goed als haal , en dit op elk moment van de dag , dit was wel wat anders bij telenet sinds hun berucht fibernet .

Voor tv zit ikzelf al jaar bij tvv , en heb nu m'n ouders ( waar ik inwoon ) ook daarop gezet , tot hun volle tevredenheid .
Afbeelding
eric62
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:44

metal schreef:Ik ben sinds vrijdag aangesloten bij belgacom. Ik heb ongeveer een kleine 2 weken moeten wachten vanaf ik gebeld heb voor de aanvraag en de aansluiting.
Ze hebben hier nog de kabel aan de straat moeten aansluiten en binnen leggen en dan de rest nog. Heb wel het probleem gehad dat de technieker op de eerste afspraak niet is komen opdagen wegens wat zei daar zeggen "problemen met de computer van de planning". Maar toen gebeld naar belgacom en de volgende ochtend stond er toch een techniecker aan de deur. Ik moet wel zeggen dat het allemaal super vriendelijke mensen zijn die langsgekomen zijn.
Het enige spijtige is dat ze steeds de beschikbaarheidsdatum van vdsl blijven uitstellen. Eerst was het juli, dan september en nu oktober. Dus als ik tv aan het kijken ben heb ik nog 1.6mbit over om te surfen :?

Ik wou ook eerst naar scarlet gaan omdat deze goedkoper was dan belgacom (in mijn geval een 9euro per maand). Mar hetgene dat mij tegenhoudt was als je problemen hebt. Als je decoder stuk is zal er snel iemand langskomen van belgacom om dit te maken of vervangen. Of als er met het internet iets mis is zal dit snel opgelost worden of je mag een 3g stick gaan halen. Deze voordelen heb je dus niet bij scarlet waar je waarschijnlijk lang zal moeten wachten tot het gemaakt is.
wat bedoelen ze met onbeperkt internet bij scarlet ?
merk dat ze bij belgacom hun max waarde op 500 gb zetten
en bij telenet krijgen ze al opmerkingen na 200 gb ,
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

bij belgacom is het ook onbeprekt aleen moet je na 500gb gratis blokken bijkomen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”