Userbase geldt als dé referentie in het Belgische telecomlandschap sinds jaar en dag. Onze website, bestaande uit een forum en een frontpage, wordt steeds meer en meer bezocht dankzij ons groeiend aantal leden en discussies, en het interessant frontpage nieuws. Daarnaast is Userbase ook actief op de sociaalnetwerksite Twitter (http://twitter.com/userbase) waar wij links naar de discussies en het frontpage nieuws posten.
Het Userbase-forum is een plaats waar iedereen die interesse heeft in technologie en telecom, terecht kan. Onze hechte community zorgt voor ondersteuning voor iedereen wie, bijvoorbeeld, problemen heeft met zijn of haar provider. Uiteraard staat het Userbase-forum niet enkel daarvoor garant. Op ons forum lees je gegarandeerd als eerste wat voor nieuwe telecomproducten er op de markt komen.
Daarnaast heeft Userbase ook een frontpage. Sinds 2 jaar komt er op de frontpage frequent interessant nieuws te staan, gaande van –maar niet gelimiteerd tot- Telecom (bvb.: nieuwe internetproducten van Telenet), Digitale Televisie (bvb.: de TV App van Belgacom) en Technologie (bvb. een nieuwe smartphone of applicatie).
Wij hebben vandaag twee openstaande vacatures voor onze users.
1. News poster
Heb je een interesse in of zelfs passie voor Internet, Nieuwe Media, Telecom en/of Technologie en wil je daarover schrijven? Dan zit je goed bij Userbase!
Als Nieuwsredacteur plaats je “frontpagewaardig” nieuws op onze website op frequente tijdstippen (zelf te kiezen). Je kan en mag schrijven over alles wat je interesseert, zolang het maar over Userbase-gerelateerde zaken gaat (neem een kijkje op onze frontpage voor voorbeelden). Heb je een opinie? Zoveel te beter, zolang die onderbouwd is, is ze welkom op onze site. Let wel: onafhankelijkheid dragen wij hoog in het vaandel; reclame op onze frontpage kunnen wij niet accepteren.
Deze job is op geheel vrijwillige basis. Er is geen ervaring vereist.
Wie de positie van Nieuwsredacteur ziet zitten en aangenomen wordt, krijgt:
• Een eigen @userbase.be – adres;
• Een aangepaste forumrang;
• Naambekendheid (indien dat gewenst is, maar daar zorg je uiteindelijk zelf voor );
• Onze, en die van onze lezers, eeuwige dankbaarheid.
Vergeet niet: vragen staat vrij! Heb je nog vragen, laat dan iets achter in de comments hieronder of je kan ons voor deze job contacteren via [email protected] .
2. Forum moderator
Onlangs is er een plaats voor een moderator binnen onze crew vrijgekomen. Hierbij doen we een oproep aan onze users. Profiel:
* je bent (vrijwel) dagelijks aanwezig op het forum
* je hebt een brede aandacht voor de meeste topics die gepost worden
* je kent onze gedragsregels en handelt ernaar
De job:
* moderatoren zorgen ervoor dat de gedragsregels nageleefd worden en komen tussen waar nodig
* het is vooral belangrijk met regelmaat het forum te bezoeken en topics te lezen
* moderatoren worden een deel van de crew en zullen dus meedenken aan de toekomst van UB
Voor meer informatie omtrent deze vacature kan je terecht bij user Goztow, via PB of op [email protected] , of laat een reactie achter op deze post .
Userbase vacatures
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Moderator zie ik hier wel zitten.
Als ik op achter voor de computer zit, staat altijd de tab van userbase wel ergens open, de meeste topics worden gelezen en de topics die me minder interesseren reageer ik meestal niet op.
Ik heb al ervaring met moderator zijn.
Uiteraard mis ik wel de specifieke kennis zoals philippe_d, maar de algemene kennis en interesse is er wel.
Meestal geef ik dan ook een zetje ipv. een gedetaileerde uitleg toe nu toe
Edit: Ben ik nu écht de enige op 100x bekeken
Als ik op achter voor de computer zit, staat altijd de tab van userbase wel ergens open, de meeste topics worden gelezen en de topics die me minder interesseren reageer ik meestal niet op.
Ik heb al ervaring met moderator zijn.
Uiteraard mis ik wel de specifieke kennis zoals philippe_d, maar de algemene kennis en interesse is er wel.
Meestal geef ik dan ook een zetje ipv. een gedetaileerde uitleg toe nu toe
Edit: Ben ik nu écht de enige op 100x bekeken
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik plaats zelf regelmatig wel wat "nieuws" in de Nieuws categorie, maar in tegenstelling tot vroeger heb je daar blijkbaar geen speciale rechten meer voor nodig, dus ik zie het nut van een speciale status dan ook niet echt in.
Wat moderator betreft... ik denk dat het Userbase forum vandaag de dag redelijk zelf regulerend is (tenzij de moderators zo snel zijn dat ik amper iets merk dat ze modereren) al is het natuurlijk aan de crew zelf om te beslissen of ze hulp nodig hebben of niet (maar blijkbaar wel als ik deze post lees).
Wat moderator betreft... ik denk dat het Userbase forum vandaag de dag redelijk zelf regulerend is (tenzij de moderators zo snel zijn dat ik amper iets merk dat ze modereren) al is het natuurlijk aan de crew zelf om te beslissen of ze hulp nodig hebben of niet (maar blijkbaar wel als ik deze post lees).
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Het verschil met gewoon nieuws posten daar boven, is dat op de frontpage het nieuws herschreven wordt en soms ook zelfuitgevonden. De functie van nieuwsposter is niet zomaar naar ZDnet of Tweakers gaan, een volledig artikel kopiëren, op ons forum plaatsen en daaronder een link naar het originele topic.r2504 schreef:Ik plaats zelf regelmatig wel wat "nieuws" in de Nieuws categorie, maar in tegenstelling tot vroeger heb je daar blijkbaar geen speciale rechten meer voor nodig, dus ik zie het nut van een speciale status dan ook niet echt in.
't "Moet" in de stijl van de frontpage zijn.
@redman helaasch gratis.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Aan sommige punten voldoe ik zo te zien.
Ben praktisch dagelijks op het forum, net zoals honda4life bekijk ik alle topics en degene die me niet interesseren/niets op aan te vullen heb, daar schrijf ik ook niets.
Na zoveel jaar hier op het forum aanwezig te zijn ken ik de meeste gedragsregels ook al
Als ik nieuws heb dan geef ik dat meestal door aan een UB moderator/nieuwsposter of post het zelf op het forum, dan kunnen ze het nog verplaatsen/overnemen/herschrijven.
Ben praktisch dagelijks op het forum, net zoals honda4life bekijk ik alle topics en degene die me niet interesseren/niets op aan te vullen heb, daar schrijf ik ook niets.
Na zoveel jaar hier op het forum aanwezig te zijn ken ik de meeste gedragsregels ook al
Als ik nieuws heb dan geef ik dat meestal door aan een UB moderator/nieuwsposter of post het zelf op het forum, dan kunnen ze het nog verplaatsen/overnemen/herschrijven.
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
De functie van newsposter bevalt me wel... ik heb hier vroeger ook al bepaalde nieuwtjes gepost op het forum en zelf geschreven met bijbehorende zelfgemaakte foto's / screenshots.
En nu ik voor een paar weken thuis zit met een gebroken voet, kan ik me al eens inleven in het gebeuren, en zoeken hoe ik het kan aanpakken.
Daarna heb ik 's avonds wel tijd om iets te schrijven
So let me know if I'm in
En nu ik voor een paar weken thuis zit met een gebroken voet, kan ik me al eens inleven in het gebeuren, en zoeken hoe ik het kan aanpakken.
Daarna heb ik 's avonds wel tijd om iets te schrijven
So let me know if I'm in
-
- Erelid
Svenska: ik kan altijd hulp gebruiken. Van mij kan je direct beginnen. ^^
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Telenet halveert de prijzen en gaat over tot echt ongelimiteerd internet. Belgacom rolt nationwide FTTH uit tegen 2013.Lord Utopia schreef:en soms ook zelfuitgevonden
Goed uitgevonden? Wanneer mag ik beginnen?
-
- Erelid
Dat is niet wat ik bedoelde, maar toch :")
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Mathy schreef:Telenet halveert de prijzen en gaat over tot echt ongelimiteerd internet. Belgacom rolt nationwide FTTH uit tegen 2023.Lord Utopia schreef:en soms ook zelfuitgevonden
Goed uitgevonden? Wanneer mag ik beginnen?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
We hebben tot nu toe 5 kandidaturen gekregen van mensen die bereid zijn mee te werken als moderator, sommigen via PB / mail, anderen in dewe topic. Dat is een overweldigende respons, wat me ten zeerste pleziert! We zullen de kandidaturen met de crew bespreken, wegens vakantie kan dit misschien wat tijd in beslag nemen. Iedereen zal op de hoogte gehouden worden.
De nieuwsposters laat ik aan Lord over
De nieuwsposters laat ik aan Lord over
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
welcome to the dark sideLord Utopia schreef:Svenska: ik kan altijd hulp gebruiken. Van mij kan je direct beginnen. ^^
The eternal and true pessimist
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Dé grap van het jaar zou zijn, mocht ik hier een vacature indienen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Erelid
Jaja, 't is hier niets van Drupal, he.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
- Contacteer:
News editor gezocht? Hmm, heeft Lord Utopia misschien minder tijd omdat hij tijd moet steken in zijn geliefde?
Maar buiten trolling kwam ik hier ook nog zeggen dat userbase mooi vooruit gaat
Maar buiten trolling kwam ik hier ook nog zeggen dat userbase mooi vooruit gaat
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Ik had het niet echt over Drupal, tenanderen 't is hier phpbb he.
Ik bedoel eerder gezien mijn eerdere ervaring. Alhoewel, Lord Utopia kan exact dezelfde referenties voorleggen, dus dat zou geen reden voor een veto mogen zijn. :-p
Ik bedoel eerder gezien mijn eerdere ervaring. Alhoewel, Lord Utopia kan exact dezelfde referenties voorleggen, dus dat zou geen reden voor een veto mogen zijn. :-p
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Zolang het een grap is, gaat niemand dáár over vallen, denk ik.localhost schreef:Dé grap van het jaar zou zijn, mocht ik hier een vacature indienen.
-
- Erelid
Ach, ik heb mij al bewezen heel erg trouw te zijn aan UB, hoor. ;Dlocalhost schreef:Ik had het niet echt over Drupal, tenanderen 't is hier phpbb he.
@Samuel: neenee, we zijn daar al lang naar op zoek. Op dit moment gaat alles wat trager omdat ik hier op een slechte verbinding zit (EDGE met een tweetal streepjes, dus heel traag internet). Binnenkort meer.