Een nieuwe service, DidTheyReadIt.com, die vandaag van start gaat, stelt gebruikers in staat om te controleren wanneer en door wie hun emailberichten zijn gelezen. Zelfs waar de lezer zich bevindt wordt aangegeven.
DidTheyReadIt.com is een initiatief van Rampell Software (Cambridge, Massachusetts) en gaat 50 dollar per jaar kosten. Er bestaan al vergelijkbare diensten, zoals MessageTag, maar die bieden veel minder controle dan DidTheyReadIt.com.
Na registratie kunnen gebruikers post versturen door " .didtheyreadit.com " toe te voegen aan hun eigen emailadres, dat er dan bijvoorbeeld zo uit komt te zien: "[email protected]" . Op de website van het bedrijf wordt bijgehouden welke emails via DidTheyReadIt.com zijn verzonden, wanneer elke boodschap gelezen is, hoe lang het open is gehouden, of het is doorgestuurd en of het is gelezen door diegene aan wie het was doorgestuurd.
DidTheyReadIt is onzichtbaar voor de geaddresseerde. Het werkt met om het even welke soort email, inclusief webmail-applicaties zoals Hotmail. Volgens DidTheyReadIt wordt er geen adfditionele informatie over gebruikers of geaddresseerden vergaard.
Link: http://didtheyreadit.com
Bron: ZDnet
Voer voor paranoïde geesten: heeft iemand mijn email gelezen
nog effe en ze weten de kleur van mijn onderbroek 

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Jij gaat er van uit dat dit systeem met embedded (hidden) images werkt of zo?wem schreef:nutteloos als ge u mail als tekst-boodschap laat verschijne en ni in html-opmaak ...
Dat leek me niet het geval te zijn, het domein van het emailadres wordt anders verpakt, dus zal de check daar wel via gebeuren. Alleen snap ik nog niet goed hoe het juist werkt en wat ze hiermee eigenlijk juist willen bereiken...
ze kunnen wel weten dat de mail bijvoorbeeld bij de Telenet-mail-server aangekomen is. Maar wat er daarna gebeurt, kunnen ze onmogelijk weten, tenzij je zelf een bericht naar hen automatisch terugstuurt.
En hoe stuur ik automatisch een bericht naar hen terug? Doordat mijn mail-client automatisch een onzichtbaar prentje of iets dergelijk bij hen opvraagt ofzo.
Maar als mijn mail-client een puur tekst-bericht laat zien, gaat het geen informatie meer uitwisselen met de buitewereld. Dus kunnen zij ook onmogelijk weten of ik het berichtje ontvangen heb, gelezen heb, weggesmeten heb, ....
het volgende stond gisteren trouwens op Webwereld.nl te lezen:
En hoe stuur ik automatisch een bericht naar hen terug? Doordat mijn mail-client automatisch een onzichtbaar prentje of iets dergelijk bij hen opvraagt ofzo.
Maar als mijn mail-client een puur tekst-bericht laat zien, gaat het geen informatie meer uitwisselen met de buitewereld. Dus kunnen zij ook onmogelijk weten of ik het berichtje ontvangen heb, gelezen heb, weggesmeten heb, ....
het volgende stond gisteren trouwens op Webwereld.nl te lezen:
Bij het gebruik van Didtheyreadit wordt ervan uit gegaan dat de ontvanger html-mailtjes kan ontvangen. In het mailtje zit een onzichtbaar plaatje opgenomen met een linkje. Als het mailtje in de voorbeeldweergave verschijnt, gaat het programma Didtheyreadit ervan uit dat de ontvanger het gelezen heeft.
dus toch embedded bazaar in de mail ... hoogstwaarschijnlijk zullen dus veel email clients dit verhinderen en zijt ge er nog niks mee 
Als ge ziet hoeveel Outlook 2003 al standaard blocked ... gelukkig kunt ge da wel overriden

Als ge ziet hoeveel Outlook 2003 al standaard blocked ... gelukkig kunt ge da wel overriden

Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
- Styno
- Elite Poster
Dit zou inderdaad werken met zo een verborgen image (webbug?) en een terugkoppeling naar hun eigen servers zodat ze kunnen zien van waar het komt.
maaareeeuhh... dan werkt het zeker niet in de volgende gevallen:
- textbased mailclient
- pc's die wel mail maar geen webaccess hebben
- ...
Denk ook meteen aan funky resultaten met proxy en caching.
Ik zou er allesinds niet op vertrouwen.
Styno
maaareeeuhh... dan werkt het zeker niet in de volgende gevallen:
- textbased mailclient
- pc's die wel mail maar geen webaccess hebben
- ...
Denk ook meteen aan funky resultaten met proxy en caching.
Ik zou er allesinds niet op vertrouwen.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc

echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Outlook 2003 blokkeert standaard alle afbeeldingen die van het Internet komen, dus daar zit je ook al met een probleem 
Ook het webmail-programma Squirrelmail laadt standaard geen afbeeldingen.

Ook het webmail-programma Squirrelmail laadt standaard geen afbeeldingen.