Aansluiten B-box

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

Zou het mogelijk zijn om...

Een Belgacom B-box (in de berging) en een TV-decoder (bij de TV) staan op verscillende plaatsen. Ze zijn verbonden met een ethernetkabel. op de b-box is de aansluiting voor TV gebruikt.

Omdat bij mijn TV nog een mediaspeler en een surround versterker staan die op het (thuisnetwerk) LAN moet aangesloten worden, heb ik daar 2 extra LAN aansluitpunten nodig. Kan ik een switch plaatsen tussen de wandcontactdoos (ethernet) en de TV Decoder? of is het TV-netwerk en het PC-netwerk gescheiden en kan daar alleen een TV op aangesloten worden?

Of moet ik een UTP kabel bij trekken van de berging naar de TV (wat moeilijk wordt):
1 voor B-box - TV*decoder
1 voor b-box - andere aparaten
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Het eenvoudige antwoord is: NEEN, dit zijn gescheiden netwerken.

Een mogelijke oplossing, die sommigen jou zullen aanraden is je BBox2 instellen op TV mode "fully routed". Persoonlijk zou ik mij daar niet aan wagen, is nogal ingewikkeld, en benodigt waarschijnlijk een firmware update van de TV Decoder.

Een betere oplossing is om je ethernet kabel tussen de bbox en de decoder te splisten. Zo'n kabel bevat 8 draden (4 pairs), waarvan er maar 4 (2 pairs) gebruikt worden. Je kan dus 2 aparte netwerken (100 mbps max) over één kabel sturen. In de handel zijn hiervoor de gepaste adapters verkrijgbaar.
Je moet de kabel aan ieder uiteinde splitsen:
- aan de BBox één uiteinde in de LAN, en één uiteinde in de TV uitgang.
- aan de kant van de TV: één uiteinde in de decoder, één uiteinde in je mediaplayer (of een switch indien je hier méér LAN aansluitingen nodig hebt).

De beste oplossing is natuurlijk een nieuwe 2de kabel.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

uitsplitsen... brilliant gevonden :-D
borrel77
Starter
Starter

werkt dit ook met die Devolo stekkers? Want de wifi van mijn BBox komt niet ver genoeg, en ik krijg mijn oude router niet gebridged met de BBox.
Heb nu BGC TV op 3 plaatsen in huis, dit via 1utb aansluiting en de 2 andere op de slaapkamers via de Devolo stekkers.

Voorheen bij TLN sloot ik gewoon de modem aan op de Devolo stekker, boven een switch aan de devolo en zo mijn Digicorder en wifi router aansturen.

Eens proberen of ik de router fully bridged kan zetten en of dat zo werkt, ander kijken of ik de utp kan opsplitsen.

:beerchug:
Schol
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”