Dommel Abbo's

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
tom35
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Hoi,

ik ben al een jaar of 5 klant bij dommel en destijds omgeschakeld omdat het financieel voordeliger was.
Verleden jaar uiteindelijk omgeschakeld naar vdsl, en een jaar abbo genomen.

Einde van dit jaar sta ik dus opnieuw voor de keuze, een jaarabbo nemen ofwel een maand abbo met 40euro per maand.
Dat laatste is veel duurder dan bv een scarlet waar ik voor 40 euro no limit heb en telefoon inbegrepen.
Ik heb navraag gedaan bij dommel, voor nieuwe klanten zit er niets in , behalve het jaar abbo.

Wat zijn eigenlijk de voordelen van het dommel abbo, als je de nieuwsgroepen even buiten beschouwing neemt.

Je kan toch bij scarlet zelf een abbo nemen op een newsserver , scarlet nijpt die poorten toch niet toe zou ik zeggen ?
En total cost ligt dan toch lager.

Zouden jullie nog een jaar abbo nemen ?

Tom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het voordeel van Dommel? Ongelimiteerd is ongelimiteerd, maar dat is bij Edpnet en Scarlet ook. Zelfs Belgacom biedt een zeer ruime "fair use policy" (500 GB is sowieso geen probleem). Voor de rest bieden zij zeer weinig voordeel meer.

Ik zou nooit een jaar op voorhand betalen. Het is niet enkel direct een pak geld dat weg is, je zit eigenlijk nog eens een jaar vast aan Dommel; Ik wil klanten nog eens hun geld gemakkelijk en zonder problemen zien terugkrijgen van dommel!

Ik zou een overstap wagen naar Edpnet, Scarlet of Belgacom. Je kan ook blijven bij dommel als je daar tevreden bent, natuurlijk.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

eigenlijk had je beter vorig jaar al vdsl2 bij andere provider genomen, want ik veronderstel dat je toen veel betaalde voor activatie&modem aan dommel?
nu veranderen zal je financieel minder voordeel opleveren.. tenzij je het bv gaat combineren met tv en/of gratis telefonie
bij dommel blijven blijft een optie, maar ik zie niet meteen voordelen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tom35
Pro Member
Pro Member

Hoi,

idd, naast dommel heb ik ook nog het BC abbo voor mijn discovery lijn.
Maw dommel kost mij per maand 39 euro +10 euro voor de tel. lijn, dat maakt 49 euro.
Bellen doe ik er zelf niet mee aangezien ik VOIP bel, maar ik heb die lijn omdat ik familie/vrienden niet wil dwingen naar een GSM te bellen waarvan de lijn sowieso te veel kost.
Ter info, dommel is op dit ogenblik niet ongelimiteerd he (500GB), scarlet daarentegen wel.

Ik begrijp eerlijk gezegd de strategie van dommel niet echt goed. Vroeger waren ze er voor de kritische gebruiker die weg wou van BC en TN dominantie, nu heb ik de indruk dat ze gewoon lijdzaam ondergaan.
Volgens hen hebben ze een zeer concurrentieel aanbod, ik denk toch dat ze dan is bij de collega's moeten gaan kijken want die komen aardig in de buurt van hun abbo's voor minder geld.

Tom
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Lord Utopia schreef:Het voordeel van Dommel? Ongelimiteerd is ongelimiteerd, maar dat is bij Edpnet en Scarlet ook. Zelfs Belgacom biedt een zeer ruime "fair use policy" (500 GB is sowieso geen probleem). Voor de rest bieden zij zeer weinig voordeel meer.
De prijs is niet meer doorslaggevend, er zijn inderdaad nog weinig of geen voordelen. Belangrijkste reden is dat je die kleinere ISP's hun succes moet gunnen.
Anders is er binnenkort terug een echte duopolie ( telenet vs belgacom-scarlet ).
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Ikzelf heb me ook die zelfde vragen gesteld,
als ik bekijk wat ik nu betaal voor dommel is het zeker niet de goedkoopste, zelfs duurder als BGC (speedconnect plus + raw copper -> €62.30).
Ikzelf ga waarschijnlijk overstappen naar het favorite abonnement van BGC en voor nieuwsgroep had ik eweka in gedachten.
jimghw
Member
Member
Bedankt: 12 keer

bekijk eens lightningusenet als usenet provider? 400 dagen aan nog geen 40 euro :), werkt hier perfect, 500 dagen retentie al ondertussen

't is maar een tip e ;-)
xenne
Elite Poster
Elite Poster

dejean schreef:Belangrijkste reden is dat je die kleinere ISP's hun succes moet gunnen.
Anders is er binnenkort terug een echte duopolie ( telenet vs belgacom-scarlet ).
tsja, uit principe dus... maar uiteindelijk ga ik toch bij de provider waar ik het goedkoopste af ben zenne, 't is tenslotte crisis voor iedereen.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik was vroeger ook Dommel klant en er heel tevreden van. Maar ze hebben zichzelf helemaal uit de markt geprijsd.

Vroeger waren ze bij de beste (o.a. met hoge volumes) en tevens goedkoopste van de klas.
Nu bij de slechtste (geen VOIP telefonie op VDSL) en tevens duurste.

Jammer...

Vroeger gaven ze bestaande klanten kado's (die Belgacom nu aan zijn klanten geeft).
Bv gratis verhoging van je download volume, of download speed.

De laaste 2 jaar is er in Dommel land niet veel meer gebeurd. De prijzen blijven hoog. De specificaties dezelfde.
En ze houden je als klant ook aan het lijntje met formules, die er toch niet komen.

Ik heb zelf 1 jaar gewacht op hun SpeedLine abbo (tot eind 2010). Dit was beloofd voor begin 2010 en er ondertussen is het er nog steeds niet gekomen. EdpNet en Scarlet bieden ondertussen al lang VDSL internet + VOIP telefonie aan. Maar bij Dommel lijkt het wel of elke vorm van investering (na hun ADSL2+ cityconnect verhaal) is stilgevallen (?)

Hun cityline abbo's zijn zeker nog interessant. Mits je voldoende dicht bij een ADSL2+ centrale zit.
Maar gezien VDSL2 nu de toekomst is. Missen ze hier wel de boot van de toekomst.

- VDSL2 met VOIP telefonie bieden ze niet aan.
- VDSL2 wel, maar aan veel te dure prijzen.

De enige manier om alles bij Dommel goedkoper (en meer concurentieel te maken) is door voor een jaar te betalen.
Maar dat is een "gok" die ik me zelf niet zag maken. Er rekening mee houdend, dat alles wat je aan Dommel betaalt, je nooit meer terug zal zien.

Ik heb zelf een maand extra mogen betalen (plus een rappelkost van 50 euro) toen ik wegging, omdat mijn opzeg nog een maand langer liep. Dit terwijl ze me wel al 2 weken (voor mijn laatste betaald factuur) hebben afgesloten. Ik moest dus nog 6 weken voor een dienst doorbetalen, terwijl ze die ondertussen al lang niet meer leverden. Beetje gangsterpraktijken vond ik dit :-(

Ik heb vroeger hier altijd Dommel dik en dun verdedigd. Maar nadat ze me dat gelapt hebben, word ik er zelf nooit meer klant. Ook niet indien ze terug de 'goedkoopste' zouden worden.

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
tom35
Pro Member
Pro Member

Hoi,

had de vraag gestuurd naar dommel of er akties zouden komen omdat hun produkt niet echt marktconfrom meer is.
Hun antwoord was dat ze met hunh vdsl 2 abbo wel degelijk een zeer concurrentieel produkt hebben.
ik denk dat die de laatste maanden echt liggen slapen hebben.
Scarlet is al meer dan een jaar goedkoper en nu zit BC en TN hun deftig op de hielen.
Als ik zie wat er daar beweegt ben ik niet direkt nog geneigd een jaar vooruit te betalen bij dommel.
Ofwel is dommel zo dom dat ze het niet zien dat ze voorbij gestoken worden door de concurrent ofwel kunnen ze gewon niet beter, en dan gaat het verloop van de klanten hun zeker de nek om doen.

Wat die kleine leverancier iets gunnen betreft, wel ik doe dit ook bij de aankoop van een wagen, ik koop ford of volvo want die worden hier nog gebouwd, maar hoeveel denken er hetzelfde over ?
Het is in de eerste plaats aan die kleine leverancier om er voor te zorgen dat hun prijzen goed zitten, zij hebben normaal niet de overhead die BC bv wel heeft , heel die commerciele / technische dienst, dat netwerk van winkels en noem maar op.

Tom
crazyheinz
Starter
Starter

Ik vraag me echt al een tijd af over welke goeie tarieven dat jullie het altijd hebben. Met netline zou ik 30 euro per maand betalen, incl onbeperkt dll en telefoneren. Welke andere provider bied zo iets aan?
Ik ben echt geïnteresseerd want ik wil ook weg bij dommel. Het grappige is dat ik op een nieuw adres een nieuw contract heb aangevraagd via hun site en dat het gewoon al een week op pending staat. Ze lijken me dus niet gehaast voor een nieuwe abbo???
xenne
Elite Poster
Elite Poster

netline is nog altijd op adsl, zeker? denk dat dit voor veel mensen al uit de boot valt wegens te traag (afstand centrale etc). maar €30 is ook maar de prijs gedurende de eerste 6 maanden, daarna komt er €10 bij. Scarlet internet ADSL kost maar €25, en de eerste 3 maanden zijn nu gratis. ik betaal zelf voor mijn internet €30,705 per maand maar het is wel vdsl2, telefonie organiseer ik zelf en kost me heel weinig (vast nummer geporteerd, bellen met betamax cloon). enige product waar dommel niet te kloppen is blijft cityconnect, maar is maar in paar steden beschikbaar, en afstand centrale ook hier doorslaggevend voor snelheid
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

crazyheinz schreef:Ik vraag me echt al een tijd af over welke goeie tarieven dat jullie het altijd hebben. Met netline zou ik 30 euro per maand betalen, incl onbeperkt dll en telefoneren. Welke andere provider bied zo iets aan?
Ik ben echt geïnteresseerd want ik wil ook weg bij dommel. Het grappige is dat ik op een nieuw adres een nieuw contract heb aangevraagd via hun site en dat het gewoon al een week op pending staat. Ze lijken me dus niet gehaast voor een nieuwe abbo???
Probleem is dat die CityLine en consoorten enkel in grootsteden beschikbaar is. Deze zijn inderdaad zeer concurrentieel, maar nog steeds ADSL2+, dus wie te ver van de centrale zit, krijgt die 20 Mbps helemaal niet meer.
Zoals Xenne al aangaf dus.

En inderdaad, zoals Gent35m al aangaf, betalen voor 12 maanden zou ik niet zien zitten. Word je een nieuwe klant, kan dat misschien nog te doen zijn (je zit sowieso nog een jaar vast standaard), maar daarna...

Ik bedoelde dus CityLine, sexcuseer. ;)
xenne
Elite Poster
Elite Poster

netline is wel overal beschikbaar hoor, is gewoon adsl in combinatie met voip telefonie via een Fritzbox. maar netline heeft wel een limiet van 200GB blijkbaar. persoonlijk denk ik dat je de telefonie dan beter zelf kan beheren, heb je meer vrijheid en zal uiteindelijk ook wel goedkoper zijn. ik zit echter ver van de centrale dus ik wil niets meer met adsl te maken hebben. cityconnect & konsoorten is hier in theorie ook beschikbaar volgens de site, maar ben eens benieuwd aan welke snelheid ze zouden leveren (zit 5km van centrale)
tom35
Pro Member
Pro Member

Hoi,

Even een vergelijk maken voor diegene die twijfelen aan het feit dat dommel duur is:

VDSL bij dommel => 39€ + telefoon abbo BC (discovery) 10 euro = 49 euro.
Daarnaast ondehroud ik een VOIP account omdat bellen via BC lijn te duur is.
In dit abbo van dommel zit 500GB data en usenet.

Scarlet : VDSL + telefoon abbo : 40 euro => Dit is een volwaardig telefoon abbo => gratis bellen na 17.00h naar alle vaste lijnen.
Hierin zit geen usenet abbo in => +/- 6 € per maand = 46 € per maand
Dit abbo is wel zonder data limiet, heeft gratis installatie en modemen een volwaardige telefoonlijn.
Met andere woorden , indien ik dit zou moeten vergelijken moet ik bij dommel nog eens extra 9 euro bijtellen om mijn discovery te vervangen door een classic line, maw, dan is het verschil 13 euro per maand of 156 euro verschil op jaarbasis.
Dit noem ik toch niet weinig.

Die modem heb ik verleden jaar nog mogen betalen bij dommel @ 139 € en activatiekost => gelukkig heb ik wel mijn waarborg van mijn adsl modem terug gekregen.

Tom
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

En met een jaarlijkse betaling bij Dommel is er geen enkel prijsverschil meer met Scarlet.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ja, maar best er wegblijven :wink:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
crazyheinz
Starter
Starter

VDSL is blijkbaar duurder, maar al de andere producten niet denk ik.
Nuja, ik neem maar het risico om netline te nemen, hopelijk is alles snel en zonder problemen in orde.
tom35
Pro Member
Pro Member

User_Rudy schreef:En met een jaarlijkse betaling bij Dommel is er geen enkel prijsverschil meer met Scarlet.
Redelijk kortzichtige uitspraak moet ik zeggen.
1- Je moet appelen met appelen vergelijken he.
Ik betaal bij scarlet ook geen jaar op voorhand.
Daarnaast is de solvabiliteit van scarlet (wat eigenlijk een dochter is van BC) veel groter dan deze van dommel.
Als ik voor een jaar betaal wil ik het risico dat ik neem door voor iets te betalen wat ik nog niet gehad heb vertaald zien in een besparing, maar die
is er niet.
2- volgens mij reken je met een dommel rekenmachine.
Dommel 350 euro een jaar vooruit, daar komt nog 228 euro bij voor een classic line van BC => 578 €
Scarlet 480 euro + 72 usenet = 552€.
Maw, dommel is nog steeds duurder ondanks het risico dat ik neem door vooruit te betalen.

Als jij morgen een nieuwe wagen gaat kopen, betaal je die ook 100% vooruit ?
Ik niet , in tegendeel, normaal betaal ik nooit voorschotten of max. een 5%.
Als de verkoper mij niet vertrouwt, waarom moet ik hem dan vertrouwen.
Bij dommel moet ik dit wel doen.
Als ik morgen voor 1 jaar betaal en na 2 maanden gaan dommel falliet of er zijn problemen met hun dienst, dan ben ik wel mijn geld kwijt.
MAw dit risico moet zich vertalen in een gunstiger tarief of betere service.
Bij scarlet kunnen ze me hooguit 1 maand in mijn zak zitten.

Ter info, het abbo van dommel is inferieur tov dit van scarlet, scarlet is unlimited, dommel 500GB limiet.

Tom
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

tom35 schreef:Dommel 350 euro een jaar vooruit, daar komt nog 228 euro bij voor een classic line van BC => 578 €
Scarlet 480 euro + 72 usenet = 552€.
Maw, dommel is nog steeds duurder ondanks het risico dat ik neem door vooruit te betalen.
Site Dommel schreef:* Liever zonder belgacom abonnement? Bij jaarlijkse betaling kost een 'raw copper' lijn slechts €104.98/jaar, wat neerkomt op een extra besparing van €54.74/jaar!
Als je dan toch de puntje op de i wil: Dommel Speedconnect = 350 + 105 = 455 euro. En voor de rest van het prijsverschil kan je bij WeePee je een DID nummer kopen (eenmalig 18 euro) en bij een Betamax cloon belkrediet kopen (Bv. VoipbusterPro: 1 Jaar gratis bellen naar Belgische vaste lijnen voor 15 euro) :angel:

Neen, alle gekheid op een stokje. Ik heb nu nog een jaarcontract bij Dommel dat afloopt begin december. Dan ga ik (waarschijnlijk) over op Scarlet ADSL (geen VDSL mogelijk bij ons :cry:) zonder Belgacom-abonnement voor 30 euro/maand + WeePee/VoipbusterPro en andere Betamax providers voor telefonie.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als je enkel Scarlet bekijkt, dan is die niet zo veel solvabeler dan Dommel hoor. Maar BGC zit er wel achter, dat helpt :D.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Klopt dat dommel terrein heeft verloren. Maar zoals reeds gezegd hun eigen netwerk (cityconnect en cityline) zijn nog wel altijd de goedkoopste produkten op de markt. Met jaarlijkse betalingen ben je dan wel echt heel goedkoop af. (maar je moet in een cityconnect gebied wonen natuurlijk). Die paniekzaaierij over de jaarlijkse betalingen.. iedere provider die gestopt is heeft in het verleden zijn klantenbestand verkocht , de meeste zijn opgegaan in scarlet. Edpnet heeft dacht ik de klanten van realdsl overgepakt (de eerste die de datalimieten durfde aan te vallen)
Hoop dat dommel nog lang mag blijven bestaan.. die spelers zijn nodig om de 'groten' wakker te krijgen. Iedereen zou hen dankbaar moeten zijn (neemt niet weg dat iedereen er natuurlijk best aan doet om de voor hem goedkoopste isp te nemen)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Fluppeke schreef:Hoop dat dommel nog lang mag blijven bestaan.. die spelers zijn nodig om de 'groten' wakker te krijgen.
Denk niet dat Telenet en Belgacom zal wakker liggen van Dommel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”