Ik wil graag een sms kunnen ontvangen bijvoorbeeld een 15-tal minuten voor een afspraak.
Ik kan mijn calenderserver op mijn mac op een vooraf gedefinieerd tijdstip een mail laten sturen, maar ik wil liever een sms.
Op het www vind je documentatie voor grotendeels US-gebaseerde telefonie operatoren (anno 2007) waar het mogelijk was om een berichtje te zenden
door een mail te sturen naar mijntelefoonnummer@mijnprovider, in mijn geval bijvoorbeeld [email protected]
Ik vind hier echter geen documentatie over bij belgische providers (zou natuurlijk een heel goedkopen manier van sms-en worden).
Weet iemand meer?
email to sms - gateway
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 17 keer
Met Google agenda kan je telkens een sms laten ontvangen op het tijdstip dat je zelf kiest voor een vergadering, afspraak, ...
Everything that has a beginning has an end.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Kan de calenderserver op je mac op een vooraf gedefinieerd tijdstip een actie uitvoeren, zoals een website oproepen ?
Als je een Betamax account hebt, kan je via de volgende url direct een sms sturen vanuit je browser:
Als je een Betamax account hebt, kan je via de volgende url direct een sms sturen vanuit je browser:
Code: Selecteer alles
https://www.poivy.com/myaccount/sendsms.php?username=xxxxxxxx&password=yyyyyyyy&from=00324xxxxxx&to=00324xxxxxxx&text=Hello-
- vervang poivy.com door de Betamaxcloon waar je een account hebt.
- username=xxx: vul je Betamax username in.
- password=yyy: vul je Betamax paswoord aan.
- from=00324xxxx: zet hier jouw geverifieerd telefoon of gsm nummer.
- to=00324xxxx: vervang dit door de gsm die de sms moet ontvangen (kan dezelfde zijn als de afzender).
- text=Hello-schrijf hier je tekst (max 160 karakters).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dank je wel philippe!
Dit ziet er een werkbare oplossing uit.
iCal kan niet alleen mail versturen maar ook bestanden openen en scripts uitvoeren als "melding".
Ik zoek het eens uit. Ik denk dat je met skype ook sms kunt versturen via mac (maar weet de prijs niet)
bedankt voor de wegwijzer.
Dit ziet er een werkbare oplossing uit.
iCal kan niet alleen mail versturen maar ook bestanden openen en scripts uitvoeren als "melding".
Ik zoek het eens uit. Ik denk dat je met skype ook sms kunt versturen via mac (maar weet de prijs niet)
bedankt voor de wegwijzer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Als je geen voip via een Betamax gebruikt, kan je ook bij Clickatell eens kijken. Tarief is goedkoper dan betamax.
Het voordeel van betamax is dat je het saldo ook kan gebruiken om te bellen. Zelf gebruik ik de sms-dienst van de betamax-kloon waarmee ik naar vast bel: buiten de freedays wordt dat saldo anders toch niet gebruikt
Volgens je eerste bericht ben je bij MV. Indien je toch bij Base zou zijn voor je gsm, kan je Base Mobile Mail bekijken. Die sturen een gratis bericht naar je gsm als je een mail hebt.
Het voordeel van betamax is dat je het saldo ook kan gebruiken om te bellen. Zelf gebruik ik de sms-dienst van de betamax-kloon waarmee ik naar vast bel: buiten de freedays wordt dat saldo anders toch niet gebruikt

Volgens je eerste bericht ben je bij MV. Indien je toch bij Base zou zijn voor je gsm, kan je Base Mobile Mail bekijken. Die sturen een gratis bericht naar je gsm als je een mail hebt.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Ik was vroeger Base en hebt dat ooit geactiveerd en dat werkt. Maar nu ben ik MV en ik heb al eens geprobeerd maar krijg het niet terug aan de praat hoor. Als iemand dat wel weet dan hoor ik het graag.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Die Mobile Mail werkt enkel als je bij Base bent. Bij Base resellers als MV of JIM werkt het niet.
Ik gebruik het ook en werkt goed. Alleen als je gelijktijdig meerdere mails ontvangt, krijg je een bericht 'x mails in je inbox', dus zie je geen afzender of onderwerp.
Ik gebruik het ook en werkt goed. Alleen als je gelijktijdig meerdere mails ontvangt, krijg je een bericht 'x mails in je inbox', dus zie je geen afzender of onderwerp.
Vriendelijk antwoordje van de helpdesk van mobilevikings:
Dergelijk systeem wordt helaas niet geboden.
Echter,we bieden je wél steeds gratis mobiel internet,wat betekent dat
er in feite geen bezwaar meer is tegen het sturen van meerdere
mails,wat bij andere operatoren al gauw een aanzienlijke factuur zou
opleveren.
aarzel niet ons et contacteren als je verdere vragen hebt.
Kind regards,
The Mobile Vikings Team