Hallo
Ik ben aan 't overwegen om van Telenet naar Edpnet te gaan.
De prijs van Newer & Faster is zeker goed, om vrij te downloaden.
Alsook de Telephony met Plus Pack.
Dit zou mij al rond de 25€/maand doen uitsparen.
Maar ik zou graag willen weten of er regelmatig verbindingsproblemen zijn ?
- dat het internet uitvalt of soms trager is
- hetzelfde met de telefoonlijn, dat die uitvalt of zo
- als er een probleem is, is het snel terug in orde of kan je bv. soms een halve dag niet bellen/internetten ?
Ik woon in Antwerpen.
Jack
Newer & Faster + Telephony, zijn er regelmatig problemen ?
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Edpnet heeft een service die je je zeker niet zal beklagen, da's pas van service gesproken in tegenstelling tot de anderen.
Verder heb je "last" van een kortstondige onderbreking om de 36u, maar daar zou ik nu niet van wakker liggen, met wat omwegen kan je zelf deze disconnect in het holst van de nacht laten gebeuren
Verder heb je "last" van een kortstondige onderbreking om de 36u, maar daar zou ik nu niet van wakker liggen, met wat omwegen kan je zelf deze disconnect in het holst van de nacht laten gebeuren
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zelf klant bij EDPnet (vdsl pro) en ik moet erkennen wat men hierboven reeds zegt : fantastische service!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
- Locatie: Diksmuide
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Pracht van een provider en helpdesk! Die disconnects zijn er trouwens idd op de internetverbinding, maar in tegenstelling tot Belgacom zijn die niet om de 36 uur maar om de 96 uur (4 dagen). Dus als je éénmaal je modem doet herstarten om 3.00 in de morgen dan heb je er 'nooit' last van....
Snelheden en zo zijn zeker stabiel, en géén limiet!!
GRTS
Snelheden en zo zijn zeker stabiel, en géén limiet!!
GRTS
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
96 uur geldt enkel voor ADSL!
Je merkt deze ook op voip, net omdat edpnet geen aparte vlan kan gebruiken voor te telefoneren.
Dan zijn ze weer verbonden aan het oude I-talk platform van BC, en dat willen ze uiteraard niet
Je merkt deze ook op voip, net omdat edpnet geen aparte vlan kan gebruiken voor te telefoneren.
Dan zijn ze weer verbonden aan het oude I-talk platform van BC, en dat willen ze uiteraard niet
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik heb VDSL2 en heb wel degelijk om de 96 uur disconnects.
4/08/2011 23:33:35 8/08/2011 9:08:24 3 days, 9 hours, 34 minuts, 49 seconds eth 3/1/01/22:10 Lost-Carrier
1/08/2011 6:22:02 4/08/2011 23:34:06 3 days, 17 hours, 12 minuts, 4 seconds eth 3/1/01/22:10 Lost-Carrier
1/08/2011 6:17:45 1/08/2011 6:21:02 3 minuts, 17 seconds 213.219.155.215 eth 3/1/01/22:10 Lost-Carrier
1/08/2011 3:06:00 1/08/2011 6:16:42 3 hours, 10 minuts, 42 seconds eth 3/1/01/22:10 Lost-Carrier
30/07/2011 21:59:46 1/08/2011 2:52:57 1 days, 4 hours, 53 minuts, 11 seconds eth 3/1/01/22:10 Lost-Carrier
26/07/2011 21:59:35 30/07/2011 21:59:38 4 days, 3 seconds eth 3/1/01/22:10 Session-Timeout
22/07/2011 21:59:23 26/07/2011 21:59:26 4 days, 3 seconds eth 3/1/01/22:10 Session-Timeout
18/07/2011 21:59:05 22/07/2011 21:59:09 4 days, 4 seconds eth 3/1/01/22:10 Session-Timeout
15/07/2011 22:59:26 18/07/2011 21:59:33 2 days, 23 hours, 7 seconds eth 3/1/01/22:10 Lost-Carrier
11/07/2011 22:59:05 15/07/2011 22:59:08 4 days, 3 seconds eth 3/1/01/22:10 Session-Timeout
Al hebben we sinds augustus blijkbaar de 4 uur niet meer gehaald, het is alleszins meer dan 36 uur.
Geen idee waarom sommige mensen blijkbaar wel 96 uur krijgen en andere niet, maar ik heb sinds ik klant ben bij EDPnet (en ze disconnects gaven, in het begin waren die er totaal niet en hadden we soms meer als 30 dagen hetzelfde IP) nooit minder dan 96 uur disconnect gehad voor zover ik me kan herinneren.
4/08/2011 23:33:35 8/08/2011 9:08:24 3 days, 9 hours, 34 minuts, 49 seconds eth 3/1/01/22:10 Lost-Carrier
1/08/2011 6:22:02 4/08/2011 23:34:06 3 days, 17 hours, 12 minuts, 4 seconds eth 3/1/01/22:10 Lost-Carrier
1/08/2011 6:17:45 1/08/2011 6:21:02 3 minuts, 17 seconds 213.219.155.215 eth 3/1/01/22:10 Lost-Carrier
1/08/2011 3:06:00 1/08/2011 6:16:42 3 hours, 10 minuts, 42 seconds eth 3/1/01/22:10 Lost-Carrier
30/07/2011 21:59:46 1/08/2011 2:52:57 1 days, 4 hours, 53 minuts, 11 seconds eth 3/1/01/22:10 Lost-Carrier
26/07/2011 21:59:35 30/07/2011 21:59:38 4 days, 3 seconds eth 3/1/01/22:10 Session-Timeout
22/07/2011 21:59:23 26/07/2011 21:59:26 4 days, 3 seconds eth 3/1/01/22:10 Session-Timeout
18/07/2011 21:59:05 22/07/2011 21:59:09 4 days, 4 seconds eth 3/1/01/22:10 Session-Timeout
15/07/2011 22:59:26 18/07/2011 21:59:33 2 days, 23 hours, 7 seconds eth 3/1/01/22:10 Lost-Carrier
11/07/2011 22:59:05 15/07/2011 22:59:08 4 days, 3 seconds eth 3/1/01/22:10 Session-Timeout
Al hebben we sinds augustus blijkbaar de 4 uur niet meer gehaald, het is alleszins meer dan 36 uur.
Geen idee waarom sommige mensen blijkbaar wel 96 uur krijgen en andere niet, maar ik heb sinds ik klant ben bij EDPnet (en ze disconnects gaven, in het begin waren die er totaal niet en hadden we soms meer als 30 dagen hetzelfde IP) nooit minder dan 96 uur disconnect gehad voor zover ik me kan herinneren.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Technisch gezien is edpnet een soort van reseller van Belgacom, voor VDSL2-lijnen. Dus technisch zou het even stabiel moeten zijn als bij BGC. Natuurlijk als het mis gaat met de lijn zelf, dan moet edpnet beroep doen op BGC.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Same herekrisken schreef:Zelf klant bij EDPnet (vdsl pro) en ik moet erkennen wat men hierboven reeds zegt : fantastische service!
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Moest ik niet alles in een groot pack gegoten hebben zou ik terug bij EDPnet zitten. Die mensen hun service is gewoonweg uitstekend. De communicatie naar de klant toe is ook zeer goed. Via hun website kan je kijken of er problemen zijn in u buurt of wanneer er een onderhoud gaat komen. Opgelet deze site is wel in het engels. De klantendienst is volgens mij een van de beste van België.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Leuk om te zien, dat iedereen er héél tevreden over is
Nu ben ik nog meer overtuigd om over te stappen.
Die tijdelijke disconnect is voor mij geen enkel probleem.
In het slechtste geval zit ik er niets mee in, om de modem te herstarten, om de paar dagen.
(als het om de 36 uur moest zijn)
Bedankt voor alle informatie
Jack
Nu ben ik nog meer overtuigd om over te stappen.
Die tijdelijke disconnect is voor mij geen enkel probleem.
In het slechtste geval zit ik er niets mee in, om de modem te herstarten, om de paar dagen.
(als het om de 36 uur moest zijn)
Bedankt voor alle informatie
Jack
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Je moet je modem niet eens herstarten, de connectie wordt gewoon automatisch herstart en je hebt dus enkele seconden geen connectie.Jack5210 schreef:Leuk om te zien, dat iedereen er héél tevreden over is
Nu ben ik nog meer overtuigd om over te stappen.
Die tijdelijke disconnect is voor mij geen enkel probleem.
In het slechtste geval zit ik er niets mee in, om de modem te herstarten, om de paar dagen.
(als het om de 36 uur moest zijn)
Bedankt voor alle informatie
Jack
Op zich merk je hier meestal amper iets van dus of dit nu om de 36 of 96 uur is, zoveel maakt het op zich niet uit (maar soms merk je het wel even).
Dit is trouwens bij elke ADSL/VDSL provider het geval en niet alleen bij EDPnet.
Wat betreft de service:
Zoals iedereen ben ik ook heel tevreden van EDPnet.
Wij zijn hier klant sinds april 2006 en buiten enkele kleine zaken nooit echt grote problemen gehad.
Het goede aan EDPnet is dat als er toch iets fout loopt het vrij snel opgelost wordt en hun helpdesk echt zeer goed en snel werkt.
Waarom schreven deze mensen, hun mening niet onder mijn bericht ?
Ik zie nu een heel ander verhaal ???
De miserie begint .....
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=30617
Ik zie nu een heel ander verhaal ???
De miserie begint .....
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=30617
Die paar klachten, waren maar een vals alarm.
Alles verliep perfect en super snel. Nog sneller dan verwacht.
Uitstekende service gewoon + prijs !!!
Ben nog nooit zo gelukkig geweest, op het vlak van Vaste Telefonie + Internet
Die enkele keer, dat mijn download snelheid verlaagd, pak ik er maar bij.
Je kan niet alles willen, voor die prijs. Maar euh, euh, 110KB/Sec. was wel toch wel erg laag.
In plaats van 2500KB/Sec.
A Happy Jack
Alles verliep perfect en super snel. Nog sneller dan verwacht.
Uitstekende service gewoon + prijs !!!
Ben nog nooit zo gelukkig geweest, op het vlak van Vaste Telefonie + Internet
Die enkele keer, dat mijn download snelheid verlaagd, pak ik er maar bij.
Je kan niet alles willen, voor die prijs. Maar euh, euh, 110KB/Sec. was wel toch wel erg laag.
In plaats van 2500KB/Sec.
A Happy Jack
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
zieJack5210 schreef:Waarom schreven deze mensen, hun mening niet onder mijn bericht ?
Ik zie nu een heel ander verhaal ???
De miserie begint .....
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=30617
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=29932
ik ben heel tevreden met hun internet (newer & faster)......hun voip gedeelte totaal niet...
we zijn 3 maand verder en delays blijven tussen 400 à 500 ms., jitter 13 à 15 sec.
in begin weten ze het aan mijn hardware, maar uitgebreide testen van mijn kant bewijzen het tegenovergestelde...Daar geven ze wel geen reactie op. onze specialisten zijn nog steeds aan het onderzoeken'? Ik heb hen dan voorgesteld om mij een fritzbox 7340 te leveren als het aan mijn hardware lag aan 'gunstprijs'....Daar zijn ze deels op ingegaan met bepaalde voorwaarden.....ze zouden mij offerte opsturen als ik jaarlijks betaal....daar 'wacht' ik nu ook al tijdje op....
Ik denk dat ze mij niet meer als 'top-prioriteit' zien, daar ik gezegd had naar weepee te stappen als het probleem niet opgelost raakte...
Ik bel nu al 2 maand met voipbuster en 99% met 0 ms. delay & 0-3 ms jitter, met alle tevredenheid......dus plus pack zou ik NOOIT meer nemen bij edpnet.... hopelijk word ik hier niet gecatalogeerd als 'edpnet basher'