Tevredenheidsonderzoek...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Blijkbaar gaat er wat fout met het tevredenheidsonderzoek...
Tevreden.jpg
Screenshot
(87.29 KiB) Nog niet gedownload
Uiteindelijk blijk je dus wel verder te kunnen... en daar kwam ik volgende vraag tegen;
In welke mate zou u geïnteresseerd zijn uw huidige Digibox te vervangen door een ‘kleine kaart’ die u achteraan in uw TV-toestel steekt en die u toelaat digitale televisie te kijken. U kunt echter geen programma’s en/of films bestellen of andere interactieve diensten gebruiken met deze ‘kleine kaart’. U betaalt een éénmalige prijs van €60.
Gewijzigd door TiTanium: dubbele post samengevoegd
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Eenmalig? Klinkt als muziek in m'n oren!
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik zou dit fantastisch vinden. Das ene box minder :D en daar heb heb ik best wel 60€ voor over :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

meon schreef:Eenmalig?
Waar zitten de addertjes ? TN die geen terugkerende inkomsten voorziet... mmmm.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Eenmalige prijs voor het kaartje, da's zoals in 'je koopt een digibox' en betaalt nog steeds de maandelijkse fee, allez, zo versta ik het.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Zou het er dan toch ooit van komen ???
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik hoop dat het eens zover komt.
Maar ik vraag me af, wat krijg je er dan voor, ALLE HD zenders? Ook HD XL? Gaan pakketten werken (bv. PRIME,...)?

Ben allesinds benieuwd. Heeft iemand de link naar het onderzoek?
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Normaal gezien zal dat geen probleem geven, enkel netwerk modus wordt niet ondersteund, dus geen VOD & andere interactieve diensten
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Wat heeft CI+ nu eigenlijk als voordeel als ik vragen mag. Enkel dat het je wat plaats bespaart omdat je geen settop box meer hebt? Want je verliest er toch ook de interactieve mogelijkheden door. Snap niet goed waarom iedereen altijd zo euforisch lijkt over dit but it could be me.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

bollewolle schreef:Want je verliest er toch ook de interactieve mogelijkheden door.
Ik snap niet dat iemand euforisch is door de interactiviteit... persoonlijk ken ik niemand in m'n ruime kring die het gebruikt tenzij om eens cool te doen als je bezoek krijgt (misschien moet men hier nog eens een poll doen).

Voor al die mensen is een extra "kastje" dus alléén maar een extra kost, en zorgt het tevens voor problemen ook al is het maar de dubbele afstandsbediening en andere eenvoudige dingen als geen volume controle bij HDMI (al kan ik de laatste jaren niet echt meer klagen over de stabiliteit ervan).

Echt euforisch zouden we trouwens pas worden bij vrije hardware keuze... maar dat zal er nooit komen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

1 Kabel, dus niet meer doorlussen.
1 apparaat, nl. je tv. (dat staat veel properder als je hem bv. tegen de muur hangt)
Minder beperkingen, je kiest bv. zelf je de grootte van je harde schijf.
Uitwisselbaar, Tv'ke boven ? enkel ci wisselen.
Mogelijkheid tot cardshare, ci in je pc, beeld op je tv's in huis.
Energie besparend.
Enz......
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke schreef:je kiest bv. zelf je de grootte van je harde schijf.
Via CI+ kan en zal men opnames blokkeren !
iceke schreef:Mogelijkheid tot cardshare, ci in je pc, beeld op je tv's in huis.
En vergeet dat ook maar !
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Wie zegt dat ze dit niet willen gebruiken voor DVB-T?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Omdat men spreekt van "uw huidige Digibox te vervangen" (maar inderdaad, ook daar is de kans groot dat men het zal gebruiken omdat interactiviteit zo ie zo al niet mogelijk is over dat medium).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Joe de Mannen schreef:Eenmalige prijs voor het kaartje, da's zoals in 'je koopt een digibox' en betaalt nog steeds de maandelijkse fee, allez, zo versta ik het.
Maandelijkse fee ? Je betaalt nu toch ook geen maandelijkse fee (buiten je abonnement).
Tenzij je een toestel huurt ...
bollewolle schreef:Wat heeft CI+ nu eigenlijk als voordeel als ik vragen mag. Enkel dat het je wat plaats bespaart omdat je geen settop box meer hebt? Want je verliest er toch ook de interactieve mogelijkheden door. Snap niet goed waarom iedereen altijd zo euforisch lijkt over dit but it could be me.
- plaats en stroomgebruik van de digibox.
- vermijden 2de afstandsbediening.
- kostenbesparing bij mogelijk misbruik interactiviteit (kids).
- lagere drempel voor bijkomende tv's: gewoon coax, een module + smartcard.
- enz ...

[Edit] ik zag dat anderen mij al voor waren :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

@r2504 hahahahahahaha
@honda4live aan dvb-t gaat men niks verdienen, ik zie niet in waarom Tn dat gaat uitlrollen, met dvb-c kan m'n hun voetbal/prime abonnementen blijven verkopen.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

OK, makes sense. Ik had echter ook gehoord dat het via CI+ mogelijk was om het opnemen te blokkeren (van bepaalde series, films, hele kanalen). Op zich kunnen ze dat nu eigenlijk ook al als ze willen. Wat ik mij dan wel afvraag is wat ze onder interactiviteit begrijpen? Is dit enkel de rode knoppen en dergelijk of bevat dat bijvoorbeeld ook de VoD, Net Gemist, ... Want dat laatste zou ik ergens dan wel weer jammer vinden, gebeurd toch regelmatig dat we eens een gemiste serie zo bekijken. Nu ja, dat laatste kan op zich opgelost worden door het op te nemen uiteraard (nog geen digicorder thuis).
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ik heb vorige maand eens een mail gekregen van telenet om een tevredenheids enquete in te vullen, er zaten ook vragen bij over de internet snelheden waarbij ik aangaf dat de upload aan de lage kant is (graag hoger) en of je tevreden was over de prijzen enzo....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

bollewolle schreef:Wat ik mij dan wel afvraag is wat ze onder interactiviteit begrijpen?
Alles waarvoor een return channel nodig is... dus ja, ook VoD, Net Gemist, ... (aangezien deze hun bestelling doorgeven via de netwerkkabel).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

iceke schreef:aan dvb-t gaat men niks verdienen, ik zie niet in waarom Tn dat gaat uitlrollen, met dvb-c kan m'n hun voetbal/prime abonnementen blijven verkopen.
Waarom niet ?
Met DVB-T kan je toch ook betalende inhoud aanbieden via versleutelde kanalen ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
alcatel
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Ik vraag me wel af wat men gaat doen met de betaalkanalen.
momenteel moet je box interactief zijn als je meerdere boxen hebt en je hebt bv prime.

Ben ook wel benieuwd wat er van gaat komen,zou wel een goede oplossing zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Geen betaalkanalen veronderstel ik (misschien als je er exclusief voor wil betalen, maar zeker geen sharing zoals nu op meerdere decoders), men kan namelijk geen fraude vermijden.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:
iceke schreef:aan dvb-t gaat men niks verdienen, ik zie niet in waarom Tn dat gaat uitlrollen, met dvb-c kan m'n hun voetbal/prime abonnementen blijven verkopen.
Waarom niet ?
Met DVB-T kan je toch ook betalende inhoud aanbieden via versleutelde kanalen ?
Waar zit de potentiele meerwaarde voor Tn ? Op Dvb-t kan je amper kanalen kwijt, laat staan HD kanalen.
Laat ons aannemen dat dvb-t enkel de vlaamse/waalse openbare en commerciële zenders gaat huisvesten, wie gaat daar geld aan geven maar vooral wat gaat dat opbrengen ?
Nu met telenet weet men nooit, maar volgens mij gaan ze gewoon de bestaande kanalen die je nu met de digibox kan ontvangen op dvb-c smijten (geen idee of dat technisch mogelijk is zonder bandbreedte te verliezen) en een gratis 2de kaart+ci aanbieden(+50€+60€ natuurlijk) voor diegene die al een digicorder hebben.

En om R2504 nog ff tegen te spreken, TN heeft er niks aan om het opnemen via CI te limiteren (De omroepen zelf zouden niet liever hebben, die missen inkomsten door al dat reclame doorgespoel, maar daar is het al jaren oorlog over tussen TN en de omroepen) & Cardshare is perfect mogelijk op dvb-c in de ons omringende landen (doe bv. maar eens de googles op "ziggo" & "cardsharing")
Enfin we zien wel wat er van komt, blijbkaar zijn ze wel aan het testen. Zie die andere post hier op het forum. Blijkbaar zijn er een hoop zenders nu FTA op dvb-c.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke schreef:Waar zit de potentiele meerwaarde voor Tn ? Op Dvb-t kan je amper kanalen kwijt, laat staan HD kanalen.
Het afblokken van het DVB-T aanbod voor andere spelers... zoals je aangeeft is er amper ruimte. Ondanks die beperkte ruimte is er nochtans plaats genoeg voor de populaire Vlaamse zenders erop te zetten (er zijn massa's mensen die misschien maar naar 5 zenders kijken)... en een low-cost formule hierop gebaseerd zou het volgens mij zeker niet slecht doen (het bewijs daarvoor kan je in Nederland vinden).
iceke schreef:en een gratis 2de kaart+ci aanbieden(+50€+60€ natuurlijk) voor diegene die al een digicorder hebben.
Zodat je die kaart aan vrienden of familie kan geven... je gelooft toch echt niet dat TN zo dom is ?
iceke schreef:En om R2504 nog ff tegen te spreken, TN heeft er niks aan om het opnemen via CI te limiteren
Er zijn zoveel dingen waar TN niets aan heeft maar die het toch doet... al dan niet onder het mom van "Hollywood".
iceke schreef:Cardshare is perfect mogelijk op dvb-c in de ons omringende landen (doe bv. maar eens de googles op "ziggo" & "cardsharing")
Bij Telenet toch ook... zolang je decoders maar interactief zijn en men dus fraude kan voorkomen.
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Why not? In Nederland is dit de normaalste gang van werken. Wij komen gewoon zoals gewoonlijk een paar jaar achter en dan nog met een dubbele kostprijs!
Voordeel is dat de diesellocomotief (digicorder) niet meer vereist is om het digitale signaal te decrypteren:
minder verbruik + vrijheid van opnameapparatuur + ... misschien mogelijkheid tot opname in HD???
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Je hebt twee standaarden van deze CI kaarten. De Ci en de Ci+. Ik vermoed dat telenet de kaart zal nemen die het minste toelaat. Ze zullen hoogstens hun gewone digiboxen vervangen door deze technologie. En interactiviteit beperkt toelaten. Nu ik vermoed dat de meeste mensen hun tweede TV er nog eentje is van een eerdere generatie, waarbij de CI kaart nog niet gekend is. Dus voor gebruik als - , of ter vervanging van een secundaire digibox zal dit niet baten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MadCompie schreef:vrijheid van opnameapparatuur
Nogmaals... forget it !

Dergelijke mogelijken zal men wel blokkeren, of de opnames moeten eveneens geencrypteerd zijn (dus een CI+ kaart in je PC pluggen mag je wel vergeten).
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

r2504 schreef:
MadCompie schreef:vrijheid van opnameapparatuur
Nogmaals... forget it !
Dergelijke mogelijken zal men wel blokkeren, of de opnames moeten eveneens geencrypteerd zijn (dus een CI+ kaart in je PC pluggen mag je wel vergeten).
Ja maar, stel: mijn tv bevat een DVB-C tuner ; zonder de Telenet Digicorder kan ik maar enkele kanalen digitaal bekijken.
Als ik nu de Digicorder vervang door een smartcard (in Nederland doen ze dit via Ziggo denk ik) beschikt mijn tv over de "sleutel" en kan alles
op de tv gebeuren (HD weergave, programmagids, ...).
Stel nu dat ik een eigen HDD recorder via HDMI koppel aan mijn tv, dan vraag ik mij af hoe die smartcard opnames door de PVR kan blokkeren?
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MadCompie schreef:Stel nu dat ik een eigen HDD recorder via HDMI koppel aan mijn tv, dan vraag ik mij af hoe die smartcard opnames door de PVR kan blokkeren?
Mmm... heb jij dan een TV met HDMI "output" ? (laat staan dat je een HDD recorder zou hebben met HDCP erop).

Waar dit in theorie zou kunnen zal dergelijk toestel nooit een CI+ certificering krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”