pop-up/side menu

Plaats reactie
kweurzot

Pffff, na zoeken en nog eens zoeken ben ik er dan uiteindelijk in geslaagd om een menu te maken met een paar 'subknoppen' en dit te plaatsen in een frame aan de zijkant.
Nu verdwijnen die subknoppen toch nie achter het hoofdframe toch nie!!!
Ik heb dan iets gevonden over z-index maar dat brengt ook geen soelaas dus ik weet het niet goed meer.

Heb het menu gemaakt in macromedia fireworks MX en dan de html code geëxporteerd.
Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen of zijn er betere alternatieven dan macromedia om zo een menu te maken, maar waar je toch zelf kan kiezen hoe dat eruit gaat zien?

Dankie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

hehe, leuke nick ;)

Die menu's kan je niet over andere frames laten komen. De enige menu's die over frames heen willen zijn systeemmenu's, en hoe je die juist kan oproepen weet ik ook niet. Dat is dan ook een van de redenen waarom ik frames HAAT.

Programmatje speciaal voor menu's te maken in websites: Sothink DHTML menu builder
Het is wel betalend, maar je kan er echt hele mooie menu's mee maken. Er is een trial beschikbaar.
kweurzot

Ik was echt ten einde raad omdat ik al héél wat uren aan het zoeken was naar een manier om een fatsoenlijk menu te maken - had iets zelf gemaakt met aparte knoppen maar ik had ook submenu's nodig.
Toen dat eindelijk gelukt was volgde het volgende probleem met het verdwijnen achter dat frame... je zal dat waarschijnlijk ook wel allemaal meegemaakt hebben.

De reden dat ik gebruikt had gemaakt van frames was om bepaalde wederkerende informatie te fixeren aan de bovenkant en opzij dus dat menu.

Ondertussen heb ik wat gemaakt met die Sotink en is idd een handig prog.
Gigantisch bedankt voor die tip!
Prince
Plus Member
Plus Member

kweurzot schreef:De reden dat ik gebruikt had gemaakt van frames was om bepaalde wederkerende informatie te fixeren aan de bovenkant en opzij dus dat menu.

Er zijn tot zover ik op dit moment kan denken 3 manieren om informatie te fixeren.

1. Frames, maar daar moet ik zo te zien niets meer over zeggen
2. Tabellen gebruiken om alles te positioneren. Indien je iets van html kent zal je wel weten wat ik bedoel. Wel zou ik je afraden colspan of rowspan te gebruiken. Bij geneste tabellen zou je daar problemen mee krijgen.
3. absoluut gepositioneerde DIV (dmv CSS) => deze methode wordt vaak gebruikt om een menu op een site te zetten. Deze menu kan je dan laten 'zweven' boven al de rest.

Je hebt het ook over wederkerende informatie. Waarschijnlijk wil je het met frames doen omdat de brower deze info dan niet opnieuw moet laden. Dit is eigenlijk niet nodig omdat al deze info toch al in de computer zijn cache zit, waardoor het razendsnel zal laden.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Smjt gewoon je pagina samen dmv javascript, dan heb je geen frames meer nodig, kan je z-index meegeven en is het ook opgelost.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
kweurzot

Prince, wat is het gevolg van row- en colspan te gebruiken?
Is het niet zo dat geneste tabellen gebruikt worden om dat ongelijk verdeelde effect van row- en colspan te bekomen :???:

Maak je voor 1 menu een stylesheet? Ik dacht dat stylesheets vooral nuttig waren om veel voorkomende elementen in vast te leggen.

The_Borg, 'pagina samensmijten dmv javascript'? Bedoel je daarmee een script ?schrijven? om de code van 2 frames in 1 pagina te krijgen?
In mijn geval ging het hoofdzakelijk om dat menu en is Prince zijn oplossing niet hetzelfde?
Euh ik wil daarmee niet uw oplossing in vraag stellen hé, het is gewoon dat ik daar nog niet genoeg van ken om te weten wat en of er verschil is tussen die antwoorden. :oops:

Dan het allerlaatste voor vandaag :wink:
Ik ben toch maar alles aan het omzetten voor het gebruik van een extern stylesheet maar nu heeft mijn menu (heb dat gemaakt met sothink menubuilder naar de tip van meon) dat oranje moet zijn en in een tabel staat, ook gedeeltelijk de achtergrondkleur van alle andere tabellen.
Is dat een typisch probleem en hoe kan ik dat oplossen/omzeilen?

dankuvooruwaandacht :lol:
kweurzot

Nu was ik zo fier dat ik een fatsoenlijk navigatiemenu had - heb meon zijn tip om sothink dhtml menu builder te proberen gevolgd - blijkt dat het submenu niet verschijnt op een Mac.
Kennen die dat dan niet ofwa?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

"Verschijnt niet op een mac".
Da's érg vaag eh. Welke browser? Safari ? IE ? een andere ? Het is wel zo dat er geen échte goeie browsers zijn onder mac ja. IE vind ik daar nog steeds de beste oplossing.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

firefox werkt op een mac :)

:worship: FireFox :worship:
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Development”