Mobistar tv decoder probleem

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
flyapen
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2010, 09:31

Hallo,

Ik heb onlangs een mobistar tv pack besteld ( samen met internet en telefoon ). Nu heb ik een probleem met de tv decoder en na zonder succes alle helpdesks van mobistar af te bellen ( niemand blijkt iets van hun eigen product te kennen ) hoop ik hier iemand te vinden die succesvol mobistar tv heeft kunnen installeren en me kan helpen.

Het probleem dat ik ondervind is zeer simpel, de decoder toont enkel het opstartscherm waarna het zwart wordt en dit ook blijft.
Ik heb de installatie al enkele malen stap voor stap doorlopen en altijd met hetzelfde resultaat. Zijn er nog gebruikers met ditzelfde probleem of iemand die een idee heeft hoe dit te verhelpen?

Alvast bedankt.
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 mar 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

persoonlijk zou ik terug naar het mobistar center gaan en daar een nieuwe decoder vragen. Aangezien hier waarschijnlijk niemand op dit forum enige ervaring heeft met deze toestelen denk ik dat dit de snelste manier zal zijn om u probleem op te lossen.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Logischerwijs zou ik denken dat de schotel niet goed is uitgericht, waardoor je decoder geen signaal krijgt?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
flyapen
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2010, 09:31

Zelfs zonder goed signaal van de schotel zou de decoder toch moeten opstarten en de instellingen tonen ( waarmee ik dan de schotel kan afstellen voor geen goed signaal te krijgen ).
Vanavond ga ik nogmaals proberen een medewerken van mobistar aan de lijn te krijgen die me kan verder helpen of een nieuwe decoder kan bezorgen.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Hmm ok, ik ken die decoders niet, dus kan ik moeilijk een oordeel vellen.. :) Verstandigste lijkt me inderdaad een nieuwe decoder dan.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

flyapen schreef:Zelfs zonder goed signaal van de schotel zou de decoder toch moeten opstarten en de instellingen tonen ( waarmee ik dan de schotel kan afstellen voor geen goed signaal te krijgen ).
Vanavond ga ik nogmaals proberen een medewerken van mobistar aan de lijn te krijgen die me kan verder helpen of een nieuwe decoder kan bezorgen.


bel naar je lokale winkel en wss kan je direct achter een andere...
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Thundercat
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2010, 22:35

Klantendienst bellen. Best optie TV selecteren, melden dat je alles geprobeerd hebt en een sterk vermoeden hebt dat je decoder een maandagmorgendmodel is. Ze gaan je een Ticketnummer moeten geven en dan moet je je begeven naar een aangewezen Mobistar Center gezien niet alle Mobistar Centers de mogelijkheid hebben om onderdelen zoals decoders te swappen. Geef het ticketnummer aan de persoon in het Mobistar Center en die zorgen voor de swap. Check misschien op voorhand of er decoders voorradig zijn.
hansie
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2011, 18:08

Ik heb hetzelfde probleem voorgehad met de TV decoder van Mobistar... uiteindelijk :roll: :roll: ... heeft de telefoonoperator mij instructies gegeven om een harde reset te doen .Voordat je een ander toestel afhaalt , vraag om de harde reset uit te voeren ...wie weet... :lol: :lol:
BlueWarrior
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2011, 11:16

Problemen met de decoder hebben niks te zien met de uitrichting van de schotel, de decoder werkt zelfs zonder schotel, als de decoder niet reageert kan u enkel de decoder zelf rebooten , dit doe je doe aan de achterzijde boven de stroomkabel de schakelaar op off te plaatsen en eens de stroomkabel uit halen, de stroomkabel er terug in steken, de schakelaar terug op on plaatsen en kijken of hij reboot, doet hij het nog niet moet u bellen naar mobistar klantendienst en een swapnummer aanvragen aangezien u decoder niet werkt, dan krijgt u het adres van een swapcenter in u buurt daar kan u dan met u swapcode een nieuwe decoder ophalen, als u decoder binnen brengt hoeft u enkel de decoder terug brengen dit wil zeggen de kabels mogen blijven zitten, u mag u kaart er uit halen en u harde schijf er uit halen.

Problemen met de schotel :
- in menu naar configuratie, dan configuratieassitent
- naar het scherm gaan waar u de 2 balken op ziet van u signaalsterkte (de witte balkjes moeten zoveel mogelijk rechts staan)
- als u de schotel hebt laten plaatsen en is nog binnen garantie contact opnemen met de firma van plaatsing
- indien dit niet zo is kan u zelf proberen uit te richten
let hierbij op : de lnb (witte bakje waar kabels opzitten) ongeveer 4 graden draaien naar boven
de schotel voorzichtig bijregelen LET OP een paar millimeter kan veel verschil leveren op signaalsterkte
PartnerConsults.vof
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2011, 20:33

Als je eerst nadat je het satelliet signaal getest hebt, bij het installeren van je schotel, en als deze precies waren, de instellingen voor de decoder hebt doorlopen en deze succesvol werden doorgevoerd, beeld hebt gehad op N° 1 - VRT en dat het probleem zich nadien heeft voorgedaan, dan is de decoder stuk. Maar dat is bijna uitgesloten.
Wat jij waarschijnlijk hebt is het algemeen bekend probleem dat veel klanten van amateur installateurs hebben, Kijk je bekabelingen naar je TV toestel maar eens na en heel waarschijnlijk heb je enkel de HDMI kabel insteken, en niet de scart kabel.
Is dit wel het geval, dan moet je waarschijnlijk je decoder eens in een Mobistar center gaan laten testen op hun installatie en dan kunnen zij je een op voorrand afgestelde nieuwe bezorgen.
BlueWarrior
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2011, 11:16

euh de hdmi en scart aansluiten waarom is dat goed? je kan maar 1 gebruiken oftewel kijk je via scart of via hdmi beide tegelijk heeft dus geen nut, sluit jij op een dvd speler zowel hdmi als scart aan?
critter1980
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2011, 19:18

hoi had dat ook voor
ze hadden tegen mij gezegt als het beeld zwart is brand er groen lichtje + de vier streepjes van de klok dan moet je via afstandsbediening LEFT - RIGTH - 1397 - YELLOW BLUE

indrukken dan start hij op als factory settings

mvg
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”