favorite

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

BG zegt voor favorite onbeperkt downloaden ,waarom staat er bij mij dan 500 GB als limiet ?
deepke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 jun 2007, 19:18
Bedankt: 1 keer

Je kan nu gratis extra volumepakken bijkopen van 20 GB.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Drielander
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
Locatie: Oostbelgie
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

deepke schreef:Je kan nu gratis extra volumepakken bijkopen van 20 GB.
Het feit blijft dat we hier getuige zijn van een van de typische, maar onnodige Belgacom nannying. Waroom dit nu? Onbeperkt is onbeperkt! Als het vanaf 500GB alleen in kleine 20GB-stapjes gaat, dan moeten ze dat ook zo aankondigen en niet met "onbeperkt" adverteren. Want dat is het dan niet, omdat zonder (gratis) "kopen" de snelheid tot 64KB daalt en gereactiveerd moet worden.
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Die 500GB is al ruim genoeg in mijn ogen, dat je volumeblokken moet bijkopen is om je doen te beseffen dat je, wat telenet zou noemen, een grootverbruiker bent. Dat je even stilstaat bij wat je allemaal download en doet...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb veel liever een provider die adverteert met ongelimiteerd en mij na 500Gb verplicht om gratis volumnblokken bij te kopen dan een provider die adverteert met ongelimiteerd en waarbij je vanaf het begin slechte downloadsnelheden haalt omdat hun netwerk het niet aankan of nog erger omdat ze traffic-shaping toepassen.

Ik heb geen goesting om de discussie opnieuw te starten maar ongelimiteerd bestaat per definitie niet wegens technisch niet haalbaar. En dan vind ik een zachte limiet van 500GB met de optie om gratis blokken bij te kopen een goed compromis. Op die manier wordt de gebruiker zich bewust van zijn verbruik en/of gedrag en anderzijds kan je zo makkelijk automatisch blokken bijkopen dat ook dat weer geen probleem is. Ik zie het probleem niet echt.
Belgacom_Maandelijks_Volume.png
(7.53 KiB) 978 keer gedownload
Drielander
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
Locatie: Oostbelgie
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

Waarom dan geen verblijf in de 100GB-regio en altijd gratis 20GB-packs anbieden? !
Waarom dan de groote reclame donder met onbeperkt (het gaat niet over de technische procedure met onbeperkt - het gaat over de manier hoe klanten nog steeds zullen worden "gecontroleerd")

Ook: genoeg is relatief. Wat is veel - wat weinig? Waarom heb je 500GB DL nodig, waroom 100GB? ;)

Ik heb niemand nodig om me te vertellen hoeveel mijn download is reeds. Ik ben oud genoeg om zelf een oogje op het houden te kunnen.
Het gaat ook niet over de alternatieve: liever een provider met slechte, maar ongecontroleerd verbinding in plaats van en provider met gecontroleerd, maar goede verbinding - dit is niet het onderwerp.

"Onbeperkt" is "onbeperkt" - zonder enige beperking!
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zonder enige beperking? Dat gaat moeilijk gaan...er is namelijk ALTIJD een beperking! De maximale capaciteit van je lijn, van je modem, maximale snelheid van je netwerkkaart, IO flops van je computer, schrijfsnelheid van je HD en...de datalimiet.

Onbeperkt bestaat gewoon niet zoals eerder gezegd.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik begrijp je frustratie over het begrip "onbeperkt", maar ...
  1. geen idee waarom deze discussie opnieuw oplaait, want dit is niet nieuw: bij Belgacom is dit altijd zo geweest sedert de invoering van "onbeperkt".
  2. Als je Belgacom klant bent, moet je hun definitie van "onbeperkt" gewoon aanvaarden (of van provider veranderen).
Aan jouw de keuze of je voorkeur uitgaat naar de Belgacom definitie van onbeperkt (soft limiet van 500GB + gratis bijkomend volume), ofwel deze van Telenet (traffic shaping, limiet onbekend, rode uren enz ).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Even ter aanvulling.

Er zijn bij mijn weten (correct me if I'm wrong) wel VDSL2 aanbieders die heden onbeperkte abonnementen aanbieden "zonder meer": Scarlet, Edpnet en Dommel bijvoorbeeld.

Langs de andere kant: Ik heb net (ter testing) een 500-tal blokken van 20GB (dat is dus tien terabyte) bijgekocht aan nul euro. Dat nam een 80-tal minuten in beslag met behulp van het iOpus iMacros scriptje. Dat is doenbaar, lijkt me zo.
Bovendien wordt het niet-gebruikte volume van uw Unlimited volume (bestaande uit die 20GB "gratis" volumeblokken) op het einde van de maand automatisch overgedragen naar de daaropvolgende maand(en).
Nu, tien terabyte lijkt me voor de meesten onder ons wel voldoende voor een heel jaar (of meer). :wink:
Zonder zulk scriptje zou een mens zich natuurlijk wel onnozel klikken....
Afin, een storm in een glas water bier, me dunkt. :beerchug:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

philippe_d schreef:Ik begrijp je frustratie over het begrip "onbeperkt"
Wel, ik niet.
Want zoals Krisken en ikzelf al aangaven onbeperkt bestaat niet ook niet bij andere providers maar ja voor sommige mensen kan je niets goed doen.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ik denk dat er een aantal mensen spijkers op laag water aan het zoeken zijn.... :?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Even een quote uit een ander topic.
Drielander schreef:Het internet favoriete klant heeft vrijwel geen verbetering (zeker leuk - maar wie heeft blijvend iedere maand echt meer nodig dan 100GB?! Ongeacht het feit dat volgens mij de volumen-tarieven helemal niet meer up-to-date zijn) en de internet intense klant moet zich nu af vragen waarom hij bijna € 14, - meer betalen moet (bijna 30% meer voor + 5Mbps DL / + 1Mbps UL: Intense rocks :wink: ).
:roll:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Astralon schreef: Want zoals Krisken en ikzelf al aangaven onbeperkt bestaat niet ook niet bij andere providers maar ja voor sommige mensen kan je niets goed doen.
Volgens mij bestaat het bij Scarlet wel, in de zin dat je niet op smallband gezet wordt omdat je geen verhoging van je 'onbeperkte' limiet hebt gevraagd.

Dit terzijde, ik vind het ook een komkommertijd-discussie. De oplossing van Belgacom zal voor het merendeel volstaan om onbeperkt te surfen, en de echte grootverbruikers worden niet manu militari geblokkeerd. En wanneer meer en meer mensen over de 500 GB gaan, zal Belgacom die soft-limiet ook wel optrekken.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De kans dat je volume packs aankoopt bij het benaderen van de 100 GB limiet ligt groter dan bij een 500 GB limiet. Belgacom moet ergens de lijn trekken. Ik denk dat ze hun klanten meer ambeteren bij gratis volumepacks bij 100 GB, dan bij een halve terabyte.

Liever dit compromis, dan een vage "fair use policy" waar je niet weet wat je limiet is.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

johcla schreef:
Astralon schreef: Want zoals Krisken en ikzelf al aangaven onbeperkt bestaat niet ook niet bij andere providers maar ja voor sommige mensen kan je niets goed doen.
Volgens mij bestaat het bij Scarlet wel, in de zin dat je niet op smallband gezet wordt omdat je geen verhoging van je 'onbeperkte' limiet hebt gevraagd.

Dit terzijde, ik vind het ook een komkommertijd-discussie. De oplossing van Belgacom zal voor het merendeel volstaan om onbeperkt te surfen, en de echte grootverbruikers worden niet manu militari geblokkeerd. En wanneer meer en meer mensen over de 500 GB gaan, zal Belgacom die soft-limiet ook wel optrekken.
Johcla,
Wat ik en Astralon probeerden zeggen is dat "echt" onbeperkt niet bestaat : er is altijd een beperking...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Alexke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 jun 2010, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 17 keer

Ik vind dit geen slechte oplossing van BC , het doet je soms stilstaan bij je gebruik...
Altijd handig als één van je PC´s gehackt is ofzo , en enorm veel upload ofzo.
500gb is genoeg normaal :) , maar ik elke maand 2000gb...
In juli heb ik 3Tb aan trafiek gehad waar van 300gb upload :lol:
onbeperkt genoeg voor mij :D
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ik zie dat het onderwerp toch wel reactie teweegbrengt. Alleen vind ik dat BG deze verkoopstechniek onterecht gebruikt ! Ge belooft iets en de klant krijgt iets anders. Of dat nu onbeperkt kan of niet maakt hier de zaak niet . Dan moet BG het maar niet gebruiken !
Het gaat evenzo goed ;

500 GB download limiet en gratis extra volumepakken van 20 GB !
En dan is iedereen tevreden en is alles correct ! Al de rest is gefoefel !!
Drielander
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
Locatie: Oostbelgie
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

zaiko2000 schreef:... Alleen vind ik dat BG deze verkoopstechniek onterecht gebruikt. ...
Dat is het punt! Naast Philipp iemand die mijn intentie echt begrepen heeft.
Astralon schreef:..... maar ja voor sommige mensen kan je niets goed doen.
.... en er zijn nog mensen die verder kijken dan de rand van de plaat. :wink:

Maar iedereen heeft recht op een eigen mening.
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”