Belgacom test langere connectietijden internetverbindingen

Nieuws omtrent telecom
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Dat lijkt me geen volledig correcte stelling.

Mijn Volumemeter werd vandaag wel degelijk terug "op nul gezet" en dit:
  • zonder dat er een disconnect plaats heeft gevonden bij het starten van deze nieuwe maand (dus niet verbonden aan de gedwongen disconnect)
  • maar wel bij, en dus verbonden aan, de start van de nieuwe maand
Mijn huidige verbindingsduur (PPPoE sessie) vindt haar aanvang gisterennacht 31/08/2011 omstreeks 03u02. Het verbruikt volume wordt voor deze PPPoE sessie uiteraard netjes om de 4 uur geupdate in de webpagina.

Dit sluit uiteraard niet uit dat er een nieuwe PPPoE sessie nodig is om van smalband af te raken ....
Logisch zou zijn dat er dan ook nieuwe PPPoE sessie opgestart wordt op het ogenblik dat men op smalband terechtkomt.
Weet jij of dit zo is?
Ik ben namelijk nog niet op smalband terechtgekomen (dus geen ervaring hiermee) met mijn VDSL2 verbinding.
Indien de snelheid van een PPPoE sessie dynamisch aangepast zou kunnen worden, is ook hierin geen "verklaring" te vinden voor de gedwongen disconnect...

1. Webpagina van de volumemeter.
Afbeelding

2. Webpagina met de verbindingstijden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

't is inderdaad zo dat een nieuwe PPPoE sessie nodig is om van smalband af te raken. had me iets verkeerd uitgedrukt, mijn excuses.
de meter komt dan wel op "0" maar voor van smalband af te geraken heb je de disconnect nodig

ps: wel raar dat jij standaard 1000GB hebt met een favorite, ik heb maar 500GB
Laatst gewijzigd door xenne op 01 sep 2011, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Alexke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 jun 2010, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 17 keer

Afbeelding

tegenwoordig ga je op smalband zonder verbreking , en je gaat ook terug op breedband zonder verbreking :banana:
en ondertussen al 44 uurs zonder disconect
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

xenne schreef:'ps: wel raar dat jij standaard 1000GB hebt met een favorite, ik heb maar 500GB

Wel, dat was ik ook aan het denken.
Vroeger was het "standaard" 100GB (zonder unlimited) en met de uitbreiding van de toenmalige optie "Unlimited" ging de volumemeter dan standaard tot 500GB (zonder rekening te houden met de extra "gratis" volumeblokken).
Blijkbaar hebben ze op deze laatste 500GB nog eens 500GB extra gegeven zodat de volumemeter nu standaard 1000GB aangeeft. Niet dat het een verschil uitmaakt aangezien ik nog meer dan voldoende extra "gratis" volumeblokken heb. :wink:

Afin, ik vraag me eigenlijk af waarom ik met een unlimited abonnement toch nog steeds af en toe naar die volumemeter kijk.
Zou dat een overblijfsel kunnen zijn van euh ... mijn Telenet tijdperk? :angel:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

denk dat het inderdaad te maken heeft met het feit dat jij de optie unlimited volume ooit besteld hebt, ik kan dat nu ook krijgen voor FREE, dan zal m'n volume ook 1000GB aanduiden, maar in praktijk is er eigenlijk geen verschil

Afbeelding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

De blokken die jij aanhaalt verhogen je volume slechts per 20GB per "gratis" aankoop.
Wel kan je dit automatiseren met een macro: Macro om gratis volumepacks bij te kopen.

Zelf had ik voordien reeds én de maandelijks betalende optie "Unlimited" (10 euro) én heel wat aankopen gedaan van die "gratis" 20GB blokken (dewelke trouwens niet vervallen maar waarvan telkens het niet verbruikte deel overgedragen wordt naar de volgende maand).
Kwestie van zeker niet op smalband te vallen hé. Nu en in de toekomst. :wink:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dat hierboven gaat niet over aankoop van een blok, dat hierboven is aankoop van de optie unlimited aan €0. zou mijn standaard-volume van 500 naar 1000GB brengen vermoed ik, maar ik ga het niet aankopen omdat dit misschien een contractverlenging is
dan kan je elders ook nog eens de blokken aankopen van 20GB tegen €0
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ben je daar heel zeker van!? Of is het een vermoeden?
Hoe plaats jij de tekst "mogelijkheid om in te schrijven op een onbeperkt aantal" dan? :wink:

Het is trouwens exact dezelfde tekst als om in te schrijven op de extra "gratis" volumeblokken van 20GB.
Deze extra "gratis" volumeblokken van 20GB staan onder "Home" > "Internet" > "Een internetoptie kopen/activeren" > "Opties met eenmalige betaling" > "Unlimited volume"
Bovendien is er bij "aankoop aan NUL euro" ook nooit sprake van een verlenging van je contract. Niet nu en ook nooit geweest...

Maar misschien kan je eens verduidelijken waar jij deze twee verschillende mogelijkheden ziet staan?
Want een andere zie ik in ieder geval niet staan ....

Afbeelding
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Alexke schreef:tegenwoordig ga je op smalband zonder verbreking , en je gaat ook terug op breedband zonder verbreking

Klopt volledig. Ik heb kennis met iemand die bij BGC werkt en die gaf me de tip om eens te googelen op de term "reauthorise".

Use the reauthorize command to update certain attributes on a subscriber session, without bringing down the session. The subscriber session can be specified using either the corresponding Acct-Session-Id value or structured username. This command can be used with Point-to-Point Protocol (PPP) and non-PPP subscribers.

The following standard RADIUS attributes are updated when the reauthorize command is issued (most important):

•Rate-Limit-Rate: Configures the rate-limit rate for the subscriber in kbps.
•Police-Rate: Configures the policing rate for the subscriber in kbps.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

eternum schreef:Ben je daar heel zeker van!? Of is het een vermoeden?

ik ben het niet zeker, tenslotte ben ik nog maar sinds vandaag onbeperkt en heb ik dus nog geen ervaring in het bestellen van 20GB blokken
dacht dat je de gratis blokken hier moest kopen:
Afbeelding
en dat andere was dacht ik voor unlimited volume aan te vragen? maar ik zal verkeerd gedacht hebben blijkbaar
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Nu ja, ik ben er wél zeker van. :wink:
Want het scriptje dat ik hier op het forum geplaatst heb (en intussen een sticky heeft), koopt extra "gratis" volumeblokken van 20GB aan nul euro via de weg die ik hiervoor heb aangegeven en werd reeds door menigeen succesvol gebruikt.
Je vindt dit hier: Macro om gratis volumepacks bij te kopen.

De 20GB blokken kan je ook kopen via de alternatieve weg die jij aangeeft.
Doch beide manieren volgen, buiten het beginpunt, uiteindelijk dezelfde weg.

Mocht de link, zoals jij dat vooreerst aangaf, dienstig zijn om de optie "Volume Pack Unlimited" aan te schaffen dan zou die logischer wijze onder "Opties met maandelijkse betaling" staan (namelijk 10 euro/maand) in plaats van waar die nu staat "Opties met eenmalige betaling" (zij het nul euro) met de vermelding "Unlimited Volume".
De termen "Volume Pack Unlimited" en "Unlimited Volume" (dat zijn twee verschillende dingen) zou misschien voor verwarring kunnen zorgen ...

Anyway, ik geloof dat we nogal off-topic zitten. :wink:
De titel alhier is "Belgacom test langere connectietijden internetverbindingen".
En jawel, ook hier reeds langer dan 36 uur.
Alexke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 jun 2010, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 17 keer

72 uurs en 318gb :oops:
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Vraag me toch af wat er nu juist moet getest worden? Destijds bij dxAdsl waren er geen disconnects en had je maanden hetzelfde ip-adres.
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Disconnectie is bij mij ook verlengd naar 96 uren sinds het eind van augustus !

26/08/2011 07:41:40 96h 00m 00s 24.774.797 Kb 148.933.800 Kb ADSL
30/08/2011 07:42:13 70h 53m 09s 22.651.785 Kb 22.883.723 Kb ADSL
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

r2504 schreef:
eternum schreef:We kunnen in dit topic natuurlijk ook een poll aanmaken over de gewenste tijdsspannes waarover een gedwongen disconnect als wenselijk ervaren wordt.

En waarom zou je iets anders wensen dan geen disconnect ?
Als er dan toch één moet zijn dan ga je best voor veelvouden van 24u... zo kan je hem tenminste eenvoudig voorspellen (namelijk iedere dag op hetzelfde uur).

Het voordeel van die 96 uur disconnect is inderdaad dat het een veelvoud is van 24u ...

Ik liet tot nu toe mijn modem om de 24uur ('s nachts) disconnecten, ten behoeve van de VoIP. Nu is dat niet meer nodig, gezien de volgende disconnects automatisch zullen gebeuren om de 4 dagen op hetzelfde tijdstip.

Tenzij de modem tijdens de dag eens toevallig reconnect (vb stroomuitval), dan moet je hem weer (manueel) in de pas krijgen :).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”