Manier om toch enkel modem te krijgen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer
Provider

Er is nog een manier om een modem van Telenet te krijgen, ipv een gecombineerde modem/router/ap. Namelijk als je een alarminstallatie hebt die uitbelt via een analoge telefoonlijn, en je neemt telefonie ook bij Telenet.

Men plaatst dan een bypass toestelletje zodat, indien zijn voeding wegvalt, de inkomende coax de NUI bypasst (*) en rechtstreeks naar de modem gaat. De modem zelf heeft dan ook een ingebouwde batterij.

(*) jaja, dit is correct Nederlands, zie http://www.vacature.com/blog/hoe-schrij ... nederlands
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Volgens mij is er maar één goede manier om toch enkel de modem te krijgen:
dat is uw eis duidelijk vermelden bij de bestelling, en erop aandringen dat de klantendienst dit verzoek ook vermeldt op de instructies voor de technieker.
Mijn ervaring is dat ze daar tegenwoordig absoluut niet moeilijk meer over doen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

philippe_d schreef:Mijn ervaring is dat ze daar tegenwoordig absoluut niet moeilijk meer over doen ...
Ik vroeg erom echter de persoon op de helpdesk begon meteen een verhaaltje dat het allemaal niet meer nodig was want dat je de combi router kon instellen als modem-only (dikke leugen dus) en dat hij niets kon garanderen (ik moest maar hopen dat de technieker er ééntje zou bijhedden).

Uiteindelijk is na enig aandringen alles wel prima verlopen maar het stoort me enorm dat men gewoon liegt tegen z'n klanten !
Xe0n
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

Mij werd bij de bestelling (in een TN verdeler) verteld dat de techniekers altijd beide bij hebben en dat ik, als de technieker voor de deur staat, enkel moet 'kiezen' welke modem ik wil.. Best eens bellen naar de helpdesk dus? (Technieker komt op 8 sept.)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer
Provider

Bestellen bij een Pc winkel die ook telenet verdeler is, en bij de bestelling kunnen ze ook een boodschap doorgeven aan de technieker daar moeten ze dus invullen "modem only setup" :wink:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Xe0n schreef:Best eens bellen naar de helpdesk dus?
Speel het veilig en laat het in je dossier zetten... zo is er achteraf geen discussie als de technieker langskomt (en kan je hem ook wandelen sturen als hij geen modem-only heeft).
Ravelord
Starter
Starter
Provider

Ik heb net gebeld met Telenet om mijn Goldshake te upgraden naar Fibernet Shake. Zeer vriendelijke mevrouw vertelde me dat er geen extra kosten verbonden waren: geen activatiekosten, geen installatiekosten. Geen activatiekosten? Vind ik vreemd alleszins. Nogmaals gevraagd en bevestigd.

De modem only maakte ze absoluut geen problemen van, dit ging ze in het dossier zetten en de technieker nam die mee. Op einde van gesprek nogmaals gevraagd en bevestigd.

Toen Fibernet uitkwam heb ik over de activatiekosten altijd verschillende verhalen gehad van de helpdesk, nu blijkt alweer dat ze niet moeten betaald worden. Soit, ik heb het ganse gesprek opgenomen, mochten ze nu wel komen dan heb ik tenminste wel bewijs dat er gezegd is geweest dat het volledig gratis is!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Dit zijn de huidige (want ze veranderen bijna maandelijks) voorwaarden;

Dit (Gratis installatie (inclusief draadloos internet) + Gratis activering) aanbod is geldig
* t.e.m. 18/09/2011
* gratis installatie bij bestelling van een Shake met Internet, Digitale tv en Telefonie
* gratis activering bij bestelling van een Shake met Internet, Digitale tv en Telefonie
* bij een jaarovereenkomst

Bron: http://telenet.be/1113/0/1/nl/thuis/sha ... oorwaarden
Ravelord
Starter
Starter
Provider

r2504 schreef:Dit zijn de huidige (want ze veranderen bijna maandelijks) voorwaarden;

Dit (Gratis installatie (inclusief draadloos internet) + Gratis activering) aanbod is geldig
* t.e.m. 18/09/2011
* gratis installatie bij bestelling van een Shake met Internet, Digitale tv en Telefonie
* gratis activering bij bestelling van een Shake met Internet, Digitale tv en Telefonie
* bij een jaarovereenkomst

Bron: http://telenet.be/1113/0/1/nl/thuis/sha ... oorwaarden
En de voorwaarden:
* Voor Digitale tv heb je een kabelabonnement nodig (niet inbegrepen). Heb je dat nog niet? Dan regelen we dat meteen tijdens je online bestelling. Check hier de prijs van een kabelabonnement in jouw regio.Telenet-kabelabonnement nodig (niet inbegrepen)
* Als je nog geen Internet hebt, installeren we draadloos internet
* Ben je al Telenet-klant? Dan krijg je deze kortingen als je overstapt op een Telenet Shake met Telenet Internet, Telenet Digitale tv of Telenet vaste telefonie als nieuwe dienst.

Ik heb dus een Goldshake met al die diensten al, wat zou willen zeggen dat ik dan deze korting niet zou krijgen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Ben je al langer dan een jaar klant, zeg je digitale TV op... en 5 minuten nadien stap je over op de Shake :lol:
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

Ravelord schreef:En de voorwaarden:
* Voor Digitale tv heb je een kabelabonnement nodig (niet inbegrepen). Heb je dat nog niet? Dan regelen we dat meteen tijdens je online bestelling. Check hier de prijs van een kabelabonnement in jouw regio.Telenet-kabelabonnement nodig (niet inbegrepen)
* Als je nog geen Internet hebt, installeren we draadloos internet
* Ben je al Telenet-klant? Dan krijg je deze kortingen als je overstapt op een Telenet Shake met Telenet Internet, Telenet Digitale tv of Telenet vaste telefonie als nieuwe dienst.

Ik heb dus een Goldshake met al die diensten al, wat zou willen zeggen dat ik dan deze korting niet zou krijgen...
Je zal niets moeten betalen bij overschakeling naar Fibernet, er is zelfs een tijdelijk actie tot bijna half september dat je gratis kan downgraden naar basic internet
(iemand die werkt in een telenet center heeft dat bevestigd)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
elmariachi2920
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 7 keer
Provider

ik ben ook gedowngrade naar basic internet en heb 50€ moeten bijbetalen.
waarschijnlijk omdat ik het vorige abonnement nog geen jaar had...
Ravelord
Starter
Starter
Provider

Nog even off-topic:
Ik zat ondertussen op smallband voor Internet en kon geen blokken bijkopen op Mijn telenet wegens melding "Internetabonnement in verwerking - We kunnen de gegevens van je internetabonnement momenteel niet weergeven omdat we je Fibernet-bestelling nog verwerken. Van zodra de Telenet-technicus is langsgeweest om Fibernet te installeren bij je thuis, kun je in Mijn Telenet opnieuw je internetabonnement raadplegen en beheren".

Ik bel dus naar Telenet, 15 min technische dienst, kerel kon het niet aanpassen en wist ook niet of ik nog op smallband zou zitten totdat de technieker langskwam. Aangezien het morgen zou resetten ging ik wel afwachten en morgen zien. Soit, geïrriteerd bel ik 5 min later opnieuw voor een second opinion. Resultaat: geen probleem meneer, even rechtzetten dan komt u onmiddellijk ook in het nieuwe profiel en zit u terug op volledige snelheid. Letterlijk 1 min later kon ik terug aan volledige snelheid surfen. Gotta love Telenet :-)
Xe0n
Member
Member
Provider

r2504 schreef:
philippe_d schreef:Mijn ervaring is dat ze daar tegenwoordig absoluut niet moeilijk meer over doen ...
Ik vroeg erom echter de persoon op de helpdesk begon meteen een verhaaltje dat het allemaal niet meer nodig was want dat je de combi router kon instellen als modem-only (dikke leugen dus) en dat hij niets kon garanderen (ik moest maar hopen dat de technieker er ééntje zou bijhedden).

Uiteindelijk is na enig aandringen alles wel prima verlopen maar het stoort me enorm dat men gewoon liegt tegen z'n klanten !
Net even gebeld met Telenet, volgens de dame van de helpdesk (die me trouwens niet eens liet uitspreken) hadden ze enkel de combi modem/router en kon de draadloze functie daarvan zonder problemen uitgeschakeld worden. De techniekers op de baan hebben enkel dit toestel bij en daar zou ik het mee moeten doen..

Straks nog maar eens terugbellen dus. :p

(Welke nummer hebben jullie trouwens gebeld? De 0800/66.041 (algemene klantendienst) of 015/66.66.66 (administratie & technische dienst)?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Xe0n schreef:volgens de dame van de helpdesk (die me trouwens niet eens liet uitspreken) hadden ze enkel de combi modem/router
Zeg dat ze dikke leugens aan het vertellen is.
Xe0n schreef:en kon de draadloze functie daarvan zonder problemen uitgeschakeld worden.
En ook niet begrijpt wat het probleem is (namelijk dat je de NAT niet kan uitschakelen).
Xe0n schreef:De techniekers op de baan hebben enkel dit toestel bij
Oh ja... dat ze nog meer leugens aan het vertellen is.
Xe0n schreef:Straks nog maar eens terugbellen dus.
Iedere keer zal je een ander antwoord krijgen... daar schiet je dus ook niet mee op (terwijl persoon X zegt dat hij het in je dossier zet blijkt persoon Y 10 minuten later niets terug te vinden in dat zelfde dossier).
Xe0n schreef:(Welke nummer hebben jullie trouwens gebeld?
Ik bel meestel op het duivelse 666666 nummer :twisted:
Xe0n
Member
Member
Provider

Daarnet nog eens geprobeerd, iemand van de administratie gesproken.. Die vroeg eerst waarom ik enkel de modem wou en toen ik begon over NAT ging hij me doorschakelen naar de technische dienst omdat hij daar niet op kon antwoordden. Na +-5 min te hebben gewacht kreeg ik iemand van de TD te pakken en die maakte er geen probleem van. Ik hoorde hem tokkelen op zijn klavier dus ik vermoed dat het wel effectief mee in mijn dossier staat. Nog 8d en dan komen ze langs, hopelijk van de eerste keer goed. :)
byter
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

Het is eindelijk de technicus die beslist dus die mag zoveel tokkelen als die wilt.
Xe0n
Member
Member
Provider

Vandaag op't werk (TN verdeler) gevraagd of ze mijn afspraak eens konden opvragen, in de hoop dat ik de opmerking van de medewerker zou kunnen zien staan. (Dan was ik tenminste zeker dat het erbij stond.)

Afspraak opgevraagd, telefonische support staat erbij.. Opmerking: "Klant wou weten of afspraak nog door ging." :bang:
Eventjes verder gekeken en een 'Opmerkingen' veldje gevonden waar we zelf iets kunnen inzetten, dus het daar dan maar duidelijk bij gezet. En nu afwachten en zien wat de technieker hier gaat proberen te plaatsen donderdag. :)
Xe0n
Member
Member
Provider

Gelukt! :)

Technieker is net terug buiten.. Hij had eigenlijk de AIO bij om hier te plaatsen, maar heb hem toch vriendelijk gemeld dat ik dat liever niet heb. Gelukkig had hij nog 1 modem bij, maar met battery back-up. Die batterij was al gekoppeld dus moest hij daar eerst toestemming voor vragen of die eraf mocht worden gehaald omdat dit anders 75€ zou kosten. Ik heb hem gezegd dat ik eventueel die kost wel wil betalen, zo lang hij hier maar een modem zet ipv een aio. Mij laten betalen was voor hem geen optie.. "Ze moeten het maar in orde brengen, anders gaan we wat 'ambras' maken hé." :)

Geen idee of hij uiteindelijk die toestemming heeft gehad, maar hij heeft hier toch de SBV6220E achter gelaten. :D
Speedtestje via wifi op mijn router:
Afbeelding

Straks eens bekabeld proberen. :)
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Als ik het goed begrijp kost die Battery pack dus 75 euro eenmalig maar heb jij die gratis gekregen?
Xe0n
Member
Member
Provider

Battery pack is heeft hij terug mee.. Normaal kost die inderdaad 75€, volgens hem.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”