Telenet knijpt bittorrent: hoe ze het doen
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 18:19
- Bedankt: 2 keer
Sorry maar dat is niet goed genoeg. Consumer of niet consumer abo, ik betaal er 80 € per maand voor. En nogmaals , ik kom van een abo van 500 gig voor 40 per maand, en daar ben ik vertrokken omdat ik meer nodig heb voor mijn werk. Ik werk gewoon van thuis uit, dat mij in staat stelt om de factuur van telenet op mijn firma te laten factureren. Ik zit gewoon in een residentiele omgeving. Waarom zou ik naar een NOG duurder abo gaan, als het eerst goed was. Waarom veranderd telenet iets dat eerst goed was. Ze bieden mij plotsklaps nog niet eens 1/50 e aan van wat ik zou moeten krijgen, maar ze verwachten dat ik hetzelfde blijf betalen, OF, nog zotter, ze insinueren dat als ik terug wil hebben wat ik eerst had, ik er nu het dubbel voor zou moeten betalen ? Zou telenet misschien het volgende denken :
Een klant die niet klaagt heeft het te goed ?
Het eerste jaar ging het allemaal correct, maar wat ze met mij de laatste weken aan het uitvoeren zijn is mij een raadsel ! Ik heb altijd op de groene zones gelet, altijd mooi gedaan wat ze verlangden.
Probleem is dat er hier in de straat gewoon geen telefoonlijnen zijn, en zover ik weet bied er in belgie niemand anders internet over de kabel aan ...
Ik zit echt met de handen in het haar... als ik dan lees dat zelfs die duurdere zakenabbonnementen nog geshaped worden, dan heeft het toch allemaal geen zin ?
Een klant die niet klaagt heeft het te goed ?
Het eerste jaar ging het allemaal correct, maar wat ze met mij de laatste weken aan het uitvoeren zijn is mij een raadsel ! Ik heb altijd op de groene zones gelet, altijd mooi gedaan wat ze verlangden.
Probleem is dat er hier in de straat gewoon geen telefoonlijnen zijn, en zover ik weet bied er in belgie niemand anders internet over de kabel aan ...
Ik zit echt met de handen in het haar... als ik dan lees dat zelfs die duurdere zakenabbonnementen nog geshaped worden, dan heeft het toch allemaal geen zin ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nogmaals op een consumer abonnement (hoe duur dat ook is) heb je geen SLA's ! Als internet voor jou (bedrijf) dan zo belangrijk is dan begrijp ik niet dat je een drama maakt van 69 versus 84 euro (da's een halve euro per dag extra) en je hiervoor in ruil een vaste TB hebt, en geen snelle of trage uren.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 18:19
- Bedankt: 2 keer
Wel, als het dan echt zou werken is dat inderdaad een minimaal verschil, maar zoals onze forumstarter meedeelt is hij toch overgeschakeld naar business xl en komt hij toch nog slechter uit, omdat zijn bittorrent NOG word geshaped, dus als je denkt dat ik nu van 80 € naar 120 € ga om in een nog slechtere situatie terecht te komen dan ben ik wel helemaal gek ! Jij bent precies de gedroomde klant van Telenet !
Heb vandaag trouwens nog eens gebeld, ze plakken er dus eindelijk een getal op. Het gemiddelde verbruik van alle FUP abo's bedraagt 210 GB, en ze staan dus 400 GB toe, en als je echt noooit iets in de rode zone download kan je dus maximaal 500 GB downloaden... Ander word volgens hun het netwerk overbelast...
Ik deelde mee aan de telenet techie :
'kijk, dit is nu mijn probleem, wanneer jullie stellen dat alle fup gebruikers gemiddeld 200 GB downloaden, dan vind ik dat telenet erg van geluk mag spreken dat dit zo weinig is, en moet het net gemakkelijker zijn om meer toe te staan , onmogelijk dat een 200 GB per maand per gebruiker het netwerk kan overbelasten, pure flauwekul ! Toen legde te telenettelefonist in frustratie neer ! Leuk hoor zo behandeld worden door de duurste isp ter wereld..
AAN IEDEREEN DIE HET ZICH AFVRAAGT, VOOR TELENET BETEKENT DUS ONGELIMITEERD DOWNLOADEN MAXIMAAL 500 GB. Welke onnozele gaat nou het dubbele betalen voor 1 TB, terwijl je het ergens anders voor nog geen 40 € hebt ?
Heb vandaag trouwens nog eens gebeld, ze plakken er dus eindelijk een getal op. Het gemiddelde verbruik van alle FUP abo's bedraagt 210 GB, en ze staan dus 400 GB toe, en als je echt noooit iets in de rode zone download kan je dus maximaal 500 GB downloaden... Ander word volgens hun het netwerk overbelast...
Ik deelde mee aan de telenet techie :
'kijk, dit is nu mijn probleem, wanneer jullie stellen dat alle fup gebruikers gemiddeld 200 GB downloaden, dan vind ik dat telenet erg van geluk mag spreken dat dit zo weinig is, en moet het net gemakkelijker zijn om meer toe te staan , onmogelijk dat een 200 GB per maand per gebruiker het netwerk kan overbelasten, pure flauwekul ! Toen legde te telenettelefonist in frustratie neer ! Leuk hoor zo behandeld worden door de duurste isp ter wereld..
AAN IEDEREEN DIE HET ZICH AFVRAAGT, VOOR TELENET BETEKENT DUS ONGELIMITEERD DOWNLOADEN MAXIMAAL 500 GB. Welke onnozele gaat nou het dubbele betalen voor 1 TB, terwijl je het ergens anders voor nog geen 40 € hebt ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Het overgrote deel van het Telenet cliënteel heeft allicht meer dan genoeg aan 500GB/maand.
Het kleine resterende deel kunnen ze missen als kiespijn, denk ik zo.
Afin, zelf ben ik ook overgestapt op VDSL2. Nog geen seconde spijt van gehad.
Top snelheid ligt lager dan bij TNT maar geen probleem qua volume en al helemaal geen restricties wanneer ik mijn internet gebruik...
Het kleine resterende deel kunnen ze missen als kiespijn, denk ik zo.
Afin, zelf ben ik ook overgestapt op VDSL2. Nog geen seconde spijt van gehad.
Top snelheid ligt lager dan bij TNT maar geen probleem qua volume en al helemaal geen restricties wanneer ik mijn internet gebruik...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Na 11 pagina's had ik dat over het hoofd gezien... en het is inderdaad totaal onaanvaardbaar. Ik zou dan ook alle mogelijke stappen zetten om dit probleem op te lossen (een titel in de krant zoals "Telenet beperkt ook verkeer van bedrijfsklanten" doet meestal z'n werk wel).denkiedenk schreef:Wel, als het dan echt zou werken is dat inderdaad een minimaal verschil, maar zoals onze forumstarter meedeelt is hij toch overgeschakeld naar business xl en komt hij toch nog slechter uit, omdat zijn bittorrent NOG word geshaped,
In dat opzicht kan ik je alléén maar gelijk geven (Fibernet Business met 1 TB is echter "maar" 84 euro).denkiedenk schreef:dus als je denkt dat ik nu van 80 € naar 120 € ga om in een nog slechtere situatie terecht te komen dan ben ik wel helemaal gek !
Volgens mij sta ik daar al lang op de zwarte lijst... ik beperk me namelijk meestal niet tot wat commentaar hier, maar ga verder.denkiedenk schreef:Jij bent precies de gedroomde klant van Telenet !
Maar ergens anders heeft geen telefoonlijn in jou straat (een reden te meer waarom de kabel open moet voor alternatieve spelers) !denkiedenk schreef:terwijl je het ergens anders voor nog geen 40 € hebt ?
-
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb nooit van telenet moeten hebben. Alleen uit overmacht zou ik het nog willen
VDSL2 : Mensen die een beetje langer wachten voor hun download binnen is + geen probleem met FUP + Donwloaden wanneer JIJ het wilt
VDSL2 : Mensen die een beetje langer wachten voor hun download binnen is + geen probleem met FUP + Donwloaden wanneer JIJ het wilt
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 18:19
- Bedankt: 2 keer
r2504 sorry voor mijn uitval, bedankt voor je reactie, ik had je even verkeerd ingeschat, ook zeuske bedankt !
En RAf, bedankt , vanaf dat ik oor dat er bij mij VDSL gaat zijn ga ik dit documentje onmidelijk opsturen sèh.
En RAf, bedankt , vanaf dat ik oor dat er bij mij VDSL gaat zijn ga ik dit documentje onmidelijk opsturen sèh.
-
- Elite Poster
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
voor mij is het ook het eerste en laaste jaar telenet ze, maar bon, men moet het ervaren om te weten eh. zeker nu belgacom in zijn 43 euro abonnement de limiet afgeschaft heeft.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
No hard feelings... het is niet altijd eenvoudig om verschillende threads te volgen en nog te weten wat er 11 pagina's geleden geschreven is.denkiedenk schreef:r2504 sorry voor mijn uitval, bedankt voor je reactie
Wel zou ik je aanraden (aangezien je blijkbaar geen andere optie hebt momenteel) eens contact op te nemen met de business afdeling van TN (en blijf weg van de normale helpdesk) om te kijken wat zij vertellen (en indien de TS correct is hen dan ook duidelijk te maken dat dit geen bedrijfspraktijken zijn).
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Kan dit:
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met downloaden van rapidshare, fileserve etc...
Ik zet hier regelmatig iets zelf op, kameraden die iets uploaden etc..
Nu, downloaden is mij altijd goed gelukt tegen volle snelheid (Fibernet 40) tegen een 3 à 4 Mbit.
Ik heb een mail gehad dat Telenet onderhoudswerken ging uitvoeren op 17/08 in onze buurt.
TOEVALLIG kan ik nog wel downloaden van rapidshare, fileserve en anderen, maar ik haal nog zelden mijn max snelheid.
De snelheid gaat op en neer, van 35kb naar 700kb, naar soms heel even 1,2Mbit, maar dan weer naar 17kb.
Zou dit te maken kunnen hebben met hun "onderhoudswerken"?
Heeft nog iemand hier last van?
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met downloaden van rapidshare, fileserve etc...
Ik zet hier regelmatig iets zelf op, kameraden die iets uploaden etc..
Nu, downloaden is mij altijd goed gelukt tegen volle snelheid (Fibernet 40) tegen een 3 à 4 Mbit.
Ik heb een mail gehad dat Telenet onderhoudswerken ging uitvoeren op 17/08 in onze buurt.
TOEVALLIG kan ik nog wel downloaden van rapidshare, fileserve en anderen, maar ik haal nog zelden mijn max snelheid.
De snelheid gaat op en neer, van 35kb naar 700kb, naar soms heel even 1,2Mbit, maar dan weer naar 17kb.
Zou dit te maken kunnen hebben met hun "onderhoudswerken"?
Heeft nog iemand hier last van?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
VDSL2 beschikbaarheidstest, wekelijks te checken: http://belgacom.be/bwt/denkiedenk schreef:En RAf, bedankt , vanaf dat ik oor dat er bij mij VDSL gaat zijn ga ik dit documentje onmidelijk opsturen sèh.
-
- Plus Member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 14 keer
Telenet, reageer eindelijk eens aub ! Jullie lezen mee op dit forum dat weet ik.Als de boekhouding voor de zoveelste keer knoeit reageren jullie wel.Toon een keer ballen en leg je klanten uit hoe het zit met de data limieten en het afknijpen .Het is overduidelijk dat jullie 'vrij downloaden' een leugen is dus stop ermee en plak er cijfers aan vast. Als jullie geen klanten willen die gebruik maken van hun dure abo waarom dan niet gewoon eerlijk zeggen.Als iemand mij een mail adres van de ceo kan bezorgen zal ik hem vragen of hij of iemand anders met gewicht reageert op dit forum .
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Charlotte moet gewoon dergelijke dingen negeren omdat ze er geen bevoegdheid over heeft (dit zijn strategische beslissingen). TN beseft goed genoeg dat hun nodes niet geschikt zijn voor hoge volumes, maar kan/wil niet de nodige aanpassingen doen op korte/lange termijn.dasmewat schreef:Telenet, reageer eindelijk eens aub ! Jullie lezen mee op dit forum dat weet ik.
Als je lang gaat zeuren en hen dwingt een getal te noemen zal men het safe spelen en dus het laagste nemen... wil je dus liever dat men zegt je krijgt nog 150 GB voortaan, of dat men zegt als je je een beetje aanpast aan de groene uren krijg je er ook wel 300 GB door (om fictieve cijfers te gebruiken).dasmewat schreef:Het is overduidelijk dat jullie 'vrij downloaden' een leugen is dus stop ermee en plak er cijfers aan vast.
Zoekt en gij zult vinden... maar ik betwijfel of het veel zin heeft strategische beslissingen in twijfel te trekken (over traffic shaping op business abonnementen zou ik dan weer wel die weg volgen), laat staan dat je er een publiek antwoord op krijgt. Moest je het adres vinden, denk dan tweemaal na en gebruik het verstandig.dasmewat schreef:Als iemand mij een mail adres van de ceo kan bezorgen zal ik hem vragen of hij of iemand anders met gewicht reageert op dit forum .
-
- Plus Member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 14 keer
Opzeggen bij TN is voor de hand liggend ,kost je 5 min .. Ik wil alleen zeggen dat wanneer iedereen over zich heen laat lopen Telenet rustig kan doorgaan met lucht verkopen .Ik heb Mevr Kroes een mail geschreven,Testaankoop gesproken etc etc.Dat is tegen windmolens vechten maar stel je voor dat er duizenden klachten kwamen,Dan zouden ze zich meer of minder gedwongen voelen en er iets mee moeten doen..
Charlotte mag alleen reageren op de f*** up's van de admin,dat is zo...Daarom zou het leuk zijn als iemand met bevoegdheid
eens ging uitleggen hoe TN over deze dingen denkt ..Je gaat als bedrijf af als je moet reageren zoals een tijdje geleden vind ik ..Als laatste even dit.Telenet mag voor mij met cijfers komen..Slaan deze nergens op raken ze veel klanten kwijt en ook Telenet moet rekeningen betalen.Ze hebben (te) veel moeten dokken voor hun troetelkind het voetbal.
Charlotte mag alleen reageren op de f*** up's van de admin,dat is zo...Daarom zou het leuk zijn als iemand met bevoegdheid
eens ging uitleggen hoe TN over deze dingen denkt ..Je gaat als bedrijf af als je moet reageren zoals een tijdje geleden vind ik ..Als laatste even dit.Telenet mag voor mij met cijfers komen..Slaan deze nergens op raken ze veel klanten kwijt en ook Telenet moet rekeningen betalen.Ze hebben (te) veel moeten dokken voor hun troetelkind het voetbal.
Laatst gewijzigd door dasmewat 30 aug 2011, 19:23, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 18:19
- Bedankt: 2 keer
Dafke, dat zijn nou precies de gevolgen van traffic shaping. Dit heeft niets te maken die onderhoudswerken hoor, volgens mij is Telenet gewoon lukraak op verschillende momenten en bij verschillende abonnees hun traffic shaping experimenten aan het uitvoeren... Ik heb gewoon de indruk dat ze bij mij bijvoorbeeld nu al een maand aan het experimenteren zijn....
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Hmmm, ik ga binnenkort verhuizen.. Leuk om te weten dat ze mij dan kwijt zijn als dit effectief traffic shaping is.
Ik dacht dat dit enkel bij torrents mogelijk was? Fileserve en rapidshare zijn helemaal geen torrents?
Ik dacht dat dit enkel bij torrents mogelijk was? Fileserve en rapidshare zijn helemaal geen torrents?
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 18:19
- Bedankt: 2 keer
In principe kunnen ze dit dus met elk protocol, niet enkel met bittorrent. Ze kunnen als ze willen perfect www.google.be enorm vertragen en bijvoorbeeld bing snel laten werken, om maar een voorbeeld te geven... Het enig wat je kan proberen misschien is je rapidshare via https of ftp indien mogelijk te gebruiken... Maar dat is zeker geen garantie..
Tip: Belgacom Skynet Favorite vanaf 1 september onbeperkt downloaden. +/- 65 euro per maand voor een vaste lijn, internet en tv.denkiedenk schreef: Gezien ik hier een thuisfirma heb, en samenwerk met Oracle, die mij soms bestanden van meer dan 100 GB sturen via bittorrent is dit voor mij gewoon niet haalbaar en word ik als zelfstandige de keel dichtgeknepen !
Dit is pure internetmaffia die ondernemers met de rug tegen de muur zetten en er 100 en euro's per maand aan willen verdienen ! ABSOLUTE SCHANDE
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 18:19
- Bedankt: 2 keer
Ok jongens , blijkbaar situeert het probleem zich in verschillende landen, hier heb ik een leuke link gevonden ...
http://wiki.vuze.com/w/Bad_ISPs#Belgium
http://wiki.vuze.com/w/Bad_ISPs#Belgium
Weer een leuke vanochtend. Kom 's ochtends thuis en vriendin weet me te zeggen dat internet niet werkt. Dit gebeurt (te) dikwijls, dus ik voer de gewoonlijke routine uit: modempje uittrekken, terug insteken. Op de computer nog laad nog steeds geen enkele site, Chrome geeft me een melding dat er een probleem is met DNS. Ondertussen zie ik uit mijn ooghoek de cijfertjes in mijn torrent-client uitslagen: 4,6 Mb/s , daar waar ik tegenwoordig hoogstens nog 1,5 Mb/s haal en dat enkel 's nachts. Enfin, 2 minuten later is mijn file binnen (wat een luxe!) en ik ga ontbijten. Ik kom een 10 min later terug en de browser werkt terug en nslookup van domeinnamen kan zonder enig probleem, uit curiositeit voeg ik exact dezelfde torrent terug toe ... tussen 50 en 150 Kb/s Voor de zekerheid nog een speedtest gedaan om te checken of er misschien nog problemen zijn :
Daar krijg ik dus ruwweg 2% van ter beschikking.
Nog 5 maanden voor ik uit mijn contract kan.
Code: Selecteer alles
Download Speed: 41315 kbps (5164.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 2330 kbps (291.3 KB/sec transfer rate)
Latency: 8 ms
Fri Sep 02 2011 08:05:37 GMT+0200 (CEST)
Nog 5 maanden voor ik uit mijn contract kan.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Kunnen ze je snelheid ook vertragen als je bijvoorbeeld via je Usenet nieuwslezer SSL activeert ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Natuurlijk, SSL zal daar niets aan veranderen... bij TN kent men ook wel de IP-adressen van de meest NNTP servers.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Die traffic shaping tools zijn ook niet van de domste hoor... veel connecties op korte tijd naar diverse IP-adressen op een andere dan poort 80... de rode lamp zal wel flikkeren dan ! Men hoeft dus zelfs niet eens naar de inhoud van de packets te kijken om dit reeds als verdacht te bestempelen.
Tegen een goede traffic shaping tool kan je volgens mij weinig beginnen.
Tegen een goede traffic shaping tool kan je volgens mij weinig beginnen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Je kan onmiddelijk opzeggen, reden wijziging van de specificaties.Daar krijg ik dus ruwweg 2% van ter beschikking.
Nog 5 maanden voor ik uit mijn contract kan.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=386691#p386691
Je zou ze zelfs in gebreke kunnen stellen omdat ze deze wijziging niet vooraf gecommuniceerd hebben aan alle klanten.
Sterker nog, pas na vele klachten hebben ze er een pagina rond gemaakt:
http://onlinesupport.telenet.be/content ... en-gebruik
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 18:19
- Bedankt: 2 keer
update, bij mij nog geen verbetering, integendeel, ik heb de indruk dat hun systeem almaar 'slimmer' word, in het nadeel van de gebruiker.
Ik begrijp Telenet niet.
naar hun analogie :
Aan hun customer service leren ze dat Bittorrent illegaal is... Als je er bij hun over begint hoef je niet meer te rekenen op enige vooruitgang in het gesprek en wimpelen ze je bijna af.
Opeens zou Volkswagen zeggen dat wagens eigenlijk illegaal zijn, omdat je er te snel mee kan rijden, of op het verkeerde vak...
Hoeveel wagens zou Volkswagen nog verkopen als ze zouden aankondigen dat vanaf morgen alle productiemodellen nog slechts een topsnelheid van 120 km/h hebben...
Ik begrijp Telenet niet.
naar hun analogie :
Aan hun customer service leren ze dat Bittorrent illegaal is... Als je er bij hun over begint hoef je niet meer te rekenen op enige vooruitgang in het gesprek en wimpelen ze je bijna af.
Opeens zou Volkswagen zeggen dat wagens eigenlijk illegaal zijn, omdat je er te snel mee kan rijden, of op het verkeerde vak...
Hoeveel wagens zou Volkswagen nog verkopen als ze zouden aankondigen dat vanaf morgen alle productiemodellen nog slechts een topsnelheid van 120 km/h hebben...
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Voor mij is het persoonlijk heel simpel.
Ook ik had last van de trafic shaping en ik had een fibernet 40, ben nu overgeschakeld naar een basic net en heb echt niet het gevoel achter uit te gaan... integendeel
Ook ik had last van de trafic shaping en ik had een fibernet 40, ben nu overgeschakeld naar een basic net en heb echt niet het gevoel achter uit te gaan... integendeel
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik download niet veel via torrents, maar die nieuwe breaking bad was gisteren binnen op een wip aan 9MB/s via Fibernet XL om 22h30...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Offtopic:netdata schreef:Voor mij is het persoonlijk heel simpel.
Ook ik had last van de trafic shaping en ik had een fibernet 40, ben nu overgeschakeld naar een basic net en heb echt niet het gevoel achter uit te gaan... integendeel
Heb je hiervoor 50 euro moeten betalen?
Indien dit zo is, kan je dan ook je huidig abonnement opzeggen, en Basic Internet bestellen als "nieuwe klant" zodat je "maar" 30 euro betaalt?
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Bij mij was het erger:
* 50 euro downgrade kosten
* 50 euro activatie kosten (omdat ik van fibrenet 40 naar een basic shake ga)
Na wat een en weer bellen heb ik dit alles kunnen reduceren tot 28 euro...
Activeringskost kunnen ze schrappen, maar de downgrade kost niet.
Maar ze kunnen wel een commerciele compensatie doen op je internet, ik heb dus 1 maand internet gratis gekregen (32 euro)
Dus de totale som was voor mij 28 euro...
En ik betaal netto nu 13 euro minder, dit compenseerd voor mij:
1) de opslag die er binnenkort aankomt
2) dat ik niet de volle snelheid krijg waarvoor ik betaal
En ter info, bij belgacom komt dit alles me duurder uit...
* 50 euro downgrade kosten
* 50 euro activatie kosten (omdat ik van fibrenet 40 naar een basic shake ga)
Na wat een en weer bellen heb ik dit alles kunnen reduceren tot 28 euro...
Activeringskost kunnen ze schrappen, maar de downgrade kost niet.
Maar ze kunnen wel een commerciele compensatie doen op je internet, ik heb dus 1 maand internet gratis gekregen (32 euro)
Dus de totale som was voor mij 28 euro...
En ik betaal netto nu 13 euro minder, dit compenseerd voor mij:
1) de opslag die er binnenkort aankomt
2) dat ik niet de volle snelheid krijg waarvoor ik betaal
En ter info, bij belgacom komt dit alles me duurder uit...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Telenet is weer alle onbekende protocollen zoals oa openvpn aan het knijpen:
BEWIJS:
In AXS datacenter heb ik op mijn vpnserver op poort 80 even iperf opgezet, deze netwerk benchmark tool luistert zowel op de publieke LAN interface als op de private vpn interface, beide op poort 80. Al wat over de VPN gaat, ziet telenet niet als poort 80 passeren, maar wel via de openvpn poort passeren. En die knijpen ze duidelijk af, net zoals imaps, dat ook kruipt. Het heeft daarnet meerdere minuten geduurd om onze mailing van slechts 4 Mbyte erdoor te krijgen. Foei.
Fibernet Business L -> AXS server non-encrypted en een default gekende poort = FULL SPEED
Net dezelfde test, maar door een OpenVPN tunnel, datacenter server AXS is ook VPN eindpunt.
De speed s****. Ook mijn imaps mailserver die in hetzelfde AXS lan staat kruipt ellendig, is ook een non-default poort die telenet dichtknijpt.
Morgen zeg ik het op, of downgrade ik naar het goedkoopste abonnement, denk een basicnet.
Ik betaal 70 € excl btw voor een service die ik niet krijg.
BEWIJS:
In AXS datacenter heb ik op mijn vpnserver op poort 80 even iperf opgezet, deze netwerk benchmark tool luistert zowel op de publieke LAN interface als op de private vpn interface, beide op poort 80. Al wat over de VPN gaat, ziet telenet niet als poort 80 passeren, maar wel via de openvpn poort passeren. En die knijpen ze duidelijk af, net zoals imaps, dat ook kruipt. Het heeft daarnet meerdere minuten geduurd om onze mailing van slechts 4 Mbyte erdoor te krijgen. Foei.
Code: Selecteer alles
iperf -s -p 80
[ 5] local 109.68.X.X port 80 connected with 81.82.Y.Y port 52583
[ 5] 0.0-61.6 sec 33.6 MBytes 4.58 Mbits/sec
Code: Selecteer alles
[ 4] local 172.31.0.1 port 80 connected with 172.20.0.20 port 51771
[ 4] 0.0-61.9 sec 864 KBytes 114 Kbits/sec
De speed s****. Ook mijn imaps mailserver die in hetzelfde AXS lan staat kruipt ellendig, is ook een non-default poort die telenet dichtknijpt.
Morgen zeg ik het op, of downgrade ik naar het goedkoopste abonnement, denk een basicnet.
Ik betaal 70 € excl btw voor een service die ik niet krijg.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 10 okt 2011, 21:15, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Mail eens naar den Duco zou ik zeggen... wil wel eens weten wat het officiele antwoord is (ipv. een helpdesker die je met alle plezier zal downgraden - customer retention is f.cked up bij Telenet namelijk).ub4b schreef:Morgen zeg ik het op
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Bel net naar de 015332266, het business nummer van telenet.
Leg situatie uit (jullie shapen mijn traffic, niet akkoord met de snelheid), blijkbaar is het meiske aan de andere kant (een zekere Daisy) niet op de hoogte, doet een stomme modem test (brand uw blauw lampke), en verwacht van mij om naar een duur 070 nummer te bellen (0,30€/minuut).
Ik vertel haar dat ik niet akkoord ben dat ik naar een 070 nr moet bellen (dat veel duurder is), terwijl ik kan aantonen dat Telenet aan de oorzaak ligt. ze wil me niet verder helpen helaas.
Bel nog es terug naar het 0800 nr: 080066611 en krijg haar terug aan de lijn. Dring aan om iemand te kunnen spreken, ze wil eerst niet, dring dan aan om haar overste ... uiteindelijk geraak ik bij iemand die wel technisch wat afweet, en vertelt me dat hun traficking (traffic manegement dus) al een ruime tijd gestopt is, en bevestigt dat ze nu niet aan het shapen zijn.
Zou natuurlijk gewoon een glitch kunnen zijn, maar ik ga mijn iperf setup nog een tijdje bij de hand houden om verschillende poorten uit te meten kwa max snelheid.
Die kerel legt ook uit, dat bij een overload van de helpdesk, ik op de consumer helpdesk kom (ook al bel ik naar de business helpdesk), en die mensen dan automatisch naar het 070 nr doorverwijzen. Ik moet dus de volgende keer als business klant expliciet naar de soho technische helpdesk doorvragen, en die is normaal wél gratis voor business klanten.
Leg situatie uit (jullie shapen mijn traffic, niet akkoord met de snelheid), blijkbaar is het meiske aan de andere kant (een zekere Daisy) niet op de hoogte, doet een stomme modem test (brand uw blauw lampke), en verwacht van mij om naar een duur 070 nummer te bellen (0,30€/minuut).
Ik vertel haar dat ik niet akkoord ben dat ik naar een 070 nr moet bellen (dat veel duurder is), terwijl ik kan aantonen dat Telenet aan de oorzaak ligt. ze wil me niet verder helpen helaas.
Bel nog es terug naar het 0800 nr: 080066611 en krijg haar terug aan de lijn. Dring aan om iemand te kunnen spreken, ze wil eerst niet, dring dan aan om haar overste ... uiteindelijk geraak ik bij iemand die wel technisch wat afweet, en vertelt me dat hun traficking (traffic manegement dus) al een ruime tijd gestopt is, en bevestigt dat ze nu niet aan het shapen zijn.
Zou natuurlijk gewoon een glitch kunnen zijn, maar ik ga mijn iperf setup nog een tijdje bij de hand houden om verschillende poorten uit te meten kwa max snelheid.
Die kerel legt ook uit, dat bij een overload van de helpdesk, ik op de consumer helpdesk kom (ook al bel ik naar de business helpdesk), en die mensen dan automatisch naar het 070 nr doorverwijzen. Ik moet dus de volgende keer als business klant expliciet naar de soho technische helpdesk doorvragen, en die is normaal wél gratis voor business klanten.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dat wist je toch op voorhand. Coaxnetwerk is oververzadigd en daardoor onstabiel geworden. Het is niet omdat je een business product neemt dat je meteen ook ontsnapt aan hun NOODZAKELIJKE traffic shaping.
Tel maar eens de dagelijkse pannes van het coaxnetwerk in verschillende steden.
Tel maar eens de dagelijkse pannes van het coaxnetwerk in verschillende steden.