Pukkelpop

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Betreffende die bomen op de weide.
Gelezen van een tuinier dat dat populieren waren, bomen die je nooit zo hoog mag laten worden.
Hier nog groenkenners aanwezig om daar een spreekwoordelijke boom over op te zetten?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

http://nl.wikipedia.org/wiki/Canadese_populier

Bij ons zetten ze die voor de kap.... na een jaar of 30 gaan die tegen de grond, die op de Pukkelpopweide heb ik daar altijd weten staan.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Die bomen hebben ze laten keuren en enkele hebben ze zelfs gekapt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Had ik nie op tv gezien dat die grote podiumbouwer zijn matriaal mooi was blijven staan?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

en nog 1 ding, toen ik 16 was gingen we met botinnen en een lange broek naar festivals, nu heb ik heel veel mensen in bikini op sletsen zien voorbijkomen. Er gaan me hier heel veel mensen uitlachen, behalve diegene die erbij waren ??
Ehm ja als het 30° is ga je toch geen botinnen aandoen? Nu sletsen vind ik ook niet handig in zo een massa maar een paar gewone schoenen volstaan wel!
En lang of kort doet er niet echt toe me dunkt, depends on the weather!
Betreffende die bomen op de weide.
Gelezen van een tuinier dat dat populieren waren, bomen die je nooit zo hoog mag laten worden.
Hier nog groenkenners aanwezig om daar een spreekwoordelijke boom over op te zetten?
Inderdaad een soort populier die hier veel voorkomt in België.....die op de weide zijn heus niet zo oud een jaar of 30a40 denk ik.
Maar zo een boom mag je inderdaad niet zo hoog laten worden die breken veel te makkelijk zoals je zag is deze niet ontworteld maar gewoon gebroken, bij een eik zou dat niet gebeuren! (ééntje van een arm(ke) dik kan je meestal nog gewoon breken)
Ik heb er al 100en zien omzagen/omduwen en af en toe split de stam gewoon in 2 :P
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

iceke schreef:Sorry, maar dat is dikke zever, 1. die lichtpaal op de camping kon beter vastgemaakt worden. 2. Die paal aan de biertent hadden ze met 8 haringen kunnen vastmaken ipv met 4. & 3. die overkapping aan de dancehall kon ook veel beter. Was alles in orde ? ja... kan dat volgend jaar beter ? ik zie niet in waarom niet.
Ja, en de kerktoren van Ciney die werd omvergeblazen vorig jaar hadden ze ook beter moeten vastmaken alhoewel die er al een eeuwigheid stond. Je kan je op alles voorzien maar niet op uitzonderlijke situaties.
Als jou dak wordt omvergeblazen morgen dan hoop ik dat dat ook dikke zever is voor je verzekering vermits je maar steviger had moeten bouwen. :evil:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

iceke schreef:Nee, dat denk ik helemaal niet, maar blijkbaar zijn er wel 4 doden gevallen door hun losgekomen materiaal.
De lichtmast op de camping zou gevallen zijn door een boom die daar tegen is gevallen. Je kan moeilijk alle lichtmasten op x aantal meter van de bomen gaan zetten, want dan is het donker op de camping. En je kan wel zeggen dat ze alles vaster moeten maken, maar het lijkt me niet dat er veel opgewassen zou geweest zijn tegen dat weer. Het hoofdpodium is b.v. bestand tegen 130km/uur dat stond nog recht. Dus zal het niet echt een kwestie geweest zijn van windkracht alleen, maar de combinatie van wind (in alle richtingen) en overvloedige regen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Je kan de tentjes ook op x aantal meter van de lichtmasten zetten... vroeger zat je bv. op de Werchter camping je tentje naast de wagen, plaats in overvloed (behalve op camping 1), nu is het overal een mierenhoop, zowel op de camping als op de wei.
Enfin, ze zullen wel lessen trekken uit dit spijtige voorval, ik verwijt niemand iets, ik verwacht wel een verbetering.

Die kerktoren gaat niet op 60.000 mensen vallen hoop ik, en die podiumbouwer is vragende partij om strengere regels op te leggen, die was de dag erna al in het nieuws aan het verklaren dat het in de buurlanden andere koek was om een vergunning te krijgen.

Tuurlijk zijn botinnen en een lange broek niet nodig, wij droegen dat gewoon, samen met het Humo kaaweeke, geen kat die er aan dacht om in hunne bikini een onweer op hun kop te krijgen. Enfin, tijden veranderen, vroeger was het 2 dagen alles geven, nu ben je een week en een klein fortuin kwijt als je naar een zomerfestival gaat. En de keren dat het echt spannend geweest is zijn ook op 1 hand te tellen, met The Cure op TW,Sisters of Mercy in Zeebrugge en Pearl Jam op Pinkpop was het op het randje, maar de camping op Pukkelpop of Dour heeft al ontelbare keren onder water gestaan.
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Mijn medeleven aan de slachtoffer van Pukkelpop 2011
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

iceke schreef:Je kan de tentjes ook op x aantal meter van de lichtmasten zetten...

die podiumbouwer is vragende partij om strengere regels op te leggen, die was de dag erna al in het nieuws aan het verklaren dat het in de buurlanden andere koek was om een vergunning te krijgen.

maar de camping op Pukkelpop of Dour heeft al ontelbare keren onder water gestaan.

Als je de tentjes op x aantal meter moet gaan zetten blijft er ook niet veel camping over. Een 'andere manier' van belichten lijkt me aangewezen.

En dat is natuurlijk de dag erna dat ze beginnen klagen, als ze het dan toch slecht vinden, dan moesten ze al veel langer aan het klagen zijn geweest.

De vorige keren dat de camping echt onder water heeft gestaan, was volgens mij vooral toen de camping A nog op het stuk van de boiler en dance hall was.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik kreeg via mail nog een interessante denkpiste doorgemaild die ik jullie niet wil onthouden (is als lezersreactie naar de Concentra-kranten gestuurd, zijn mensen van de UHasselt):
Pukkelpop, anders bekeken.

Vooreerst sterkte en moed aan allen die getroffen zijn door dit ongeluk.

Indien men de foto's van bevoegde website's bekeek, viel op dat een stuk van de luchtstroom plots gedeeltelijk een afbuiging naar beneden maakte, een staarteffect kreeg richting Kiewit om dan weer zijn weg te volgen. Het loont de moeite hier even bij stil te staan, toeval is immers niet altijd toeval.

* Ik kan geen 5 kilometer ver roepen, u ook niet. Zet men in een voetbalstadion echter 50.000 man bijeen, en er wordt gescoord, kan het gejuich gemakkelijk kilometers ver worden gehoord, afhankelijk van de atmosferische omstandigheden. Beperkte soortgelijke signalen versterken elkaar dus enorm, dat weet elke fysicus. Zet men dus 65.000 man op een beperkte oppervlakte, dan kan krijgt men hier allereerst al een thermisch effect, dat in de juiste omstandigheden al snel tot een halve Beaufort kan oplopen. Elke surfer of zeiler kan u zeggen wat hiervan het effect is.

** Als men verder 1 werkende gsm in de buurt van een draagbaar radio'tje houdt, dan hoort men duidelijk een kraaksignaal. Los van het feit of dit gsm-signaal schadelijk is of niet, is er dus ergens duidelijk een beïnvloeding van een energetisch veld. Neemt men nu op een beperkte opppervlakte 65.000 gsm's, die in tegenstelling tot vroeger bijna continu actief zijn met bluetooth en internet edm, dan genereert men een gigantisch energetisch storingsveld. Verder gaat men dan nog extra masten plaatsen, om nog éxtra capaciteit te kunnen genereren. Zo komt men nóg verder in een vicieuze cirkel terecht, die in bepaalde omstandigheden een kanteleffect kan bekomen in het normaal evoluerende patroon van bovenliggende ionenvelden. Over de roep om in de toekomst nóg meer capaciteit te plaatsen, zou ik dus eerst nog maar even nadenken

Ook tijdens de wereldjongerendagen in Madrid zag men soortgelijke fenomenen. Het loont volgens mij dan ook de moeite dat er statistisch onderzoek wordt gedaan naar frequentie en intensiteit van natuurgeweld tijdens grote manifestaties pakweg 20, 30 jaar geleden en nu, en de band met nabijliggende regen- en hagelvelden.

Luc Strymans en Yves Van Acker, energetisch begeleider
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Oeioeioei.. ik krijg hier al de wind van voren als ik schrijf dat ze in't vervolg hun gerief nog wat beter moeten vastmaken of wat meer plaats voorzien.
Volgend jaar allemaal zonder zonder gsm, microwave verboden en aluminiumfolie hoedje verplicht op de wei.

Trouwens, beaufort is optische eenheid (?), een halve beaufort bestaat helemaal niet. Wat ik wel wil aannemen is dat wanneer je 60.00 man op een hoop steekt dat het daar enkele graden warmer is, en een onweer of storm is een wisselwerking tussen koude en warmere lucht.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Dat zouden woorden zijn van iemand van Universiteit Hasselt?
Zoals Iceke al terecht aangeeft, bestaat 'een halve beaufort' niet, laat staat dat het een eenheid zou zijn voor 'thermisch effect'
Verder mijn twijfels bij de manier waarop de tekst geschreven is...

Trouwens, googlen op die namen levert ook al niks op!

EDIT: eens even opgezocht wat een 'energetisch begeleider' is.... verklaart alles :bang:
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

energetisch begeleider, belachelijk!
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik wil toch nog even kwijt dat ik op de bewuste avond rond 17h30 nog op buienradar gekeken had omdat wij buiten aan het werken waren en het ineens zo donker werd. Het beeld dat ik op dat moment zag (voorspelling 1 uur vooruit) voorspelde dat er over Brussel in de richting van Antwerpen hevige regenval zou zijn. Bij ons (Zolder) was er alleen een uitloper met wat lichte regen te zien en dus heb ik op mijn gemak opgeruimd. Kiewit ligt trouwens nog verder van Brussel dan wij.

Een half uur later brak ineens de hel los :eek: Ook hier kon ik niet verder zien dan halfweg de straat en op mijn inrit stond plots 5 tot 10 cm water. Kleine ongemakken weliswaar in vergelijking met wat op PP gebeurd is dus mij hoor je niet klagen.

Ik wil gewoon maar aantonen dat al die "experts" die hier (en overal) roepen "dat had je op buienradar kunnen zien en dan had je mensen kunnen waarschuwen" goed mis zijn. Àls ik zelf iets in openlucht zou organiseren en àls ik dan ook nog eens buienradar elk half uur zou checken en zo een beeld had gezien dan nog had ik besloten dat er niets aan de hand was. Het is trouwens omdat we die avond nog weg moesten dat ik ben begonnen met opruimen, anders had ik waarschijnlijk gewoon doorgewerkt in "die paar drupkes" die voorspeld waren.

PS: energetisch begeleider? Alleen al om die "titel" verliest dat bericht alle geloofwaardigheid.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

conclusie : Geen GSM's en ander radiogestuurd spul op een evenement met veel volk. :bang:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik moet mezelf corrigeren: ik ging er verkeerdelijk van uit dat de tekst door iemand van de UHasselt geschreven was (aangezien het kettingbrief-gewijs geforward werd door hun werknemers), maar de BRON is dus gewoon een lezersbrief, gepubliceerd in GVA.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef: (aangezien het kettingbrief-gewijs geforward werd door hun werknemers)
Dat zegt veel over hun werknemers :roll:
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Mathy schreef: Ik wil gewoon maar aantonen dat al die "experts" die hier (en overal) roepen "dat had je op buienradar kunnen zien en dan had je mensen kunnen waarschuwen" goed mis zijn. Àls ik zelf iets in openlucht zou organiseren en àls ik dan ook nog eens buienradar elk half uur zou checken en zo een beeld had gezien dan nog had ik besloten dat er niets aan de hand was. Het is trouwens omdat we die avond nog weg moesten dat ik ben begonnen met opruimen, anders had ik waarschijnlijk gewoon doorgewerkt in "die paar drupkes" die voorspeld waren.
Extreem weer is onvoorspelbaar. Een plaatselijke bui kan zo snel groeien dat het niet eens zichtbaar is op de radar. Verder vind ik ook dat (en ik wil er even op duiden dat ik zeker geen reclame wil maken, dit is puur informatief) de buienradar van Meteoservices een iets realistischer beeld geeft, omdat die radar buien sneller aangeeft dan de buienradar. Het zou niet de eerste keer zijn dat er op BR niks aan de hand is terwijl op MS radar buien wél worden aangegeven..
To download or not to download, that's the question.
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik was ook op Pukkelpop, en op het moment van de storm stonden wij aan het hoofdpodium. Gezien de mensen van ons groepje allemaal een deftige regenvest hadden zijn we maar blijven staan (ook met de gedachte dat het wel snel zou overgaan), ipv te gaan schuilen. Buiten de rode plekken van de hagelslag op mijn kuiten heb ik geen averij gelopen. Het is maar pas toen we terug naar de uitgang gingen dat de omvang van de ramp tot ons door begon te dringen...

Wat die buienradar betreft: ik heb de 'Rainy Days'-app op m'n gsm staan, en daarop kon ik (een half uur voor de storm) ook niet zien dat er zoiets op komst was. Dit kan in mijn geval misschien ook wel een andere oorzaak gehad hebben: waarschijnlijk was de kaart nog niet volledig gerefreshed door de trage dataverbinding op m'n mobieltje.

Ik kan me wel aansluiten bij de meerderheid van de mensen die van mening zijn dat de organisatie van Pukkelpop hier geen schuld treft (ze konden de plaats en de omvang van de storm niet voorspellen, en hadden ze het al gekund was het toch te laat om iedereen veilig te evacueren).

Toch vind ik ergens dat er behoorlijk wat volk onvoorbereid naar Pukkelpop getrokken is. Regen en hagel waren aangekondigd, en toch waren er veel mensen zonder regenvestje op de weide. Ook op de camping was blijkbaar niet iedereen voorbereid op de regen (water kan je bij zo'n weer nooit 100% uit je tent weren, maar probeer dan toch te voorkomen dat je kleren en slaapzak nat worden, een plastiek zak kost toch niks?). Allez, ik wil niemand veroordelen hoor, zelfs al ben je goed voorbereid op de regen, tegen een lichtmast of boom die op je valt vermag je natuurlijk niks...

Als er een Pukkelpop editie 2012 komt (en waarom zouden we daaraan twijfelen?), dan ga ik het toch iets anders aanpakken. Ten eerste: geen camping meer voor mij (na 15 jaar Pukkelpop was dit wel de spreekwoordelijke/letterlijke druppel), ik zoek wel een andere oplossing (hotel, of elke dag op en af rijden). Ten tweede: ik neem vanaf nu altijd het oortje van m'n gsm mee, dan kan ik tenminste toch naar de radio luisteren op m'n gsm. Niet dat de media kort na de ramp al echt goed op de hoogte waren van de toestand op de weide en camping, maar 't is toch beter dan geen nieuws te hebben...
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

iceke schreef:En ik blijf erbij , zorg voor een evacuatie plein, liever blauwe plekken van de hagel dan een boom of erger tegen je lijf & durf de muziek stil leggen, ook al is het loos alarm, een half uur vertraging kost minder en spaart misschien levens.
De meeste gewonden zijn gevallen door de hagel, sommige mensen hadden zelfs volledig bebloede armen. Ik stond in de boiler room en buiten nat haar had ik helemaal niks.
en nog 1 ding, toen ik 16 was gingen we met botinnen en een lange broek naar festivals, nu heb ik heel veel mensen in bikini op sletsen zien voorbijkomen. Er gaan me hier heel veel mensen uitlachen, behalve diegene die erbij waren ??
kerel, een half uur tervoren was het 30°, en binnen de tenten kan het nog 10° warmer geweest zijn
ik liep rond op espadrilles en een marcelleke en ik had het nog te warm... ik ben daarna blootsvoets naar de camping gestapt, wat nog de beste oplossing was, want je bleef toch steken in de modder of verloor gewoon je schoenen
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Ik snap iceke wel ivm het dragen van teensletsen. Ben denk ik eerder ook van zijn generatie en draag altijd stevige wandelschoenen op festivals. En een 15j geleden waren dat inderdaad legerbotinnen. Dit jaar had ik ook mijn wandelschoenen aan op Pukkelpop. Het ziet er misschien idioot uit, zeker onder een korte broek maar bon, ik heb er iig nooit problemen door met mijn voeten. Maar bon, ieder diertje zijn pleziertje zeker. Mijn ervaring heeft me geleerd dat stevige schoenen in elke situatie goed zijn op een festival, je kan er mij inziens niets fout mee doen buiten dan de mode gerelateerde opmerking but who the hell cares, it's a festival afterall :)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Teensletsen zou ik inderdaad ook niet op een festival aandoen. Draag op zn minst deftig schoeisel. Zeker als je tussen de crowd gaat staan springen en doen! En tshirt of zelfs pull (op werchter koelt het bvb snel af rond 12u) altijd meehebben in een rugzak oid...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Dan ben ik waarschijnlijk ook eentje van de iets oudere generatie... Normaal ga ik naar een festival met een afgedragen paar Dr.Martens, dit jaar heb ik wegens de aangekondigde regen (en ook beetje omdat m'n Dr.Martens serieus beginnen te stinken :wink: ) toch maar m'n wandelschoenen aangetrokken (GoreTex, dus waterdicht en toch nog beetje ademend). Fin, deze storm was zo buiten proportie dat ook m'n wandelschoenen langs boven volgelopen zijn (en de zool is beschadigd, zal waarschijnlijk vuilbak worden).

Er is ooit nog wel eens een editie van Pukkelpop geweest waarbij m'n bottines verzopen waren (geen storm, maar wel een hele nacht regen, camping stond toen ook onder water), en dan heb ik de rest van 't weekend maar op m'n Teva's door de modder geploeterd. Dat viel eigenlijk nog wel best mee, maar een Teva is toch nog iets anders dan een gewone teenslets (of toch wat ik eronder versta). Blootvoets zou 'k toch niet geriskeerd hebben, ook al is er geen glas toegelaten op de camping, je voeten zouden maar eens een verdwaalde tentpiket tegenkomen...

Ik kan best begrijpen dat je er bij zo'n temperaturen op tegenziet om een regenvest mee te sleuren op de weide, maar als er op 't weerbericht aangekondigd is dat er een grote kans op regen en hagel is, ga ik m'n regenvest niet in de tent op de camping laten liggen tot het te laat is... Ik denk dat die drie schaarsgeklede mensen, die bij ons aan de Main Stage stonden tijdens de hagelstorm, en waarbij ons groepje als 'menselijk schild' fungeerde, er ook wel zo over beginnen denken zijn.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

_rEuTeL_ schreef: De meeste gewonden zijn gevallen door de hagel, sommige mensen hadden zelfs volledig bebloede armen. Ik stond in de boiler room en buiten nat haar had ik helemaal niks.


kerel, een half uur tervoren was het 30°, en binnen de tenten kan het nog 10° warmer geweest zijn
ik liep rond op espadrilles en een marcelleke en ik had het nog te warm... ik ben daarna blootsvoets naar de camping gestapt, wat nog de beste oplossing was, want je bleef toch steken in de modder of verloor gewoon je schoenen
Ik snap u wel hoor, binnen een paar jaar ga je daar gewoon anders over denken of ben je(zoals ik meestal) gewoon te zat om te gaan schuilen ;-)

Wat geven een paar builen en schrammen of een blauw oog als er 20 meter verder doden vallen ?
Volgend jaar allemaal in onzen blote naar de festivals, das gewoon de beste oplossing volgens u. Als het dan wat gaat regenen kunde niks kwijtspelen in de modder en als het warm wordt heb je ook niet te veel kleren aan.

http://www.youtube.com/watch?v=JIGiekIW418
ne mens wordt daar triest van.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Puppelpop-organisator streek ruim 880.000 euro dividend op in 2010

© belga
Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine en zijn echtgenote keerden zichzelf via hun bedrijf Qué Pasa? in 2010 een eenmalig dividend uit van 882.353 euro.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... 2010.dhtml

Bron: www.hln.be
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ja, en ?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Idd, so what?
Zijn dividenden die de jaren voorheen opgebracht zijn en vorig jaar voor de storm uitgekeerd waren.
Het één het niets met het ander te zien :/
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Muziekbos schreef:Puppelpop-organisator streek ruim 880.000 euro dividend op in 2010
Het ging om een eerste uitbetaling in 16 jaar.
Zijn reactie is er knal op: "moeten Dexia beheerders hun bonussen van de laatste 16 jaar ook teruggeven"
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

en wat er ook knal op is: Chokri verdient niet onaardig aan zijn wedde van parlementariër. En als je zijn eenmalig dividend spreidt over 16 jaar, dan kom je aan een leuk netto bedrag van 4600 euro per maand. En dat voor een vzw die een gunstig fiscaal regime geniet? Ik vermoed dat het gemiddelde lid op dit forum ook zo weinig verdient? Die sossen toch. Geen geld om de festivalgangers te vergoeden maar aan zichzelf een riante bonus uitkeren. Graaien tot de kas leeg is en dan klagen dat er geen geld meer is. En zo zijn er nog een paar rode voorbeelden op te noemen. Hun slogan: "links lullen, rechts vullen". De bezoekers moeten zich wel tevreden stellen met wat bonnetjes voor kleffe hamburgers of verschaald bier, te gebruiken voor toekomstige versies van Pukkelpop. Klantenbinding noemen ze dat. Ik zou er eerlijk gezegd niet van verschieten als hij zijn organisatie failliet laat verklaren en volgend jaar op de proppen komt met "New Pukkelpop" of zoiets. Creatief is hij wel. Maar geld om een degelijke verzekering af te sluiten, ho maar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Je keert alles wel om. De bonus is er gekomen in 2010. Ik vermoed dat niemand een kristallen bol heeft en PP2011 kon voorspellen. Dit staat dus volledig los van elkaar. Het staat ook los van zijn wedde als parlementariër. Moet Dehaene bijpassen van zijn inkomsten van de elfendertig mandaten die hij heeft om bij Dexia bij te passen. PP2011 was dan nog een natuurfenomeen waar niemand schuld aan heeft in tegenstelling tot Dexia.

Dat dit net door een VLD-er in de publiciteit gebracht wordt zal toeval zijn zeker?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Het is inderdaad laag bij de grond van die VLDer om dat op zo'n manier naar buiten te brengen.
Dat de organisator van een festival daar ook een cent mee mag verdienen, vind ik niet meer dan logisch.
En die 4600€ waarvan sprake, dat is voor 2 personen, wat dan niet eens een superloon is voor hard werken. Om dan toch naar de parlementairen te gaan, de meesten krijgen daar veel meer om veel minder te doen.

OK, laat de man het terugbetalen, ook al is het uitgekeerd voor de ramp. Maar laten we dan alle bezoekers van de afgelopen 16 jaar ook 50% van hun ticket doen bijbetalen om de kas te spijzen en zo iedereen die er dit jaar last van had te vergoeden ?

Een degelijke verzekering, als het een natuurramp is, zoals nu, zal elke verzekering u rap doorverwijzen...

Dus, ik snap niet wat die mensen allemaal lopen te zagen, ge had verdorie dood kunnen zijn !

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Misschien omdat hij 880 000 euro aan zichzelf uitkeert, terwijl hij nu zich niet bepaald in een situatie van een beperkt inkomen bevindt?
Op 15 jaar komt dat nog neer op bijna 5000 EURO PER MAAND, als socialist zijnde terwijl hij wel van de festivalgangers verwacht, die hun geld al niet terugkrijgen, om af te zien van het aanbod om een deel te compenseren d.m.v. drank - en eetbonnen.

Enig idee hoeveel jongeren er hard gewerkt moeten hebben voor ze hun ticket bepaald gekregen hebben? Die geen dik inkomen als parlementariër opstrijken? Zo stel je wel een mooie voorbeeldfunctie, en nogmaals zeker weer als socialist :roll:
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Dus al je bij iemand in de auto bent gekropen om ergens naartoe te rijden en er valt tijdens het rijden een boom op/voor de auto, gaan jullie die persoon dan ook vervolgen omdat je niet op je bestemming bent geraakt? :bang:

Misschien is een bus of taxi een beter voorbeeld omdat je daarvoor betaalt maar kom, you catch my point. Er zijn voldoende andere voorbeelden, zoals ergens bij vrienden gaan BBQ'en en bijgelegd hebben voor het vlees en dan ze gaan vervolgen want een onweer heeft alles naar de vaantjes geholpen, ...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

@Jorgo, 5000€ voor 2 personen, zoveel is dat nu ook weer niet hé. Er zijn IT'ers genoeg op dit forum die meer verdienen.

Trouwens Que Pasa? staat op naam van de vrouw van Chokri en is niet de organisator van Pukkelpop.

EDIT: ge kunt misschien uw geld gaan terugvragen bij de SP.A, die hebben toch ook iets met de organisator van Pukkelpop te maken... of bij de stad Hasselt, of ...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@Joe de Mannen: alles zeggen hee: 5000 euro per maand voor 2 personen als extra schnabbel bovenop zijn parlementaire wedde. Bovendien gaat het om een dividend, dus wordt iets van een 15% belasting op gehoffen. Mijn loon wordt voor bijna de helft belast. En dan hebben we het nog niet over dit heerschap zijn "fiscale" constructies. Voor volledig artikel zie "Knack" trouwens.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Jack Daniels, wel alles zeggen hé: alvorens het dividend uit te keren moet er wel eerst vennootschapbelasting (ongeveer 33%) betaald worden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Astralon, gelieve eerst heel goed een van mijn vorige postings te lezen: het gaat over een vzw (de Pukkelpop organisatie). Die genieten een fiscaal gunstig regime en betalen veel en veel minder belasting dan de door jou aangehaalde 33%.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Que Pasa is een BVBA, een VZW kan geen dividend uitkeren !
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Jackje toch, eerst goed lezen, Que Pasa ? is niet de organisator van PukkelPop en evenmin een VZW.
Het is een BVBA met als enige bestuurder de vrouw van Chokri, (googlezoektermen Que Pasa chokri).
Pukkelpop wordt georganiseerd door de vzw The Factory.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”