Doorschakelen naar buitenland met vaste lijn

Plaats reactie
Roue
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2011, 22:55
Bedankt: 1 keer
Provider

Hoi,

Is het mogelijk om een vast nr door te schakelen naar vast of mobiele nr in het buitenland? ( Nederland of duitsland) :cop:
Laatst gewijzigd door a3ke 29 aug 2011, 20:56, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Geen tags buiten buy & sell forum
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer
Provider

Bij belgacom: ja
Gewoon de normale codes voor doorschakelen gebruiken en de internationale notatie gebruiken (dus bv 0033123456789 voor frankrijk)

bij andere providers: geen idee
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:
Provider

Bij Belgacom kan dit: oproepdoorschakeling.
Ik neem aan dat dit bij de andere operatoren ook het geval is.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Roue
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2011, 22:55
Bedankt: 1 keer
Provider

Bij Telenet is het enkel nationaal en niet internationaal:
http://onlinesupport.telenet.be/content ... rschakelen

! Je kunt alleen doorschakelen naar nationale nummers: vast of mobiel.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

* Je hebt er in jouw oorspronkelijke er bij verteld dat je het over Telenet had. Om een goede antwoord te krijgen om het Forum, kan je beter zoveel mogelijk goede info geven in je vraagstelling.

* Ik begrijp niet waarom Telenet deze beperking heet ingevoerd. Als jij als klant bereid bent om de gesprekkosten voor het doorverbinden te betalen, waarom zou dat dan niet mogen ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:
Provider

Kan je die beperking niet omzeilen door een service als Allotel te gebruiken?
Je programmeert hun inbelnummer, dan een aantal komma's die voor een vertraging zorgen, en dan het internationale nummer.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

De vraag is natuurlijk hoe je de "komma"s kan programmeren op een vast Telenet toestel ?
En aangezien je via Telenet ook niet kan bellen via alternatieve carriers, kan je ook geen gebruik maken van een carrier-select code (bij Belgacom kan je wel een doorschakelnummer programmeren met een CS code ervoor).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Je kan dit ook oplossen met een ATA, bv Fritzbox. Die kan je programmeren dat oproepen op zijn vaste lijn via Voip goedkoop doorgeschakeld worden naar eender waar ter wereld.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:
Provider

Bij 3starsnet kan je via de webinterface een doorschakeling instellen.
Je hebt dus geen ATA nodig.
Vaste lijn doorschakelen naar DID nummer en via de webinterface doorschakelen naar buitenlands nummer.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Ja , maar hij heeft wel een Telenet telefoon en geen DID !
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

Eerst doorschakelen naar de Belgische DID (aanschaf eenmalig 18 euro bij WeePee) en dan naar het buitenland.

Nog één van die dingetjes die op het Telenet lijstje kunnen van "Waarom makkelijk als moeilijk ook kan". :wink:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Eternum, dit is inderdaad ook wat ik zou aanraden indien TS bij telenet zit...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

Krisken, ofwel het nummer porteren naar WeePee en telefonie afhandelen met de combinatie WeePee + betamax clonen.
Dat is op termijn nog stukken voordeliger voor telefonie (gesprekken naar vast en mobiel).

Alleen: best geen modem/router combinatie van TNT dan. Of is dit probleem nu al opgelost bij TNT?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Van alle bovengenoemde oplossingen vind ik de 2 volgende toch de meest haalbare (op korte termijn):
  • 1. seagull: beperking omzeilen (voorbeeld Allotel).
    2. MarkDM: doorschakelen via VoIP-out (met een eigen ATA).
Oplossingen zoals:
- een DDI aanvragen en 2* doorschakelen,
- nummer porteren en doorschakelen,
- combinatie WeePee + betamax clonen
vind ik nogal drastisch om sporadisch eens je telefoon door te schakelen tijdens het verlof ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

philippe_d schreef:Van alle bovengenoemde oplossingen vind ik de 2 volgende toch de meest haalbare (op korte termijn):

1. seagull: beperking omzeilen (voorbeeld Allotel).
Euh, hoe ga je dit doen met een gewoon analoog toestel en slechts één gewone analoge lijn van Telenet?
De doorschakeling van Telenet gebruiken naar het 078 nummer van Allotel (indien ze dit al toelaten)? En dan?
Waar en hoe geef je het buitenlands nummer in?
philippe_d schreef:2. MarkDM: doorschakelen via VoIP-out (met een eigen ATA).
VoIP-out en een eigen ATA:
  • is in aanschaf allicht duurder;
  • en het configureren van een ATA is voor een novice gebruiker zeker complexer;
dan een eigen DID aan te vragen bij WeePee (eenmalig 18 euro) waarbij het doorschakelen via de webinterface enkel inhoud dat je het buitenlands nummer ingeeft en op "Wijzig" drukt...

Afbeelding


Indien de TS geen extra diensten (WeePee) wenst of extra hardware (ATA) en reeds beschikt over een GSM kan hij/zij altijd:
  • het Telenet nummer automatisch laten doorschakelen naar zijn/haar GSM (configuratie via "Mijn Telenet");
  • de GSM automatisch laten doorschakelen naar het buitenlands nummer.
Ook kostelijk natuurlijk, maar dan zijn er geen nieuwe zaken vereist zoals een DID (WeePee) of een ATA (met complexe configuratie) of een andere VoIP-out dienst.

Niet te begrijpen dat Telenet het automatisch doorschakelen naar een buitenlands telefoonnummer niet toelaat. :?
Roue
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2011, 22:55
Bedankt: 1 keer
Provider

Bedankt,

Wat ik eigenlijk wil is het volgende:

Een vast telefoon nemen ( Belgacom of Telenet of ..... ), een optie nemen zodat ik na 17uur en in het weekend "gratis" naar het buitenland kan bellen.

Betaal ik iets extra wanneer ik de telefoon af en toe doorschakel naar een vast telefoon in het buitenland?


Ben toch een moeilijk geval :bang:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Roue schreef:Wat ik eigenlijk wil is het volgende: Een vast telefoon nemen ( Belgacom of Telenet of ..... ), een optie nemen zodat ik na 17uur en in het weekend "gratis" naar het buitenland kan bellen.
TN heeft tegenwoordig standaard (tenzij je nog een oude shake of iets dergelijks hebt) Freephone Europe... hiermee kan je gratis binnen Europa bellen (voorwaarden en landen kan je op hun website vinden).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

Maar met Freephone Europe is het initiële probleem van automatisch doorschakelen naar een buitenlands telefoonnummer nog steeds niet van de baan.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Roue schreef:Bedankt,

Wat ik eigenlijk wil is het volgende:

Een vast telefoon nemen ( Belgacom of Telenet of ..... ), een optie nemen zodat ik na 17uur en in het weekend "gratis" naar het buitenland kan bellen.

Betaal ik iets extra wanneer ik de telefoon af en toe doorschakel naar een vast telefoon in het buitenland?


Ben toch een moeilijk geval :bang:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dan betaal je telkens 18 euro aan abonnementskost + 5 euro oid voor free europe. Goedkoper is dus...DDI bij weepee :)
Voorbeeld met screenshot staat hier al : ingeven in webpanel en klaar

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

Roue schreef:Bedankt,

Wat ik eigenlijk wil is het volgende:
Een vast telefoon nemen ( Belgacom of Telenet of ..... ), een optie nemen zodat ik na 17uur en in het weekend "gratis" naar het buitenland kan bellen.
Betaal ik iets extra wanneer ik de telefoon af en toe doorschakel naar een vast telefoon in het buitenland?
Gelet op de "of" en "gratis" denk ik dat je misschien opzoek zou kunnen zijn naar een verlaging van jouw telecom factuur (gesprekken).

Ik heb vroeger in dit bericht Onderwerp: aanvraag telenet vaste telefoon eens een rudimentaire vergelijking gemaakt. Allicht vind je er interessante informatie voor jezelf.

Louter ter info: "alles op een hoopje" (naar GSM en vaste lijnen, zowel binnen- als buitenland) betaal ik momenteel gemiddeld minder dan 5 euro per maand voor mijn vaste nummers, alle kosten inclusief. Ter indicatie: gemiddeld bel ik een klein 10 uur (=600 minuten) per maand via deze weg.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”