Beste,
Recent zijn we overgestapt naar Fibernet XL, maar met de wireless modem die geïnstalleerd is, haal ik maar ~22 megabit per seconde i.p.v 72 (wireless snelheid tussen PC & router is 72 megabit dus ik ga ervan uit dat dit het maximum is dat ik eruit kan halen op de wireless). Het signaal tussen de PC & Modem is uitstekend want ik zit namelijk op 2 meter ervan (erboven eigenlijk).
Heeft iemand enig idee hoe ik de snelheid evt. zou kunnen verhogen? Ik heb een Belkin Wireless USB Adapter & Devolo Wireless Extender die ik alletwee gebruik, op alletwee de apparaten (samen & afzonderlijk) balanceert de snelheid rond de 22~25 megabit i.p.v 100 megabit.
M.v.g
Edit: toen het net geplaatst was haalde ik een wireless snelheid van 51 megabit, wat naar behoren is.
Dit is de speedtest van 3 weken geleden (dag van installatie)
Dit is de speedtest van vandaag
Fibernet XL Shake - Geen 100 mbit/s
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Die 72Mbit is de link speed, dat wil niet zeggen dat je die snelheid ook haalt. De snelheden die je haalt zijn met die link speed niet zo vreemd. Met een link speed van 300Mbit is ~75Mbit wel realistisch. Wat haal je als je je vlak naast de modem/router zet?
Edit: je doet er ook goed aan het type van je ontvangers te vermelden. Met "Belkin Wireless USB adapter" weten we niets, er zijn er tientallen. Volgens de informatie die ik kan vinden over de Devolo, heeft die geen Wireless-N en zal je daarmee logischerwijs dus nooit meer dan ~22Mbit halen.
Edit: je doet er ook goed aan het type van je ontvangers te vermelden. Met "Belkin Wireless USB adapter" weten we niets, er zijn er tientallen. Volgens de informatie die ik kan vinden over de Devolo, heeft die geen Wireless-N en zal je daarmee logischerwijs dus nooit meer dan ~22Mbit halen.
Aangezien de site van Devolo & Belkin er beiden de brui aan geven:
Dit is de Devolo, die staat dus als Client en is met een kabel verbonden met m'n PC
http://www.amazon.co.uk/Devolo-Wireless ... B000RY8TKC
Dit is de Belkin Wireless-N USB Adapter
http://www.acesdirect.nl/product/383716 ... =ciao#tabs
Maar ja bon, zal waarschijnlijk gewoon een kabeltje trekken naar boven en de wireless omzeilen.
Dit is de Devolo, die staat dus als Client en is met een kabel verbonden met m'n PC
http://www.amazon.co.uk/Devolo-Wireless ... B000RY8TKC
Dit is de Belkin Wireless-N USB Adapter
http://www.acesdirect.nl/product/383716 ... =ciao#tabs
Maar ja bon, zal waarschijnlijk gewoon een kabeltje trekken naar boven en de wireless omzeilen.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
De Devolo is inderdaad zoals gedacht enkel 802.11g, met de belkin is gewoon de link speed te laag. Je kan nog proberen om het kanaal te wijzigen in de webinterface (excuse me, op "Mijn Telenet").
Maar dit is een veel beter idee. Veel minder problemen mee en daarbovenop een heel stuk sneller, stabieler en veiligerMaar ja bon, zal waarschijnlijk gewoon een kabeltje trekken naar boven en de wireless omzeilen.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Als je kan eens de pc/laptop rechtstreeks aansluiten aan de modem en dan een speedtest doen, wireless gemeten is totaal geen garantie om te zeggen dat je de 100 niet haalt
Hier Fibernet (50 Mbit/2,5)
Hier Fibernet (50 Mbit/2,5)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Ik heb ook fibernet 100: met kabel behaal ik 93-95mbps (soms gebeurt het wel eens het in de 70-80mbps is als het beetje drukker ofzo is).
Draadloos schommelt dat enorm; soms 45mbps en nadien soms doodleuk 70mbps ofzo, nadien bv 56mbps , wifi is nooit stabiel.
Wie met kabel geen echt hoge snelheden behaalt, kan aan de virusscanner zijn die je snelheid tegenhoud, ik heb al een 2tal virusscanners gehad die mijn snelheid tegen hielden waaronder panda en avg.
Ik zwierde deze er dan af en opeens volle gas vooruit , mee nod32 heb ik dat probleem niet voor en is een goeie virusscanner.
Draadloos schommelt dat enorm; soms 45mbps en nadien soms doodleuk 70mbps ofzo, nadien bv 56mbps , wifi is nooit stabiel.
Wie met kabel geen echt hoge snelheden behaalt, kan aan de virusscanner zijn die je snelheid tegenhoud, ik heb al een 2tal virusscanners gehad die mijn snelheid tegen hielden waaronder panda en avg.
Ik zwierde deze er dan af en opeens volle gas vooruit , mee nod32 heb ik dat probleem niet voor en is een goeie virusscanner.
Ge kunt ze kussen
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Microsoft Security Essentials doet hier goed zijn werk Is AVG 8.5 overigens niet hopeloos verouderd?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Inplaat van dit te doen eens verder kijken dan je neus lang is, je hebt verschillende versies van avg mocht je het nog niet weten, ik heb dan blijkbaar een foute gehad die wel de snelheid naar beneden haalde.donato schreef:Ik gebruik AVG - 8.5.449 en haal steeds de max snelheid
Ge kunt ze kussen
Wireless snelheden worden vooral bepaald door hardware die je hiervoor gebruikt. Ik zat op mijn wireless netwerk ook gecapped op 60 mbit/sec. Kabel trekken is voor mij geen optie (wegens ligging leefruimte: esthetisch beeld). Ik heb dan maar een betere netwerkkaart gekocht en haal nu 98 mbit/s wireless.
Als je echt wil zeker zijn dat je je snelheden haalt, is kabel de enige goede optie.
Als je echt wil zeker zijn dat je je snelheden haalt, is kabel de enige goede optie.