Walk en talk 20

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
A. Sharon
Starter
Starter
Provider

Hallo :)

Vandaag lid gemaakt van walk en talk 20.. In de winkel zeiden ze dat ik mijn smsen aan 0.2 eurocent ging krijgen. Maar als ik mijn saldo bekijk dan gaat er 12 eurocent af. Heeft iemand hiervoor een verklaring ? Want voor mij is dit een ramp want sms veel !

Vriendelijke groeten,
Sharon
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

De 2 eurocent (niet 0.2 eurocent) is voor extra SMS'jes buiten je bundel.

Maw. dit is pas vanaf je 20 euro op is aan ofwel 118 minuten bellen of 166 SMS'jes (of combinatie).
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer
Provider

A. Sharon schreef:Hallo :)

Vandaag lid gemaakt van walk en talk 20.. In de winkel zeiden ze dat ik mijn smsen aan 0.2 eurocent ging krijgen. Maar als ik mijn saldo bekijk dan gaat er 12 eurocent af. Heeft iemand hiervoor een verklaring ? Want voor mij is dit een ramp want sms veel !

Vriendelijke groeten,
Sharon
Sharon; ik begrijp dat wat telenet aanbied enzo verleidelijk is maar je zou beter moeten geweten hebben.
Ik heb nu een abo bij proximus (beste netwerk die er is) en betaal 15 euro per maand voor 60belminuten en onbeperkt smsen.
Ik hoop voor u dat je in deze geen 24maand vast zit of toch wel? Heb je deze mee gsm gekocht of zonder?

Oke, ik zie wel je de eerste 12maanden 10 euro betaald maar dan nog....jammer dat mensen zich zo laten vangen. Een levensles voor de volgende keer :).
Ge kunt ze kussen
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

Via www.bestetarief.be kan je nagaan wie de goedkoopste is.
Veel operatoren bieden trouwens gratis sms aan per (automatische) herlaadbeurt.
Als je 1000 sms'jes stuurt per maand, is www.mobilevikings.com één van de goedkoopste.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

ik geloof dat bij telenet altijd 24 maand is.
Met uitzondering van de walk en talk 0 daar is het ieder moment opzegbaar en als er 90 dagen niks gebeurd met de simkaart zal telenet automatisch opzeggen.
Het enige dat je mischien kan is gebruik maken van 7 dagegen bedenktijd.
Ik denk dat telenet dit altijd in acht neemt en 14 dagen buiten een telenet verkooppunt maar ik ben daar helemaal niet zeker van.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
A. Sharon
Starter
Starter
Provider

Ik denk dat ik een verkeerde beslissing heb genomen..
Zou ik nog een contractbreuk kunnen doen bij telenet ? En hoeveel bedraagt de boete dan ?
mathiasmach
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer
Provider

Normaal kan je binnen de 7 of 14 dagen opzeggen dat moet je eens nakijken anders bestaat er bijvoorbeeld bij Proximus een van maximum € 150, maar pas op! Die van Telenet kan vele hoger liggen dus!
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Er is volgens mij nog geen geldig contract omdat de verkoper jou onvoldoende heeft geïnformeerd over de prijs.
Je gaat dus terug en stelt dat de verkoper jou misleidt heeft, onvolledige informatie gegeven en nogal aangedrongen heeft om snel een contract af te sluiten.
Je stelt dat de verkoop onwettelijk is gebeurd om die reden en dat je daarom je abonnement wenst te annuleren.

Als de verkoop op een onwettelijke manier is gebeurd, is er geen boete of opzegvergoeding verschuldigd.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer
Provider

Er is volgens mij nog geen geldig contract omdat de verkoper jou onvoldoende heeft geïnformeerd over de prijs.
Hoe kan je dat bewijzen?
Als er telefonisch een contract afgesloten is bv om een belgacom lijn aan te vragen....en de kleinen heeft dat gedaan (stel dat die 16j is) hoe zit het met zo een zaken?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

A. Sharon schreef:Ik denk dat ik een verkeerde beslissing heb genomen..
Met alle respect, maar de informatie staat duidelijk op de website van TN... informeer je dus voor je contracten van 24 maand aangaat !
A. Sharon schreef:Zou ik nog een contractbreuk kunnen doen bij telenet ? En hoeveel bedraagt de boete dan ?
Als je effectief contractbreuk moet doen, vergeet het dan maar want dat gaat je flink wat centen kosten (zodat een ander goedkoper alternatief geen enkele zin meer heeft). Het beste is zo snel mogelijk naar de plaats terug gaan en er proberen onderuit te komen zonder een boete (en kijk goed uit met wat men je belooft dat je toch niet effectief een boete zal moeten betalen).
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

q-tec schreef:Hoe kan je dat bewijzen?
Je kan dat niet bewijzen, dat is woord tegen woord. Maar als een advocaat de hele business van Telenet eens uitvlooit, vindt hij tientallen praktijken die de wet op marktpraktijken en consumentenbescherming met de voeten treden.

In dit geval: als de verkoper niet toegeeft, dan moet je verdere stappen ondernemen.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

A. Sharon schreef:Ik denk dat ik een verkeerde beslissing heb genomen..
Zou ik nog een contractbreuk kunnen doen bij telenet ? En hoeveel bedraagt de boete dan ?
Die boete gaat enorm veel zijn= niet doen dus.
Ik wist niet dat als je bij telenet gaat en geene gsm neemt je dan ook 24 maand vast zit, stel me daar wel vragen bij, ik wist wel dat dit zo is als je er ne gsm bijneemt met een abo dat je dan 24maand vast zit.

Zoals ik zeg; het is een levensles al kan je altijd nu nog eens snel naar dat telenetcenter gaan en eens vragen hoe dat juist zit en dat je een fout hebt gemaakt.
Ge kunt ze kussen
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Uiteraard. Als je een abonnement bestelt zonder gsm, krijg je bij bvb W&T20 120 euro korting. Je abonnementsduur blijft 24 maanden. De opzegvergoeding bedraagt de kost van W&T20 voor 24 maanden (480 euro). Indien je er ook een telefoon bij bestelde, moet je die teruggeven.
Voor wie veel sms't, zijn er misschien wel interessantere opties op de markt.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Lord; tis daarmee dat ik het niet goed snap, de ts weet dat em veel smst en je kan zien hoeveel je kan smsen met walk en talk 20 en je kan moeilijk spreken dat 166 smsen veel zijn.

Zelfs bij proximus abo generation betaal ik maar 15euro per maand en heb 60belmin en onbeperkt smsen en ik kan met die nieuwe wetgeving (als die er al is) na 6maand al opzeggen (gratis) (weet nie in hoeverre dat al klopt).
Ge kunt ze kussen
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Dat wetsvoorstel zou pas in januari van kracht komen en zou enkel gelden voor nieuwe abonnementen.
mathiasmach
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer
Provider

Man wat een afzetterij met die abbonnementen. Vind dat men daar wel eens mee mag stoppen met de mensen zo te belazeren en eigenlijk een soort van gevangen nemen zodat ze 2 jaar lang dure tarieven moeten slikken. Ik zit nu bij Mobile Vikings en zal daar blijven tot ze failliet zijn ook!
klooooon
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

@mathiasmach
De mensen moeten eerst de site v telenet tegoei bekijken en zich beter informeren voor ze hun kribbel onder een contract zetten van 24 maand
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer
Provider

Akkoord, maar de helpdesks zijn ook sterk in het verschaffen van verkeerde informatie. Ze kennen hun eigen producten en procedures niet eens...
Wij zijn zo gevaren bij mobistar, gelukkig op tijd in't online klantendinges gezien, maar dan nog beweerden ze dat mijn echtgenote een contract ondertekend had in mobistar center terwijl het telefonisch geregeld was.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

pas op, bedenktijd is normaal enkel bij afsluiten op afstand, dus niet als je iets ondertekend hebt. Opzeggen doe je uiteraard aangetekend.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”