Telenet Fibernet + eigen router

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
DimitriD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2006, 13:45

Hallo
Ben eigenlijk een leek in netwerken, maar het is me wel gelukt om thuis en bij m'n zus de wireless modem aan de gang te krijgen. We surften beide via Scarlet.
Mijn zus heeft nu Fibernet laten installeren en heeft zeer slecht Wireless internet. Of diverse fora heb ik al gelezen dat dit aan de modem van Telenet ligt en dat ik dus best de oude router mee in het "netwerk" zet.
Ik vind wel info op diverse fora, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
Telenet installatie gebeurde in de garage waar ook de telenet modem dus staat.
Zou het probleem opgelost zijn door mijn oude modem daar in de garage te zetten ?
Ik zou de oude modem liever wat centraal zetten. Telenet heeft een powerline gezet van de garage naar de Digibox.
Zou het mogelijk zijn om de powerline eerst in mijn oude modem te steken en dan vanuit de oude modem naar de Digibox ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DimitriD schreef:Telenet installatie gebeurde in de garage waar ook de telenet modem dus staat.
Da's het grote nadeel van die combi toestellen... hun locatie is meestal niet ideaal zodat ook je signaal niet goed is.
DimitriD schreef:Zou het probleem opgelost zijn door mijn oude modem daar in de garage te zetten ?
Geen idee... waar stond hij voordien ?
DimitriD schreef:Ik zou de oude modem liever wat centraal zetten.
Is de beste oplossing en is normaal geen probleem. Trouwens de oude "modem" moet je gebruiken als AP (de modem functionaliteit was om een ADSL signaal om te zetten naar ethernet, iets wat je dus niet meer nodig hebt) wat meestal betekend dat je de kabel van TN in een LAN poort moet stoppen (een andere poort is er trouwens meestal niet op een ADSL modem).
DimitriD schreef:Zou het mogelijk zijn om de powerline eerst in mijn oude modem te steken en dan vanuit de oude modem naar de Digibox ?
Ja, als je de oude modem als AP gebruikt (maar met een ADSL modem kan je dus niet anders).
DimitriD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2006, 13:45

Dat gaan we vanavond eens proberen.

Bedankt voor de reactie.
Als ik ergens op problemen stoot, horen jullie het hier !
Gebruikersavatar
guyverschuere
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2011, 06:00
Twitter: GuyVerschuere
Locatie: Roeselare BE
Contacteer:

Spreek jij over een modem of een wifi-router?
Ik heb alleszins probleemloos een wifirouter aangesloten, zowel in routed als in AP mode.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”