Franse operatoren willen datalimiet en "traffic management" invoeren
Er moet een einde komen aan de ongelimiteerde internetabonnementen in Frankrijk. Dat zou te lezen zijn in een rapport van French Telecoms Federation, een organisatie die bestaat uit de grote Franse operatoren France Telecom, Bouygues Telecom en SFR. Dit kwam aan het licht op de Franse website owni.fr.
De grote operatoren zouden overwegen om terug datalimieten in te voeren, met ook snelheidslimieten, een limitatie op welke programma's (P2P, VoIP, nieuwsgroepen) mogen gebruikt worden, en dat allemaal onder de noemer van "netwerk management". Deze wijzigingen zouden in lijn liggen met de recente wijzigingen in het mobiele segment (iets wat we ook zien in onze buurlanden, trouwens).
Een woordvoerder van het Franse Orange bevestigt dat ze aan het bekijken zijn om enkele wijzigingen door te voeren in het aanbod. Het zou oneerlijk zijn om gebruikers die weinig verbruiken meer te laten betalen dan grootverbruikers. Bouygues Telecom van haar kant zegt dan weer ongelimiteerd internet te willen garanderen dankzij de uitrol van glasvezel.
Wie het rapport wil lezen, kan eens gaan naar de website van owni.fr. Voor wie zo'n grote brok Franse tekst niet kan slikken, kan de Engelse vertaling lezen (via Google Translate).
UB Frontpage
Franse operatoren willen datalimiet en "traffic management"
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Het zou oneerlijk zijn om gebruikers die weinig verbruiken meer te laten betalen dan grootverbruikers.
Verdeel en heers, net zoals bij de zonnepanelen, wij zijn boos op de buur terwijl we boos moeten zijn op de regering die dit zo gebrekkig in elkaar gestoken heeft. En op de rug van de burger minder CO2 wil gaan produceren, om beloftes die ze aan andere landen doen waar te maken, ..
Verdeel en heers, net zoals bij de zonnepanelen, wij zijn boos op de buur terwijl we boos moeten zijn op de regering die dit zo gebrekkig in elkaar gestoken heeft. En op de rug van de burger minder CO2 wil gaan produceren, om beloftes die ze aan andere landen doen waar te maken, ..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Dus de providers gaan een beetje rechter en politie spelen en alles blokkeren wat hen niet aanstaat. Als je het toch wil gebruiken zal je moeten dokken. De basis abonementen worden dus echt basis, enkel 10 mails versturen en eens op een website surfen met het nieuws.
Basis + kan je facebook en twitter gebruiken
Basis + extra kan je daarboven op nog eens x aantal keren naar youtube surfen
........
......
Duurste abonnement is het toegelaten om ook voip te gebruiken ...
Man man man waar gaan we naar toe ...
Basis + kan je facebook en twitter gebruiken
Basis + extra kan je daarboven op nog eens x aantal keren naar youtube surfen
........
......
Duurste abonnement is het toegelaten om ook voip te gebruiken ...
Man man man waar gaan we naar toe ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Ik snap het niet goed? Iedere provider heeft toch net zoals hier verschillende prijzen en dergelijke meer? Iedereen beslist dan toch zo zelf wat deze wil en hoeveel geld deze er wil aangeven?
Stel dat telenet morgen verplicht word door de regering ofzo of uit eigen wil ze zeggen; vanaf nu mag jij marlboro met je fibernet 100 maar 100 GB meer verbruiken en word je snelheid down en upload mee de helft vermindert; dan zou ik daar snel op reageren zenne en zeg het boeltje af en ga naar een ander of ik zou meteen het allerlaagste pakket nemen, zeg dan ook nog een aantal andere dingen op en als velen dit zouden doen dan dan gaan ze nog in hun broek schijten.
Hoogtijd mensen zich verzetten tegen die maffiapraktijken want wat in frankrijk allemaal gebeurd kan hier helaas ook nog gebeuren.
Het is zoals ik overal aanhaal; we gaan meer en meer op naar een dictatuur waar mensen niks meer mogen doen of zeggen, zitte en zwijgen en de ander z'n gat likken moet ge doen en veel geld betalen voor niks.
Ik meende nochthans dat het in frankrijk nu al het geval was dat wie illegaal download deze zou gevat worden? Aangezien ze nu met dit afkomen is dat mss een teken hun boeltje niet veel uithaalt of vergis ik mij? Vind dat trouwens ook een grote schande dat gebeurt want ze pakken alweer het probleem niet bij de wortel aan.
Stel dat telenet morgen verplicht word door de regering ofzo of uit eigen wil ze zeggen; vanaf nu mag jij marlboro met je fibernet 100 maar 100 GB meer verbruiken en word je snelheid down en upload mee de helft vermindert; dan zou ik daar snel op reageren zenne en zeg het boeltje af en ga naar een ander of ik zou meteen het allerlaagste pakket nemen, zeg dan ook nog een aantal andere dingen op en als velen dit zouden doen dan dan gaan ze nog in hun broek schijten.
Hoogtijd mensen zich verzetten tegen die maffiapraktijken want wat in frankrijk allemaal gebeurd kan hier helaas ook nog gebeuren.
Het is zoals ik overal aanhaal; we gaan meer en meer op naar een dictatuur waar mensen niks meer mogen doen of zeggen, zitte en zwijgen en de ander z'n gat likken moet ge doen en veel geld betalen voor niks.
Ik meende nochthans dat het in frankrijk nu al het geval was dat wie illegaal download deze zou gevat worden? Aangezien ze nu met dit afkomen is dat mss een teken hun boeltje niet veel uithaalt of vergis ik mij? Vind dat trouwens ook een grote schande dat gebeurt want ze pakken alweer het probleem niet bij de wortel aan.
Ge kunt ze kussen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Jij misschien wel (alhoewel had jij nu ook niet Fibernet XL met z'n leuk metertje ?) maar de overgrote meerderheid waarschijnlijk niet... trouwens in dit geval spreken zowat alle grote partijen samen af, dus het aantal alternatieven zal dan ook sterk afnemen.Marlboro schreef:dan zou ik daar snel op reageren zenne en zeg het boeltje af en ga naar een ander
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
De bron van het probleem oplossen : waarom downloaden wij zo veel?
de koe zegt boe
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Hierom :
http://cdimage.debian.org/cdimage/weekly-builds/
Ik ben fan en verzamel die, ook de laatste nieuwe!
Ik heb stapels dvd's met prepaid autheursrechten, waarom zouden we die dan niet netjes vullen?
Schande die limieten. Gaan we ook de luchtvervuiling aanpakken en paard en kar terug invoeren.
http://cdimage.debian.org/cdimage/weekly-builds/
Ik ben fan en verzamel die, ook de laatste nieuwe!
Ik heb stapels dvd's met prepaid autheursrechten, waarom zouden we die dan niet netjes vullen?
Schande die limieten. Gaan we ook de luchtvervuiling aanpakken en paard en kar terug invoeren.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Het begint toch schandalig te worden met regeltjes en wetten voor de mensen. Wat is vrijheid: Een spinnenweb van regeltjes en wetten en als je er doorvalt zit ge in de penarie...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Vertaling: Kartelvorming
Gevolg: Enkel jaren lekker de mensen uitzuigen, en na een paar jaar zal eindelijk enige controle orgaan de boel aanpakken, en met halve maatregelen beperken. Gevolg: Wek kunnen nog een paar jaar de mensen ( minder ) uitzuigen.
Weet je, deze zaken zoals "grote downloaders" werd zelf door Telenet al, wat ... 10 jaar geleden gebruikt als excuus om de verbinding zwaardere limieten op te leggen.
Nu beginnen zaken zoals VOIP ( wat in hun telecom deel pijn doet ), of andere technieken als "evil" bestempeld.
Men vergeet wel hoeveel het aanbod op het internet toegenomen is ( zonder de "illegale" downloads ) mee te tellen.
Download limieten doen diensten zoals Steam enorm wat schade toe, want je merkte duidelijk een verschil tussen mensen met een Telenet account & hogere limiet gebruikers bij ADSL providers op. Waar de ene zich moest beperken tot het binnenhalen van zijn legaal betaalde spel tot 1 / maand, kochten de andere meer makkelijker games aan. Zij hadden minder last van hun limieten.
Maar ja, diensten zoals Youtube zijn ook al lang een doorn in het oog van de ISP's. De ISP willen zo graag extra inkomsten, en iedere mogelijk bron aanpakken, is goed genoeg.
We hebben DRINGEND nood aan wetgeving dat de net neutraliteit vaststelt zodat het gedaan is die vaak verborgen filter dat men op P2P, VOIP, en andere traffic plaatst. Tegenwoordig gaat men zo ver, om enkel toegelaten protocols door te geven, en de rest automatische te gaan beperken. Leuk... Zeker als je betaald voor zo een "30/50/100Mbit" abonnementen. Ik noem dit "False Advertisment". Maar ja, hetzelfde doen ze al jaren met de snelheid. 16Mbit beloven, maar 4 Mbit geven, omdat je te ver zit. Maar je betaald wel de volledige 16Mbit factuur he...
Is zien wat er komt van dit initiatief om de boel nog meer te gaan beperken. Jammer genoeg in het huidige Frankrijk zou dit best wel één kunnen lukken.
Gevolg: Enkel jaren lekker de mensen uitzuigen, en na een paar jaar zal eindelijk enige controle orgaan de boel aanpakken, en met halve maatregelen beperken. Gevolg: Wek kunnen nog een paar jaar de mensen ( minder ) uitzuigen.
Weet je, deze zaken zoals "grote downloaders" werd zelf door Telenet al, wat ... 10 jaar geleden gebruikt als excuus om de verbinding zwaardere limieten op te leggen.
Nu beginnen zaken zoals VOIP ( wat in hun telecom deel pijn doet ), of andere technieken als "evil" bestempeld.
Men vergeet wel hoeveel het aanbod op het internet toegenomen is ( zonder de "illegale" downloads ) mee te tellen.
Download limieten doen diensten zoals Steam enorm wat schade toe, want je merkte duidelijk een verschil tussen mensen met een Telenet account & hogere limiet gebruikers bij ADSL providers op. Waar de ene zich moest beperken tot het binnenhalen van zijn legaal betaalde spel tot 1 / maand, kochten de andere meer makkelijker games aan. Zij hadden minder last van hun limieten.
Maar ja, diensten zoals Youtube zijn ook al lang een doorn in het oog van de ISP's. De ISP willen zo graag extra inkomsten, en iedere mogelijk bron aanpakken, is goed genoeg.
We hebben DRINGEND nood aan wetgeving dat de net neutraliteit vaststelt zodat het gedaan is die vaak verborgen filter dat men op P2P, VOIP, en andere traffic plaatst. Tegenwoordig gaat men zo ver, om enkel toegelaten protocols door te geven, en de rest automatische te gaan beperken. Leuk... Zeker als je betaald voor zo een "30/50/100Mbit" abonnementen. Ik noem dit "False Advertisment". Maar ja, hetzelfde doen ze al jaren met de snelheid. 16Mbit beloven, maar 4 Mbit geven, omdat je te ver zit. Maar je betaald wel de volledige 16Mbit factuur he...
Is zien wat er komt van dit initiatief om de boel nog meer te gaan beperken. Jammer genoeg in het huidige Frankrijk zou dit best wel één kunnen lukken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Leyuk tijdverdrijf om te beginnen, ik kijk graag wrestling en volg dat op de voet; helaas kan je dat nergens volledig uptodate volgen (ook op eurosport niet trouwens).bambipower schreef:De bron van het probleem oplossen : waarom downloaden wij zo veel?
Ge kunt ze kussen
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Als ik negerkes zie werken in de nabijheid van hun dorpje in 'the middle of nowhere', die geluk uitstralen. En wanneer ik soms al dat geklaag en gezaag zie van sommige mensen hier in de geciviliseerde wereld, dan heb ik persoonlijk zeer serieuze bedenkingen bij de toekomst van onze wereld, maar dan vooral de geciviliseerde...
Wat is een mens toch een belachelijk wezen, mezelf incluis.
Denk hierover eens na... En nu terug ontopic
Wat is een mens toch een belachelijk wezen, mezelf incluis.
Denk hierover eens na... En nu terug ontopic
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Dat is eigenlijk niet aan de provider om die vraag te stellen zoals ik al eerder zei, "verdeel en heers" ze moeten zorgen dat hun netwerk de capaciteit aan kan en anders, maar een verbruikslimiet in stellen, onbeperkt verkopen en dan zeggen tja eigenlijk hadden we onbeperkt toch iets anders gezien, ..bambipower schreef:De bron van het probleem oplossen : waarom downloaden wij zo veel?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Een tijdje geleden iemand gesproken die voor KPN werkte. Deze vertelde dat onbeperkt nodig was om de markt te ontwikkelen, om te gaan kijken wat de klant nodig heeft. Hierdoor kan ontwikkeling van nieuwe technologie versneld worden.
Denk maar aan de eerste GSM's, die waren duur maar kreeg je zowat gratis met al de gratis belwaarde die ze naar je hoofd gooiden, je verdiende je GSM 3x terug. Gebeurd vaak als er een "nieuw" product op de markt komt. Zoals iemand het zei, mogelijk "marktgewenning"
Denk maar aan de eerste GSM's, die waren duur maar kreeg je zowat gratis met al de gratis belwaarde die ze naar je hoofd gooiden, je verdiende je GSM 3x terug. Gebeurd vaak als er een "nieuw" product op de markt komt. Zoals iemand het zei, mogelijk "marktgewenning"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
ach kom, als je kijkt naar de resultaten van de telecom bedrijven maken ze pakken winst, de enige redenen voor limieten en dergelijk is nog meer winst maken.
Want het argument "iemand die enkel e-mailt mag minder betalen" gaat niet op, die persoon zal evenveel betalen, wie meer verbruikt zal meer betalen. het is dus gewoon een prijsverhoging.
Hier in belgië zien we net dat de limieten afgeschaft en verhoogd worden, en waarom ? Concurrentie. Zonder providers zoals Dommel en EDPNet die de duopolisten een shot onder hun gat geven zaten we nu nog allemaal met limieten van 15 a 10 GB.
Het feit dat de limieten nu in frankrijk verlaagd zouden worden wijst op het falen van de markt en het terugkeren naar een kartel/monopolie markt.
Want het argument "iemand die enkel e-mailt mag minder betalen" gaat niet op, die persoon zal evenveel betalen, wie meer verbruikt zal meer betalen. het is dus gewoon een prijsverhoging.
Hier in belgië zien we net dat de limieten afgeschaft en verhoogd worden, en waarom ? Concurrentie. Zonder providers zoals Dommel en EDPNet die de duopolisten een shot onder hun gat geven zaten we nu nog allemaal met limieten van 15 a 10 GB.
Het feit dat de limieten nu in frankrijk verlaagd zouden worden wijst op het falen van de markt en het terugkeren naar een kartel/monopolie markt.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Er is nochtans veel meer concurrentie op de Franse dan de Belgische markt !boran_blok schreef:Het feit dat de limieten nu in frankrijk verlaagd zouden worden wijst op het falen van de markt en het terugkeren naar een kartel/monopolie markt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
ales ze allemaal tesamen een limiet invoeren is er geen concurrentie maar een kartel. Indien enkele grote spelers dat doen dan zal de markt wel werken en gaan de kleintjes meer volk aantrekken.
De vraag is ook in hoeverre er veel keuze is, kan men overal kiezen uit alle spelers, of is men op sommige plaatsen beperkt tot enkele ? Ik kan ook maar bvb slechts één kabel internet abbonnement nemen, dat van telenet, bij ADSL heb ik de keuze uit enkele tientallen providers.
De vraag is ook in hoeverre er veel keuze is, kan men overal kiezen uit alle spelers, of is men op sommige plaatsen beperkt tot enkele ? Ik kan ook maar bvb slechts één kabel internet abbonnement nemen, dat van telenet, bij ADSL heb ik de keuze uit enkele tientallen providers.