Verdere Factuurmiserie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Vorige maand overgeschakeld naar XL. Ik had het vorige amper een maand, maar goed.

De overschakeling zorgde voor een verschrikkelijk hoge factuur (€243, hier zat echter ook nog €50 bij voor een 2e digicorder activatie, maar de telefonie was ineens los aangerekend, geen sprake meer van een shake). Een maand later hebben ze een creditering gedaan voor het dubbel betaalde internet. Ik kreeg €64 terug. Niet dat ik de ganse maand 100mbit had ofzo, nee, maar ik kreeg wel de goedkoopste van de twee terug.

Nu, de maand erop, staat er WEER dubbel aangerekend, er is nog steeds Fibernet 60 terug te vinden op de factuur, weliswaar dit keer maar voor een week. Maar een week die wel overlapt met Fibernet XL.

Daarbovenop ben ik blijkbaar mijn shake kwijt, alles staat nu los en ik betaal de volle pot voor de telefonie, €20, wat eerst allemaal netjes in de shake zat. Kwam neer op een €4/maand of zo. Was het meer had ik het nooit van me leven gepakt, om eerlijk te zijn....


Heb ik nu pech omdat ik mijn abo heb aangepast, waardoor ik alle rechten op de shake-prijzen ben kwijtgespeeld of hebben ze het weer verkeerd gedaan?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Wat hebt ge aangevraagd, fibernet XL of fibernet XL shake?
En hoe hebt ge dit aangevraagd?
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Via de website, upgrade van het bestaande internet abo aangeklikt. Zou dat iets moeten uitmaken?

Hier wordt ik dus niet vrolijk van he:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Uw shake moet blijven, ook de korting erin... ze hebben weer eens een kwakkel uitgehaald bij de facturatie dienst.
Je zou best eens bellen zeker ...
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Bellen naar de helpdesk. En zeggen dat je vermoed dat er iets misgelopen is bij de upgrade en dat je ervan uitging dat je shake ging geupgrade worden.


Vriendelijk blijven he ;)
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Alweer bellen dus.

Jammer dat die gasten er niet zijn op zondag, zoals die van Belgacom. Dat gaat weer tijdens de uren moeten gebeuren dus.

Begin m'n Dommel met fixed IP toch wel een beetje te missen. Kan m'n domein niet meer gebruiken. De home-server moet door bochten gewrongen worden om bereikbaar te zijn van buitenaf met al die geblokkeerde poorten. Terug naar een meterke moeten kijken en verschrikkelijke factuurperikelen. Bah.
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Begin m'n Dommel met fixed IP toch wel een beetje te missen. Kan m'n domein niet meer gebruiken.


Je kan een dyndns.org domeinnaam aanmaken. Hiervoor zijn er talloze tooltjes om bij een ip wijziging de dnsnaam automatisch aan te passen. Vervolgens maak je van jouw domeinnaam een CNAME naar je dyndns.org domein. Op deze manier kan je toch gemakkelijk je eigen domeinnaam blijven gebruiken bij een dynamisch ip.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Dat dyndns account had ik inderdaad al ingebruik sinds ik de stap naar Telenet had gezet. Ik was me er echter niet van bewust dat ik dit kon doorlinken naar mijn domein. Heb het gelijk aangepast, merci!
adizal32
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jul 2011, 18:33
Bedankt: 86 keer

Patje schreef:Uw shake moet blijven, ook de korting erin... ze hebben weer eens een kwakkel uitgehaald bij de facturatie dienst.
Je zou best eens bellen zeker ...



Ja ok, kwakkel bij facturatie dienst, maar wanneer gaat dat ophouden die kwakkels??
We leven in een computer tijdperk, hoe kunnen die kwakkels dan ontstaan ?

Ligt dat aan de klant, die Telenet rijker maakt, of ligt het aan het personeel?
ik denk eerder dat het meeste te maken heeft met interne communicatie bij Telenet.

Het is niet nieuw, dat communicatie bedrijven die communicatie exploiteren zelfs intern nog niet bekwaam zijn te communiceren, kijk maar Belgacom, Telenet, Bpost en andere overheidsbedrijven, zelfs bij brandweer en hulpdiensten loopt het meermaals fout.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Dit is nu echt iets voor Charlotte. Ze reageert niet op problemen zoals het afknijpen en andere mal praktijken van Telenet maar normaal wel op de f...up's van de boekhouding etc.Sterkte,hopelijk lossen ze je probleem rap op.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ach ja, "Charlotte"... Zal toch sowieso met de helpdesk in de clinch moeten gaan.

Heb tot dusver nog niets betaald van die foute facturen. Aanpassingskosten waren er wel al. Maar daar gaan ze toch achter kunnen fluiten hoor.
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

hoi,

hier ongeveer dezelfde miserie na mijn omschakeling vorige maand van fibernet 60 shake naar fibernet shake : zoals ik elders al op UB heb gemeld bleef die Fibernet 60 shake lang na mijn omschakeling op "mijn telenet" staan, ook na herhaaldelijk bellen. Toen ik uiteindelijk de factuur kreeg was het wel verschieten : 292 euro, natuurlijk met de downgrade 50 euro erbij, maar toch, ze hadden zowel fibernet 60 (te verwachten) als fibernet shake aangerekend... Gelukkig moet ik die surplus niet betalen na telefoontje , oef ! toch wel een soepje hoor ginder bij die facturatiedienst...

grtz,
B.
adizal32
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jul 2011, 18:33
Bedankt: 86 keer

Wel, om alle problemen met je facturatie op te lossen.

Bel niet meer naar die omslachtige 015 of 0800 nummers van telenet.

Betwist uw factuur, aangetekend per post, KOST 5 EURO en laat ze verzuipen in hun eigen facturatie problemen die ze creeren.

Het is niet jij als klant die de fout draagt, maar de interne communicatie en facturatie dienst van TELENET.

Als meer mensen dat zouden doen, hun facturen betwisten aangetekend, gaan ze inzien dat het zo niet verder kan.

Plus je hebt een bewijs van de wanorde bij Telenet. Houd daarom je brief en je betalings bewijs van de post bij.

Mvg
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

adizal32 schreef:Betwist uw factuur, aangetekend per post, KOST 5 EURO en laat ze verzuipen in hun eigen facturatie problemen die ze creeren.


Ik vrees een beetje dat dergelijke aangetekende zending gewoon "verdwijnt" bij TN met als gevolg dat men je misschien afsluit zodat de ellende voor jou alléén maar groter is. Ik zou dus het 0800-nummer blijven proberen, maar wel steeds een ONMIDDELIJKE rechtzetting eisen... geen gedoe met we brengen het bij de volgende afrekening wel in orde.

Open ook steeds een klacht bij de Ombudsman voor Telecom... dit is gratis, geeft je ook enige dekking bij niet betaling (van de foutieve factuur) en is niet echt goed voor de statistieke van Telenet (en met spreadsheet management is dat de enige methode op beterschap).
adizal32
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jul 2011, 18:33
Bedankt: 86 keer

Een aangetekende brief, laten verdwijnen bij telenet en daarom afsluiten.
Kan allemaal, zij hebben de macht. Maar dat blijft niet duren.
Een aangetekende betwisting van factuur laten verdwijnen, dat betwijfel ik.
Namelijk, het schort de factuur waar het over gaat op, m.a.w telenet moet in dialoog treden met de betrokkenen en mag geen sancties treffen, omdat de betrokkene niet weigert te betalen, maar de aangerekende kosten betwist.
Betaling van de factuur is uitgesloten zolang er geen bevredigende uitkomst is voor beide partijen.
Telenet kan betrokkene enkel dagen voor de rechtbank, een incasso of deurwaarde is hier ook niet aan de orde er is geen weigering van betaling.

Telenet moet al knap op zijn poten staan om het tegendeel te bewijzen en als meer mensen dat zouden doen word telenet totaal ongeloofwaardig voor de rechtbanken.

Als je de telefoon gebruikt, heb je geen enkel bewijs van betwisting.
Als je de ombudsman inschakelt, tja, die dienst zit al overbelast, en statistiek zal tn en bgc toch niet aan de top staan van klantvriendelijke organisaties.
Ik zie de ombudsdienst meer iets om de klanten te sussen, want wees nou logish wat resultaat hebben alle klachten tegen deze telecom bedrijven reeds uitgehaald ??

Nul , NUL
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Enfin...

Net eventjes gebeld met de facturatiedienst. Zij hebben zonder morren alle correcties uitgevoerd, niet moeilijk gedaan over het feit dat ik nog niet betaald had. De twee openstaande facturen mag ik volledig laten vallen, ik krijg één nieuwe factuur voor deze twee maanden waar wel alles goed op staat.

Ganse gesprek heeft een minuutje of tien geduurd, het grootste deel ervan was de dame die tegen haar computer aan het vertellen was wat ze precies allemaal wilde. (Enfin, om de ongemakkelijke stilte te vullen uiteraard.)


Normaalgezien één nieuwe factuur voor de afgelopen 2 maanden, helemaal correct, vanaf volgende maand alles terug normaal. Mocht dit niet het geval zijn, laat ik het hier sowieso weten :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

adizal32 schreef:Kan allemaal, zij hebben de macht. Maar dat blijft niet duren.


Maar ondertussen zit jij met de ellende !

adizal32 schreef:Ik zie de ombudsdienst meer iets om de klanten te sussen, want wees nou logish wat resultaat hebben alle klachten tegen deze telecom bedrijven reeds uitgehaald ??


Probleem is dat veel te weinig mensen klacht indienen... moest iedereen dat doen dan zou het wel opvallen in hun statistieken.
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

KaiZas schreef:Enfin...

Net eventjes gebeld met de facturatiedienst. Zij hebben zonder morren alle correcties uitgevoerd, niet moeilijk gedaan over het feit dat ik nog niet betaald had. De twee openstaande facturen mag ik volledig laten vallen, ik krijg één nieuwe factuur voor deze twee maanden waar wel alles goed op staat.

Ganse gesprek heeft een minuutje of tien geduurd, het grootste deel ervan was de dame die tegen haar computer aan het vertellen was wat ze precies allemaal wilde. (Enfin, om de ongemakkelijke stilte te vullen uiteraard.)


Normaalgezien één nieuwe factuur voor de afgelopen 2 maanden, helemaal correct, vanaf volgende maand alles terug normaal. Mocht dit niet het geval zijn, laat ik het hier sowieso weten :)


Goh, pas op, ik dacht ook dat één keer problemen zou verhelpen.

Vorige maand ook twee producten aangerekend gehad (Fibernet 60 en Fibernet XL). Dat is meteen rechtgezet na telefoontje.

Deze maand krijg ik Fibernet én Fibernet XL aangerekend. Blij dat ik nergens (en zeker niet bij Telenet) domicilie gebruik, zou mij al aardige duit gekost hebben.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ik pas zeker op hoor. Ik had de dubbele aanrekening vorige keer ook al recht laten zetten (met een credit-nota als gevolg, je ziet die €64 retour). Dat ik mijn Shake kwijt was, had ik op dat moment zelf nog niet gemerkt, ze hebben daar toen ook geen woord over gerept.

Maar deze maand was het gewoon weer van't zelfde, dubbel aangerekend internet.

Als ze dat zo nog eens lappen, heb je dan een gegronde reden om "contractbreuk" te plegen en het gewoon af te stappen? De novelty-waarde van 100mbit is er onderhand wel af bij mij. Meeste servers op het web halen dat niet eens, en als ik het al kan gebruiken, moet ik nog kei hard op m'n tellen passen en zien dat ik binnen de lijntjes blijf, en 's nachts de pc op laten staan voor de sab. Heb tot dusver al elke maand op smallband gezeten. Welliswaar enkel de laatste paar dagen, maar klaarblijkelijk valt mijn verbruik net een tik boven de "verwachtingen" van telenet.

De ganse affaire en alle tekortkomingen van Telenet zelf (poorten dicht houden voor mijn veiligheid... wablief? Een strenge FUP die niemand echt begrijpt...) hebben me toch wel een beetje verzuurd.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

KaiZas,

Het is natuurlijk erg vervelend dat er problemen zijn met je facturatie. Kun je jouw gegevens doorsturen via PB? We zullen het nakijken voor je.

Charlotte
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Mooi dat jij klanten met dit soort problemen helpt "Charlotte".Ik denk dat de individuele klant daar zeer blij mee is.Misschien kunnen jullie ook iemand laten antwoorden op de meer lastige vragen zoals bijvoorbeeld de afknijp praktijken en laten we het zacht zeggen, de zeer onduidelijke 'vrij download' politiek etc etc.Dank alvast voor jullie bereidwilligheid om open te communiceren !
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Niet dat het geholpen heeft, hoor.

Van "Charlotte" heb ik nog niks vernomen en de facturatiedienst heeft er nog maar eens een verkeerde gooi naar gedaan:

Afbeelding

Dit gaat dus over juli en augustus.

In juli ben ik overgestapt naar de XL-shake en is er een 2e digicorder in huis gekomen. De upgrade was gratis, de activatie van de 2e 'corder niet, dat kwam op €50. Naar mijn weten zou dit dan moeten zijn:

€79,95 voor de XL-shake
€50 voor de activatie van 2e digicorder
€8 voor de huur van de extra digicorder.
==> €137,95

Wat rekeken ze aan? €243,63. Daar doen ze dan wel netjes €64,95 van af, vanwege het dubbel aanrekenen van het internet. Rest mij het bedrag van:
==> €178,68 te betalen. Da's een verschil van €40 (NA de correctie. Geloof dat daar nog steeds geen rekening gehouden is met de shake.)

Augustus zou voor mij dus
€79,95 voor de XL shake
€8 voor de huur 2e digicorder
==> €87,95

Wat rekenen ze aan? €143,04. Daar doen ze dan netjes €59,77 vanaf.
==> €83,27

Dat lijkt er al beter op. Juli is dus nog steeds niet volledig rechtgetrokken. Als ze mij kunnen vertellen waar die €40 precies voor diende, zou ik het eventueel nog kunnen slikken. Op de andere facturen stonden zo echt "shake kortingen" en dat soort zaken. Dat zijn ze precies helemaal vergeten.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Als je berichtje in postvak uit blijft steken (PB naar "Charlotte"), wil dat dan zeggen dat "zij" de site nog niet bezocht heeft sindsdien, of doe ik iets verkeerd?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat wil zeggen dat zij het bericht nog niet heeft gelezen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Dat wil inderdaad zeggen dat Charlotte jouw bericht nog niet gelezen heeft.

Zeer bijzonder trouwens aangezien Charlotte zelf aangeeft:
Charlotte schreef:KaiZas,

Het is natuurlijk erg vervelend dat er problemen zijn met je facturatie. Kun je jouw gegevens doorsturen via PB? We zullen het nakijken voor je.

Charlotte

En er vervolgens een week lang niets mee doet.....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

eternum schreef:En er vervolgens een week lang niets mee doet.....


Mensen hebben ook recht op verlof... al is het aan de provider om voor continuiteit te zorgen als hij dergelijk profiel aanmaakt.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Werknemers hebben uiteraard recht op verlof.

Soms neemt Telenet zelf blijkbaar ook verlof.
Je zal maar, volgens eigen zeggen, "de snelste" zijn ....
Continue: dat is iets anders natuurlijk.
Misschien zit Charlotte momenteel wel op smallband. :angel:


Wie is Charlotte?

Charlotte maakt deel uit van het Webcare-team van Telenet.
...
Bron: Telenet.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Dus... Hoelang duurt het ongeveer tot telenet overgaat tot afsluiten? Kan me moeilijk voorstellen dat "ik was op "charlotte" aan het wachten" een geldig excuus is.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

r2504 schreef:
eternum schreef:En er vervolgens een week lang niets mee doet.....


Mensen hebben ook recht op verlof... al is het aan de provider om voor continuiteit te zorgen als hij dergelijk profiel aanmaakt.


Het is een Web-care team. Zouden alle leden van dat team tegelijkertijd in verlof zijn? Ofwel bestaat dat team uit 1 man en een paardenkop ofwel is het het slachtoffer van een heel slechte planning van hun coördinator. 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Of hebben ze het opgegeven omdat het zo'n puinhoop is :lol:
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Het is al een puinhoop sinds dag 1 feitelijk...

Het enige pluspuntje aan gans de zaak is dat het technisch wel in orde is. Enfin, bijna. Ik heb de wifi van hun gedrocht moeten uitzetten. Nadat het mogelijk was, zie bovenstaande post, ik kon online niks aan dat ding doen omdat de administratie maar niet in orde geraakte de eerste 4 weken. Deze verbrak namelijk steeds de verbinding met de laptop die er boenk naast stond. Uiteindelijk twee verdiepen hoger mijn eigen DD-WRT routerke geplaatst. Die verbreekt de verbinding (met de laptop 2 verdiepen lager (!!) nooit. En is die twee verdiepen lager ook nog eens een pak sneller.


Maar wel continu internet en beeld gehad. Dat dan weer wel.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”