Digicorder staat standaard op 720p!

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Tjah, belangrijkere vraag: waarom als je langs een telenet center langsgaat, dat ze daar je enkel een kabel van 30-50€ kunnen aanbieden?
Ok, je levert een HDMI kabel niet mee, maar geef dan een redelijk alternatief om het te kopen.

HDMI kabels van 2€ doen hun werk even goed (of zelfs vaak nog beter!)
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Overtijd wou ik eens de kennis testen van een verkoper en vroeg hem wat nu precies het verschil is tussen die HDMI kabel van 15 euro en die van 75 euro.

Zonder aarzelen zij hij, de kwaliteit natuurlijk, die van 75 euro heeft vergulde contacten terwijl die van 15 dat niet heeft, en dat komt de beeldkwaliteit ten goede !!!
Toen ik hem vertelde dat HDMI een digitaal signaal is en geen analoog viel hij uit de lucht en proberde het nog te redden door te zeggen natuurlijk is het digitaal, want het is enkel voor een digitale tv...

tis soms erg gesteld vind ik hoor...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Tjah, maar dat is zo bij alle grote ketens ook. Er is geen enkele grote winkel waar je een HDMI kabel kunt kopen... Vandenborre, kreefel,.... Overal hebben ze enkel kabels vanaf 50€! Want ja, een kabeltje van 2€ dat brengt natuurlijk niet op he.

(ps: mijn kabeltje van 2€ heeft ook vergulde contacten)

En enkel vanaf een legnte van 5€ ben je beter vanaf bij een mid-range kwaliteit van kabels (dus zo'n 15-25€ voor 5-10m), en enkel vanaf 10m is het van belang om een dure kabel te kopen!
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Carrefour heeft er.
Soms staan er ook van Philips bij Blokker in promotie.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Nuja, ik heb het over winkels waar meeste mensen hun tv en zo kopen. Dat is iets wat samen met de tv wordt aangekocht, niet?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

netdata schreef:Toen ik hem vertelde dat HDMI een digitaal signaal is en geen analoog viel hij uit de lucht en proberde het nog te redden door te zeggen natuurlijk is het digitaal, want het is enkel voor een digitale tv...
Duidelijk veel misvattingen rond digitaal. Een signaal op die HDMI kabel is uiteindelijk nog altijd een fysiek elektromagnetisch signaal en in de fysica bestaat digitaal gewoon niet. Dus op de kabel zit gewoon een analoog signaal dat aan beide kanten geconverteerd wordt van/naar digitaal. Op het signaal kan dus gewoon zoals bij elke kabel storing zitten en die storing zal groter zijn naarmate de kabel slechter is. Het voordeel van digitaal echter is, is dat die storing al vrij groot moet zijn opdat het originele digitale signaal gewijzigd/verstoord zou worden. Niet alleen is de AD/DA conversie tot zekere hoogte immuun voor storingen, maar bovendien kan ook error correction code toegevoegd worden waardoor er zelfs een zeker tolerantie tegenover verkeerd gedecodeerde bits bestaat. Die error correction is er overigens niet altijd, ik dacht bvb dat HDMI dat niet toepaste (maar ben niet zeker).
Dus stellen dat de kwaliteit van de kabel totaal irrelevant is bij een digitaal signaal is ronduit verkeerd. Wel is de tolerantie veel hoger. En als je beeld storingsvrij is bij het gebruik van een goedkope kabel, gaat het niet beter worden met een dure kabel. Daarom ook dat ik zelf eerst met een goedkope kabel probeer.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Thomby,

Wat je zegt klopt maar zoals je reeds aangaf bevatten de meeste dingen een ECC.
HDMI gebruikt bijvb http://en.wikipedia.org/wiki/BCH_code

Dus er moet al VEEL storing zijn wil je last hebben, en voorts is het dan ook nog zo dat je geen gedegradeerd beeld krijgt zoals analoog, je gaat geen ruis krijgen, hoogstens enkele artifecten (van de ECC ) of gewoon geen beeld.

Maar op een HDMI kabel van 1,5M gaan beweren dat je beter beeld krijgt met een dure kabel is ronduit onzit, terwijl dit analoog een veel grotere impact heeft.

Natuurlijk als je een HDMI van 10 meter wil zal eentje van 30 euro wel beter zijn dan eentje van 5 euro en zelfs dan nog...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”