Terugvallen 9mbit repairprofiel, probleem binnenbekabeling?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:04

elo!

Althans dat is wat EDPnet me vertelt, heb al een ticket gemaakt met foto's maar besluit om het toch eens te vragen aan de experts hier :)

De kabelsituatie is als volgt:
Afbeelding
Afbeelding

In het verleden werd de binnenkomende kabel gesplits om een extra telefooncontact op de 2e verdieping te zetten. De kabel dat naar de living loopt waar de NT2007 wandcontactdoos staat is +- 3.5~4m lang. Dat wat er op de fotos staat is echter de enige plaats dat ik kan bedenken waardoor er storing kan zijn (Indien het effectief binnen is). Zal het helpen indien ik gewoon de inkomende blauw en witte kabel terug verbind met de kabel dat naar de lving loopt vermits er op de 2e verdieping toch geen telefoon niet meer gebruikt wordt.

Aja, 30/4.5 lijn kan ik zeker aan omdat de "internetbox" letterlijk 5m aan de overkant van straat staat :p

Bedankt!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je hebt inderdaad een stub in je "netwerk". Dit kan je oplossen op diverse manieren.

1. Daar waar de splitsing is, zet je de NTP2007 : de kabel naar boven sluit je aan op de groene connectoren, de kabel naar de living op de blauwe connectoren. Als je kabel naar de living een VVT kabel is (2 paren) kan je het tweede paar ook op de groene connectoren aansluiten. In de living moet je vervolgens beide paren termineren op een 5-polige stekker ofwel op een RJ11 contact. Op het ene sluit je dan de modem aan, op de andere de telefoon.

2. de knipt de kabel naar boven weg (als je hem in de toekomst niet meer gaat gebruiken) je zet de binnenkomende kabel en de kabel naar de living vast met bvb scotch-locks. Dan mag de NTP2007 in de living blijven staan.

Groetjes
Kris

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Uiteraard mag die aftakking naar de bovenverdieping NIET.
Dit is geen NTP2007, indien je geen analoge telefoon hebt (bij Belgacom dus), denk ik echter dat het niet echt een probleem is om dit te blijven gebruiken, maar ik sluit problemen hierdoor niet uit.
Wat die kast betreft... al staat ze voor jouw deur is het geen garantie dat je hier op aangesloten bent.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ah nu zie ik de foto, daar juist niet?

Anyway wat ik zei klopt nog volledig. Waar jij een foto van neemt, is een gewoon aftakpunt.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:04

krisken schreef:2. de knipt de kabel naar boven weg (als je hem in de toekomst niet meer gaat gebruiken) je zet de binnenkomende kabel en de kabel naar de living vast met bvb scotch-locks. Dan mag de NTP2007 in de living blijven staan.

hoi

ik heb deze advies opgevolgd (denk ik...)
foto: http://i51.tinypic.com/2qj8upe.jpg

vervolgens krijg ik deze waarden na een lijnreset aanvraag:
VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 30048 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 16.2 dB (was bij een eerdere test 22.9 ma soit)


nu het probleem, hoe moet ik de kabels zodanig terug connecten zodat ik weer telefoon krijg?? Bellen naar thuisnummer rinkelt maar bij opnemen horen we niks. Bellen vanuit lukt uiteraard niet :?

Bedankt
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Gra schreef:Downstream Training Margin 16.2 dB (was bij een eerdere test 22.9 ma soit)
Héél logisch, geen zorgen over maken.
Gra schreef: nu het probleem, hoe moet ik de kabels zodanig terug connecten zodat ik weer telefoon krijg?? Bellen naar thuisnummer rinkelt maar bij opnemen horen we niks. Bellen vanuit lukt uiteraard niet :?
VDSL2 en telefoon zonder splitter is enkel haalbaar bij VDSL2-only. Koop dus een goede splitter (de NTP 2007 als ik me niet vergis)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Zie bijlage als je het rechtse deel van de afbeelding niet kunt zien.

Afbeelding

En gebruik NOOIT een lusterklem op een telefoon/internet installatie, dit zorgt voor enorm veel storingen.

@honda4life: de NTP is niet meer dan een stopcontact. De full-rate splitter doet het zware werk.
Bijlagen
2h575kw.jpg
fr-splitter
(303.7 KiB) Nog niet gedownload
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:04

hmmm, ik heb de lusterklem derafgehaald en alles terug ingestoken zoals het oorspronkelijk was zonder de kabel naar de 2e verdieping (moet niet meer). Alles lijkt voorlopig goed te werken. Bedankt iedereen :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als ik bij iemand de situatie tegenkom zoals de TS, dan zou ik het volgende doen:

In de living, waar de NTP2007 + splitter staat:
  • * de blauwe + witte draden op de zwarte klemmen van de NTP2007 (intro).
    * de oranje en grijze draden op de groene klemmen van de NTP2007 (telefoon naar boven).
In de kontaktdoos:
  • * de blauwe + witte draden van de living doorverbinden met de 2 signaaldraden van de binnenkomende kabel. Gebruik hiervoor de 2 bovenste kontaktpunten.
    * de andere draden van de binnenkomende kabel losmaken (en oprollen).
    * de blauwe + witte draden van de living doorverbinden met de kabel naar boven. Gebruik hiervoor de 2 onderste klemmen.
OP die manier zorg je ervoor dat:
- je geen stubs hebt.
- je NTP2007 in de living kan blijven staan.
- je telefoon op een correcte manier aangesloten is. Je hebt nu zowel beneden telefoon (op de NTP2007) als ook boven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:04

hallo

tevergeefs is men lijn terug gevallen naar 9mbit :)

Hier is de volgende update:
(men excuses alvast indien iets verkeerd is, ik ben echt een leek op dit gebied. :P )
de oranje en grijze draden op de groene klemmen van de NTP2007 (telefoon naar boven).
ik heb geen oranje of grijze draad dat naar de living loopt, enkel nog een appelblauw groen en paars. Die heb ik dan maar geconnect op het groen blokje.

Foto: http://imageshack.us/photo/my-images/3/73878749.jpg%20/
de andere draden van de binnenkomende kabel losmaken (en oprollen).
alles losgemaakt... buiten de oranje, blauw en grijze (internet en telefoon)

Foto: http://imageshack.us/photo/my-images/851/sam3733.jpg/

LINKS
1 blauw
2 wit
3 paars
4 appelblauw
5 koper

RECHTS
1 oranje
2 blauw
3 grijs
4 xxxxxxx
5 xxxxxxx
de blauwe + witte draden van de living doorverbinden met de kabel naar boven. Gebruik hiervoor de 2 onderste klemmen.
de telefoonlijn naar boven hoeft niet meer.


Klopt het?
ps: ik wil graag de 2007 wanddoos in de living behouden.

Bedankt
eaz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Snap niet waarom je die paarse en die groene aansluit als je boven toch geen telefoon wilt?
Gewoon blauw-wit aansluiten op het zwarte blokje en daarmee gedaan.

Indien je toch telefoon wilt boven, vrij simpel, het paarse en groene aangesloten laten en gewoon in het kontactdoos verbinden met het blauw en wit van de kabel die naar boven loopt. En op uw ntp2007 een splitter opsteken natuurlijk.
Gra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:04

Gewoon blauw-wit aansluiten op het zwarte blokje en daarmee gedaan.
oke ja, telefoon boven is niet nodig nee dus de paarse en lichtblauwe terug verwijderd.
Maar hoe moet het nog verder op de stekkerdoos zelf? Indien het niet klopt..
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”