BBOX2 automatisch doen reconnecten op gegeven tijdstip
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Wie is er zot genoeg om €30 per maand extra bovenop zijn gewoon abonnement te betalen? Dan kan je beter ineens een pro abonnement nemen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Ja,.. dat bedoel ik eigenlijk ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar nu weten we dat een static IP op een gewoon abbo nog altijd disconnects geeft.
Krijg je een disconnect met een pro abbo?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar nu weten we dat een static IP op een gewoon abbo nog altijd disconnects geeft.
Krijg je een disconnect met een pro abbo?
- Trojan
- Elite Poster
Wie zegt dat?SplinterByte schreef:Maar nu weten we dat een static IP op een gewoon abbo nog altijd disconnects geeft.
Ik hoop van niet. Maar we zullen het snel weten, er zijn er hier wel een hoop met een pro abonnement.Krijg je een disconnect met een pro abbo?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Je bedoelt dynamisch IP, toch ?SplinterByte schreef:Ja,.. dat bedoel ik eigenlijk
Neen, uiteraard niet en dit heeft uiteraard dan wél een static IP (fixed IP).Krijg je een disconnect met een pro abbo?
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Had je vroeger geen optie bij het ADSL Plus abonnement om een vast ip te krijgen ? En dat was geen 30 euro extra ...Trojan schreef:Wie is er zot genoeg om €30 per maand extra bovenop zijn gewoon abonnement te betalen? Dan kan je beter ineens een pro abonnement nemen.
"oops blijkbaar was het toch zoveel ... een pdf van 2005 terug gevonden en dat was idd 30 euro bovenop de normale plus"
Weetnie of die optie nu nog bestaat .. maar ik vermoed dat er dan op basis van PPOE login telkens het vast ip wordt toegekend .. maar of die 36 uurs connects er dan ook van op toepassing waren geen idee ..
Ik moet ook reactie van Philippe beamen dat dit een nadeel is van Belgacom t.o.v Telenet ... maar bij telenet staat poort alles tot poort 1024 dicht naar buiten .. dus servers draaien op normale poorten kan al nie .. idem bij belgacom standaard ( je kan wel 23 /80/443 weer openzetten via eservices )
Echter zelf een mailserver draaien zit er ook niet in .. 25 staat enkel open naar hun eigen smtp en inbound staat ook dicht ..
M.a.w wil je een exchange smtp draaien moet je toch zoiezo naar een Pro abonnement ( zowel bij belgacom als bij telenet ) .
Enfin wat ik dus wil zeggen die 36h connect best achterwege gelaten mag/kan worden ja ..
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Die optie is nog steeds beschikbaar voor Favorite en Intense (vroeger Go en Plus) aan 25 euro per maand, BTWe. (30,25 euro pm BTWi)
http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... l_business
http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... l_business
- Trojan
- Elite Poster
Het is wel duidelijk dat je enkel betaalt voor dat fixed ip, en dat die extra volume en pc's niet van belang zijn. Met de fup optie is die 5 extra gb overbodig en ze geven standaard aan iedereen een modem met ingebouwde router waardoor ze meer dan 4 pc's kunnen aansluiten.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Yep inderdaad .. dacht dat het goedkoper was maar blijkbaar niet ...peperduur is het zelfs ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zeker als je weet dat in nederland bijna zowat standaard is ...ook bij "consumer abonnementjes .
Enfin terug on topic .. even m'n bbox instellen voor die reconnect .. welke javascript code was dat ook weer![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zeker als je weet dat in nederland bijna zowat standaard is ...ook bij "consumer abonnementjes .
Enfin terug on topic .. even m'n bbox instellen voor die reconnect .. welke javascript code was dat ook weer
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je dan toch kiest voor zo'n radicale oplossing, zou ik het klokje instellen voor een langere pauze, tenzij je het internet nodig hebt tussen 3.15 en 's morgens (vb VOIP). Bespaart nog een beetje energie ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
tja..... kan het instellen en dat gaat 2 dagen goed en dan doet die sagem zijn eigen zin weer door om de 36 uur een minuut offline te zijn. Niet wenselijk als je een live radio uitzending maakt voor een webradio. Is intussen als de 5de keer dat het middenin een uitzending gebeurt
Dus nu probeer ik het omgekeerd. van 05:01 tot 05:00 next day ingegeven elke dag van de week en dan 'rule will be active at the scheduled time'.
Ik dacht eerst dat hij het niet wilde aanvaarden omdat ik het niet als admin deed, maar met admin doet ie het evenmin zoals je het wil. Een fritzbox 7390 begint nu wel heel verleidelijk te zijn al vraag ik me af je ook geen 7340 kan gebruiken?
Dus nu probeer ik het omgekeerd. van 05:01 tot 05:00 next day ingegeven elke dag van de week en dan 'rule will be active at the scheduled time'.
Ik dacht eerst dat hij het niet wilde aanvaarden omdat ik het niet als admin deed, maar met admin doet ie het evenmin zoals je het wil. Een fritzbox 7390 begint nu wel heel verleidelijk te zijn al vraag ik me af je ook geen 7340 kan gebruiken?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Moderator
Jein (Duits voor 'Ja en Neen')PumbaaH schreef:Een fritzbox 7390 begint nu wel heel verleidelijk te zijn al vraag ik me af je ook geen 7340 kan gebruiken?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- - De 7390 heeft geen vaste telefooningang, en maar één analoge telefoonpoort.
- Voor de rest dezelfde specificaties (gigabit LAN, dual WLAN, 20 SIP providers, Base voor 6 DECT's, 10 IP phone's...
- Maar ... de 7340 heeft geen internationale versie met de nodige Belgacom VDSL2 instellingen (VLAN10)
De 7340 kan dus perfect werken als je Internet hebt zonder vaste lijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Sagem doet het bij mij perfect. Maar ik heb het langer dan één minuut gezet, misschien is één minuut niet voldoende?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Heb het gisteren ingesteld, had topic nog niet eerder gezien, en staat op 3 minuten bij mij. Is perfect gelukt vorige nacht, ga het in de gaten houden voor de komende dagen en laat't weten. Sagem van Scarlet btw.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Ging hier ook voor 3 nachten perfect om 5u30-5u31 een reconnect.
Het enige wat niet klop is het uur, terwijl ik dacht dat ik winteruur aangevinkt had.
Dus het ingestelde uur moet ik ook nog steeds -1u doen.
Maar vannacht is dit niet gelukt, waardoor ik een 36u reconnect had:
Er was trouwens geen datauitwisseling tussen 22u en 5u, dus hierdoor kon niets mislopen:
update 16/03/2010:
zondag 27 feb mislukt
vrijdag 4 maart mislukt
dinsdag 8 maart mislukt
vrijdag 11 maart mislukt
zondag 13 maart mislukt
blijkbaar loopt er toch wel wat mis hier (staat op elke dag ingesteld, olo software versie 6OS105-6OS005).
Het enige wat niet klop is het uur, terwijl ik dacht dat ik winteruur aangevinkt had.
Dus het ingestelde uur moet ik ook nog steeds -1u doen.
Maar vannacht is dit niet gelukt, waardoor ik een 36u reconnect had:
Code: Selecteer alles
Hier is er dus een 36u connect omdat deze vannacht niet reconnecte
Sun, 27 Feb 2011 16:31:43 GMT PPPOE: session established
Sun, 27 Feb 2011 16:31:11 GMT PPPOE: Connection terminated
Hieronder alles correct.
Sat, 26 Feb 2011 04:31:06 GMT PPPOE: session established
Sat, 26 Feb 2011 04:30:01 GMT PPPOE: Connection terminated
Fri, 25 Feb 2011 04:31:06 GMT PPPOE: session established
Fri, 25 Feb 2011 04:30:01 GMT PPPOE: Connection terminated
(stond hier nog op 5u00-5u01
Thu, 24 Feb 2011 04:01:05 GMT PPPOE: session established
Thu, 24 Feb 2011 04:00:01 GMT PPPOE: Connection terminated
Sun, 27 Feb 2011 04:58:53 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.4 from *** via br0
Sat, 26 Feb 2011 22:03:16 GMT DHCP SERVER: DHCPACK on 192.168.1.3 to *** via br0
zondag 27 feb mislukt
vrijdag 4 maart mislukt
dinsdag 8 maart mislukt
vrijdag 11 maart mislukt
zondag 13 maart mislukt
blijkbaar loopt er toch wel wat mis hier (staat op elke dag ingesteld, olo software versie 6OS105-6OS005).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Een wat oudere topic nog is bovenhalen, als ik naar MyEDPNET ga, en zie daar de sessie historie, zie ik telkens 4 dagen en 2 sec staan. Met een verandering van ip telkens, mag ik daaruit concluderen dat ik geen 36u disconnect heb?
-
- Moderator
Zoals je zelf zegt, heb je dus een 96u disconnect in plaats van een 36u disconnect ....
Alternatieve providers kunnen blijkbaar zelf de disconnect time bepalen in overleg met BGC.
Alternatieve providers kunnen blijkbaar zelf de disconnect time bepalen in overleg met BGC.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
't zou nog mooier zijn zonder disconnects.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik heb dit geprobeerd op de SAGEM Box, maar deze wilt niet disconnecten. Ik heb de tijden tussen 4:00 en 4:05 gezet(met rule is inactive between).
Ik heb ook al geprobeerd om de configuratie te veranderen naar rule is active between 5:05 en 5:00 en dan krijg ik om middernacht 5 uur disconnect voor de 1 of andere reden.
Wat voor brol hardware is dit eigenlijk toch
.
Ik heb ook al geprobeerd om de configuratie te veranderen naar rule is active between 5:05 en 5:00 en dan krijg ik om middernacht 5 uur disconnect voor de 1 of andere reden.
Wat voor brol hardware is dit eigenlijk toch
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Bij mij het zelfde. Firmware 60R10A-60A046 .
Hij disconnecteert op andere uren. Zonder reden.
Soms is zet hij de regel inaktief, enz.
Veel 'GOTO's van het greasemonkey script werken ook niet. Bv Date&Time.
Ik gebruik nu een Aldi-klokje. Daar ben ik zeer tevreden over. Heeft zelfs battery-backup.
Hij disconnecteert op andere uren. Zonder reden.
Soms is zet hij de regel inaktief, enz.
Veel 'GOTO's van het greasemonkey script werken ook niet. Bv Date&Time.
Ik gebruik nu een Aldi-klokje. Daar ben ik zeer tevreden over. Heeft zelfs battery-backup.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Bij runtime code versie 60R10A-60A05G is geen van beiden nog mogelijk.Goztow schreef:ga naar 192.168.1.1 (= router admin, eens geladen typein de adresbalk van je navigator.Code: Selecteer alles
javascript:mimic_button('goto: 730..')
Pas op: indien je de nieuwste firmware al hebt gekregen, gebruik dan!Code: Selecteer alles
javascript:mimic_button('goto: 1410..')
Ga naar scheduler rules, new entry, name naar keuze, selecteer "rule will be inactive at the scheduled time", klik op "New Time Segment Entry", selecteer alle dagen, dan "New Hours Range Entry", start time: "05h00", end time: "05h01" (als je de disconnect om 5u 's ochtend wil). Dan drie keer "OK".
Dan naar "network interfaces", "WAN PPPoE", "settings", en naast "schedule" kies je voor de schedule die je net aangemaakt hebt. "apply" en het is gebeurd
Meer: via "network interfaces", "WAN PPPoE", "settings" is "schedule" blijkbaar niet meer aan te passen ... helaas.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Heb daar ook af en toe last van gehad. Ik deed m'n disconnects dan maar 's morgens zelf manueel om overdag de disconnect te vermijden.PumbaaH schreef:tja..... kan het instellen en dat gaat 2 dagen goed en dan doet die sagem zijn eigen zin weer
Ik heb nu onlangs bij "Date and Time" de "Automatic Time Update" van de NTP-server gedisabled en blijkbaar gebeuren de disconnects nu elke dag betrouwbaar zoals ingesteld. (weliswaar volgens Londense tijdzone aangezien de scheduler geen flauw benul heeft van tijdszones.)
-
- Moderator
Het probleem van de 36u disconnect was dat dit 1.5 dagen is, dus om de 3 dagen had je het tijdens de dag...
Sedert de verhoging van de ISP disconnect naar 96u (4 dagen), doe ik geen forced disconnects meer.
Eén keer je modem rebooten 's avonds laat, en de volgende disconnects gebeuren netjes op hetzelfde uur, om de 4 dagen.
Waarom nog sukkelen![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sedert de verhoging van de ISP disconnect naar 96u (4 dagen), doe ik geen forced disconnects meer.
Eén keer je modem rebooten 's avonds laat, en de volgende disconnects gebeuren netjes op hetzelfde uur, om de 4 dagen.
Waarom nog sukkelen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Moderator
Ook op VDSL2 ?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Bij Scarlet zijn er dus nog steeds om de 36h disconnects van de PPPOE-sessies. Aangezien ik een alternatieve VoIP-operator op m'n Sagem 3464 gebruik, vind ik die disconnects om de paar dagen overdag niet zo fijn omdat m'n telefoonlijn dan een paar uur uitvalt. (registration error)
De "verborgen" scheduler op de Sagem 3464 blijkt nu na een aantal maanden testen ook niet zo betrouwbaar, ik heb vanalles geprobeerd, maar de scheduler laat heel vaak steken vallen. Vaak moet ik 's morgens gewoon manueel de PPPOE-sessie vernieuwen om een disconnect overdag alsnog te vermijden.
Ik moest dus op zoek naar een meer betrouwbare oplossing en dit weekend kreeg ik het lumineuze idee om m'n hyperbetrouwbaar Tomato/DD-WRT-routertje aan het werk te zetten en de PPPOE-sessie van de Sagem 3464 aan en uit te zetten via een telnet-sessie.
Dus vanaf nu voert m'n Tomato/DD-WRT-routertje elke nacht braafjes volgend scriptje uit via de scheduler en dat werkt totnogtoe heel betrouwbaar.
*password is standaard OLOVDSL2 of BGCVDSL2 maar je verandert dit best ook eens via telnet: http://thierry76.be/de-b-box-2-beter-beveiligen/
Hopelijk betekent dit dat ik m'n Sagem 3464 nooit meer manueel moet aanraken.![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
De "verborgen" scheduler op de Sagem 3464 blijkt nu na een aantal maanden testen ook niet zo betrouwbaar, ik heb vanalles geprobeerd, maar de scheduler laat heel vaak steken vallen. Vaak moet ik 's morgens gewoon manueel de PPPOE-sessie vernieuwen om een disconnect overdag alsnog te vermijden.
Ik moest dus op zoek naar een meer betrouwbare oplossing en dit weekend kreeg ik het lumineuze idee om m'n hyperbetrouwbaar Tomato/DD-WRT-routertje aan het werk te zetten en de PPPOE-sessie van de Sagem 3464 aan en uit te zetten via een telnet-sessie.
Dus vanaf nu voert m'n Tomato/DD-WRT-routertje elke nacht braafjes volgend scriptje uit via de scheduler en dat werkt totnogtoe heel betrouwbaar.
( sleep 5
echo admin
sleep 1
echo password*
sleep 1
echo sndcp
sleep 1
echo pppoestop 0
sleep 5
echo pppoestart 0
sleep 5
echo exit
sleep 1
echo exit
sleep 1 ) | telnet 192.168.1.1
Hopelijk betekent dit dat ik m'n Sagem 3464 nooit meer manueel moet aanraken.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Goed idee, ik gebruik mijn ubuntu machientje om elke 4 dagen om 5 uur 's morgens de modem te rebooten... (via cron)
Voor de geïnteresseerden...
Mvg Wim
Voor de geïnteresseerden...
#!/usr/bin/expect -f
spawn telnet 192.168.1.1
expect "login: "
send -- "admin\r"
expect "Password: "
send -- "BGCVDSL2\r"
expect "$ "
send -- "reboot\r"
expect eof
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Runtime Code Version 60R10A-60A05S
Heb het gisteren eens gedaan zoals stond in de 1e post, dus om 5u.. Maar hij resette toen het 11uur was.
Dus ik neem aan dat het niet werkt? Of misschien heb ik iets fout gedaan..
Heb het gisteren eens gedaan zoals stond in de 1e post, dus om 5u.. Maar hij resette toen het 11uur was.
Dus ik neem aan dat het niet werkt? Of misschien heb ik iets fout gedaan..
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
als ik het zo lees zijn de ervaringen heel verschillend dus ik denk dat je wat "geluk" moet hebben.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik ben alvast ook fan van het 96u systeem. Sinds ik daar op zit heb ik nooit nog een disconnect tijdens de dag. Perfect dus.
Hopelijk wanneer ipv6 er komt geven ze iedereen een eigen subnet zonder disconnects.
Hopelijk wanneer ipv6 er komt geven ze iedereen een eigen subnet zonder disconnects.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Was het gepruts beu op mijn bbox2 om mijn OVH aan de praat te houden.
Heb er gewoon een kleine timer tussen gestoken die de stroom om 2:00 uur 's nachts een 5 tal minuten uitzet, sinds dien werkt alles perfect zonder problemen.
Ik weet het, het is niet flashy maar kost praktisch niets en het doet de job!
Heb er gewoon een kleine timer tussen gestoken die de stroom om 2:00 uur 's nachts een 5 tal minuten uitzet, sinds dien werkt alles perfect zonder problemen.
Ik weet het, het is niet flashy maar kost praktisch niets en het doet de job!