Edpnet past tarieven aan

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Net een mailtje gehad van Edpnet met de vermelding dat ze hun tarieven gaan aanpassen. De prijzen op hun website zijn in die zin ook reeds aangepast.
De prijzen van al hun abonnementen stijgen met 1 euro.

In hun mailtje waar ze de prijsverhogingen aankondigen maken ze duidelijk melding dat het mogelijk is het contract kosteloos op te zeggen. Netjes!
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Edpnet past internettarieven aan

Beste klant

Met ingang van 16 september 2011 past edpnet het tarief van uw abonnement* aan. Edpnet baseert zich hiervoor op de stijging van de index van de consumptieprijzen, waardoor de kosten verbonden aan bepaalde dienstverleningen zijn toegenomen.

Dit is de eerste indexaanpassing die edpnet, sinds haar bestaan (1999) invoert.

Concreet zal edpnet uw tarief met 2,85% verhogen. Een verhoging die lager ligt dan de evolutie van de index van de consumptieprijzen.

Conform de telecomwet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie en onze algemene voorwaarden (artikel 3.5 - 3.6), kunt u uw abonnement kosteloos opzeggen. Dit dient op naspeurbare wijze (per e-mail, per post, per fax) te gebeuren en uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van de prijswijzigingen.

De algemene voorwaarden van edpnet zijn beschikbaar via onderstaande url:
http://www.edpnet.be/nl_be/EDPnet-BE/Al ... oorwaarden

Voor een algemeen overzicht kan u de onafhankelijke websites van de overheid raadplegen:
www.bestetarief.be en www.prijsbarometer.be

Bedankt voor uw begrip! Indien u vragen heeft, aarzel dan zeker niet om contact met ons te nemen op het nummer 03 265 67 00 (van ma-vrij, van 9u tot 17u).
Klantvriendelijke groeten, het edpnet-team

* en de Raw Copper lijn, indien u die heeft

+++++++++

IDD netjes dat ze erbij zetten dat je kostenloos kan opzeggen... Telenet zou dat niet doen hoor...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik dacht net dat de tarieven voor vdsl door te verkopen daalden bij BC.
Het lijkt een beetje een omgekeerde wereld als dat juist is hé (zeker wat betreft newer and faster dan).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 6 keer

Ze kruipen naar de prijzen van Belgacom toe ipv mee te gaan in verlaging !! :bang:
WimmiW
Member
Member
Bedankt: 2 keer

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
....
KRL100 schreef:Edpnet past internettarieven aan

Beste klant

Met ingang van 16 september 2011 past edpnet het tarief van uw abonnement* aan. Edpnet baseert zich hiervoor op de stijging van de index van de consumptieprijzen, waardoor de kosten verbonden aan bepaalde dienstverleningen zijn toegenomen.

Dit is de eerste indexaanpassing die edpnet, sinds haar bestaan (1999) invoert.

Concreet zal edpnet uw tarief met 2,85% verhogen. Een verhoging die lager ligt dan de evolutie van de index van de consumptieprijzen.

Conform de telecomwet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie en onze algemene voorwaarden (artikel 3.5 - 3.6), kunt u uw abonnement kosteloos opzeggen. Dit dient op naspeurbare wijze (per e-mail, per post, per fax) te gebeuren en uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van de prijswijzigingen.

De algemene voorwaarden van edpnet zijn beschikbaar via onderstaande url:
http://www.edpnet.be/nl_be/EDPnet-BE/Al ... oorwaarden

Voor een algemeen overzicht kan u de onafhankelijke websites van de overheid raadplegen:
http://www.bestetarief.be en http://www.prijsbarometer.be

Bedankt voor uw begrip! Indien u vragen heeft, aarzel dan zeker niet om contact met ons te nemen op het nummer 03 265 67 00 (van ma-vrij, van 9u tot 17u).
Klantvriendelijke groeten, het edpnet-team

* en de Raw Copper lijn, indien u die heeft

+++++++++

IDD netjes dat ze erbij zetten dat je kostenloos kan opzeggen... Telenet zou dat niet doen hoor...
Telenet doet dat ook hoor.
Ik heb nu Telenet en zou opnieuw naar Scarlet willen gaan omdat ik geen kabel-abonnement wil (satelliet) e daarom geen aanpassingen meer gebeuren aan de vroegere Smartshake+.

Alle formules worden beter qua downloadvolume en snelheid, maar de oude shakes veranderen niet mee.
Heb een wijziging gevraagd via de telenet ombudsdienst (klantendienst), maar ze willen niet.
Ze willen mij persee overzetten naar shake met TV, maar dat wil ik helemaal niet.

Geen andere keuze behalve opzeggen dus, en dat kan momenteel ook kosteloos bij Telenet.
Afbeelding
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Zit er geen snelheidsverhoging aan te komen, zoals bij Belgacom? Dan hadden ze deze prijsverhoging beter tegelijkertijd doorgevoerd ter compensatie...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Blijkbaar is dit geen front pagina nieuws ? Numericable die zijn prijzen verhoogt daarentegen wel :???:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Even geduld. Ons nieuws poster team is redelijk beperkt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ik heb mijn laptop niet bij he. zit nu op trein naar huis. ;) het komt er zeker op (en ander nieuws ook).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Nu nog wachten tot Scarlet zijn prijzen verhoogt (kan niet anders hé)? de limieten worden alsmaar hoger tot limietloos, terwijl jan modaal (waar ik toe behoor & vele anderen) daar geen behoefte aan heeft....waarom niet 50 GB ipv limietloos, en 1 € per 10 GB extra of zoiets?
Nu betaalt iedereen mee voor die 0,3% leechers :eek:

Prijzen dalen nooit, maar limieten stijgen exponentieel in omgekeerde richting :-D

Soit, ik klaag niet....als je voor 30-35 € limietloos internet hebt met goede DL/UL snelheden :-D
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Dat is een fabeltje, hé, satsurfer. Er is geen enkele aanwijzing dat ze de prijzen verhogen omdat er ongelimiteerd gedownload wordt. Een limiet opleggen van 50 GB zorgt er dus niet voor dat de prijzen automatisch zakken met 10 euro.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

BTW Ik merk dat Belgacom zijn packs vandaag ook heeft aangepast.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Dat is een fabeltje, hé, satsurfer. Er is geen enkele aanwijzing dat ze de prijzen verhogen omdat er ongelimiteerd gedownload wordt. Een limiet opleggen van 50 GB zorgt er dus niet voor dat de prijzen automatisch zakken met 10 euro.
weet ook wel dat de prijzen geen 10 € gaan zakken voor 50 GB., maar enkele jaren geleden, hadden we allemaal nog 20 GB., en prijzen zijn alsmaar gestegen, en nooit gedaald....of ze stellen nooit voor.....50 GB. voor 5 € minder/maand.
Natuurlijk makkelijkste oplossing voor de kudde....

da's hetzelfde als mijn plus pack dat ik had bij Edpnet.... 1800 of 2000 belminuten/maand.....Ik heb dat helemaal niet nodig.... 1/8 ben ik al tevreden.....Je gaat me toch niet zeggen dat modaal gezin 2000 belminuten erdoor jaagt? misschien met 2 pubers onder het dak? :-D

De mijne gaan een laptop krijgen met skype of google voice/talk of whatever
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Dat is ook niet waar he.

Vijf jaar geleden: Max6 (6 Mbps) voor 29,90 euro per maand met 20 GB.
Twee jaar geleden: ADSL Home (24 Mbps) voor 29,90 euro per maand met 100 GB. (die 24 Mbps... waar werd die eigenlijk gehaald? (bijna nergens))
Nu: Enough Internet (12 Mbps) voor 25,90 euro per maand zonder limiet.

Prijzen zijn dus inderdaad enkel maar gedaald, terwijl ze voor VDSL gelijkbleven, met de verandering dat de modem in bruikleen kwam (dus gratis), en volume onbeperkt werd. (bij VDSL2 tot 16 september natuurlijk)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
....
Lord Utopia schreef:Dat is ook niet waar he.

Vijf jaar geleden: Max6 (6 Mbps) voor 29,90 euro per maand met 20 GB.
Twee jaar geleden: ADSL Home (24 Mbps) voor 29,90 euro per maand met 100 GB. (die 24 Mbps... waar werd die eigenlijk gehaald? (bijna nergens))
Nu: Enough Internet (12 Mbps) voor 25,90 euro per maand zonder limiet.

Prijzen zijn dus inderdaad enkel maar gedaald, terwijl ze voor VDSL gelijkbleven, met de verandering dat de modem in bruikleen kwam (dus gratis), en volume onbeperkt werd. (bij VDSL2 tot 16 september natuurlijk)
Je hebt een punt....

Maar VDSL is toch 5 €/maand meer bij Edpnet in vergelijk met Max6/ADSL Home prijzen van laatste jaren?....

Just in case internet (wat ik jaren geleden bij mijn nonkel aangevraagd heb, die veranderen NOOIT :-D ) was 6 Mbps en 640 UL. 2 GB dacht ik....

2 jaar terug na laaang wachten bij epdnet is het 4 of 5 GB geworden....

en nu limietloos, maar ondertussen hebben ze de snelheid teruggeschroefd.....

aangezien ze toch maar 1-2 GB surfen (downloaden kennen ze niet) betere hogere speed dan UL.

Dus voor hen (en vele anderen) levert limietloos niets op....

Kunnen ze limietloos VDSL niet veranderen naar 50 GB en aan prijs komen van Max6Dyn van enkele jaren terug...? En mensen die limietloos willen: 5 € laten bijbetalen...

Ik herinner me vroeger dat enkele zware downloaders bij telenet geviseerd werden, en nog geïnterviewd werden in de krant.....en zware represailles voor het exuberante downloadgedrag. Nu wordt -illegaal- downloaden precies beloond.....want je gaat mij niet zeggen dat je 500 GB downloadt van naar de redactie te kijken en af en toe MP3tje/FLAC/Divx te downloaden.

Dus het gemakkelijkste voor de ISP's is: trek de limiet op voor iedereen, verlaag de prijzen niet (VDSL), en iedereen tevreden (want de kleine downloaders hoor je toch niet klagen, de andere wel daarentegen :-D )
Spink
Plus Member
Plus Member

Ik vind het een beetje flauw dat ze de oorzaak van de prijsstijgingen bij de index leggen. Het leven wordt inderdaad voor iedereen duurder, maar de prijzen van een internetabo koppelen aan de index is een beetje belachelijk imho. Dan kunnen ze beter eerlijk zijn en zeggen dat de inkomsten wat tegenvallen.
Ze hadden er beter een kleine aanpassing van de abo's aan gekoppeld, dan had er geen haan om gekraaid. Bv. bij het starter-abo kan de downloadlimiet toch gerust wat omhoog en dat kost hen volgens mij bijna niks. Zeker nu Belgacom zijn pack's gaat boosten, zullen ze toch iets moeten ondernemen vrees ik. :|
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

ik denk wel dat edpnet ook gaat boosten in september.....newer & faster is toch hoger dan het profiel van BGC Favorite?
en dan betaal ik graag 1 € meer. (we moeten ze sowieso al betalen, geen terugkeer)
ketter
Elite Poster
Elite Poster

En de gratis modem bij Edpnet daar kan je nu ook alleen nog maar van dromen!!
Ze gaan ferm achteruit ipv vooruit.
Dan is het 99€ voor de modem + 50€ activatie wat toch wel weer een drempel is om over te stappen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik was zinnens om deze week mijn aanraag te doen bij EDPnet maar laat nu het idee varen. De 1 Euro opslag (en activatiekost) tot daar aan toe maar de modemkosten maken dat de overstap te duur. Ik blijf nog wat bij DxADSL dan. We zien wel wat er (eventueel) volgende maand uit de bus komt.
€3/maand meer dan nu en een "overstapkost" van €149 is het mij niet waard.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ketter
Elite Poster
Elite Poster

on4bam als ze zo verder gaan dan zal edpnet op termijn volgens mij ook wel een stille dood tegemoed gaan.
Wie legt er nu 149€ op tafel als het elders gratis is ? 50€ activatiekost daar kan ik nog inkomen maar plotseling zomaar in de helft van de maand de gratis modem afschaffen dat trekt toch nergens op.
En voor de prijs per maand moet je ook al niet meer bij edpnet gaan want dat verschil is ondertussen ook al maar heel klein met de rest.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ze zullen vermoedelijk aan hun "top" zitten.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

on4bam schreef:Ik was zinnens om deze week mijn aanraag te doen bij EDPnet maar laat nu het idee varen. De 1 Euro opslag (en activatiekost) tot daar aan toe maar de modemkosten maken dat de overstap te duur. Ik blijf nog wat bij DxADSL dan. We zien wel wat er (eventueel) volgende maand uit de bus komt.
€3/maand meer dan nu en een "overstapkost" van €149 is het mij niet waard.
Pak een bbox2 van op ebay ofzo?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Pak een bbox2 van op ebay ofzo?
Scarlet is op dit ogenblik een beter alternatief... Goedkoper/maand en geen extra kost.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Benieuwd hoe lang dit nog zo gaat blijven dan :(
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ketter
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag contact gehad bij Edpnet.
Service is daar toch ver te zoeken hoor !!!
Overstap zou je nu 149€ kosten , is veel te veel.
Er wordt me door edpnet aangeraden om ergens een bbox2 te zoeken want dat werkt ook kreeg ik als antwoord :lol:
Binnen het jaar gaat daar een leegloop zijn , let maar op mijn woorden.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

ketter schreef:Binnen het jaar gaat daar een leegloop zijn , let maar op mijn woorden.
Bestaande klanten hebben daar toch geen last van? Ik ben het wel met je eens dat het voor nieuwe klanten plots een stuk minder interessant is geworden!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ketter
Elite Poster
Elite Poster

Goztow maar Belgacom heeft prijzen naar omlaag gehaald en Edpnet haalt ze omhoog.
Ok 1€ is niet veel maar het kan een begin zijn van nog meer.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

ketter schreef:Er wordt me door edpnet aangeraden om ergens een bbox2 te zoeken want dat werkt ook kreeg ik als antwoord :lol:
zou ik ook doen....ik heb ooit actie gekregen waarbij ik modem in bruikleen kreeg (sagem) van edpnet.

http://www.2dehands.be/computer-game-co ... c_id=&afd=

http://www.2dehands.be/computer-game-co ... n%2Fmodems
ketter schreef:Service is daar toch ver te zoeken hoor !!!
hangt af of het moeilijk probleem is....ik wacht nu bijna 3 maand op uitleg waarom mijn delay times bij hun voip (daardoor echo op de lijn) zo extreem hoog zijn. met betamax geen probleem. Eerst schuiven ze het probleem in mijn schoenen.....na harde bewijzen zeggen ze nu dat ze het nog aan het onderzoeken zijn....(3 f****** maand!)

van internet heb ik 0,0 klagen, nooit onderbrekingen gehad. super

waarom overweeg je scarlet niet? modem gratis en internet @ 35 €/maand, no raw copper.....
maar zij gaan ongetwijfeld ook wel hun prijzen aanpassen... :-(
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

ketter schreef:Er wordt me door edpnet aangeraden om ergens een bbox2 te zoeken want dat werkt ook kreeg ik als antwoord :lol:
zou ik ook doen....ik heb ooit actie gekregen waarbij ik modem in bruikleen kreeg (sagem) van edpnet.

http://www.2dehands.be/computer-game-co ... c_id=&afd=

http://www.2dehands.be/computer-game-co ... n%2Fmodems
ketter schreef:Service is daar toch ver te zoeken hoor !!!
hangt af of het moeilijk probleem is....ik wacht nu bijna 3 maand op uitleg waarom mijn delay times bij hun voip (daardoor echo op de lijn) zo extreem hoog zijn. met betamax geen probleem. Eerst schuiven ze het probleem in mijn schoenen.....na harde bewijzen zeggen ze nu dat ze het nog aan het onderzoeken zijn....(3 f****** maand!)

van internet heb ik 0,0 klagen, nooit onderbrekingen gehad. super

waarom overweeg je scarlet niet? modem gratis en internet @ 35 €/maand, no raw copper.....
maar zij gaan ongetwijfeld ook wel hun prijzen aanpassen... :-(
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”